-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #10750 üzenetére
Cvt-t nem vezettem meg en kiprobalnam. Levorg 1.6t-t vallalnek pl. Csak nem tudom az a motor mennyire tartos. Eleg hamar elkaszaltak a gyartasat...
Hidrosat 1x vezettem (Volvo S60 Geartronic). Meg robotizalt kezit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #10753 üzenetére
Azok is sokat fejlodtek (cvt) meg a robotizalt kezi. Sajnos a hidros halalat is kornyezetvedelem okozta a cvt-vel jobb a fogyi es kevesebb karosanyag kibocsatas. Plusz konnyebb is es egyszerubb is.
Napszemcsibol meg nem para hogy a tokban van, indulaskor kiveszem erkezeskor elteszem es kesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
válasz MasterMark #10753 üzenetére
Nagyon ki van találva a CVT.
Igaz, nem azoknak való, akik hozzászoktak ahhoz, hogy minden fokozatot üveghangig kihúzatnak. Üveghang itt is van, de csak egyszer, de az folyamatosan minden gyorsításkor.
Egyébként meg észre se lehet venni a motorhangot, a fordulatot. Egyszerűen megy. Mindig van nyomaték, bármikor lépek a gázra, húz, ugrik.
Én nagyon szeretem a forit így, ahogy van. Nekem találták ki.
Tágas, csendes, aránylag keveset eszik, minden gomb ott van, ahol kell, nem kell odanéznem, ha nyomkodni, tekergetni akarok. Emellett minóségre is ottvan a szeren.
Tekintélye is van, a motor, hajtáslánc szuper, öröm belenézni a motortérbe,40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Acheron
őstag
válasz MasterMark #10750 üzenetére
Automatánál minden a programozáson múlik. Azt első automatám az Avensis volt, amit annak ellenére, hogy kegyetlenül megszívatott anyagilag, mégis szerettem, viszont az automatáját nem. (pedig az Outback -nél modernebb Aisin váltó volt benne) gyorsításnál bőgött, túlpörgette a motort, előzésnél sohasem olyankor akart váltani, amikor kellett volna - sokszor kellett a kézi váltó fülekhez nyúlni. Az Outback teljesen más kategória - pont akkor vált, amikor kézi váltóval is váltanék (emiatt gyakorlatilag észre sem veszem, mikor vált), teligáznál jó érzékkel pakolja vissza a sebességeket - nem is emlékszem, hogy a kormány alatti váltófüleket valaha használnom kellett volna, akár előzésnél, akár forgalomban.
A CVT -t nem tudom, meg tudnám -e szokni, még nem próbáltam, így nyilatkozni sem tudok róla.
#10693Parci:: Azért tankolásonként gondolok rád, és irigyellek
És persze tartom, amit anno ajánlottam (bár sajnos jelen helyzetben nem tudom, mikor járok legközelebb Budapesten) Csak nehogy dobd az Outlandert utána -
Acheron
őstag
Az enyém még csak 5 sebességes, fogyasztás szempontjából messze nem ideális,de jól van programozva, nem nagyon érzem, hogy manuálisan másképp tolnám (Ama Aisin 6 gangos volt). Persze, 7 sebességgel már jóval nagyobb a játéktér - ha egyszer cserélem a vasat, ez biztosan szempont lesz
-
CB
senior tag
válasz Acheron #10759 üzenetére
Nekem a Honda előtt egy 7 sebességes Touranom volt. Amíg nálam volt, a váltó tökéletesen tette a dolgát. Szerettem. Kivétel az a tulajdonsága, hogy a kereszteződésben induláskor volt egy néhány tized másodperces gondolkodása, ami forgalmas helyen nem nagyon szerethető, mert mikor elindult, a közeledő autó már tíz méterrel előrébb volt.
Viszont azt olvasni róla, hogy a DSG-re nagyon figyelni kell.
A CVT ezzel ellentétben azt csinálja, amit akarok. Ha kell, ugrik, ha kell motorfékez, és takarékossá teszi a fogyasztást.
Jó, hát én is elhallgatnám, mikor versenyautó szerűen vált a vas, de ez nem egy versenyautó, nem is annak tervezték. Egy autó mindent nem tudhat. A Ferrarit sem viszik az ürgemezőre, erdőbe, és nem fikázzák, hogy nem megy el fél méteres hóban, de s....r már.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
FefeeX
veterán
Levorg MY17-ben a hűtőfolyadék a minimum alatt, gyári Subaru itthon nem kapható, max amcsiból 3,7 literes ebayen 12ezerért (1-2 hónap alatt), mivel érdemes utántölteni? Ennyi idő alatt lehet olyan baja, ami miatt eszi valahol? Esetleg kigyullad, mint a BMW-k?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FefeeX #10764 üzenetére
EmilFrey-nél sem rendelhető?
Minimum alatt ne legyen a szint, ugyan nem gyullad ki de ha elégtelen a hűtése az sok bajt tud okozni (pl hengerfejes lesz amni drága móka). Ha beméreted refraktométerrel (pl a benzinkúton) és jó még a hidegtűrése akkor kevés sima desztvizet is önthetsz hozzá.
Ha ez nem ok akkor meg azonos színű, minőségi folyadék mehet bele. Pl Motul Auto Cool Optimal.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
válasz FefeeX #10764 üzenetére
Nem kell félni, nem fog kigyulladni.
Begurulsz a benzinkútra, és megméreted, hogy jelenleg mínusz hány fokot bír. Veszel ioncserélt vizet, utántöltöd, kicsit járatod a motort, másnap megint begurulsz a benzinkútra, és ismét megméreted.
Mennyit mentél 3 év alatt a kocsival? A hűtőfolyadék jellemzően a vízszivattyú csúszógyűrűs tengelytömítésénél illan el. Az álló és a csúszó gyűrűk súrlódó felületét maga a hűtővíz keni. Ez egy vékony vízfilm réteg, amely a környezet felé elillan. Nem látható, nem csepeg, elpárolog.
Vagy sokat használtad az autót, és akkor ez természetes fogyás, vagy a két csúszófelület között lehet hiba, ami okozza a megnövekedett fogyást.
Én a helyedben bekanyarodnék egy Subaru szerviz felé, és megmutatnám egy szakinak, hátha lát valamit.
De azt is csinálhatod, hogy utántöltést követően figyeled mennyi idő, használat, km múlva látható megint a fogyás. Ez jól jöhet a szervizben, ha rákérdeznek.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Olajcsere kész, meg a fékolaj is le lett cserélve. Nem volt éppen tragikus a színe alapján de már erősen csere érett volt az biztos.
#nincsbennetarcsi
-
-
HÁZIGAZDA
én most váltok 5w30-ról (ezzel örököltem a kocsit) 0w20-ra. mondta a szervizes srác, hogy azért ezeknél a phev vasaknál jellemzően be sem tud melegedni a motor, nem érti, hogy mire gondolnak az 5w30-cal, egy gyorsabb, vékonyabb olaj jobb. meggyőzött.
remélem nem fog a cserétől most előjönni valami nyűg. kap új motortartó szilentet is a hátsó villanymotor, két évet sem bírt az új gyárija (előző tulaj cserélte). a villanymotorok hirtelen nyomatéka azért szépen nyírja az ilyesmit.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Te abszólút nem vagy otthoni autóbütykölő típus? Abból gondolom, hogy a gyertyák nem voltak cserélve....
A PHEV-nél úgy van megoldva, hogy mindkét hátsó kereket különálló villanymotor hajtja?
A benzinmotor hajtása is eljut hátra, vagy úgy lett összkerekes, hogy hátul csak elektromos a hajtás, és ha nincs áram, akkor csak első kerekes az autód?40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
Én ablakmosó folyadékot, ablaktörlő lapátot és wunderbaumot szoktam cserélni az autókon, ebben kimerül nálam a bütykölés. Előbb konfigolok be egy Router OS-t vagy Cisco switchet, mint olajat cseréljek, vagy megkeressem a biztosítéktáblát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MasterMark #10779 üzenetére
Mérnökök között nálunk is van, aki beleszeretett az Ubiqkba.
Tavasszal majd megbeszélem Petivel, hogy átgurulok hozzá az aknára, aztán megnézem alulról az autót - sose láttam még. A műszaki érdeklődésem kimerül a bringákban.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Magamtól én sem állok neki (nincs is szerszámom hozzá) de látod vannak itt segítő, hozzáértő fórumtársak. A gyertyákat is így cseréltünk a Bubiban meg most az olajat is.
Mi most alánéztünk minden oké az fenéklemez patika, a lengőkaron némi enyhe felületi pörsenés meg a tank oldalán (azt mi thökömért nem műanyag???) és ennyi.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
nem, kocsiból tök hülye vagyok
a hátsó villanymotor és az első között nincs fizikai kapcsolat, az összkerék az, hogy mindkét villanymotor dolgozik
olyan nincs, hogy nincs delej, ez egy villanyautó-soros-hibrid. a benzinmotor nem tud hajtani (egy speciális kivétellel, ami a 120 km/h fölötti pályatempó), váltó sincs
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Húha!........akkor ezt most próbálom lefordítani.....van egy benzinmotor, ami hajt egy generátort, ami tölti az akkukat, és hajtja a villanymotorokat (1 elöl, 2 hátul), amik mozgatják a kocsit. A benzinmotor csak akkor mozgatja a kocsit direktben, ha 120 km/h fölött jár az autó. Gondolom itt a villanymotoroknak elfogy nyomatéka.
Ubiquit......ez mi a szösz? Sose hallottam.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
a benzinmotor alapvetően generátorként működik, a két tengelyt egy-egy független villanymotor hajtja. a kocsi árammal megy, benzinmotor nélkül by default. ha kell a több kraft, akkor a benzinmotor bekapcsol, generátorként üzemel és így valahogy megnő az éppen elérhető villanyerő. a hajtásban nincs benzinmotor, kivéve 120 km/h fölött, akkor direktben rá tud kapcsolódni az első tengelyre.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
blas
csendes tag
hello!
az ej255 motor megerositest kinel tanacsos csinaltatni? nem ertem miert kerul 1misibe elvileg ha a dugattyukat kb 200e-rt meg lehet rendelni netrol. Ilyen sok a munkadij?
tervezek venni egy hasznalt lgt2010-et es jo lenne ha nem menne szet..koszi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez egy folyamatosan romló dolog de sokáig elodázni nem érdemes. Attól is függ mennyire eszi a vizet, mennyire keveredik az olaj meg a víz. Az a baj ha keveredik az olaj meg a víz akkor nem lesz megfelelő a kenés és akkor teljesen szétkophat a motor forgattyús mechanizmusa. Ha kevés a víz akkor túlhevülhet a motor és szélsőséges esetben akár meg is repedhet maga a motorblokk. De ha csak csipegeti a vizet akkor még elodázható a dolog.
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Szerintem nézz meg néhány videót ettől, és kiderül, mit kell megfizetni.
Alkatrészek, munkagépek, szakértelem, stb.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Van valakinek tapasztalata a poliuretán szilentekkel kapcsolatban? Az tudom, hogy ott is többféle keménység van és ezek szuper tartósak de ezek pl hidegben nem nyikorognak?
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nekem a Bogárban poliuretán szilent vanaz első futóműben. Abban elviselhető, mert amúgy is hangos, meg ráz, de az OBK-be nem tenném be. Kemény mint a kő, mindennapos autóba szvsz nem való.
OBK-ben nekem is cserélnem kellene a szilenteket, most a téli gumi felrakásakor már néztem, hogy kezd repedezni az első lengőkarban lévő szilent, de én maradok a gyári gumi motyóknál, így is kemény a futóművem.(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen