-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
válasz polonic #18192 üzenetére
[En is igy kezdtem a hybrid Corollas palyafutasomat]
Viszont azt hozzatennem, hogy nekem sikerult is kb. 700e kart osszeszedni. Ennek semmi koze a hibridseghez, siman belebambultam a tajba es felszaladtam egy magasabb padkara, ami miatt az auto aljan tobb alkatresz megserult(olajtekno, motortarto bak, stb). Casco viszont szo nelkul fedezte a csereket.
Eleve arra mas, magasabb hasfalu autobol atulve oda kell figyelni, hogy igen melyen van a sulypont, padkak nagyon kerulendok. Lejton magas padkak meg vegkepp.
I am having fun staying poor.
-
KTTech
veterán
DPF a hibridekben is van a 4. Gen-től kezdve, csak itt GPF-nek hívják. Ugyanúgy csinálja a regenerálást... észrevehető, mert olyankor nem nagyon akar lemenni a pillanatnyi fogyasztás akkor sem, amikor normál esetben már megtette volna.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
g0dl
addikt
Én azt vettem észre, hogy a kocsi igyekszik az akku töltöttségét 30-40% körül tartani (2023 Corolla). Van esetleg mód, hogy tudassuk vele most egy több energiát is gyűjthet, mert szükség lesz rá?
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18177 üzenetére
Az Auris hibrid rendszere 64km/h után lekapcsol, mivel az akkori generáció ennyire volt képes, ahogy a P3-é is... így a kiírt adat kb. kamu.
Megjegyzem, a 140km/h-hoz bőven elegendő a 98LE is, ahogy a régi MK3 Yaris hibriddel a német autópályán összehoztam 175km/h-t megpakolva (GPS szerint). Igaz kellett hozzá egy kis idő 😃.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nincs rá. Az újabb generációkra ez a jellemző, sokkal többet használják az akkut (magasabb sebességnél is él a hibrid rendszer), ezért nem is töltődik fel 80% köré, mint a régiek, csak ritkábban. Hosszabb fékezés közben azért fel fog töltődni
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18204 üzenetére
Nem kapcsol le 64nél ,hiszen ahogy a képen is látod egy fullra lepadlózott gázpedállal akár 23-25kWokkal is segíti a benzinmotort így jön ki az a 122 136 140 lóerő
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
g0dl
addikt
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18208 üzenetére
Te másról beszélsz,76kmhig tud csak elektromosan menni,de amikor pl autópályán lenyomod fullra a gázpedált akkor jön ki a matek és ott lesz meg az a bizonyos 122 136 140ló ,azért tettem fel a képet is ,mert azon is látni.Ez nem 98lóerős autó ,rosszul mondja a pacák.Érdi emelkedőn M7 GPS szerint 165kmh simán
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18210 üzenetére
Azért tud csak addig EV-be menni, mert felette már nem tud működni az MG2, nem megfelelő az áttétele neki, és nem tud elég nagy sebességre felpörögni - ez esetben csak a benzinmotorra tud támaszkodni a rendszer. A 4. Gen-nél áttervezték az MG2-t, 17000-es fordulatszámra fel tud pörögni, így 130-ig tud beavatkozni.
A nagy sebességnél egyébként nincs szükség nagy teljesítményre, 130/as tempó tartásához elég 20-30LE is. A felgyorsításhoz kell a kakaó.
Az érdi emelkedő a 101LE-s benzines Golf MK3-amnak se jelentett kihívást annak idején (az első hibridemet kb 5 éve vettem meg, itt kint angliában), pedig azt 1995-ben gyártották 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18212 üzenetére
Na, ezt én is sajnálom a Toyotánál. A MK4-es Yarisra 16-os felnit szerettem volna, nem lehetett az Excel kivitelben, csak a 17-est, ugyanez volt a Crossnál is, az Excel-nél csak 18-as felni van... pedig a 17-esel jobb lett volna.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
eastsider
nagyúr
válasz Tom1939 #18194 üzenetére
hat igen a yaris utan az NX annyival kenyelmesebb a fos bp-i utakon is, nem dobalja a dilatacios hezag, katyu...(szerencsere "csak" 18as a kerek az NX-en) meg az sem mindegy, hogy nem er le mindenhol az eleje (parkolas, rampa stb)... nyilvan azert otkerbe, ha muszaj kocsival menni, inkabb a yarist viszem a parkolas miatt. az meg dobbenet mennyit fejlodott a hybrid technologia (gen2-gen4)
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
Szerintetek ha az első és a hátsó kerekeket megcserelem akkor nyugtázza az autó az új kerékszenzor pozíciókat vagy újra kell programozni megint? Vagy próbáljam csak simán ki
:)
-
g0dl
addikt
válasz Drizzt #18220 üzenetére
"Az egyik ilyen új funkció az okostelefonos nyitás és indítás. A kompatibilis Android és Apple telefonokat egyaránt támogató rendszer akár öt felhasználót (öt telefont) tud tárolni memóriájában. "
Egy autó várható élettartama 10+ év. Ennyi idő alatt, a használt biztonsági technológia a nevetségességig avulhat, és kérdés, hogy addigra kapható-e olyan készülék amelyik kompatibilis ilyen öreg technológiával.
-
rob210
nagyúr
-
dragon1993
őstag
Mai érdekesség a kocsival, nyugatinál a dugóban olyan közel ment el a lime rolleres, hogy úgy vette a kocsi lábbal akarom nyitni a csomagtartót.
-
KTTech
veterán
Attól nem kell félni, hogy nem lesz hozzá készülék, az UWB technológia eléggé a biztonságot figyelembe véve került kifejlesztésre, és jelenleg csak a legújabb készülékekben található meg.
A másik lehetőség a már meglevő DCM használata lehet a nyitásra, így sokkal szélesebb körben elérhetővé válna a dolog, azaz a beépített modemmel kommunikál majd a kulcs, ami viszont online frissíthető. Ez azért nem valószínű szerintem, mert sokkal több időt vesz igénybe a kapcsolat felépítése, mint UWB-n keresztül.
Ha meg a biztonságot mint magát nézzük, akkor ha azt nézzük, a mai kulcsok sem túl biztonságosak, és akkor enyhén fogalmaztam... és azok már nem lesznek frissítve, de legalább már van bennük mozgásérzékelő, így inaktívan kikapcsolnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18213 üzenetére
Az MG2 hajtja a kerekeket, így annak a fordulatszáma és az áttétel megfelelő a 180 km/h végsebességhez is.
A P1-P2-nél volt probléma, hogy az MG1 fordulata túl nagy lett volna nagyobb sebességnél, azért volt a korlát. Itt szimulálható, hogy a P1 hajtása 42 MPH felett álló benzinmotorral az MG1et a maximális 6500 RPM fölé forgatná. P2nél már 10000 RPMet bírt az MG1, a P3ban már 14000 a maximum.
A P3/Auris generációnál ez már nem áll fent mert többet bír az MG1 és bekerült egy második (fél) bolygómű (MSR) is, ami megakadályozza az MG1 túlpörgését. Ott inkább már csak azért van az EV módban a sebesség korlát, mert nagyobb sebességnél túl hamar merítené az akkut.
Mivel a 1300 Wh akkuból csak 25-40%-ot használ, de 70es tempónál 150-180 Wh/km a fogyasztás, így csak 2-3 km-t tudna megtenni.
A P3 plugin ugyanezzel a P410 hajtóművel 92 km/h-ig is EV módban menni, mivel ott a nagyobb akku már nem annyira korlátozza.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
Az Aurisban is a P3 hajtása van, ahol az inverter hűtőköre be van kötve a hajtóműbe is az MG1 hűtésére. A Prius+ facelift utániak esetében (és ezek szerint az újabb Aurisokban is), hogy a hajtóműbe két helyen van bekötve az inverter vízköre, az MG1 mellett az MG2 is kapott.
sautiasequator
-
-
BoneDragon
veterán
Esedékes nálunk a téli gumira váltás, megyünk hamarosan a hegyekbe. Milyen áron cserélik Toyotanal? Vagy inkább vigyem valami random helyre.
-
OCTAMD
őstag
-
eL Geri
őstag
válasz BoneDragon #18234 üzenetére
Jó kérdés. Eddig nem is gondoltam márkaszervizre, mint gumicsere helyre. Random hely (pl. AKH) megbirkózik a nyomásérzékelős kerekekkel? Nem is tudom milyen technikával nézi a nyomást a 2018-as Auris hybrid.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz BoneDragon #18234 üzenetére
Nekem szerelt kerek van. Biztosan 30k alatt szokott lenni, tarolassal egyutt. De ha nincs felnin a gumi, akkor biztos dragabb.
I am having fun staying poor.
-
cOxeR
Ármester
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni egy kicsit alkatrész beazonosítás terén?
2003 Yaris, benzin 1L (azt nem tudom 65 vagy 68le, de talán?!?! ugyanaz az alkatrész)
Elromlott a kormányoszlop kapcsoló, gyári 100+k összeget mondott a szerelő, amit meglehetősen soknak tartok. (anyu autója, kinyiffant az akku is miatta) Picit lehúzás szagot érzek a 200e körüli javításra…
Autodoc-on van több gyártó is, mi az ami a megbízható/gyári ebből? (nem ismerős egyik márka se, nem vagyok jártas Toyota terén ezekben)
Metzger 24e, Alfa e-parts 19e, NTY 11e
Melyikre szabad rámenni?
Illetve ha van alvázszamom (megkérdezem) hol tudom pontosan megnézni, tényleg jó-e?
Köszi! -
sequator
senior tag
válasz KTTech #18233 üzenetére
Igazad van, de a P610 teljesen más mint a P410, valószínűleg az a jelentősen módosított elrendezés számít ebben is. Én csak a korábbiakról írtam, mert ott valóban volt probléma az első időkben a villanymotorok fordulatszámával, de a P410-ben ez már nem probléma. De számos más oka lehet, hogy mégis megtartották az EV mód sebesség korlátozását.
sautia
sequator
-
sequator
senior tag
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #18241 üzenetére
A 2020+-os Yaris (és a Cross) az 4. Gen és 130-ig tudja. Legalábbis ezt tapasztaltam, és a Toyota is ezt állítja a 4. Genről:
"But one of the most immediately noticeable advancements is that the car’s all-electric EV capabilities have been transformed. It is now possible to drive in EV mode for much longer periods in urban traffic, and even maintain speeds of up to 80mph without assistance from the petrol engine. "
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
sequator
senior tag
válasz BoneDragon #18234 üzenetére
Éppen tegnapelőtt küldte a Toyota az őszi-téli szerviz ajánlatokat, abban van kerékcsere is, új gumival, felnivel, stb. Külön nincs írva az ára a sima cserének, de biztosan azt is vállalják.
sautia
sequator
-
KTTech
veterán
válasz sequator #18240 üzenetére
Az jutott még eszembe, hogy az MG1 az közvetlenül az ICE-re kapcsolódik (mert ez a feladata), így nehezen tudna 10K+ fordulaton pörögni, nem?
A Toyota szerint az MG2-nek kellett gyorsnak lennie:
"MG1 starts the engine and generates power to charge both the hybrid battery and the 12V auxiliary battery. MG2, on the other hand, is the larger unit and is used to drive the vehicle through the front wheels. Benefitting from new segment-type coils on the stator, MG2 can deliver 59kW of power and 141Nm of torque at a maximum of 17,000rpm."
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
Ez egyébként mit takarna?
TOYOTA PROTECT LONGLIFE – BODY ez kerámiabevonat? -
OCTAMD
őstag
válasz sequator #18242 üzenetére
1 csíkra nem merül le csak ha rossz már az akkupakk vagy N-ben hagyod és az 25%körúli érték és lefelé.Egyszer úgy hagytam N-ben és megállt ,de utána pár perc múlva újraindult és töltött vagy 7-8percig
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18245 üzenetére
Nem közvetlenül, a benzinmotor a bolygókerekekre van kötve, az MG1 a napkerékre.
Ezért bolygóműben az MG1 a benzinmotortól függetlenül is tud forogni, pl amikor EV módban az MG2 hajt. Ekkor (az áttételek miatt valószínűleg más esetben is) nagyobb fordulatra is képes, mint, amit a benzinmotor bírna, ezért növelték a generációk során az MG1 a fordulatszámát.
A korábban linkelt PSD szimulátorban nagyon jól látszik a 3 egység együttműködése és különböző állapotokban elérhető fordulatszámok a P1 esetében. P2-P3nál a maximális fordulatszámok a lentiek szerint különböznek, de sajnos arra nem lehet átállítani a szimulátort. A P4 meg teljesen más, ahhoz nem is találtam ilyen szimulátort.
A P1ben 6500 volt mindkét motor, P2ben az MG2 maradt 6500, az MG1 már 10000, P3-ban mindkettő 13500, aztán a P4ben lett az mindkettő 17000 (és először ott az áttétel miatt az MG1 forog lassabban). Biztos, hogy ez is hozzájárult az EV módban elérhető magasabb sebességhez, de a 13500hoz képest a 17000 csak 26%-kal több, ami a 92 km/h-hoz képes csak 116 km/h-ra növelné a maximális EV sebességet és nem 130-ra. Ezen felül az áttételeket is változtatták, hogy bármelyik motor túlpörgését megakadályozzák és nagyobb sebesség legyen elérhető.
Az is előfordulhat, hogy még a P3 pluginban is valamiért jobban le van korlátozva az EV sebesség, mint amit a villanymotorok fordulatszáma indokolna.
sautiasequator
-
Paxker315
addikt
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/10/14/lexus-is-facelift-modellfrissites-2024/?fbclid=IwAR1QZ4wRmuCCr31i2yn0Vp6xOtisGWgG2Ci1TTQeJ0YauwdItS61vweafQg miért nem jön "ide is"? Meg az IS300H-t megnézném a frissített hibrid rendszerekkel (Mint az NX350H-ban). Nagyon tetszetős forma, na!
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Ck.
addikt
Most, hogy beköszöntött az első jégkaparós reggel, szerintem csináljunk egy kis házi, fordított fogyasztás bajnokságot. A legmagasabb nyer, állófűtéssel csalni nem ér. A kvalifikációhoz szükséges minimum megtett táv legyen mondjuk 10 km és csakis jeges motorral szabad benevezni.
Így rögtön nyitásként be is köszönnék egy ma reggeli 10,1 liter/100 km-es fogyasztással, 30 km, szinte végig autópálya 2-2 km városi fel-és levezetéssel, fix 110 km/h tempó, +3 fok külső hőmérséklet, ülés-és kormányfűtés be, klíma be, +20 fokra állítva.
Szerintem pár hétre be is biztosítottam a dobogó legfelső fokát, NX 300h, én így szeretlek! Tudom, fűtés nélkül ég és föld lett volna a különbség, de most kezdek kijönni egy megfázásból és egyébként sem azért van az embernek modern autója, hogy olyan funkciókat se merjen használni benne, ami a 40 éves zsiguliban is alap volt (fűtés). (Ennyi erővel vehettem volna V8-as Mustangot is… anno a V6-os Mondeom és A6-osom is jóval kevesebbel beérte. )[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen