-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #16196 üzenetére
Az újak olyat tudnak, hogy váltanak direkt befecskendezés és port befecskendezés közt, de ez nem Ottó ciklus ettől függetlenül,csak az üzemanyag bejuttatásának optimalizálása. De pl. a Yaris MK4 HSD az még mindig csak portbefecskendezéses, míg a nem hibrid verzió mindkettőt használja.
A turbó nem szereti a hibrid motorok üzemét, így kb felejtős... vagy néhány 10E km után cserés lenne (hiszen felmelegedne, majd leállna alatta a motor, majd ismét kezdené ezt a folyamatot, akár percenként többször is... méga normál üzemű autóknál is megsínyli, ha egy hosszabb út után azonnal le van állítva a motor, és nem jár még 5 percet csak úgy, üresben, hogy lehűljön a turbó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
OCTAMD
őstag
válasz Gombinyó #16200 üzenetére
Speciel én sosem vittem,mert azt a minimálisat amit kellett megoldottam itthon
Pl. most csináltam a C-HR-t ,gyári kormányfűtés beszerelés itthon megállt 90000Ftból,ez toyotába 1.4Millió
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #16199 üzenetére
Mert nem kell szervizeltetni az autót max. 16000km-ként vagy évente (amelyik hamarabb jön)? Nem sokkal drágább a márkaszerviz mint egy random paki felénk... ráadásul itt van 10év/160000km garancia is, aminek feltétele a márkaszervizben történő szervizeltetés...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Gombinyó
őstag
válasz OCTAMD #16203 üzenetére
Ok, de ez két külön dolog. A hibrid garinak nem feltétele, hogy a kormányfűtést (javítást) márkaszervizben csináltasd.
A kötelező karbantartások pedig nem nagy összegek a Toyotánál. Sztem érdemes oda vinni az autót időszakos karbantartásra. Az sem általános, hogy valaki otthon cserélgeti az olajat, ezzel spórolva néhány ezer ft-ot évente.[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
válasz Gombinyó #16200 üzenetére
Meg tudom erösíteni. Már 3 éve csak márkaszervizbe járok.
OCTAMD: Gyäri olaj, olajszürö, utastér levegö szürö, klíma tisztítäs, autó ellenörzés, a hybrid gari kiterjesztés, digitális szervízkönyv vezetés. Ez van a gyäriba benne.
Szerintem csak az anyag kb 30-35-be van egy egyszerü halandónak.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
_drk
őstag
Sziasztok
Toyota Auris szeretnék venni! Benzin 1.6 Kombi.
Legidősebb 2015, úgy látom akkor volt facelift is.
Van rá kb 5 misim. Jó lenne ha nem 200 000km van benne.
Szerintetek ez mennyire reális?Bármilyen észrevételt, tanácsot meghallgatok.
Mit érdemes nézni rajta. Árulkodó jelek esetleg valami meghibásodásra. -
OCTAMD
őstag
-
őstag
válasz OCTAMD #16206 üzenetére
Tudtommal nem csak olajcseréből áll egy szervíz, főleg nagyszervíz.. (legolcsóbb olaj.. miért nem veszel normálisat bele?)
Plusz nehezebb is eladni hogy te otthon csinálod - valahogy - magadnak, szerviz előzmény hiányával.
Nekem annyit megért a 4+ program, hogy szakértő kezekben van, naponta foglalkoznak vele, átnézik az autót, és kapok Hybrid garit+Assistance-t.Aki ért hozzá, csinálja otthon, saját felelőssége, de nem kell lenézni mást, mert elhordja szakszervízbe.
-
OCTAMD
őstag
válasz koxkids #16210 üzenetére
A végén kapsz max 400000Fttal többet ha szervizbe hordtad és ezt valaki értékeli,nekem nem érne milliós kiadások,hogy a végén talán kapok érte 400al többet
Az a 0W-16 igen jó ám
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
dj79
senior tag
válasz OCTAMD #16206 üzenetére
idei árak a korábbi hozzászólásomban
aztán persze megy a nyavalygás, amikor a sufnikft éves szervize után gond van és trélert kell fizetni, vagy ha lefossa magát a nagyakku és zsebből kell bélázni[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #16214 üzenetére
Neki sok, mert otthon olcsóbb magadnak megcsinálni.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #16215 üzenetére
Holnap egyébként már nem Toyotához viszem az autót, èves szervizre.
Elviszem egy nèmet privát szervizbe.
Nem tudom mikor megyek haza legközelebb, ezèrt döntöttem így.
Az assistans sem fontos már, mert az ADAC- nál lett kötve az idei biztosításom, ès így az assistansra sincs gondom.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
OCTAMD
őstag
válasz pècsimunkás #16214 üzenetére
Jelen pillanatban ezért a pénzért a toyota annyit csinál,hogy kicseréli az olajat olajszűrőt,de semmi mást,tehát rengeteg
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
Na azt a toyotába sok embernek kiszámlázták már,de nem lett elvégezve
Amúgy igen a féket is,bár ez a fékolaj fékfolyadék téma túl van lihegve rendesen
Ezeket a szűrőket miért szervizben cserélteted,ezek borzalmasan túlárazottak
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz pècsimunkás #16220 üzenetére
Szerinted mit tud átnézni???
Előbb megmondom milyen az akkud,mint a szerviz
A szerviz csak annyit néz,van hibakód vagy nincs,de hogy 5nap múlva összefossa az akkud magát azt ő nem nézi
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
-
őstag
válasz OCTAMD #16219 üzenetére
Azért a fék nem játék, főleg a mai rendszerekben.. légtelenítés stb.
Mikor nyomáspróbázna az autó mert közel a kulcs de közben darabokban az egész, nem lehet vicces pillanat.A szervíz, szervíz, az a munkájuk, megfelelő felszereléssel és szaktudással, ha mindenki maga épülne házat sok összedőlne szerintem.
A legjobb mikor okosjózsi otthon cserél "váltó" olajat, leengedi, de a betöltő csavart már nemtudja megnyitni mert annyira rá van gyógyulva. Vasárnap délután ott állsz az autód mellett, ami használhatatlan.. szerintem az érzés felbecsülhetetlen.
Továbbá nem csak hibakódolnak, és múltkor kértem pl. mérési adatokat vízpumpáról, és kinyomtatva kaptam a 2 oldalas lapot minden mért értékkel. ToyotaMayer
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
Ja hát a TS alap már nekem is 8éve meg van,sőt most már meg van az új is a 4genesekhez,bár ez most nem vci,kicsit jobb cucc
Most még egy OBDLink LX kell,mert csak az viszi az akkupakk hűtést is
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
No.01
őstag
válasz OCTAMD #16225 üzenetére
OK, de ezek szerint te nem a nagy atlagot kepviseled. Ettol fuggetlenul a hivatalos gari es szerviz az eladasnal meg tovabbra is egy plusz. A szamla nelkuli esetekben nem igazolhato szerviz az szerintem meguszos. Foleg ha ugy futunk neki, h 0W-16 legyen, (ami osszesegeben azert jo mert irtak itt korabban es en is tapasztaltam kulfoldon, h ezt sem ugorja meg mindig alapbol az osszes markaszerviz) de olcso.
Hamar magamnak csinalnam es eleve sokat fognek a munkadijon akkor mi a feneert sporolnek (nem tul sokat) a rosszabb minosegu alkatreszeken?
Persze ahogy mondani is szoktam nem vagyunk egyformak. -
Ck.
addikt
válasz OCTAMD #16211 üzenetére
"A végén kapsz max 400000Fttal többet ha szervizbe hordtad és ezt valaki értékeli,nekem nem érne milliós kiadások,hogy a végén talán kapok érte 400al többet"
Nem tudom honnan vannak a számok, de nem tükrözik a valóságot. És kérlek ne vedd személyes sertésnek, de szerintem a többségünk hozzá sem nyúlna egy olyan autóhoz, ami házilag volt szervizelve...föleg egy egy hybrid szóba sem jöhetne márkaszerviz nélkül. Nem lesz könnyű így eladni, vagy csak nagy buktával.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz pècsimunkás #16216 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy Németországban is ott a 10 év/160k km garancia, vmint a 15 év hybrid garancia, ugye? Ha márkaszervizben szervizelteted...
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Latszik, te mashol elsz. Magyarorszagon minden is lehetseges foleg ha ocsoe` van.
-
OCTAMD
őstag
Most ugye viccelsz,simán eladható,mert nem volt szervizben szervizelve.Többet tudok róla,mint egy szerviz tudna.Mivel engem érdekel a technika és régen is saját magam szervizeltem az autóinkat,így nem túl nagy kihívás.És igen már 390000kmnél cseréltem itthon akkupakkot és hibátlan azóta is az az autó.Annyira egyszerű...
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #16230 üzenetére
Lehet, hogy Mo igen, de felénk csak nagyon nyomott áron eladható, és a nyomott ár milliós nagyságrend különbözet átszámolva, mivel mindenki tudja, hogy milyen a Toyota garanciája... persze a negyed millió mérföldes autóknál már nem, de azokat gombokért adják lassan.
Én már biztosan nem vennék meg egy autót, aminek nincs meg a teljes, hivatalos szervizkönyve, Toyota esetében a digitális...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #16231 üzenetére
Magyarban erre nincs ekkora igény,sőt ha aláárazom az autómat 400000el,mert én bőven ugye megtehetem,nem hordtam szervizbe a pénzem,akkor pláne elviszik,hiszen egy 5milliós használtautónál 400000Ft rengeteg,de ha egy 8millióst is tudok adni mondjuk 500-600al olcsóbban,akkor megint nyertem
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Senhi
aktív tag
válasz KTTech #16231 üzenetére
itthon is a csapból is az folyik, hogy csak ismert előéletű, bevizsgált autót vegyél. Ennek megfelelően feljebb is vannak árazva ezek és nem a tesók meg a nepper jön érte, hanem fb csoporton belül elviszik 1 nap alatt.
Szerintem ha otthon végzed a szükséges szervizeket, de minden számlát elraksz akkor az már egy egész jó kiindulási alap. Nyilván nem egy 3 éves még garanciás autónál, hanem egy 10+-osnál. Fiatalon egyszerűen nem jön ki a matek: 80 ezres szerviz helyett otthon 30-ból megcsinálod az évente 50 ezer, 10 év alatt 500 ezer. Ha ennyivel olcsóbban adod akkor egálban vagy, cserébe az elején nem volt garanciád.
Ahogy öregszik a kocsi és csökken az értéke, valóban semmi értelme márkaszervizbe vinni, mert nem hozza vissza soha.Szerk: teszem hozzá ez a toyotánál. Skoda/vw 3x áron dolgozik ott más a matek, de nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz OCTAMD #16230 üzenetére
Nézd, ha valakinek nincs hozzá affinitása, eszköze, lehetősége (pl. lakótelepen él, vagy olyan társasházban, ahol rendkívül szűk garázsok vannak és gyk semmi hely az udvaron) akkor azért korlátozottak a lehetőségek. A T-nél meg kifejezetten korrekt a márkaszerviz árazása, így, annyira nem érvágás időszakos szervizekért fizetgetni. Úm mire kitanulja valaki a nulláról, szerez szerszámokat, nem feltétlen éri meg vele vesződnie.
lehet, nincs igazam, de így látom
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16184 üzenetére
Ma csináltam egy kb a Te felhasználásodnak megfelelő kört, 1 fővel: hideg motor, 7 fok szitáló esővel, 18.5-re állított fütés, klímával az alábbi adatok jöttek ki, közepes forgalom (és rengeteg körforgalom mellett):
Vissza út,kicsit másfele, már melegebb motorral:A számítógép max. 0,2l/100km-t csal, lefele, tankolásos méréshez képest.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #16236 üzenetére
Brutálisan jó számok. bárcsak a Zasszony nekünk is megengedte volna a Yarist/Yaris Crosst...
Nekem most is tegnap 37 mpg volt az átlag oda-vissza munkába. 55 mph-val közlekedve, sok kamionos barátot szerezve az autópályán sikerült csak 41 mpg-re feljavítani a fogyasztást. -
KTTech
veterán
Az éjjel elugrottunk egy kis Croisantért Párizs mellé... 21.5 fok, 2 fő, telepakolva a hátsó ülés és a csomagtartó... nem pályáztunk, tehát, 50-70-80-100km/h váltakozva, de a csigaevők nem lapos vidéken élnek és -2 fok volt 😃... Calaistól mérve:
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Bal0924
aktív tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni esetleg tanácsot adni. ?
Van egy Hibrid Yaris 2023-as. A gyári navigáció.
Ha abban beállítok úti célt, előttem lévő monitorra kiírja, mikor kell lefordulni, és 150m-nál kiküldi a szélvédőre is.
Mikor a telefonos navigációval csinálom, a monitoron megjelenik szintén, de nem küldi ki a szélvédőre.
Megoldható vagy ne is reménykedjek benne, hogy oda is megjelenítse a térképet?A gyári térképet, csak pénzért tudom frissíteni?
-
őstag
válasz Bal0924 #16239 üzenetére
A HUD csak a gyári navigáció jelzéseit tudja a szélvédőre vetíteni, az Android Auto/Apple Carplay csak a központi kijelzőn látható. Tudomásom szerint nem létezik olyan autó a piacon, ami ezt tudná (ha jól értettem a kérdést és a telefonos navigáció erre vonatkozott).
A térképfrissítésre majd a többiek válaszolnak, ezt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
Délután voltam egy rövid tesztvezetésen egy Yaris HSD-vel (GR Sport+VIP felszereltségi szint). Ideadták a Sakurában a kulcsot, aztán hajrá, egyedül elvihettem, pedig nem kértem.
Előzmény: Majdnem 2 évig, kereken 60.000 kilométeren át használtam egy Corolla TS 1.8 Hybridet. Most főként városba keresek a V40-es Volvóm helyett valamit.
Yaris: Valószínűleg a súly miatt, de dinamizmusra jobb, mint a Corolla.
A JBL határozottan szarabbul szól, mint a "közepes" (High Performance) hifi a Volvóban, az alapot el sem tudom képzelni.. vagyis de, a Corolla alapján katasztrófa. Az egész vezetőoldali ajtópanel rezonált, ha bekapcsoltam a zenét, a legalacsonyabb hangerő mellett is! Szintén ezen a panelen a könyök alá tehettek volna egy fél centis szivacsréteget, mert hiába kapott textilborítást, ha azt közvetlenül a műanyagra ragasztották rá, így nem szívesen pihenteti ott az ember a kezét.
A HUD továbbra is nagyon tetszik, a tolatókamera képe egy kásás fos, ugyanaz mint a Corollában, csak a nagyobb felbontás miatt jobban feltűnik. Ebben már a kicsit nagyobb központi kijelző van, bal oldalon 4 gombbal, de nagyon lassú a rendszer, nem reszponzív. Kipróbáltam az Apple Carplayt, szinte akadozott a képe.
Ilyen 70-80-as sebességig tudtam meghajtani, ott még nem volt zavaró a zajhatás, de most, hogy a MOL Limo flottában lesz 100db Yaris HSD, majd kipróbálom autópályán is. Amúgy könnyű, kezes kis gép, nem vette el a kedvemet (sőt!), pedig számítottam rá.
Ha most rendel az ember Yarist, akkor csak JBL nélküli verziót lehet.. Nekem mindenképpen az Executive jöhet csak számításba, mert ebben van deréktámasz, a GR Sportban nincs. Még alszok rá néhányat, meg próbálgatom a Limós gépeket.
"Less but better" - Dieter Rams
-
pècsimunkás
addikt
válasz pècsimunkás #16216 üzenetére
308 euró volt a nèmet privát szerviz.
Bosch szűrőket, Denso gyertyákat rakott bele a szerelő.Olajat: MPM C5 0w20.
Megmondom őszintén, nem hallottam mèg róla, de rákerestem magyar oldalon: [kép] .
Olyan rossz biztos nem lehet...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
AssAssynn
őstag
válasz KTTech #16194 üzenetére
Nem vadiúj autókat nézek, így az én kategóriámba eső szívóbenzinesek még a legjobb utánajárásom szerint elég hagyományosak ahhoz, hogy ne legyen nagy bajuk. Hibrid felé inkább a fogyasztás miatt kacsintgatok, illetve nem akarom, hogy a sok rövidtáv rosszat tegyen a sima benzinesnek. Dízelben természetesen nem gondolkodom.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz KTTech #16236 üzenetére
Köszönöm, értékelem a beszámolót.
Sajnos nekem a 4. generációs hibrid hajtás nem játszik. Leginkább Prius az, amibe be is férünk, a régebbi fajtákból.És mindenkinek, akinek külön nem válaszoltam, köszönöm a válaszokat. Egyelőre tanakodóban vagyok még ezerrel.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
KTTech
veterán
válasz AssAssynn #16248 üzenetére
A régebbi generációs hajtásláncnál nagyobb fogyasztást hoz, a MK3 Yaris HSD +1L-t jelent kb a MK4-hez képest - abban a Prius 2 kissé módosított hajtáslánca volt. Őszinte leszek, nem sírom vissza 😃 A Prius nagyobb, nehezebb is, így a fogyasztása is magasabb lesz, a hőháztartása sem ilyen jó... de még mindig sokkal jobb egy síma szívó benzinesnél.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs