- OpenMediaVault
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Microsoft Excel topic
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- ASUS routerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Synology routerek
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
-
Somatom
veterán
válasz arcitec #6201 üzenetére
Cirka 2000 Km van a bringámban. 1,2 milla volt. Aztán 350 körül az akkucsere, huszonezer a gumi darabja, stb., stb. Minden drága hozzá. Persze, ez nem futárbringa, tudtam mit veszek. De, fagyizóba inkább rollerrel megyek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
válasz Somatom #6202 üzenetére
Nekem is most 5 éves, majd’ 5e km van benne.
Már az akku cserén kívül is ráköltöttem ~500e Ft-ot az éves szervizek alkalmával. A bringa árát ami 1m Ft volt én nem számolom, inkább azt, hogy most sztem max. 600e Ft-ért lehetne eladni úgy, hogy közben jelentősen felmentek az árak ( bár annyira nem ismerem a használt piaci árakat mostanság ). És akkor még igen, az akku csere is - a nagyobb kapacitás miatt - bár ez nem lett volna kötelező.arcitec: 350e Ft ! Annyiba került .
[ Szerkesztve ]
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Somatom
veterán
válasz arcitec #6203 üzenetére
Már régen nem garis és 504 -ről, 625 -re váltottam. Három gumi fogyott el úgy, hogy a hátsó előre került. Plusz tubelessesítés, tej, 2x hátsó teló szervíz, lánccsere, stb. Nem én javítom, szakemberhez vszem (ahogy az autót is).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
válasz Somatom #6200 üzenetére
Én is most jutottam arra, hogy csak amit ráköltök, tehát értékcsökkenés nélkül, minimum 20-40 FT/km, 1000 mondjuk nagyon durva. Nekem így is a renault meganom fenntartási költségét übereli évente.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #6205 üzenetére
Ez így valóban durva, de úgy gondolom, az eredeti felvetés elsősorban a közlekedési jellegű költségekről szól, ez a bringa viszont nem elsősorban arra való. Közlekedési célú használat esetén feltehetőleg nem fogyott volna el ennyi gumi, nem össztelós lenne a bringa. A lánccsere feltételes, 2000 km-nél már elképzelhető, hogy szükséges (lánc anyagától, használattól erősen függ)
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6203 üzenetére
Én egy év alatt gyakorlatilag semmit se költöttem, kivéve a saját plusz döntésem miatti fejlesztést, hogy egy második - boost - akkut fel tudjak tenni hatótávolság-növelés céljából. Ez nem volt olcsó, de nem számolom az üzemeltetési költségek közé. Szóval amit költöttem rá, az néhány cseppnyi láncolaj, ami időszakosan kell. Túrázásra és munkábajárásra használtam elsősorban, kb. 1500 km ment bele ennyi idő alatt. A külsőn még nem nagyon látszanak használati kopások, szerintem még pár év benne van.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #6209 üzenetére
Nem sok minden van rajta, amit lehet szervizelni. A motor zárt egység, az akku előbb-utóbb persze elfogy, de a párom ebike-ja megvan már vagy négy éve, és nem fáradt még el. Egy lánc és egy hátsó sor együtt nem több 100 euronál még vastagon számolva sem, ha nem saját magad cserélsz, akkor még rájön a szerviz díja, de ennek fényében én sokallom az 5 év 500eFt-ot (szerintem láncot és sort sem kell minden évben cserélni).
Marad az (esetleges) agyváltó karbantartás és a teleszkóp, ezek árát viszont nem tudom. -
StLui
veterán
válasz arcitec #6209 üzenetére
E-bike mivolta miatt nekem semmi plusz költség, kivéve, hogy tört a kiox kezelője, a motorburkolat, meg hasonlók. De ez a terepezés miatt. Viszont ha van teló a bringán akkor most egy első teló nagyszervíz anyaggal 35 eFt, hátsó 25eFt. Ezt valószínű kétévente akkor is meg kell csinálni ha keveset használod, mert nem tudom hogy bírja az olaj (amúgy legtöbben 1 évet írnak). Ha sarat kap a cucc akkor szétszedés takarítás, rosszabb esetben csapágycserék.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Sztenn
tag
Hú, akkor én sokat tekerek. Február eleje óta 926km lett beletéve. Kíváncsi leszek mikor kell majd szervizelnem. Eddig semmit nem vettem észre rajta, leszámítva az elején a pittyegést. 750-es akksival eddig 7x töltöttem.
-
StLui
veterán
A teló szervizeknél nehogy arra várj, hogy észreveszel valamit, akkor már késő. Amúgy nálad fél évente kisszervíz, évente nagyszervíz tuti kéne a teleszkópra hátsó tagra. (amennyiben fully-ról beszélünk) Ha valami trekking akkor nem tudom.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
Az 1000 -ben benne van a vételár is. Bringavásárlás nélkül nem nagyon lehet bringázni.
Nálam még nem dőlt el, hogy melyik az éhesebb. Tegnap hoztam el az Espace -t a szerelőtől. 180 volt az előzetes kalkuláció és 360 lett a vége. Az egyiket Meridának hívják, a másiknak meg egy hatalmas punci van az elején. A nőkkel vigyázni kell, mert nagyon elszállhatnak a költségek.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
válasz arcitec #6209 üzenetére
Nem feltétlenül volt évi 100e, de a mostani 5000 km-es az viszont közel 200e volt. Ebben váz totál szétszed, összes forgáspontban csapágy csere, lánc csere ( ez amúgy minden évben kellett ), hátsó tag nagyszervíz+első teló nagyszerviz,
fékbetétek cseréje+fékekben olajcsere, váltóbowden csere, kerekek centírozása + folyadék a gumikba, pedálcsapágy csere, stb…
Nem szoktam sajnálni rá a pénzt, amit Runner_fxr javasol, azt mindig jóváhagyom, sőt!
Ezenkívül az első teló 2 éve volt már nagyszervizelve, Valami akkor el is volt benne törve arra már nem emlékszem, tehát azt cserélni kellett. 2 évente kell sort cserélni, szintén 2 évente féktárcsát ( hivatalosan 1,7 mm vastagság alatt cserés ). Harmadik hátsó gumit koptatom, az első is volt már cserélve egyszer. Jah és volt egy tubelessre való átalakítás.
Hozzá kell tennem hogy 115 kg vagyok, nyilván a fékek és a hajtás, meg úgy az egész bringa nagyobb igénybevételt kap nálam mint egy normál súlyú embernél.És én is úgy vagyok vele hogy az autómra nem költöttem 500 000-et az utóbbi öt évben, De még 100 000-et sem, pedig egy 8 éves dízel Kiám van.
[ Szerkesztve ]
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Runner_fxr
Ármester
A Te bringád azért nem emészt fel olyan összegeket szervizre mint egy prémium fully, de érdemes figyelni pár dologra. A villa karbantartást igényel, ezek az alkatrészek akkor jelzik a hibát a felhasználónak ha már rég túl vagy a kötelező szerviz intervallumon. Ezt megvárni nem érdemes, mert ha sok kosz bejut és elfogy a kenés, megkopik a becsúszó és a persely is. Utána gyakorlatilag kukázhatod a villát. A gyár viszonylag szigorú, 50 üzemórás kisszervizt és 200 órás nagy szervizt ír elő minden teleszkópra. Ezeket szélsőséges felhasználás mód mellett illik is betartani, de átlag felhasználás mellett az 1év vagy 2000km-es kisszerviz teljesen ok. Nagy szervizt 3 év vagy 5/6 ezer km/év után szoktak csinálni. Illetve ha bármilyen hibajelenség van, pl kirepedezik egy szimmering, túlzottan kihordja az olajat, vagy levegőt ereszt, akkor is érdemes nagy szervizt csinálni.
Ezen felül évente érdemes fékolajat cserélni, akkor is ha amúgy a féked jól működik.
A fékbetétek kopását is érdemes figyelni, mert a kopott fékbetét pillanatok alatt megeszi a tárcsát. Láncnyúlást is érdemes figyelni, mert gyorsan fogynak a láncok a 12 sebességes rendszereken, akár 1000-1500km alatt, utána pillanatok alatt megeszi a sort is.A prémium fully-k meg megint más kategória, ott egyből 2db teló van, vannak váz forgáspontok, drága gumik, gyorsabban fogyó fékbetétek, féktárcsák és ha sokat mész hegyre, akkor gyorsabban kopó hajtás is. Ezek tényleg nagyon nagy költséget tudnak jelenteni. Amikor valaki megvesz egy több milliós bringát, akkor nagyon drága alkatrészek halmazát vásárolja meg. Nyilván nem a filléres alkatrészekből jön össze egy több milliós árcédula. Ebből adódik az is, ha valamit cserélni kell, akkor az általában drága lesz. Az ebike világa bevonzott egy csomó olyan felhasználót is a kerékpározásba, akik vagy nem bringáztak előtte, vagy csak valami filléres vacakkal jártak, amire kb 0-5000 ft között költöttek. Ezek után hidegzuhanyként érheti őket a magas szerviz költség. Sokan azt gondolják, hogy a bringa alapvetően egy olcsó közlekedési eszköz, ami sok esetben így is van, viszont ha prémium gépet veszünk, akkor a fenntartás is prémium lesz. Pedig a józan paraszti ész azt diktálná, hogy a drága bringa azért drága mert annyira megbízható és tartós. Ez részben így is van, csak karban kell tartani, ami viszont drága.
Egyébként nagyon sok ebike-ot adnak el úgy, hogy a karbantartásokról mélyen hallgatnak a kedves eladók. Vagy azért mert maguk sincsenek a toppon szakmailag, vagy mert így többet el lehet adni. És az első szervizben szembesülnek a magas költségekkel. Szerintem ha közlekedni, munkába járni is kell a bringa, akkor az egy nagyon rossz stratégia, hogy veszünk egy prémium gépet. Márpedig ezt sokan megteszik, főleg ebike felhasználók. Hosszútávon ez sokkal költségesebb lehet mintha valami olcsó benzines robogóval járnának. Ingázásra olcsón fenntartható bringa kell, 9-es váltórendszer bőven elég, merev vázzal stb.Egyébként ha a munkadíjakat nézzük, még mindig olcsóbb a kerékpár szervizek díjszabása mint egyéb szakmunkák esetén, persze egy nagy szerviz alkalmával akkor is össze tud jönni egy szemmel látható költség munkadíjra, az alkatrészekről nem is beszélve. Egy prémium fully ebike-ra, simán rá lehet költeni évi 150-200 ezer ft-ot ha rendesen használva van. Ezzel számolni kell.
Prémium ebike-al napi szinten közlekedni kb az a kategória mintha ezt egy sport autóval vagy valami ritka veteránnal tenném, amihez horror az alkatrész. Nyilván nem fogja megérni.sz.zs.:
A motion control lock egység volt eltörve anno a villádban, azt kellett cserélni. Kis pontosítás, 1,5mm-től cserések a féktárcsák.[ Szerkesztve ]
-
XoZ
aktív tag
válasz Ringman #6193 üzenetére
Hasonló típus ez is: Blurby Bike.
Ha váltóra is szükség van, akkor Csepel is szóba jöhet, pl. Project E Urban (Árukereső), Project E Trekking (Árukereső). -
Vitee
aktív tag
válasz Ringman #6187 üzenetére
Nem tudom talalsz e itthon, barhol ilyen ebike-ot.
Nekem van egy ride1up, igaz nekem a moped style, de a markat nagyon sokat szeretik, eleg megbizhatoak, de EU-ba nem szallitanak.
De ha nincs EU garancia, akkor szivas lenne kuldozgetni garancialis problemaval.
Meg mire behozatnad, lehet mar meg se eri, igaz hajoval nem veszesen draga a szallitas."Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
szabi41
csendes tag
Üdv
Erről van valakinek véleménye ? Mennyire megbízható ?
https://rendeljkinait.hu/tesztek/szabadido_sport/jarmuvek/duotts-c29-elektromos-kerekpar-teszt/
https://www.banggood.com/EU-Direct-DUOTTS-C29-750W-48V-15Ah-29inch-Electric-Moped-Bicycle-50KM-Mileage-150KG-Max-Load-Dual-Disc-Brake-Electric-Bike-p-1980216.html?cur_warehouse=CZ&ID=6290768&rmmds=search&p=6B232338637912016021&utm_campaign=22331227_1874&utm_content=3547
Üdv : Szabi41
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Jó hogy behoztad a terep felhasználást!
Amikor komolyan terepezünk onnantól a bringa minden egyes alkatrésze üzemórássá válik a nagy intenzitású igénybevétel és kopás miatt.
Ennek az autós megfelelője nem a polgári közlekedés, hanem az autó versenyzés, mondjuk a rally. Na annak az éves versenyeztetése sok százmilliós, akár milliárdos budget-et emészt fel, hogy működjön az autó és a csapat. Ott egy lengéscsillapító nem hogy 100 óra, hanem egy saras verseny alatt 1 hétvégén 2x csere és persze versenyautóra nincs casco, ott minden törés saját zseb.
Ehhez képest egy enduro ebike bekerülési értéke és éves üzemeltetése szotyi.
Adrenalinban pedig nagyon ott van. -
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #6225 üzenetére
Azért egy hobbi szintű pl endurózást, nehogy már a Rally sporthoz hasonlítsad.
Max a bringa sportot. No meg van olyan Rally ahol Ladák, mennek ...[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6224 üzenetére
Jajj, nemááá! Ezt nem gondolhatod komolyan. Németországban melózok, de Magyarországon lakok. Szted hány Km pörög bele évente az autómba? Egy ilyen összevetésben esélye sem lenne a bringának. De, hevenyészett matekkal, 1000Ft/Km volt a bringa, és azonos idő alatt cirka 60 ezret raktam az autóba, tehát ahhoz, hogy a bringa legyen az olcsóbb, 60 millió fölött kéne legyen az autós összköltség. Szerinted Rolls-Royce -om van?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
aktív tag
Tegnap leadtam a biciklit az Alzanál.
Előtte kétszer egyeztettem velük, mivel szerettem minimális problematikával megoldani.
Kérték, hogy becsomagolva adjam le a teljes biciklit. Mondom: csak az akksi problémás. Mire ők: 'egész' terméket vettem, a teljes originál pakkot vigyem be.
OK, akkor betolom. Mire ők: jó, de csomagoljam be. Mondom: ez egy bicikli...és abból is egy nagyobb fajta. Ők: Értik. De csomagoljam be teljesen, a standard protokoll szerint, amit átküldtek, különben nem veszik át.
Jól van, velem nem baxtok ki...bár az első kerékre már nem jutott folia, annyira lelkes voltam.
Indul a 30 nap.
Nevermind...
-
aktív tag
-
tabletta
tag
Tőlem is kérték az egész bringát töltőstől, mindenestől, holott tudható volt, hogy akksi hibás. Csomagolni nem kellett, de legalább megvolt a fw. frissítés és kaptam egy új akkut.
-
andrisbandi
őstag
Meglett az ötmilliós elektromos bringa, amit tízezer forintért adott tovább a tolvaj
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
DigitXT
félisten
válasz andrisbandi #6240 üzenetére
Úgy néz ki, nem baj, ha egyedi kinézetű. Kérdés, kerékpár-e egyáltalán?
-
Gézengúz
addikt
válasz andrisbandi #6240 üzenetére
Ez is csak a Tolvajkergetőket igazolja, a tolvajok nagyrésze bidám-bidám!
A szomorú az, hogy nekik kellett feloszlaniuk a "két héten belül rend lesz" országában...
-
customer114
senior tag
Sziasztok!
Kettő darab e-bike szállítására alkalmas, jó ár/érték arányú vonóhorgos kerékpár hordozót, ennek topikját vagy kisokost keresek, ami segít a választásban.
Tudnátok ajánlani kérlek?
Köszönöm
-
senior tag
válasz customer114 #6243 üzenetére
Szia! Én ilyet használok, de az akkukat ki kell venni a súly miatt.
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
big-J
őstag
válasz andrisbandi #6240 üzenetére
B. Istvánt jelentős értéket meg nem haladó vagyon megszerzésével
A kerékpár tulajdonosa korábban 50 ezer forint nyomravezetői díjat ajánlott fel.
Nekem van egyedi bajk-om, a cikkben levo csoda kozellebb van ez a 500-hoz mint az 5m-hez, de nagyon sokkal
[ Szerkesztve ]
-
motown5l
senior tag
Az én bringám 3 éves. Több mint 9000 km, van benne már. Akku csere még nem volt. Lánc csere. Volt 1 éve. És fék betéteket és hátsó fogaskerék sort. . Most vinni kéne szervizbe. Mert érzem hogy már nem az igazi. Mutatja is a kulcs Akku, hát még. Nem olyan rossz. Talán 1 nappal rövidebb.a Goodyear newton ultimate gumi nekem pont 1 évet bírt ki. A hátsó. Elsőhoz hozzá se nyúltam. De előtte maxxis gumikat használtam, ami nálam egy szutyok kategóriába tartozik. Sorry. Azok kb 2 hónapot bírtak max. Volt olyan, hogy fel tettem, és fél órán belül toltam a bringát haza mert defektet kaptam. [kép]
-
motown5l
senior tag
válasz Somatom #6248 üzenetére
Az volt nekem is benne . CSak, olyan, jól meg csináltak, hogy a hatsonal a szelep mellett ki, engedte a levegőt. Első maradtt tublesses tejjel. Az, nem kapott defektet. Legalábbis nem engedett le. De a hatsoba kelett vennem megint belsőt. Nem volt mivel fel fujnom, azért tettem bele belsőt. De már van hozzá olyan, pumpam amivel még tudnám csinálni tejesnek. De most működik. Nem nyúlok hozzá. Van ma most booster pumpam. Majd szeretném ki próbálni vele.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs