Új hozzászólás Aktív témák

  • LordX

    veterán

    Most nem azért, miért kell "önkéntes adatszolgáltatásra" hagyatkozni? Hozzanak egy rendeletet, hogy kötelező megmondani, hány előfizetőjük van... Nem hiszem, hogy ez akkora hatalmas üzleti titok lenne..

  • shabbarulez

    őstag

    válasz LordX #1 üzenetére

    A piacliberalizáció óta(2001) van félévenként kötelező adatszolgáltatása a szolgáltatóknak, és ezek az adatok publikusak, te is megnézheted az NHH oldalán. Közölni kell a havi bontásban az előfizetőszámot, a szolgáltatást lemondó ügyfelek számát, a kipostázott számlák számát, a számlák összegét, hány hibabejelentés volt, ebből mennyit ismert el a szolgáltató, mennyi kötbért fizetett, hasonlók. pl. [Tíonlány 2007/I. félév 22-es adatlapja]

    Ezen kívül az NHH-nak vannak még havi gyorsjelentései is amik kevésbé pontosak, mert csak a legnagyobb előfizetőszámmal rendelkező szolgáltatókat szondázza, és ez természetesen önkéntes jellegű, nem törvényi kötelezettség.

    A féléves adatszolgáltatás egyébként minden bejelentett hírközlési szolgáltatásra vonatkozik, tehát a telefon, tv szolgáltatásra is. Ezek kívül még további időszakos, egyedi felmérései is vannak NHH-nak, amivel igen részletesen felméri a szolgáltatókat. Pl. hol mennyi ügyfelük van, milyen az összetétele, adott településekre milyen infrastruktúrájuk van kiépítve, mekkora kapacitású, hogy bővíthető, ha bérlik kitől bérlik, mekkora kapacitást bérelnek, milyen csomagokat rendelnek az ügyfelek, stb. Mivel ezek a bevallások már üzleti titkokat tartalmaznak, ezért ezek az információk már nem publikusak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák