- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Downsampling
senior tag
válasz Lacerta #13948 üzenetére
Tényleg jó lenne tudni, hogy milyen az Impreza és a Forester súlyeloszlása az első és hátsó tengely között. Én arra tippelnék hogy bár nem rossz, de az 50-50 százaléktól azért odébb van az első tengely javára.
Nekem is amúgy a legtöbbször hasonlóan viselkedik az autó, ha már csúszáshatár, akkor elől-hátul egyszerre csúszik le finoman az ívről, pláne, ha a kanyar még kifele is dől (nem messze a házunktól pont van egy ilyen majdnem 180 fokos kanyar). Mondjuk ezeknél a kissebességű és nem túl veszélyes kanyaroknál jellemzően semmilyen módon nem fékezek (legfeljebb előttük), inkább gázt adok és úgy indul meg az oldalra csúszás. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #13949 üzenetére
Ó az finom lehet, egy jó SpecB... Anno el is mentünk megnézni egyet az AAA autóhoz de nem meglepő módon elég sok sebből vérzett... Egy projekt autót meg nem akartam venni.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Akkor viszont azt feltételezem, hogy ez enyém nem jól működik (ez is 2006-os OBK, csak Impreza )
"Szintén sima OBK-nál nagyon markánsan érezhető a hajtás módosítása, ha betapadnak a kerekek, fullos AWD-fíling, ha elpörögnek, akkor kvázi RWD-vé válik, picit csúszósabb úton is simán keresztbemegy padlóra."
Ebben viszont hasonlítunk... (csak valszeg még kevés tapasztalatom van vele ilyen körülmények között és nem tudtam összerakni) -
nagyúr
válasz Downsampling #13956 üzenetére
Focushoz képest kicsit lomha az AWD miatt, de azért kellemes útitárs.
Ha már itt vagyunk, lassan megint akksi kell, mi most az ajánlott?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
MasterMark
titán
válasz Downsampling #13949 üzenetére
Ha nem menne az összkerék akkor telelenne hibakóddal az autó meg villogna minden a műszerfalon.
Switch Tax
-
Acheron
őstag
Én most tavasszal cseréltem, Rocket -ről Rocket -re, többek között itteni ajánlás alapján is. Eddig természetesen minden OK vele.
#13948Lacerta: Hasonló a tapasztalatom az OBK -el. Bár már rég volt ilyesmihez szerencsém.
Tegnap 15 cm hó alól kellett kikotornom, de mire ma délután elindulok, már nem lesz hol próbálkoznom vele, olyan ütemben olvad. Pedig kedden kapott új téli papucsokat, megnéztem volna, hogy viselkedik vele havas úton.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #13956 üzenetére
Az enyém is nyomatékszegény (papíron 230 Nm de szívómotor 99,9%, hogy nem tud ennyit) de 2016-os 4 évszakossal nem is kell, megcsúszik az könnyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz Downsampling #13956 üzenetére
350Nm
-
Lacerta
aktív tag
Na megjött a radiátorom.
Ez tényleg új cucc, valami SRLine nevű lengyel disztribútor forgalmazza. -
nagyúr
Köszi szépen! Ezeket is megfontolom. Nagyon keveset járok vele, így 1-2 év alatt bármilyen akksit lekukázok, szóval inkább a költséghatékonyság irányába mozdulnék el, eddig megvettem a drága akksikat, de ugyanúgy lefingtak 1-2 év alatt.
Acheron: köszi szépen neked is, megnézem ezeket is.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
na, nekem is kell akksi (müxik még, de nehezebben indul). akkor legyen mondjuk... rocket!
más: tegnap már annyira kivoltam a szekunder hajszárító téma miatt, h ráírtam szokola attilára, hogy van-e bontott. nyilván van, potom 75e ft egy 170 ezret futott kocsiból (az enyém 130e). a seibiko-féle dél-koreai utángyártott vmi 80e+vám+áfa.
ma hívtam a seibikót, megjött, de... törötten. műanyagoshoz küldték javításra, és "ez akkor ilyen féláras történet lesz". mondtam, hogy dec. 15-én megy síterepre a kocsi, és qrvaélet, hogy nem szeretnék tempomat és esp nélkül indulni.
itt tartunk. agyrém, 5+ hónapja tart.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor egy sima Jász-Plasztik/Electric Power akksi is tökéletes. Én azért 1-2 hónapnál többet nem parkoltatom a kocsit és akkor is mélygarázsban áll nem mínuszokban.
De mondjuk ha néha rátöltesz akkor azért sokkal többet is kibírna egy akksi nálad. Van hol tölteni? Egy sima 5-6k-s Aldi/Lidli/Penny-s okos töltő is bőven megteszi.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ok.
Arra figyelj, hogy fagyott állapotban tilos akksit tölteni ezekkel! Tudom menet közben a generátor tölti de a motor hőjétől gyorsan ki is olvad az akksi. Tehát ha mínuszok vannak akkor vagy ne töltsd vagy vidd be az akksit és átmelegedés/kiolvadás után töltsd.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
Ez kicsit kamunak hangzik, mert az ilyen nagyobb értékű cuccokat azért rendesen csomagolva szokták küldeni, illetve ha sérül, akkor szó nélkül csere.
Bár most nemrég rendeltem 2 patron spéci zsírt a bicajomhoz, két cég, két szállítási mód, és egyik se ért ide úgy, hogy ne semmisüljön meg a patron zárófedele. Mondjuk ezek nem nagyértékű cuccok, és nem külföldről jöttek.
-
Lacerta
aktív tag
Ólomakkunál az a helyzet, hogy ha elegendő a kénsavsűrűség ( töltve van az akku ), akkor kb. -40 fokig nincs gond. Ellenben ha ki van sütve, akkor -5 fokon már megfagy, mert a kénsav vegyileg beépült a lemezekbe.
Ha megfagy az elekrolit, akkor kb. kuka. De ha kisütve tárolod, akkor is, szóval nagyjából már mindegy.
Asszonynak töltöttem akkuját ami télen -8 fokban lemerült ( még nem fagyott meg az elektrolit ), felvittem a lakásba, beraktam egy lavórba, és cserélgettem rajta az 50-60 fokos meleg vizet. Egy délelőtt kellett hozzá, amíg szobahőmérsékletű lett az akku.
A motortérben, levegőről melegítve nagyon, nagyon, nagyon sokat kell autózni hogy felmelegedjen valamennyire. -
Lacerta
aktív tag
Kengyellel, fentről.
Én azt csináltam, hogy kerestem az utastérben egy olyan biztosítékot, ami kihúzott kulccsal is feszültség alatt van, és emellett jó nagy áramra van méretezve, illetve álló autóban feltételezhető, hogy az a jó nagy áram nem folyik át rajta.
Arra tettem egy pigyback kivezetést, a végére pedig egy XT90 aljzatot. Így van az utastérben egy aljzatom ami direktben az akkura csatlakozik.
Ha delej kell, bármikor tudok vételezni róla, ha pedig tölteni kell, bezárt autó mellett is megoldható. -
Lacerta
aktív tag
Nekem is kb. ott van mint a tiéd, de ha mondjuk 90 foknál nyit a termosztát, és 108 fokon a biztonsági szelep, akkor a motorblokk külső felszíne azért messze lesz a 100 foktól, a motortér maga meg főleg, mert ha nem így lenne, zokokva siratnánk az összes lámpatestet és a biztosítékdobozt is, az ablakmosó tartályról nem is beszélve.
Arról nem is szólva, hogy a víz fajhője kb. 800-szor akkora, mint a levegőé, tehát ha 60 fokos vízben áll az akku, még mindig kb. 2 nagyságrenddel több hőt tudok átvinni, mintha 100 ( valójában inkább max. 60-70 ) fokos levegővel veszem körbe.
Ha meg még emellett meg is fagyott az akku, akkor előbb a jeget kell megolvasztani ( ez még k*rva sok hő ), és csak utána fog elkezdeni melegedni.
Persze ez csak elvi lehetőség, mert ha megfagyott, akkor úgysem fog indulni, de egyébként is kuka, és így felesleges a töltésével bohóckodni.[ Szerkesztve ]
-
-
Lacerta
aktív tag
Na és a generátor mit csinál?
Nem gondolod, hogy figyeli az akku hőmérsékletét a feszültségszabályozó?
A Foriban gyárilag 170 amperes generátor van, beindítom, beáll 14.5 voltra, mindegy, hány fok van, mindegy, mennyire van lemerülve az akku.Egyébként valóban, nem ajánlják a nagy hidegben töltést, mint ahogy nagy melegben sem ( ~40 fok fölött ).
Csökkentett áramerősséggel, odafigyelve a töltőfeszültségre egyébként lehet akkor is, a mikroprocesszoros töltők többnyire ma már tudják ezt managelni ( főleg a beépített hőmérősök ). -
Lacerta
aktív tag
A fagyott, meg a fagyban az nem ugyanaz.
Ahogy mondtam, egy jól feltöltött akku elektrolitja -40 fokban még folyékony.
Egy lemerülté -5 fokon már megfagy.
Ha megfagyott, akkor tilos tölteni, ebben igazad van. De ha akarnád sem tudnád tölteni, mert nem nagyon vezet. Az ólomakkumulátorban a kénsav oldat részt vesz az áramtermelő reakcióban. Ha nincs oldat ( mert megfagyott, mivel az összes kénsav beépült a lemezekbe ), nincs sem töltés, sem kisütés.
Ha nagyon erőszakos és kitartó vagy, legfeljebb némi hidrogént tudsz fejleszteni. És ezért nem szabad megpróbálni.Ha simán csak fagy van, nyugodtan töltheted az akkudat, feltéve, hogy folyékony az elektrolit. Kisebb árammal, lehetőleg "okos" töltővel.
-
nagyúr
Ez akkor jó ez az OBK-ba, igaz? Rocket 80Ah 680A Jobb+
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
HÁZIGAZDA
én lehet, hogy végül ezt veszem:
https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Exide_Premium_EA722_akkumulator_12V_72Ah_720A_J+_EU_alacsony-17594?clid=2dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
czanga
őstag
Beszéltem Victory Motors-al is. Kihangosítva dumáltunk a dolgoról, hogy náluk hallja akinek kell és nagyon nagy vonalakban elmeséltem mi volt, és örültek a felvetésnek, hogy emailben elküldöm a dolgokat.
Elsőre nem vették fel a telót, de simán visszahívtak kb 5 perc múlva.Szerintük se lesz ez hengerfejes:
- rossz szenzor,
- kábel
- testkábel
stb stb (ilyesmikre gondolnak)
Elküldök nekik mindent, kb jövő héten Viktorral nyugiban átolvassák, és válaszolnak, aztán nyilván meg kell nézniük.
Nagyon szimpatikus volt minden eddig.Most pedig akku rendelés, mert lekotlott pár hete az enyém is, és már hiába töltöttem pár nap múlva a központit nem zárta be csak a riasztót aktiválta. Volt meglepi mikor kinyottam az ajtót.
-
HÁZIGAZDA
válasz czanga #13999 üzenetére
velem is nagyon kedves volt és mindent megbeszéltünk, csak aztán nem történt semmi...
(persze a szekunder levegős rendszer kiírást nem ő csinálja, csak megszervezte volna a csókát, meg ledugózza a visszaágat, szóval nem olyan jellegű szerelés, mint általában, de hát ő mondta el a menetrendet)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1 humoros
- Politika
- Trollok komolyan
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen