-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
galervin93
őstag
válasz galervin93 #16835 üzenetére
Ez lett a vége az EGR-cserés Priusnak a Toycarnál. Gyári felújítottat kapott.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Akula
őstag
-
KTTech
veterán
-
g0dl
addikt
Hibrid corolla kapcsán kérdezném, bár gondolom összes hibrid modellnél ugyanez van
- ha hosszabb ideig pl. 2 hét nem használjuk a kocsit, akkor kell-e/érdemes-e valami megelőző intézkedést tenni az akksik érdekében? Elsősorban a 12v-os miatt kérdezem
- a smart kulcsos , vagy kulcsnélküli kocsinál a kulcsot véditek valahogy lehallgatás ellen ( kikapcsolás, faraday tok stb.) -
KTTech
veterán
Kapcsold ki a smart key rendszert, és akkor ki kellene bírnia az akkunak, bár a beépített segélyhívó/GPS rendszer akkor is folyamatosan meríteni fogja a 12V-os akkut. 10 napot nekem kibírt a Yaris, de én folyamatosan, minden nap több órát használom, így a kis akku folyamatosan maximumra van töltve. Azoknál, akiknél elsősorban rövidebb távokra használják (azokra sem sűrűn), nem bír ki ennyit... erre a problémára a legjobb megoldás egy napelemes csepptöltő.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #16859 üzenetére
Kertes häz esetében érdemes lehet egy fém dobozba tärolni. a kulcsot
Ennek semmi értelme nem lenne, tekintve, hogy a kulcs, ha nincs mozgatva, kb. 5 perc után kikapcsolja magát, viszont az autó rendszere sokkal több ideig keresi a kulcsot állandóan (ha jól emlékszem, kb. 2 hét után deaktiválja a smart key rendszert, onnan csak a nyitógombra reagál).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #16863 üzenetére
Ha nem Toyotád van, az utóbbi néhány évből, még mindig működik az a technológia a lopásra. De már a régebbi (kb. 2018-tól, ha jól emlékszem) eladott Toyoták kulcsai is kikapcsolták saját magukat.
A jel ellopás most is működik, az első kb. 5 percben. DE sokkal egyszerűbb ma már akár a fényszórón keresztül rácsatlakozni a CAN buszra és 1-2 mp alatt már indul is az autó, és nem kell a rádiójeleket próbálni elkapni, amik ráadásul addig működnek, amíg ismét le nem állítják a kocsit.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #16864 üzenetére
Hát, a 2020+ -os autóknál már nem feltétlenül tud annyit állni, csepptöltés nélkül. Kis méretű a 12V-os akku, és egyre több, állandó fogyasztó ül rajta (GSM/GPS modul, riasztó, távolról való műveletek elvégzése - pl. ablaklehúzás telefonról, légkondi bekapcsolása stb -, smart entry system stb.) így sokkal hamarabb le is merül a kis akku. 2 hét már erősen határeset lehet, főleg, ha nem volt teljesen feltöltődve az akku (rövid utakra való használatnál esély sincs rá, volt rá példa, hogy 2 hét alatt, napi 5-10 perces etapokkal használva egyszer csak nem volt képes többé elindulni a kocsi, annyira lemerült a kis akku).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
sziasztok! van valakinek tapasztalata 2.0-s corolla ts-sel? emlékeim szerint az 1.8-asok elég barátságtalanok voltak pályán, de ez az erősebb verzió mennyire használható a 130-160 tartományban? mennyire hangos az autó? köszi
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vicces
addikt
válasz KTTech #16866 üzenetére
Okay.. jó ezt tudni. Mondjuk én nem tudok ablakot lehúzni, meg többi felsorolt dolgot intézni a telefonról, csak állapotot küld, meg pozíciót.
2 hetente majd meghajtom. Pont azt szamolgattam, hogy húsvétkor tankoltam bele utoljára és ráadásul e10-et, ami kb 3 hónapig benzin utána bajok lehetnek vele. Meg azt is ki kellene használnom belőle:)
-
-
eL Geri
őstag
Sziasztok!
Én jelenleg még egyáltalán nem vagyok jártas a Toyota világában / ökoszisztémájában.
De most lett egy 2018-as Auris hybrid kombim.Most arra lennék kiváncsi, hogy ebben hogyan tudok navigációs térképet frissíteni? Ha jól látom, akkor még a 20128-as van rajta. Azt hiszem Toyota Touch 2 with Go fejegység van benne.
Találok európai hivatalos oldalakat, amik azt mondják, hogy csináljak Toyota accountot és ott állítsam be a kocsim média serial számát. De a végén mindig átnavigálodok a magyar oldalra, ahol már semmi map frissítési lehetőséget nem látok. A Toyota profilt megcsináltam a magyar oldalon, be is regisztráltam a kocsit és hozzá a navigációs egységet, de itt megállt a tudományom.
Lehet hogy ezt csak Toyota márkaszervizben fogják nekem megcsinálni?
-
KTTech
veterán
Itt kint a hivatalos megoldás, amit a Toyota ajánl (márkaszervizben), egy bárhonnan beszerezhető napelemes csepptöltő, ami rá van kapcsolva a kocsi 12V-os rendszerére. A márkaszervizben a szervizcsatira dugják rá általában, így nem kell megbontani sem az autót.
A Covid lezárások alatt százával - vagy inkább ezrével - haltak le a hibrid autók, mert annyira keveset voltak használva -akkor is csak rövid utakra-, hogy ez lett a "hivatalos" megoldás, illetve a másik megoldás a heti legalább 60 perc járatás volt. Ugyanez igaz minden más esetre is, általában olyanok alatt állnak meg a járgányok, akik ilyen jellegű használatban tartják az autókat (pl. második-harmadik autónak használják). Aztán persze fel vannak háborodva, hogy lemerül, és nem fogadják el, hogy ezek nem olyanok, mint a hagyományos autók, hanem bizony lemerülnek (mondjuk a Toyota Yaris Hybrid UK topicban volt olyan is, akinek a Polo-ja merült ugyanígy le, rendszeresen).
Idézet a Toyota.co.uk oldalról:
"If you have a 12V battery trickle charger, or a solar panel charger, and are confident using them, then these are a good option to keep the battery fully charged while the vehicle is stationary for a period of time.
We recommend you put the car in ‘Ready’ mode for about 60 minutes before switching it off again and repeat the process at least once a week, providing you can carry out this procedure while adhering to the government’s advice regarding social distancing and Coronavirus (Covid-19). Please do not leave your car unattended when it is in ‘Ready’ mode."
Azt a benzint tényleg ki kellene belőle használni és jöhet a helyére az állás idejére egy kevés 98-as (amúgy felesleges lenne bele).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
-
KTTech
veterán
-
őstag
válasz KTTech #16878 üzenetére
Ha bárkinek csináltak ilyet napelemes töltőt magyarországon toyota szervizben kérem ne tartsa magában (ezért utaznám a Mo-n lehetséges max távolságot is, de magam biztos nem próbálom meg ). 3 hétig fog állni a nyáron a rav4. Pluszban ugye az is kiderült számomra hogy van ám gyári negatív pont is jó messze a pozitívtól (így a mobilakku rövid kábele miatt nem megoldás).
-
őstag
válasz blueye #16884 üzenetére
Igen, csak kifejezetten a 2,5-nél leírásban is benne van hogy melyik részt kell használni negatívnak (szemből nézve a motort baloldalt aránylag elől, szép masszív fém fémkör még a negatív jel is rajta ha jól emlékszem), amíg a pozitív a biztosítékdobozban meg jobb hátul van. Kb 1-1,2 méter lehet a távolság és a zsebbika vezetéke nem elég hosszú hozzá. Először egy múlt nyári Usa toyota közleményben láttam (ha nem azt használod bikázásra nincs gari tartalommal, valami vezérlő elektronika tudd sérülni csillió költséggel) és sajna az én magyar nyelvű leírásomban is benne van megnéztem (mármint a negatív oda nem bárhova, 22-es leírás)...
-
őstag
válasz blueye #16888 üzenetére
Nekem a leírás megfelelő részének képe alapján nehezen vitatható egy garis nem fizetnek kitétel ha nem így bíkázom be (a szöveg az fordítás gondolom ami nem a legpontosabb). A és D között meg nem ér el a mobilakku vezetéke.
szerk: a társasház garázsában nem fér be (szó szerint, kicsi társas ház, már az scrosst sem vittem le), mondjuk olyan haver sincs akire rábíznám (mondjuk ez kisebb gond taxiban nem halnék bele csak utálom, de bárhol áll ez a probléma)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz JóGéza #16892 üzenetére
Állítólag egy ceruza elem is elég lenne De a 2,5-esnél több elektronika szétment bikázás közben, azóta jött ki az iránymutatás ha nem így ahogy a nagykönyvben leírták akkor nincs gari (és hangsúlyozottan USA, itthon nem láttam ilyet). Az hogy most ez azért van mert valamire nem gondoltak (elbaltáztak), kivételesen ritka pech volt néhány esetben , vagy semmi alapja (kifogás mindig jó, csak fizetni ne kelljen)fogalmam sincs. De ha bárkitől kérdezi toyota szerviz akkor csak hivatalos negatív pont volt használva
-
vicces
addikt
válasz Tom1939 #16891 üzenetére
láttam már kamionsofőrt aki a (+) - (-) -t felcserélte a bikázásnál
gondolom így hogy egy távoli pont van a könyvben kitüntetve a negatívnak, talán lassabban kábelezi össze az ember mert közben jár az agya, hogy "de miért??" ... és talán kisebb eséllyel hibázik, mert kicsit forgatja a fogaskereket a fejében.:)
-
őstag
válasz vicces #16894 üzenetére
Mondjuk van abban valami hogy hybrid elég bonyolult cucc ahhoz hogy ne legyen csak úgy bikázuk ahogy mindig kategória, még ha működik is a dolog... De amilyen minimális "kakaó" kell a beindításhoz a napelem egy tökéletes megoldás lenne. A gond csak az hogy tényleg toyota szerviz kellene (mert pl lakóautósok foglalkoznak vele, de nem igazán lenne jó ha ők csinálnák...). Google testvér alapján magyar toyota szervizek ilyet nem csinálnak, de majd megkérdezem mailen (aztán ha nem az osztrákokat).
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Asztalos klub
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen