- Linux kezdőknek
- Direct One (műholdas és online TV)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Synology NAS
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- PHP programozás
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #13303 üzenetére
Igen, abban rejlik az elonye, hogy alacsonyabban tudja tartani a fordulatot fixen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
A citrom tökmindegy, mert már vagy 30 éve van benne nedves kuplung is, és az fixen összezárja az üzemidő kb. 99%-ában. A fennmaradó 1% pedig az, amikor a citrom nélküli váltóban is csúsztatod a kuplungot.
Magának a a váltónak nem relevánsan más a hatásfoka, a váltó-motor rendszernek együttesen lehet jobb CVT-nél. Nem véletlen, hogy fokozatos automatáknál is 7-8-9 sebességeseknél járnak.
És nem az alacsony fordulat a lényeg, hanem az optimális. A belsőégésű motorok hatásfoka a közepes tartományban a legmagasasbb. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #13305 üzenetére
Kb 2000-nel vam lockup azert a manualsinal csunya lenne ha addig csusztadnad a kuplungot.
Az a userek miatt van a 8-9 sebesseges. Europaiak nem szeretik a cvt karaktert ezert kell a sok sebessegfokozat, hogy mimdig idelaisan alacsony legyen a fordulat.
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
A lockup bekövetkezése nem fordulattól függ, hanem sliptől, és programozva van. A slip pedig a bemenő és kimenő nyomatékok különbségének függvénye. Ezért hívják a citromot torque converternek.
Azért van 8-9 sebességes, mert a fokozat nélküliséget fokozatokkal úgy tudják közelíteni, ha minél több fokozatra osztják az áttételi tartományt.
CVT-nél is lehet emulálni a fokozatokat, és szokták is, csak programozás kérdése.
Viszont van két nagy hátránya a CVT-nek a fokozatos automatákkal szemben.
Az egyik, hogy korlátozott a nyomatékátvivő képessége, és a túlterhelést egyáltalán nem bírja. És ha egyszer megcsúszik, kb. kuka. A másik, hogy ha nem forog a kerék, akkor nem tud váltani, és vontatni sem nagyon lehet. -
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #13307 üzenetére
ezért is lehet megfigyelni, hogy a dízelmotorokhoz még akkor is a klasszikus fokozatos automatákat tették a gyártók, amikor a benzinesek mellé már cvt ment. a subaru láncos cvt-je még egész jó ilyen téren egyébként, de a nissan szíjas sz.rja nagyon nem, és azok a váltók hullanak is idősebb korukra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sattak
csendes tag
Meg a kipuff, meg a leömlő stb
-
sattak
csendes tag
Ez a szívó motor ecu optimatizálás egy nagy átverés. ahogy olvastam. Igazából a gázpedál érzékenységét javítják csak. Menj el egy igazi versenytengely "bajnokhoz". Ők majd elmagyarázzák.
-
-
sattak
csendes tag
A subaru szívó tulajok legnagyobb szívása az, hogy van a turbós. Azt könnyebb tuningolni, sokkal. Van ez a 14/1 levegő per üzemanyag tökéletes égés arány. Üzemanyagot manapság annyit adsz, amennyit akarsz, a levegő a gyenge keresztmetszet.És mivel subaru egyenlő turbó, ott van elég levegő amennyit akarsz, hozzáigazítod a benzint és kész. Erősebb lesz. A szívóknál nagyobb a küzdés. De ha egy 2000-es rally peugeot anno tudott szívóként 300 lovat, egy subaru utcai szívó is tudhat biztonságosan 200-t. A másik meg a lóerő kontra milyen könnyen forog. Mindegy is
-
sattak
csendes tag
A ladám olyan volt, ráléptem a pedálra és 8000. "297-es (96-os?) tengely volt benne, egy karbi, de forgott, mint a mérgezett egér.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #13220 üzenetére
Ma végre elértem a szerelőm telefonon.
A szimptómák alapján azt mondta, féltengyelycsukló lesz. Egyúttal megnyugtatott, hogy mekkora mákom van, hogy még nem rakta fel az új gumiharangokat, amiket 4+ hónapja ígért, mert így csak egyszer kell megcsinálni, és megspóroltam egy garnitúra gumiharangot.
Kérdeztem, hogy na és, most akkor #tutirameghalok, vagy mi a tököm van addig, amíg fogadni méltóztatik, erre annyit javasolt, hogy kanyarban ne nyomjam nagyon a gázt. -
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #13332 üzenetére
Passz, én csak hallom, ő meg még nem látta, csak meséltem neki róla.
Érzésre hátulról hallatszik, de akkor hallható, amikor alászedem a kormányt. -
Petester
senior tag
Nekem Nyírőék tették rendbe elől a belső csuklókat. Nincs csak gyáriban, de fel lehet újítani. 2018-ban csináltatta meg Nyírő valamelyik gépműhelyben, azóta elment több, mint 70k km-t, köszöni szépen, még mindig jól van.
Szerk.: a hiba jelenség nálam nem kopogás volt, hanem alacsonyabb sebességről történő kigyorsítás során megremegett a bódé.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #13339 üzenetére
Elég hirtelen jött elő, de gondolom ez is olyan, hogy egy darabig nem éri el az ingerküszöböt, aztán amikor hirtelen igen, akkor meg már mindig hallja az ember.
Azért óvatos vagyok, ha kopog, az a normálisnál nagyobb, lökésszerű, ismételt igénybevétel, biztosan nem tesz jót neki. -
Lacerta
aktív tag
válasz Petester #13340 üzenetére
70 km az még biciklivel sem sok.
Az enyém egyenesben nem szól, csak kanyarban, dinamikus gyorsításnál ( vagy állandó nagy terhelésnél, pl. meredek hajtűkanyarban fölfelé ), kasznit még nem rázza, de olyan hangja van, mintha valami nagyobb darab rezegne mondjuk a csomagtartóban.
-
Petester
senior tag
185-190k környékén, amikor még Nyírőék szüttyögtek a váltómmal. Csak nem írtam fel, hogy pontosan mikor. Amúgy úgy emlékszek 20k környékén volt a javítás párban, + a ki-be szerelés munkadíja. Így utólag azt mondom, hogy megérte, tényleg jó megoldás a gyári felújítása. Hári cseréltetni akarta velem ezt is.
(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest