- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz Petester #13801 üzenetére
Mindenképp végigcsörgöm őket.
Nem csak új, felújított, újrafoncsorozott is forog néha náluk.
A héten elvileg begyűjtöm mindenhonna, utána majd meglátjuk (szó szerint, ha lesz elég fény újra )
#13803MasterMark: Ezt sajnos nem tudom, egyben kértem ajánlatot a felújításra, esetemben "fullservice" -re van szükség.
De a honlapjukon van ajánlatkérő űrlap, ha jól rémlik, választható, hogy te viszed / küldöd postán a javítandó elemet.[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz Acheron #13800 üzenetére
Csak a foncsorozás mennyi, ha én szerelem ki, és csak a foncsort viszem?
szerk.: Már azt is megtaláltam hogy a gyári tömítőanyag butil-kaucsuk csík. Egyetlen gond, hogy nekem már öreg a műanyag, és széttörnek a csavarházak, de azt hosszabb csavarral megoldottam.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
Találtam egy jó kis összefoglalót végre az EJ253-as motorról. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Sdodge #13806 üzenetére
Szia, itten - Victor's Customs
Táncsics Mihály út 45., Budapest, Hungary
(30) 540 7820Egyébként a polírt én biztos nem említettem, nem vagyok olyan típus. Karcosan, karmoltan szeretem. Lámpabúrát polírozták egyszer itt a helyi szervizben.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Ugy nez ki talaltam bontottat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #13802 üzenetére
A héten elment a nagyvas a szemészetre. Ha minden jól megy, a hét második felére meglesz. Persze hogy ne legyen minden sima, az egyik lámpa megadta magát, a márkaszervitz szerint elektronika. Szóval ezt is javítani kell. (a márkaszerviz szerint lámpacsere, de mivel kb negyedóra alatt jutott erre a technikus, ezt nem tudtam elég komolyan venni ahhoz, hogy akár vitára érdemesnek tartsam)
#13801Petester: Megvolt, egyedül a Seibiko adott ajánlatot, Hace, Victory nem is válaszolt (nem baj ez, csak nem szerencsés, mondta egy kedves régi ismerősöm az ilyen esetekre )
Náluk 50k -val lett volna olcsóbb per darab, mint a márkaszerviz ajánlata, de mivel a teljes felújítás biztosítással és az elektronika javításával (már ha az szükséges) is kicsit olcsóbb, mint egy új ára, így ez kb itt eldőlt.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
Hári 4 éve küldi az árajánlatát a wandlerre és az első féltengelyekre. És nem levélben kerestem meg őket, hanem személyesen, még fel is írta az elérhetőségem.
Viktor meg a telefont se veszi fel, nemhogy a levélre válaszolna.Viszont a Seibiko kap egy újabb ajánlást tőlem, megoldották a közel 2 éves kálváriámat a fordulatszám mérővel. 2 hete hoztam egy az OBK-et tőlük és még most is jó. Ők is dolgoztak rajta majdnem 1 évet, kisebb, nagyobb szünetekkel, végignéztek mindent is, végül az ecu középső nyákjában találták meg a hibát, ami szerencsére javítható volt, így nem kellett új computert venni nettó 300k-ért. Valamint felújították a kormányművet is, mert már engedte az olajat magából.
Szerk.: Nemrég voltam Százhalombattán is a Boxer Crew-nál, mondjuk off autóval, a Bogárral , de csak futómű tapasztalatom van velük. Ha lesz más tapasztalatom is, majd megosztom. Nincs infóm róluk, hogy milyen nevük van, mindenesetre elég sok Impreza állt az udvaron.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #13816 üzenetére
seibiko oké, bár 4 hónapja nincs szekunder levegő szivattyúm, időnként hívom őket, épp valahol tart, bár szerintem az első 2 hónapban meg sem rendelték, mert elfelejtették. és egyszer sem hívnak ők, mindig nekem kell, azt sem tudja, ki vagyok, "jött egy csomag, megnézi, hogy van-e benne ilyen" stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Igazad van, nem is hergelem magam rajta. Főleg mert nem az én ajánlásaimon fog múlni a megélhetésük
Holnapra kész az autó, plusz egy trafócsere kellett a beázott lámpában (bevizsgálással 60k), így a két lámpa felújítás 5 év garival pont egy új lámpa (Seibiko -s) ára lett.
Kíváncsi leszek, milyen lesz a fényerő a korábbihoz képest, megérte -e rálocsolni ezt az összeget. -
-
Acheron
őstag
Vállalható ár volt az újhoz képest, az eredmény pedig nagyon megnyugtató és impozáns.
A búrákat végül nem polírozták, hanem cserélték, új, víztiszta, karcmentes. A fényerő sötétben kipróbálva ég és föld - nem mondom, hogy nem vezettem már jobb / erősebb fényszórójú autót, de ahhoz képest, hogy mostanra sötétben már csak emlékezetből lehetett vezetni vele, komlett világítótorony lett (a Reflektorklinikás srácok jelzése alapján már be volt feketedve a gyári foncsor - ezt kb érezni is lehetett a fényerőn...) Most amolyan "lőn világosság" érzés van
Előtte képek (a bal oldali lámpán már két repedés is látszott (sanszos, hogy a szervizben történt valami malőr, amiről nem tudok...), így az már beázott, mindenképp hozzá kellett nyúlni - ott szállt el a trafó is a víztől. A jobb csak simán "matt" volt és bevakult):
Most ilyen:
(korán reggel készült a kép, utólag láttam, hogy a kis pára van a lámpákon - kívülről )
Egy alapos külső - belső tisztítás, bőrápolás, utána a karcok, lehorzsolt sárvédő ív rendbetétele, ha kell, full polírozás a következő projektek még az ősszel. No meg egy garniutúra téli gumi, a régi már nagyon cserés.[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
Akkor én is beállok a sorba, hátha.
Bár nekünk (na jó, nekem ) a 2015 utáni, utolsó H6-ra fáj a fogam, de amilyen áron mennek, azért már más értelmes alternatíva is akad...(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #13828 üzenetére
nekünk meg igazából a forester a jobb kasztni, mert ritkán megyünk vele, de akkor simán van benne erdő is, nem ritka. de azért Acheron kocsija ott van a szeren, már amikor vette, akkor is viszketett az ujjam a telón, emlékszem
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Helló srácok!
Immáron 5 év telt el azóta, hogy a Forester hozzám került.
Nagyon aggódtam akkor, mert hetek óta mo.-on volt az autó, de nem akart haza jutni.
Múlt héten került bele a 35000-ik km. Szerintem be van járatva.
Eddig természetesen hibátlan. Minden porcikáját imádom.
Nagyon repül az idő. Lassan eljön az idő, hogy szégyenkezés nélkül vegyek részt egy topiktalin vele.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
czanga
őstag
Sajnos felmerül a kérdés a részemről, hogy hengerfej tömítések cseréje és esetleges síkolást kiknél érdemes elvégeztetni, és körülbelül milyen összegre számíthatok? (nálam szerviz szintjén a Hace, vagy a VM játszik kb látatlanban, és még ezek esetében is félek, hogy ne én legyen az elégedetlen pár/akármennyi százalékban benne a story végén...)
-
HÁZIGAZDA
imádom az automata váltót, 2007 óta csak olyan kocsink van. igen, ennél picit szívtam vele, de igazából két baja volt/van:
- koszos volt
- elég elavult darab, ma már "lustának" számít, a subaru 5 sebességese jobb lenne
(persze a h6 is jobb volna a kocsi orrába)dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Szerintem ennek semmi akadálya nem lesz, ha egyszer összehozzuk. De javaslom, hogy BP. belvárost kerüljük el. Nem igazán szeretem a nagyvárost.
Kerressünk valami jó kajáldát mondjuk a Campona környékén, ha van, vagy a budaörsi IKEA környékén. Ide könnyen odatalálok
Legyen tágas parkoló, ahol körbe is lehet szaglászni az autókat.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
A napokban sikerült az offókáról elhagyni az egyik lámpabúramosót (lehet német autópályatempónál nem kellene szélvédőt mosni ), a fúvóka 85k, a fedél 23k, a szerelés (mivel le kell bontani hozzá az elejét) 17k, a fedél fényezése 22k, szumma ~150k. Ennyiből 3 évig szervizeltetem a Subarut.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
czanga
őstag
Víz fogyás nincs, olaj se több mint szokott, és jéghidegen se melegen se füstöl. Vízben nincs olaj, olajban nincs víz. Nuku majonéz.
Nyíregíről jöttünk haza Rally-ról késő este, kemény százzal a vaksötét miatt, mire fel egyszer csak a vízhőfok mérő zsupsz felment egy pillanatra koppra maxra, majd vissza. Ezt megcsinálta még egyszer, azonnal kiálltunk egy kútra. Mocitető fel, de nem volt olyan forróság sem.
Hazajöttünk vele, nagyon de nagyon óvatosan, mert már majdnem Budapest határában voltunk. Mondjuk én amúgy is konkrétan nagypapa módban közlekedek vele mióta meg van, amit kérünk nem minősíteni.Mikor hazaértünk (hegytetőn lakunk) megálltunk, hogy hüljön amúgy is vissza, meg a másik kocsival ki kellett állni. Várom, hogy párom kiálljon, erre 1 perc múlva PAKK... fízhőfok jelző maxra ugrott, és ott is maradt. Vártam úgy 5-10mp-et nem ment le, így lelőttem inkább. Majd nyilván be kellett állni, így beindítottam rá 1-2 percre, ekkor már normál hőfokot jelzett.
Barátokkal tanácskozva elég valószínű, hogy kipu gáz kerül a víztérbe. Lehet(ne) még mondjuk termosztát hiba, vagy szenzor hiba is, de Subaruról beszélünk...
2020 elején volt pedig felújítva a motor, gyári tömítéssel, ACL csapágyakkal, stb stb. 21-ben kapott gyári termosztátot, erről is van számlám.
Nem örülök, ha az lesz, de valószínű, hiszen fújt EJ blokk.Rendeltem ilyen kipu gáz jelenlét kimutatásához szükséges eszközt, amihez van egy indikátor folyadék. Azt írta meleg motornál kell kipróbálni, csak ugye akkor már felmelegszik a víz üzemire, felépül a nyomás, így nem értünk el mást, mint, hogy a vizet a nyomászáró kupak helyén próbálva elkezdte az eszközbe felnyomni.
Nem próbáltam még ilyet, csak a leírtak alapján próbáltam meg...Azóta nem mentem sehova vele, egy métert se merem mozdítani, mielött csapágyas lesz, vagy bármi. Zoli barátom (zeke) szerint kemény a fenti nagy vízcső, tehát "felfújja" a rendszer, tehát kipu gáz kerül be, így 80%-ra tettem a hiba okának esélyét.
Szivárgás van amúgy, external. Olaj volt eddig is, amiről nem tudtuk, hogy pontosan honnan, de semmi durva. Viszont most láttam a szívócsonk mögött vizet a blokkon, és fröcsenve a csöveken, így azt még nem tudom honnan "ered". Nyilván lehet egy repedt vízcső is hátul akár. Viszont akkor felmerül, hogy túlnyomástól repedt e el (nem gondolom, mert akkor a kupakon nyomódna ki, vagy túlfolyóba), és ez okozza e a fenti legelső problémát.
Holnap tervezem lekapni az intercoolert, hogy többet lehessen látni, meg nem árt alá is benézni, mert így nehézkes, hogy akadályozza a belátást.Azt hiszem leírtam mindent. Eléggé magam alatt vagyok, ez most nagyon nem jött jókor. Történt pár dolog ami után ez már csak lenni a cseresznye tud a fostorta tetején, és megvisel most még ez is pluszban.
Mindenben segítenek a barátaim is ami a kocsit illeti, és agyalunk, illetve próbálok majd vízkör nyomás tesztert szerezni, ami kimutatja ha ereszt/átenged valahol, csak ugye ez nem egy "common" dolog.Itt tartunk most. Próbálom kideríteni amennyire biztosra lehet, mert azt nem szeretném, hogy kifizetek konkrétan egy valag pénzt (hasraütéses tippre fém milla lehet, vagy több) HG gasket cserékre és síkolásra, miközben van némi esélye, hogy nem az a baj.
-
MasterMark
titán
válasz czanga #13845 üzenetére
Pro tipp akkor megy fel a mutato ha keves a viz benne es nincs mar viz alatt a szenzor.
Nekunk szerencsenk van mert a vizpumpa lent van, bmw-ken felul van, szoval ha kinyomja a vizet utana nem keringeti.
Ha felmegy a mutato akkor egy ovatos 1000-1500-as fordulaton rogton visszamegy. Ez annyit jelent hogy nem a vizet meri olyankor, hiszen ilyen gyorsan nem hul le a viz.
Tovabbi protippek hengerfejes autoval jarashoz nalam.
Switch Tax
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #13847 üzenetére
Most egy picit kevésbé jók illetve eldugultak az elmúlt hónapok miatt a vicces de segítő válasz szenzoraim, de köszönöm és ha jól értem:
- Fixen hengerfejes az autóm véleményed szerint is.(amúgy víz nem fogyott szignifikánsan)
-
MasterMark
titán
válasz czanga #13848 üzenetére
Igen, de fogyott víz, a helyén most levegő van. Mivel a termosztát mögött reked a levegő, csak akkor fog kijönni ha nyit a termosztát.
A fröcskölt víz a vízrendszeren lévő túlnyomásos sapkából jön, mivel ahogy termeli a kipufogógázt a rendszerbe, maga előtt kitolja a vizet.
Mivel így kevesebb víz és több kipufogógáz van a rendszerben, egy kicsit borulnak a dolgok.
Ha csak kicsi víz van kint akkor még nem annyira vészes a dolog.
Switch Tax
-
czanga
őstag
Kifogytam az időből:
Azt akartam még. External leak gáz, de kérdés mennyire nagy a leak, és mi leakel. HG vagy külső cső pl.
Az a nagy kérdés, hogy internal van e. Az van, az ultra nagy gáz.
Illetve fellevegősödik akkor is forgatja a semmit a pumpa, és ott is kérdés miért “levegős”…
Ezért akartam indikátor folyadékos leak tesztet csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen