- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- OpenMediaVault
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- ASUS routerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Synology routerek
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Igen, ezek mind befolyásolják, de a leírtak alapján egyikben sincs drámai különbség ahhoz képest, ahogy én használom, úgyhogy soknak tűnik az eltérés.
Új bringához jó mulatást!
#6394 kovacs65: az súlyos Nekem a 625-ös akkuval 130 km-t jósol Eco-ban, az felarányosítva 234km, szóval 10% eltérés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz agszabv #6397 üzenetére
eMTB mód már a gen 2-höz is volt, gondolom erre gondolsz mint "össze vissza szabályozás". A gen 4-nél ezen még finomítottak, de mint a neve is mutatja, ez eMTB mód, nem eTrekking mód, ezért a hegyekben jó. Bár hozzáteszem, nekem is jobban bejönnek a fix rásegítési módok, Shimano rendszereket is sokat használtam, azokon a testreszabhatóság jobb mint a Bosch-nál.
A Bosch gen 2 CX egy nagyon jó motor volt a maga idejében, sőt, megjelenésekor (2015) abszolút a legjobb volt, de aztán eljárt felette az idő. Először a Shimano lépett át rajta, aztán jött az újabb Bosch. Ma is erősnek számít, tehát trekking bringázási stílus mellett, megértem, hogy sok különbséget nem érez valaki a gen 4-hez képest. Bá azért a smart system kifinomultabb. Viszont amint alacsony rásegítésen vagy kikapcsolva kell tekerni, egyből érezni a hátrányát, illetve ha sportosabban akarsz bringázni terepen, alig találsz épkézláb bringát gen 2 motorral. Szinte kivétel nélkül mindegyiknek buta váza van, mert akkora nagy krumpli az a motor, hogy lehetetlen egy rövid láncvillás vázba beépíteni. Ezáltal az összes gen 2-es mtb úgy fordul mint egy csuklós busz.
Ha ez nem lenne elég, nagyon könnyű beáztatni, pár nagyobb sarazás az erdőben, aztán olyan hangja lesz mint egy kávédarálónak. Vagy beteszel plusz tömítést, ami már nagyjából megoldja a beázást, de akkor meg aztán tényleg alig lehet tekerni kikapcsolt állapotban, mert annyira szorul az egész hajtás. Trekkingbe még életképes, de MTB-ba ma már megmosolyogtató.
A kis lánckerék nekem 2 láncot bírt maximum, mondjuk én 90%-ban erdőben hajtottam. Nagyjából 2-3 ezrenként kuka volt, mert már darált rajta az új lánc.Az tény, hogy a gen 2-höz vannak olcsó alkatrészek, a motort is fel lehet újítani, az újabbakat már neccesebb.
10-12 évvel ez előtt még valóban problémásak voltak a 29"-es kerekű bringák, bár akkor még az ebike-ok a fasorban sem voltak. A gond az volt, hogy nem tudtak jó mtb geometriát készíteni a 29-es kerék mellé, és ezért valóban furcsa volt az irányításuk. parasztbringásan kanyarodtak, túl magasak voltak, szóval sehogy sem volt jó. Ezért is dobták be a 27,5" méretet, amolyan köztes megoldásnak. De aztán pár év alatt fejlődtek annyit, hogy egészen jól használhatóak voltak, kisebb vázakkal is. Ma pedig a 29" letarolta a piacot, mert ma már olyan tökéletesek a geometriák, hogy a 29"-et 165 cetitől 200-ig bárki tudja használni, csak a megfelelő vázméretet kell kiválasztani. Ma már az sem számít, hogy mekkora a rugóút, mert a 100mm-es XC-től a 160-170mm-es Enduron át, egészen 200+ mm-es DH gépekig, bármibe be lehet tenni a 29"-es kereket. Akinek problémája van ma egy modern 29"-es MTB kezelhetőségével, az vagy rossz vázméretet választott, vagy nem tud kerékpározni.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #6396 üzenetére
Jo dolog az a flexibilis minisarhanyo, en mindnere felteszem, nem a sar miatt, hanem a homok/ut szemet megy a szemedbe amiutan az elso kerek felhajtja.
-
Runner_fxr
Ármester
Az elsősorban a teló becsúszót védi. Az egy teljesen más történet. De amikor vesz valaki egy 140-160mm-t rugózó Enduro-t. Aztán felteszi a rendes pálcás sárvédőket, meg csomagtartót, kitámasztót, trekking markolatot stb. Az szánalmas tud lenni. Ez kb olyan mintha egy új Porsche GT3-ba beülne a piros suzukis, kalapos, félig vak öregúr, előre tolná az ülést, hogy az ölébe legyen a kormány, aztán 35-el haladva feltartja a forgalmat. Minek, hova?
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Most, h igy ratalaltam a topicra elkezdtem kicsot olvasgatni... (igaz engem nem annyira az MTB resze mozgat inkabb a(z elo)varosi kozlekedes.
Hol lehet tobbet megtudni a reszletekrol? Gondolok itt arra, h mirol ismerheto fol egy ujabb generacios Bosch motor? Mik a tapasztalatokon alapulo kulonbsegek a kulonbozo fejlesztesek utan, netalantan egy Active line Plus vs Performance line.
Sot az olyan "aprosagok" is erdekelnenek, mint a tartossag vagy a korabban itt irt milyen tekerni amikor az akksibol kifogyott a szufla.
-
agszabv
csendes tag
Az új Gen 4.-et még nem rég vettem. Abban mérésem szerint 674 Km-er van, az applikáció szerint 504Km és 103 óra. (motor software version 4.21.0) Egyenlőre nem volt gond.
A Gen2.ön a badassBox 4 tuninggal voltak kisebb problémák néha meg kellett igazítani addig dobálta a hibakódokat, a V3 tuningal nem volt ilyen gond.
Még nem tiltott l egyik sem..
@Runner_fxr: Ha letilt meg tudod javítani? -
Runner_fxr
Ármester
válasz agszabv #6408 üzenetére
Ha letilt, akkor 90 percre kapcsol vészüzemmódba, utána megint normálisan működik. A harmadik vészüzemmód után tilt le úgy, hogy csak szervizben tudják újraindítani. És a harmadik ilyen szervizes újraindítás után végleg elalszik a motor. Vagy legalább is annyira, hogy már a szervizben sem tudják újra indítani, csak a Bosch. Igen, meg tudom javítani, mert van hozzáférésem a Bosch-hoz, van Bosch diagnostickit-em.
Jó pár tuningot beépítettem már, nekem a Volspeed V4 vált be. Ezzel még soha nem tiltott le senkinek sem, akinek beépítettem. Arra kell figyelni, hogy maximum 44km/h-ig szabad engedni, de szerintem a 35-36 is bőven elég és ez esetben kíméled a rendszert is.
-
Runner_fxr
Ármester
Nagyon egyszerű felismerni az újabb generációs Bosch motorokat, a legszembetűnőbb különbség a régi, gen 2-hőz képest, hogy a Gen 3, Gen 4-en normál nagy lánckerék van (34-38T), míg a gen 2-őn kicsi (14-20T).
Minél kisebb a teljesítmény, annál alacsonyabb a fogyasztása a motoroknak, legalábbis a Bosch motorok között. Ha nincsenek durva emelkedők, simán jó az active line is, azért az is sokat tud segíteni. Persze sokkal dinamikusabb a CX rendszer. Alapvetően megbízható rendszer a Bosch, akkura kell figyelni, hogy ne hagyd lemerülve, meg 100%-on se, sokáig. A motorok gondozásmentesek. Elég jól tömített a gen 3, gen 4, persze szélsőséges felhasználás mellett be lehet áztatni. Elméletileg 50 ezer km-t ki kell bírniuk. Ez lehet sokkal kevesebb is, vagy akár több is, felhasználás függvénye. A motorok felújíthatóak, a gen 2 a legolcsóbb, a gen 3-gen 4 már húzósabb költség, de még mindig jóval olcsóbb mint az új motor.
Azt kell még átgondolni, hogy milyen váltórendszert szeretnél? Az agyváltóval gyengébbek a motorok, más a programozása, hogy ne rángassa szét az agyváltót, ezt érdemes figyelembe venni. -
No.01
őstag
válasz Runner_fxr #6412 üzenetére
Nagyon koszonom! Mivel tervben van, h ezzel jarnek vagy jobban mondva jarnank meloba is szezonba (tavasztol oszig) igy azert azt mondanam, h van esely arra, h kap fizet az uton eso formalyaban. Az epitett utat nem hagynank el, igy a normal hasznalatot meghalado sarrol vagy koszolodastol nem tartok.
Ez az 50e km-t jo h irod mert mindenki mast mond. (persze ez motortol es a felhasznalotol is erossen fugg) Az en holland fonokom mar 10+ eve jar meloba bringaval napi szinten. O egy "szezonba" siman megy 8-9e km-t. Az akksikat szidja - pedig tudja hasznalni - de tanacskent o is csak annyit mondott, h nagy(obb) markatol vasaroljak es ha nem kell a fejfajas akkor inkabb maradjak a Bosch vonalon higyel el neki nem lesz vele gondunk.
A masik ami becsipodott nalunk a szijhajtas (Gates) igy a normal valto kiesik, de cserebe meg annyi figyelmet es gondozast sem igenyel, mint egy normal bringa.
Viszont ahogy mondod innentol a fellelheto bringak szamat sikeresen megtizedeltuk...
Ma megyunk megnezni par bringat ami amolyan hybrid feleseg (munkaba jaros/turazgatos)Viszont azt tudom, h az ajanlott modellek kozott van Active Line Plus es Performance line is. A nagyobb nyomatek lehet jol jonne, de nem letszukseglet sem BP-en sem itt a Zalaban.
Az, h halkabb az mar fontosabb, de ezt lehet mi nem fogjuk eszrevenni.
A fogyasztas viszont ujfent kicsit sarkallatos pont. Nem gondolom, h mindig kell a Sport/Turbo mod (sot!) de az sem mindegy, h naponta toltjuk vagy csak heti 1x-2x.
(akksibol gyarilag 500-as jar hozza, de opciokent lattam valahol h letezik 625-s is igaz +199EUR. Kerdes, h megeri e azonnal upgradelni...) -
Ijk
nagyúr
Én meg most gondolkoztam el hogy lehet megszívattam magam későbbi tuning lehetőséget figyelembe véve, mert gyanús hogy Enviolo Automatiq nem chippelhető, mondjuk azért rákérdezek a Volspeedneél. Ha nagyon zavarni fog a 25km/h plafon kihasználom a 14 napos elállást.
Az a baj hogy szíjas S-Pedelec már bőven 2M+ kategória, mondjuk pont tegnap láttam akciós RM-t.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egyre inkább kiakaszt ez a sebesség limit. Úgy fest enviolo rendszerrel okosítás kilőve.
A gond az hogy már sokat méregettem Strava-val, szélcsendben viszonylag kényelmes tempó nekem a 25-26, hátszéllel 30-32 is. Na pont ezek alatt kezd leszabályzoni folyamatosan, ami belvárosban nyilván nem zavarna, ott élvezném a rásegítést sok indulással-megállással, de melóba az a 4km egyenes, forgalommentes, unalom szakasz az őrületbe kergetne, hogy a normál, töredék áras bringával gyorsabban megyek.
Igazából egy kényelmes "hátszeles" kerékpározást szeretnék, leizzadás nélkül, akár haladósabb tempóban (30-35km/h) a hosszú egyenes utakon, indulásoknál a nyomatékot, szembeszélben is a kényelmes haladást, de úgy látom ez sehogy sem kivitelezhető egyszerűen. Vagy chippelni kell, vagy s-pedelec ami meg overkill az igényeimnek. Egy USA szabvány e-bike teljesen megfelelne, de ez az EU limit lehet kinyírja nálam az ebike-ot.
Túl szép is lett volna ez az automata enviolo max 35-ös tempóval./人◕ ‿‿ ◕人\
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dr.FantastiK #6349 üzenetére
Gondolod, hogy egy 1,6 millás bringát olyan helyen fog tárolni, ahol bárki hozzáfér?
Ez itthon nem a lelakatolós bringa kategória, hanem a zárt végpontok közötti közlekedés eszköze, különben túl nagy a lopás kockázata.Esetleg tapasztalatból írod az esetet? Ha igen akkor sajnálom.
-
arcitec
addikt
Nem kell Amerikával összevetni Európát. Almát a körtével. Amerikában az autók, a kamionok is mások. Ezeken a szűk nem is túl hosszú(Amerikához) utakon még a 25 is sokszor sok. "Sima" bringával is mennek sokan esztelenül és meg is van a baj, tudom tapasztalom nagyon észnél kell lenni. Nem még 35-os bringásoktól rettegni.
Aki 35-el akar menni menjen ki Amerikába (gyanítom ott meg az is kevés lenne ),
vagy vegyen akár elektromos robogót, motort, vagy hát ott van a speed e-bike 45km/h-ig. Mi itt a probléma? Át kell gondolni mire kell és ahhoz kell járművet választani.
Topikgazda már számtalanszor leírta, nagyon helyesen.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6418 üzenetére
Arról felesleges vitázni mennyire hülyeség a szabályozás vagy nem, változtatni innen nem fogunk rajta. A szemszögemből a probléma hogy sokszor elérem a mostani kerékpárral a 25-öt, és gyakran fölé is megyek 2-3km-el, a 30 már tényleg ideális esetben jön össze ha nem tempózok erőteljesen. Ezután az ebike-t visszalépésnek érezném dinamikában, attól függeltenül lehet hogy átlagsebességben 1-2km/h-val nyerne. Pont az a bosszantó hogy az a 5-7km/h hiányzik hogy a dinamika megmaradjon.
Persze ott az s-pedelec, de akkor már kell a kötelező, kell a tükör amit a tárolóban úgyis le fognak verni, kötelező sisak, miközben 32-35-nél többel nem is mennék vele.
Aláírom hogy elméletben az ilyen 5km-es utakra kvázi tökmindegy hogy 25 vagy 32 a csúcssebességed, de 1,5+ milliónál már van egyfajta fun factor is.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Maximum1
őstag
válasz arcitec #6418 üzenetére
Azért írsz ilyet mert nem mentél még ilyennel.
Elég idegesítő hogy 22 felett érzed hogy fog vissza a gép, majd 25nél meg tilt, de nem egyszerüen tilt, hanem érezhetően visszafog, lemerülve tekerve ilyeneket nem éreztem.
Én is kifogom üttettni mert ez így elég béna megoldás, nekem valahol 25-28 között a kényelmes síkon a legkisebb rásegítéssel.
32km/h limit elég arra hogy ne szóljon bele az elektronika a nyugodt tekerésembe, ne keljen már azért leváltanom mert tilt az elektronika, utána meg le föl váltogatsz mert visszalassulsz, ki/be kapcsolgat az elektronika te meg pöckölgeted a váltót, elég idegesítő.
Bosch 4 gen, 2,6" gumikkal ,1,8 báron, ezzel száguldani nem fogok, de síkon menjen már 26-28at ha pont kiadja, lejtőn max 50km/h és ott a fal, nem megy többet, de nem is erre vettem, arra van más.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Ha mondjuk veszek egy ilyen s-pedelecet mire kell számolni? Leregegisztralja a forgalmazó, kell rá tükör, sisak, kötelező? Azonnal le is tiltanak kerekparutrol, járdáról és mehetek autók között?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Az s-pedelec teljesen jó megoldás, csak ahogy írod is, van néhány hátránya. Sorban:
- Kötelező biztosítás: ezzel speciel nincsen gondom, igazából az összes elektromos biciklire kellene (sőt, akár a nem elektromosakra is)
- Tükör: éppenséggel ez sem haszontalan, ha 40 körül haladsz, én kezdem megkedvelni
- Folyamatos világítás: hát ez elég nagy marhaság, de legalább nem fáj
- Duda: szintén
- Sisak: ez viszont fájdalmas hülyeség ebben a formában. Kerékpáron 40-ig nem kötelező semmilyen sisak, az s-pedelecre pedig segédmotoros sisak kell, miközben 40 a megengedett maximális sebessége. Az se jó persze, ami most a kerékpárokkal van, de ez így ordítóan inkonzekvens.
- Kerékpárutak használata: ez meg a másik bajság. Ha városban a kerékpárúton megy az s-pedelec, akkor megb*ssza a rendőr (elméletben), ha meg az úton, akkor rendszeresen dudálnak rá a közlekedés kulturált résztvevői. Tovább komplikálja a helyzetet, hogy az autósok többsége nem tudja megkülönböztetni a kerékpárutat a közös használatú gyalogos-kerékpáros úttól, amin ugye 20 km/h a korlátozás.Nagyon rendbe kellene rakni ezt a témát - igazából túl sokat nem is kellene módosítani a dolgokon, csak felismerni, hogy az s-pedelec egy kerékpár, és nem egy motor, csinálni egy új kategóriát a segédmotorból kiindulva, és pár szabályon módosítani. És hogy az autóstársadalom megértse, mi is ez a jármű - hát annak adnék egy 15-20 évet
Viszont ehelyett úgy tűnik, össz-európai szinten sz*rnak rá, és inkább kihalófélben van a kategória...#6421 Ijk: igen, regisztrálják, tükör kell legyen rajta gyárilag, sisak kell (ld. fent), kötelezőt kell rá kötnöd (nekem 6200 / év). Kerékpárúton lakott területen belül nem mehetsz, azon kívül igen. Járdán meg sima biciklivel is tilos menni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
Akkor kész, falba utkoztem, a 22km/h leszabalyozast 25-tol magam tekerem a 25 kilos dogot nem tudom elviselni hosszútávon, főleg nem millió feletti járművel. S-pedelecet a sisaknal és a kerékpárút letiltasnal vesztettem most el. Marad a chipeles, sajnos vszeg enviolonal automatiqnal nem megy, meg azért ott a félsz a letiltassal gari vesztessel.
Egyelőre marad a normal bringan izzadas munkaba jarasnal./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Friczy
senior tag
Dinamikában visszalépés, ez így igaz. Kényelemben előrelépés. Szoktam mondani, amikor kérdezik, hogy milyen, hogy az e-bike nem a sebességről szól, hanem a kényelemről. Én idén elsősorban a téli hűvösebb időben használtam, mert a hagyományos bringán ha kicsit meghajtom, megizzadok, az meg hidegben nem jó. Aztán ahogy jött a jobb idő, nem is nagyon használtam. Majd ha jön a kánikula a 30-35 fokokkal, akkor várhatóan ismét előveszem.
Engem a tükör se zavar, amúgy is van mindegyik bringámon (nekem nem is kötelező, mert normál pedelec), anélkül már nem szeretnék bringázni, sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne. -
nagyúr
Átérzem a problémát, én is ezek miatt szarakodtam hónapokig a kérdésen. Aztán kitaláltam, hogy ráállok a hosszú (40-70 km) biciklis kirándulásokra
Ja, és még egy dolog: úgy tűnik, s-pedelecre nem lehet vagyonbiztosítást kötni. SMKP-re egyik nagy biztosító sem vállal, és az e-bringás biztosítások közül már kettőről visszapattantam, s-re nem kötnek. Ha valakinek van pozitív tapasztalata, pls ossza meg.
#6424 Friczy:
sisak is van rajtam mindig, nem látom be, hogy ez olyan nagy para lenne.Na ja, de ilyen (nyitott) vagy ilyen (zárt) sisak van rajtad?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
Közben még arra gondoltam megtartom a rendelést, kipróbálom az automatiq rendszert 25-ös limittel, később ha zavar a limit átépítem manuálisra az enviolot, lehet kapni nem túl drágán alkatrészt [link] [link], ill. beépítek egy Volspeed V4-et.
Esetleg azt tudja valaki ha megpróbálnám az automatiq rendszerbe beépíteni a volspeedet akkor hazavágná ha mégsem kompatibilis vagy csak hibát dobna ki és ha kiveszem akkor visszaáll?[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Runner_fxr
Ármester
Attól nem kell tartani, hogy esőben mész vele aszfalton, terepen a sok sár, esős, havas tekerések tudják jobban beáztatni a csapágyakat.
Láttam már 100 ezret futott Bosch motort is, ami még teljesen használható volt, de láttam már 3000km után teljesen kuka csapágyakkal rendelkezőt is. Szóval ez nagyon felhasználás függő. Ha agyon van tuningolva és mindig maxon van hajtva, az sem használ az élettartamnak. De amire te használnád, ott várhatóan meglesz az 50 ezres élettartam, lehet több is. Én is a Bosch-t tartom a legjobbnak, legmegbízhatóbbnak.
A szíjhajtás egy remek választás városi bringának, akár analóg vonalon is. A szíjak igénytelenek, csendesek és sokat kibírnak. Itt a hátrány, az agyváltó miatti kicsit gyengébb motor. Amúgy az agyváltó sem egy rossz dolog, ha nem is karbantartás mentesek, de viszonylag ritkán kell hozzányúlni. Sokkal kevesebb a nyűg ezekkel mint a láncváltóval. Ami még hátrány az agyváltós, szíjas gépen, a hátsó kerékben a defekt, főleg ha rendesen be van burkolva a hajtás. Ez a művelet általában szervizt igényel, vagy gyakorlott felhasználót. Az út szélén nem tudod megcsinálni. Ezért ilyen bringáknál rendkívül fontos a csúcs minőségű, defektálló külső, akár a belsőbe defekt mentesítő folyadékkal együtt, hogy lehetőleg ne kelljen a hátsó kereket kiszedni.
Én biztos, hogy nagyobb aksival és erős motorral venném, hogy tényleg univerzálisan használható legyen.
Ha utólag kitalálod, hogy nagyobb akku kell, az sokkal többe lesz mint plusz 200 EUR.Városi körülmények között ha nincs sok szint és nincs agyon tuningolva a gép, akkor 100-120 km-t elmegy a 625-ös akksival. Ez akár elég lehet 1 hétre is munkába járni.
[ Szerkesztve ]
-
Vitee
aktív tag
Egyebkent ez allamonkent eltero!
Ahol en lakom 28mph a megengedett class 3 e-bike hasznalataval. Nem kell semmi hozza, street legal, buko se kotelezo, jogsi se kell, semmi.
De valoban sok helyen a 20 van csak.
Ami nekem van az mar inkabb e-moped szeru, igaz mivel lehet tekerni, igy nem az.
En legtobbszor tekerek, nagyobb tavot tudok igy megtenni vele.
A 32-34mph-t (52-54km/h) tudja tartosan hozni, (lejton nyilvan tobbet is) ha csak a "gazt" huzod
Nem konnyu, cirka 40kg+. Tavban a legtobb amit kihoztam belole 68 km volt.
750W Bafang motor, 95nm nyomtek, index, duda, lampa mindig megy, van low-high beam stb... Egy ilyet otthon is eltudtam volna tekerni, de a sebesseg korlat miatt teljesen ertelmetlen lenne... Plusz regisztralni, rendszam stb...
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
sebgutkopf
őstag
Az itt a furcsaság, hogy kerékpárúton a megengedett legnagyobb sebesség 30 km/h. Így a 25 kmh-s tiltás akár eroller, akár pedelec elég furcsán hat, hogy miért vannak lejjebb korlátozva, mint mindenki más. Ez következetlenségnek tűnik a szabályozásban, vagy csendes csatlakozás a többi európai ország szabályozásához.
Nekem a saját ebike-ommal (igaz az terep gép) az a tapasztalatom (shimano motor), hogy 25 kmh-nál veszi el az erőt nem kezd el visszafogni 22-nél, tehát konstans 25-el haladás a transzfereken kényelmes folyamatos haladást biztosít.
A legnagyobb vicc meg az, hogy már 4 éve beszélik, hogy na most jól belekerül a kresz-be az eroller, március végén írták, hogy itt van a végső megoldás az az 1 mondat plusz, amivel a kerékpárokkal azonos kategóriába teszik be a max 25 kmh-s rollereket. Elfogadva persze máig nincs ez a "bonyolult" változtatás, nyilván rendkívül megterhelő szellemi munka egy eddig is gyakorlati alapon evidensnek vett elv 1 mondatát 4 év alatt betenni egy jogszabályba.
A kötelező kresz tanfolyammal meg senki se foglalkozik, pedig az alap tudás hiánya a legnagyobb veszély a közelkedésben résztvevőktől. -
sebgutkopf
őstag
Pont most jöttem haza államokból és nagyon sok ilyen gépet láttam a városokban is, mint amit mutatsz. Szinte az összes futár ilyet használ, meg úgy általában is nagyon elterjedtnek láttam. Tekerni senki se tekerte, motorként használták autó, vagy tömegközlekedés helyett. Mentek a bringa úton meg mindenhol, sisakban, konfliktust nem okoztak mindenki tudta hogyan kell kezelni a talalkozást.
-
dugo_
veterán
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
A kötelező kresz tanfolyammal meg senki se foglalkozik, pedig az alap tudás hiánya a legnagyobb veszély a közelkedésben résztvevőktől.
Biztos, hogy nem ez, hiszen autót vezetni is csak sikeres kresz vizsgával lehet, aztán meg lehet nézni mit ér...
Anno a minimalmass.hu-n volt évente kérdőív és rendszeresen 80+%-ra jött ki, hogy a válaszadók jogosítvány birtokában kerékpároznak.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
Arra leszek kíváncsi egyébként hogy oké meg vagyok szívatva a 25km/h-val, egyrészt kérdés a mostani 13 kilós után mennyire nehéz esetlegesen 30-ra megtekerni, ill. van olyan tényező ha bemegyek a városba rengeteg a lassítás, kigyorsítás, ill. sokszor kapok szembe szelet a kerékpár úton is, és akkor bizony a 20-as tempó sem épp kénylemes, ezekben sokat segítene az elektromos. Nyáron folyamatosan izzadok, hidegebb időben ha beöltözöl hogy az első 1-2km-en ne fagyj szét, akkor utána kezdesz megintcsak izzadni, aztán beülök reggel a 18 fokos irodába.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagylaci32
tag
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
Pedeleccel is mehetsz 25 km/h fölött, ha képes vagy saját erőből. Arra is 30 km/h a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen kerékpárúton. Hogy miért csak 25 km/h-ig engedik, hogy besegítsen? Valószínűleg ez egy olyan kompromisszum, hogy ne legyen veszélyesen nagy különbség az átlag bringás átlagsebességétől. Emelkedőn a kerékpárosok közel sem mennek 30-cal, míg 250 W segítséggel a pedeleces valószínűleg tudna. A pedelec céljának inkább a kényelmesebb kerékpározást tekintették, nem pedig a gyorsaságot. Szerintem valami ilyesmi gondolatmenet volt a szabályozás kialakításánál.
-
nagyúr
válasz nagylaci32 #6435 üzenetére
Szerintem is, ill. még annyi, hogy aki rásegítés nélkül 30 körüli sebességre képes, az jellemzően nem a "tegnap kezdtem bringázni" kategória, míg egy pedelec-et felkapcsolsz turbo fokozatba, és különösebb megerőltetés nélkül eléred azt a sebességet, ahol elkezd leszabályozni. Az EU-ra amúgy is jellemző ez a kissé túltolt óvatoskodás, ha nem lenne annyi autógyáruk, sztem az autós sebesség-korlátozások is alacsonyabbak lennének
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
A 25-30 közötti kitekerés és annak érzete nagyon eltérő lehet. Erősen függ attól, hogy milyen gumi van a bringán, mennyire gördül könnyen, milyen a kerekek súlya, milyen a pót, amiben tekersz (légellenállás). Egy kis gördülési ellenállású gumival önmagában nem gond tovább gyorsítani, az viszont egy más kérdés, hogy neked ez hogyan esik. Amikor 25-ig gyorsan felérsz és nem segít tovább, utána az a maradék 5 kmh többszörös erőfeszítést jelent a már eleve nagyobb légellenállással és a motor segítsége nélkül, ami érzetre a korábbi könnyedség után akár fal érzetet is kelthet, pedig valójában alig nehezebb mint analóggal, de addig a pontig nagyon más volt és úgy fogod érezni nem éri meg gyorsabban menni.
Ebike-nál a legkönnyebb a gyorsítási élményt megszokni, így utána egy analógra felülve nem is a végsebesség a zavaró, hanem az, hogy még erősen tekerve is alig gyorsul egy ebike-hoz képest.
Munkába járási időben valószínűleg többet hoznak a sokkal intenzívebb és rövidebb gyorsítások (10-15m-en belül már 25-el mehetsz ebike-al, ha te is hajlandó vagy beletenni - simán legyorsulod vele az e-rollereket is), ami következtében az idő nagyrészében ténylegesen 25-el mész, szemben azt a pár alkalomat és azt a rövid ténylegesen kitartott időt, ameddig a te 5-7 km-es távodon folyamatosan tartani tudod a 30 kmh-t analóg géppel.
Szóval nem biztos, hogy érdemes ezen az elméleti max sebesség különbségen ennyit pörögni. Mennyire valós igény ez, vagy csak megszokás. Közlekedésnél teljesen éretelmetlen ego harcokat vívni. Mi van akkor, ha néha elmegy melletted 1-1 futár 30+ tempóval? Giro-n vagytok, verseny van? Pénzdíj jár érte? ....
Tök más a kettő, alma - körte kérdés. -
sebgutkopf
őstag
válasz nagylaci32 #6435 üzenetére
Csak találgatni tudunk, hogy mi a célja, én a jogharmonizáció és egyeztetés hiányát tartom valószínűbbnek. Bürokrációban gyakran nem tudja a bal kéz mit csinál a jobb, többnyire nem ilyen átgondoltak a szabályok. De akár tévedhetek is és a te elméleted lehet a bufutó, ez nem fog kiderülni.
Emelkedő: A 250W az közel sem olyan sok mint hinnéd. Enyhébb emelkedőn valóban lehet ezekkel menni 20+ tempót, viszont azt nem 250W-on érik el, a motorok olyankor 5-600W körüli teljesítményt tolnak ki magukból, amit korlátlan ideig nem tartanak. Ez hogy melyik motor meddig mennyit tart ki és hogyan felel meg a hivatalos 250W tartósnak azt valami gyári emberke tudná megmondani, én erre még sehol, senkitől se kaptam kielégítő választ.
Meredekebb emelkedőkön viszont ezen megnövelt teljeítménnyel nem hogy 30-al, de még 20-as se tudnak menni (vagy 15-el se ha még keményebb a kaptató). Nem véletlen van váltó rajtuk, vissza kell gangolni egy meredek mászásnál, viszont még ígyis látványosan gyorsabb lesz fölfelé mint az, aki csak saját erőből teker. -
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6437 üzenetére
A 30 körüli tempó outikra jellemző. Azokból meg nem nagyon van villanyos. A villanyosok trekkingek, montik szoktak lenni, amiket nehéz 25 fölé tekerni. Főleg egy montis áttétellel.
Közlekedés közben nekem az outisokkal van néha ügyem. Meglátják, hogy villanyfully és tülekednek elém a lámpánál, mert tudják, hogy 25 -től gyorsabbak lesznek. Aztán persze feltartanak. Értem én hogy ők sportolnak, de én meg haladnék.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
A 25km/h nem sok, viszont azt pillanat alatt eléri. Főleg az erősebb motorok, mint a CX, PWX, Brose S, EP8.
Ezeket a motorokat is berakják jobban felszerelt mama-papa trekkingekbe. Aztán milyen emberek ülnek fel ezekre? Tömeg igény van ma már az ebike-ra, antitalentum a legtöbb átlag felhasználó, ezer éve nem bringázott, aztán most ráül egy ilyenre. Szerintem sok embernek még a 25 is sok. Mi lenne itt ha 35-40-el menne? Ettől függetlenül szerintem sincs ez így jól, mert aki viszont normálisan tud bringázni, annak vicc ez a 25. Főleg ugye az ingázóknak, terepen még elvan vele az ember. Igazság szerint még s 25-ös pedelecre is kéne valami vizsga, de ez nyilván nem fog megvalósulni, mivel az már beleszólna a bizniszbe. Így lehet sokat eladni, hogy 100%-ban bringás szabályok vonatkoznak rá. Azt gondolom, hogy a 45-ig haladó pedelecre kéne egy egyszerűsített vizsga, hogy azért ne smkp kategória legyen, annál lazább szabályokkal, egy KRESZ vizsga, vagy jogsi. Illetve egy alap rutin vizsga. Utána lehetne akár a tuning is legális a sikeres vizsga után. Vagy mondjuk egy köztes megoldás, hogy 35-ig engedi a rásegítést, ami már vizsgához kötött, de utána ugyan úgy bringának számít nem smkp-nek.Az e-rollerek közt meg aztán tényleg szét kéne csapni, mert ami ott megy az durva. Múltkor volt nálam egy szervizen. Féket javítottam rajta. Kipróbáltam. Életveszély. 90-100-al megy, és nincsenek rá szabályok.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #6440 üzenetére
No, igen. A bringámat meghekkeltem, de a rolleremet eszembe nem jutna. Jó nekem az a 25.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dr.FantastiK
őstag
vedd meg azt a speed gepet amit linkeltel !!
az a legjobb neked ,, ne sajnald magadtol !!
es ne foglalkozz a biztositas meg a tobbi Marhasagok-al !!Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
Ijk
nagyúr
válasz Dr.FantastiK #6442 üzenetére
Igen, gyakorlatilag nagyon rágódom rajta, a másik még szállítás alatt.
Két félelmem van csak, hogy előbb-utóbb lekapcsolnak hogy normál e-bringaként használom, a másik hogy nem biztos hogy hosszútávon tartóztatnám magam és 40 fölött nagyot lehet zakózni. Egyébként speckóra jobb a Schindelhauernél a kicsit nagyobb akksi, gen 4 motor, a másiknál szemben ott az Automatiq váltó, a vastagabb kerekek miatt biztonságosabbnak tűnik (meg ugye a kisebb sebesség), kicsit jobban bejön a retrosabb külseje, RM-en van rugózás aminek alapból nem vagyok mondjuk nagy híve. Legnagyobb előny hogy nincs 25-nél fal.
Örlődöm. Lehet megvárom amit rendeltem, kipróbálom ha nagyon nem jön be visszaküldöm, mondjuk az nem két fillér lesz Németbe. Árban kb. szinte ugyanaz (kedvezménnyel rendeltem).[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Két félelmem van csak, hogy előbb-utóbb lekapcsolnak hogy normál e-bringaként használom...
Ez a kockázat fennáll a tuning esetében is, és az azért lényegesen nagyobb kihágás. Mindkét eset azon múlik, hogy a csendőrség rá van-e erre állva (jelenleg nem úgy tűnik) - az s-pedelecet nem nehéz kiszúrni, ha valaki tudja, mit nézzen, de a tuningos e-bringa is eléggé adja magát, ha 35-40-nel közlekedik.
Mindenképpen érdemes kipróbálni, és ha 25-re korlátozott bringát próbálsz, menj vele legalább 15-20km-t, mert úgy fogod érezni, mennyi értéket hoz.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Nekem erről pont az jut eszembe hogy ez is olyan, mint a felfúrt hengerű robogók. Külsőleg ugyan úgy néz ki, aztán sehol se tudja megmondani a rendőr (szét nem fogja szedni), hogy valójában milyen teljesítmény van benne, mekkorára fúrták fel a motort a gyári helyett. A robogósok is érthető módon 45-el félnek mert mindenkit feltartanak és idegesen leszorítják, vagy előzik őket, ha meg tuningolják, akkor pont besimulnak a közlekedés ritmusába és béke van.
Na valami hasonló lehet az érzés a 25-ös korláttal pedelec és s pedelec között. Ha meg nincs papír róla, hogy ez "más" és kinézetre se áll ki a lóláb, akkor ki és miért is állítana félre egy ilyen bringát?
Kis hazánk szokás szerint nehezen legalizál működő megoldásokat, utána meg csodálkozunk, hogy mindenki megkerüli a szabályokat, ami összességében elég káros kulturális hatással rendelkezik, nem a szabálykövetésre ösztönöz. Meg persze a következetlen ellenőrzés és szabály betartatás szintén gond.Azt viszont nem győzöm hangsúlyozni, amit Runner is ír, hogy ilyen gépekhez 1 dolog kéne csak nagyon, vagy egy kresz vizsga vagy egy B-s jogsi megléte, az viszont tényleg.
Azt gondoltam korábban, hogy az alpa közlekedési szabályok megvannak az embereknek, ebben a tévhitben egészen addig ringattam magam, amíg néhány teenagerrel folytatott beszélgetésből kiderült számomra, hogy valójából fingjuk nincs a szbályokról, mivel korábban nem is érdekelte őket, de rollerezni meg akarnak és veretnek vele. Ha nem ismered a szabályt úgy pedig nehéz betartani. Ez végleg meggyőzött, hogy kell egy vizsga. -
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6447 üzenetére
Jó egy éve van meg a pedelec, nem érzem problémának közlekedés szempontjából a 25-ös limitet. Az átlag bringás többnyire hagyományossal se megy gyorsabban, nyilván van, aki igen, de amikor azzal megyek nem sokan előznek meg. Az autósok meg megszokták, hogy egy bicikli nagyjából ennyivel megy, nekik inkább az s-pedelec szokatlan, mert biciklis, de segédmotoros sebességgel halad.
Hozzászólásod másik feléhez csak azt tudom mondani, hogy szabályismeret természetesen kell, de a szabályokat vizsga nélkül is lehet ismerni, illetve vizsgával is lehet nem ismerni (rengeteg példát tudok erre, de szerintem te is). Jogosítványom ugyan nincs (egy kresz-vizsgám van még abból az időből, amikor segédmotoros kerékpárom volt, a papír már fene tudja, hol van), de a kerékpárra vonatkozó ismereteimet igyekszem naprakészen tartani, merem állítani, hogy az átlag autóshoz képest jobban ismerem a szabályokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Diablo IV
- Steam Deck
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs