-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18498 üzenetére
Nem a katalizátorról, hanem utána van egy külön hőcserélő. Itt elmagyarázzák.
A katalizátornak magas működési hőmérséklet kell, így onnan nem jó ötlet elvonni a hőt.sautia
[ Szerkesztve ]
sequator
-
Paxker315
addikt
válasz dragon1993 #18500 üzenetére
én szerpentinen lefelé egész biztosan hozzányúlnék gyakran
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Pompiere
csendes tag
válasz Paxker315 #18502 üzenetére
Tapasztalataim szerint nem sokat ér a "B" fokozat. Pár hete Pécsen voltunk. Ott használtam a "B"-t, a lejtős utcákon, de ugyan úgy gyakran a fékre kellett lépnem mintha "D"-ben lett volna. Egyébként az értékesítő is azt mondta, - amikor a megrendelés során beszélgettünk az autóról - hogy olyan motorfékhatást nem lehet várni tőle, mint egy manuális váltóval rendelkező autó esetén.
-
vicces
addikt
-
_drk
őstag
Sziasztok.
Pont jókorra kértem időpontot gumicserére, kigyulladt az gumi nyomás ellenőrzős lámpa.
A fura, hogy egy hete fújtam bele.
Eddig soha nem is állítgattam a rendszert, még májusban se mikor feltették a nyárit.Alapértelmezetten hogy működik? Mikor szól a rendszer?
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #18502 üzenetére
D-ben automatikusan átvált motorfékre, ha úgy érzi, végigvezettem UK-ból Görögig, jó néhány szerpentinen át, de soha nem volt szükség a B módra. Szépen lehetett látni, amikor átvált motorfékre (legalábbis a 4. gen hibrid biztosan, és tuti így maradt az 5. gen-ben is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
válasz dragon1993 #18500 üzenetére
Ez is 2023-as, 2.0 hibrid gr sport dynamic felszereltség és ebben nincs. Egyébként yarisban nekem tetszett q B fokozat. Meg egyébként lejtőn lefelé is jól tud jönni.
-
g0dl
addikt
válasz polonic #18511 üzenetére
Igen, a 2.0 változatban nem sima B állás van. ott van egy S állás, amiről ezt írja a leírás
" S módban a sebességfokozat-tartományokat kiválasztva szabályozhatja a gyorsítási erőt és a motorfékerőt."
"Ha a sebességváltó kar S helyzetben van, a sebességváltó kar vagy a kormányra szerelt váltókapcsolók a következőképpen működtethetők:
1 Magasabb sebességfokozatba váltás
2 Kisebb sebességfokozatba váltás
A sebességfokozat a sebességváltó kar vagy a kormányra szerelt váltókapcsoló minden egyes működtetésével egy fokozatot ugrik.
A kiválasztott sebességfokozat kijelzése (S1–S6) megjelenik a többfunkciós információs kijelzőn"Tehát szimulál egy hatfokozatú manuálist.
Nekem 1.8-as de nem hiányzik az ilyen móka. -
Pompiere
csendes tag
-
_drk
őstag
-
Márk
senior tag
Sziasztok.
2008-as Toyota Yaris 1,8 TS nyári gumi mérete 205/45 R17.
Téli guminak mehet rá 15" acélfelnin 185/65 R15?
Gumiabroncs méretváltóba ütögettem be, elvileg jó, mivel a teljes kerék átmérő csak 6mm-rel lesz nagyobb, mint a nyári kerék.
A féknyergek elvileg elférnek a 15" acélfelni alatt is.
[ Szerkesztve ]
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
ncc1701
veterán
Ha nap közben felfújod, mikor süt a nap, és az aszfalt van 28-30 fokos, akkor ne csodálkozz, h most bejelez hajnalban, mikor 5 fokos. Mint írták, fújd 2 tizeddel fel jobban. Off kocsimba 2.5 körbe, ott szép időben felfújom 2.7-re, h kb jó legyen. Pár tized ide-oda nem számít, nem F1 ez.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
185/65 R15 jo lesz
A nyomas es a bejelzesre nekem mar 2 eve az a trukkom, h beallitom az eloirt nyomast amikor a homerseklet 10-15 fok korul van. Ilyenkor "nullazom" majd meg fujok bele +0.1 vagy 0.2bar-t igy meg csak akkor volt gondom mikro hirtelen esett a homerseklet es reggel kellet mennem az osztrakoknal (-6 ha jol emlekszem)
Ennel tobbet varrialni szerintem nem erdemes. -
polonic
félisten
Lenne pár kérdésem, gondolatom. Így egyben összegezve
1. A részecskeszűrő tudom, hogy mikor regenerál? Van vmi látható jele? Hány km-enként szokott történni?
2. A karbantartási napló alapján év/15 ezrenként van olaj és szűrő csere. Fékfolyadék 2 év/30 ezer, ez jó. De levegő szűrőt 60 ezerre írja. Azért ezt én nagyon soknak gondolom. Ha kérem a cseréjét korábban, megcsinálják? Renault-nál elhajtottak, ha kértem a 30 ezres csere előtt vmit...
3. Aztán a hűtőfolyadék 150 ezernél, az inverterben pedig 190 ezernél. Nem sok ez?
4. CVT váltó olajcseréről nem láttam infót benne. Ezt mikor kéne majd? -
KTTech
veterán
válasz polonic #18525 üzenetére
1. Nem tudod, mikor csinálja.
3. Nem sok, több is lenne benne, ez inkább biztonsági csereperiódus.
4. Alapvetően nem kell benne cserélni, azért nincs periódusa. De vannak akik 90E-enként kicseréltetik, de sok olyan van, amiben soha nem volt cserélve és 4-500E van már bennük. Ez nem olyan érzékeny, mint a DSG és egyéb automata váltók (gyakorlatilag csak fogaskerekeket kell hűteni/olajozni).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
ncc1701
veterán
válasz polonic #18525 üzenetére
A visszapillantó tükör fűtés körébe szoktak egy ledet rakni, és annak fúrni egy lukat a visszapillantó borításában, h lásd a vezető ülésből, kb mint a holttérfigyelő. Uis bekapcsolja a tükör, meg a csomagtartó ablak fűtést, mikor regenerál, h nagyobb legyen a moci terhelése annyival is.
De semmi egyéb jele nem szokott lenni. -
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18530 üzenetére
Csak az a gond, hogy jelen esetben a HV akkut terhelné, ha be lenne kapcsolva az összes elektromos fogyasztó, első körben, majd ha lemerült a HV akku, onnantól terhelné a motort, de csak normál mértékben.
A Toyota hibrideknél ezért nehéz megmondani, mikor regenerál a GPF, de az biztos, hogy sokkal ritkábban teszi, mint a dieseles autók a DPF-el (hiszen sokkal kevesebb korom képződik, és még turbo sincs, ami elősegítené a koromképződést - bár a közvetlen befecskendezés is tud kormolni, csak kisebb mértékben).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #18531 üzenetére
+ mivel benzinesnek a kisebb legviszony / "higitas" (levegö+EGR) miatt magasabb a kipuf.hömerseklete, "magától" (=kevesebb "kényszerintézkedés") is jobban "regenerál"
fekpadon hasonlo meretü benzines es diesel eseten mert kipuf.hömerseklet 2 fordulaton terheles függvenyeben: [link]
-
polonic
félisten
Köszi mindenkinek a választ.
A légszűrő csere egyáltalán nem bonyolult, majd csinálom magamnak. Nem kell bontani sokat, mint a Renault-nál.Használtam a gyári navit. Eddig egész jó.
Aztán kipróbáltam az android autót és CarPlay-t is. Igazából nem tudom, melyiket kéne, bőség zavara.
Amit észrevettem, hogy a gyári navi és CarPlay Apple térkép kirakja HUD-ra az infókat, míg gugli nem. Waze-t nem néztem. És az AA-n sem figyeltem, hogy van-e infó a HUD-on.[ Szerkesztve ]
-
-
polonic
félisten
A központi kijelzőn a gépjármű beállításoknál azt hiszem a hatékony szellőzés, az mit takar?
-
sequator
senior tag
válasz polonic #18525 üzenetére
3., Prius3-asnál 150ezer a motorhűtőkör és 240ezer az inverter hűtőfolyadék csere periódusa. Ahhoz képest rövidítettek rajta. Toyota Super Long Life Coolant folyadék kell bele, elvileg azért bírja sokáig.
4., Normál használatra nincs előírva csere, "élettartam"-ra van a hajtómű olaj. Azt sajnos nem mondja meg a Toyota, hogy szerinte a gyártott autóinak mi az élettartama, de a garancia időt biztosan kibírja.
Az óvatosabbak a megterhelő használatra előírt 90ezerenként szokták cserélni, márkaszerviz külön kérésre megcsinálja (legalábbis Toyota Mayernél nekem megcsinálták). Valószínűleg kevesebben cserélik, mint akik nem és így sem hallani elromlott Toyota eCVT "váltóról".
Egyébként itt vannak leírva a megterhelő használat feltételei, az alapján eldöntheted, hogy a te használatod beletartozik-e.
sautiasequator
-
polonic
félisten
Lenne nekem egy menetrögzítő kamerám az előre-hátra az előző autóból.
Beszerelhetem én ebbe az újba? Vagy inkább toyota intézze, egyáltalán intézik? Az előzőbe én szereltem be és ki. Elektronikát nem bántanék, ott sem volt bekötve úgymond állandó tápra. Csak adott esetben a kárpitok pici megbontása miatt kérdezném, hogy a vezetékeket elrejtsem. -
polonic
félisten
Az elektromos csomagtérajtó esetében van ilyen láblendítéses nyitás. De eddig ez nem akart működni. Ezt be kell kapcsolni valahol?
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18543 üzenetére
Lehet kapcsolni, de alapból engedélyezve van. A kulcs legyen a zsebedben hozzá , illetve ki kell tapasztalni a megfelelő magasságot és lendítési sebességet. Néha én eltalálom a kipufogót, miközben lóbálom a lábam A szebbik felemnek jobban megy a dolog, 10/10-es találati aránnyal
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
-
Márk
senior tag
Sziasztok.
2008 Yaris 1,8 TS, friss szerzemény.
Olajcsere lesz benne, 0w20 mehet bele gondolom, azt írja a kézikönyv is.
5w30 csak akkor mehet bele, ha nincs kéznél 0w20, és utána vissza kell térni a 0w20-ra?
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Nespresso kapszulatartó
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen