- Tomato firmware
- Synology NAS
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Bittorrent topik
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
-
veterán
-
cseppelcs
csendes tag
válasz H.Ezredes #45998 üzenetére
Szia!
Szerintem az én autómról van szó. Nem gyári BMW szoftverrel néztük de tudok mondani adatokat. Megvettem a Carly adaptert és programot. Abban van olyan lehetőség, hogy adatokat nézel. Kb. 1,5 éve van meg a program és havonta többször lefuttatom, hogy lássam a változást így tudok mihez viszonyítani. Alapvetően azért mentem a tisztításra mert a DPF még nem jelzett hibát de már látható közelségbe került, hogy valamit kezdeni kell vele. A beavatkozás abból állt, hogy a levegőszűrőnél belenyomták a csövet és az 1 órás műveletből olyan 40-45 percre kitámasztották a gázpedált és olyanm 2.500-3.000 rpm-n tartották. a maradék időben alapjáratok ketyeget a jármű.
Nos a mért érték alapján a beavatkozás után kb. pluszban annyival tömítődött el a részecskeszűrő mintha a budapesti dugóban olyan 2-3 ezer km-t tettem volna meg. Ebből én azt a következtetést vontam le, hogy nem ér semmit a dolog. Az, hogy "érzésre" mit gondol a többi tulaj igazából nem jelent semmit. Ha ennyit kifizet az ember akkor nem szeretné azt mondani senkinek, hogy kidobott pénz volt. Lehet, hogy az én esetem egyedi volt és egyébként mindenki másnál működik a beavatkozás de az információból mindenki döntse el, hogy mennyire éri meg.Nem sokkal később kértem, hogy vegyük le a szívósort és nézzük meg mennyire van eltömítődve. Ez a látvány fogadott:
Az autónál (E90 320XD LCI, automata) nem éreztem semmilyen teljesítményvesztést csak ennyi km-nél (190.000) úgy gondoltam, hogy érdemes lenne kitisztítani. Nem tévedtem. Szerintem a Carbonos beavatkozás nem azt az eredményt hozta amit ígértek.
Utána a hagyományos módon kitisztították:
bye
-
CharlieDrop
veterán
Mert régen minden jobb volt [link]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
Csak BMW-seknek!
0:57-től!!!!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
cziczas
csendes tag
Sziasztok Bimmer fanok!
Arra szeretnék választ kapni, hogy e két típus közül, a fenntartási költség és " melyik az ajánlottabb " vételben melyik győzne? Évi 10-15k max 20k km -et mennék, tehát mondhatni hobbi célra lenne, kirándulás hétvégi ide oda menés, esetleg hétköznap néha használva.
E46 328ci (most ebből van egy konkrét kiszemelt, de bármely sorhatos benzines jó lenne. )
vagy E90 320d 163 lovas verzióAmi a problémám, hogy az e90 fiatalabb, dízel mivolta miatt fele annyit enne, viszont a fenntarthatósága miatt vannak kétségeim. (turbó, magasnyomású rendszer, EGR, DPF, stb. ), de mivel nem mennék sokat vele évente igazából engem jobban érdekelne a dolog azon része, hogy megbízható legyen, ha akarok vele hosszabb távra menni (akár külföldre) csak beülök és megyek, nem kell azon aggódni hogy mikor épp mi adja meg magát. Ez reális félelem a dízellel szemben? (illetve hallottam oylat hogy valamely tipusokban gyárilag nicns DPF meg pillangószelep ezt honnan lehet megállapítani ? lefelé konyuló kipufogó?? )
Már ahhoz hogy idáig leszűkítsem a kört elég nehéz volt, ugyanis más típusokban is gondolkoztam. (például az N es motorkódos benzines e90-ekben... csak sajnos elég ritkák amik vannak azok az 320d hez képest drágábbak is, és egyébként is lebeszéltek róla, mondván hogy elég sok baj van velük, esetleg e tekintetben is kérném segítségetek hogy valóban annyira betegágyak ezek?)
Tehát nekem főként az a típus kellene amelyik a legigénytelenebb, ha úgytetszik
Az e46 al csak azok a fenntartásaim, hogy már elég öregek (közel 20 éves) és azért terveznék velük pár évre...Ár tekintetében ilyen 1,5-2 milla közt gondolkoznék, de egyébként az ár cska irányár szerű, hiszen tudok várni, nem hajt a tatár éppen ha 2 milla fölé csúszik se feltétlenül baj.
Válaszokat előre is köszönöm!
// Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //
-
H.Ezredes
őstag
válasz cziczas #46011 üzenetére
Elég nehéz összehasonlítani egy szívó benzines 6 hengeres motort egy 4 hengeres dízellel..... Ráadásul az egyik coupe a másik limousine.....Nem mind1,hogy éve 10 vagy 20-at mész.... Az M47 egyébként egy nagyon megbízható motor a pillangókat kell kiiktatni és a turbót idejében felújítani és akkor a legnagyobb probléma megvan fogva.... Szívósort EGR-t lehet / kell is takarítani szóval ez sem világvége... Az M52 egyébként egy megbízható motor de a korából fakadóan ott szétmegy a vízhűtő / kiegyenlítő tartály vízcsövek... Benzines mivolta miatt jobban elérnek a műanyagok... Szelepfedél tömítés olajszűrőház tömítés kartertömítés ami jellemzően folyik gyújtótrafók amik ilyen kor után fáradni szoktak illetve az egész kartergáz rendszer. Az E46 futóműve az E90-hez képes egyszerűbb... Az E46 azért szeret rohadni míg az E90 még tartja magát. DPF-től igazából nem kell félni ha rendben van az autó és nem minden nap 5km-t mész vele + folyamatosan dugóban állsz akkor nem lesz baja... Ha E90 akkor valami normálisabb felszereltségű és állapotút de persze E46-ból is ugyan ez.... De mondom egy coupe 6 hengeres benzinest egy limousine 4 hengeres dízellel összehasonlítani fura :/
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
CharlieDrop
veterán
válasz cziczas #46011 üzenetére
egyetértek amit az Ezredes írt, a 28i, az egy jó kis sor6, annak minden pro és kontra részével, az M47, meg egy jó dízel
Nekem az van, csak e91 kaszniba, szeretem végül is, eladósorban van, de sokan sedant keresnek, szóval szerintem azt majd könnyebb is lesz eladni, vagy csak én nem találom a vevőimet
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cziczas
csendes tag
válasz H.Ezredes #46012 üzenetére
köszönöm szépen a választ!
Igen tudom hogy nagyjából hülyeség összehasonlítani a kettőt... igazából csak magamat szeretném afelől meggyőzni hogy a 2.8 benzin egy ésszerű választás csak sajna nem nagyon tudom.... ja az e46-oknál meg ugye ott a rohadás, a kiült űlések, azért e90 be ezek általában jobbnak tünnek .. tehát valahogy nekem az e90 tűnik az ésszerűbb választásnak...
és akkor e90 be az N es benzinesektől tényleg tűzzel vassal kell menekülni ? és 2 hetente szervízbe fogok ülni ?// Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //
-
chess001
aktív tag
válasz cziczas #46015 üzenetére
Miért kéne kéthetente szerelni? Nem egy elromlós fajta az E90, se diesel, se benzin, ha volt gazdája. Ha nem volt, akkor rendbe kell rakni és jól fog szolgálni.
Az E36, E46 kerékdobjai el vannak rontva, azért onnan rozsdásodnak a küszöbök, sajnos ez típushiba.
Minnél régebbi, annál nagyobb élmény a 3-asok terelgetése-bényább futómű, kisebb súly. Utazni az E90 kényelmesebb.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Newlachka
őstag
-
FIREBLADE78
addikt
Tényleg barom az összes bmws. Jövök át az úton ( kisebb utca) torony iránt a biznisz felé. 30-as övezet,de már hallom hogy húzatva kanyarodik a geci,gázt nem kímélve mellettem vagy 6-70-nel. Természetesen még át sem értem. Elfordulok,hát nem egy régi fos x5? Utána is ordítottam. Na ezért utálnak minket.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
CharlieDrop
veterán
-
NyalokAA
aktív tag
Sziasztok!
Sikerült valamelyik barbárnak a jobb hátsó sötétítőm egyik tartóját leszakítani , esetleg valaki nem tudna egy cikkszámot vagy egy robbantott rajzot adni az ablakkeret és sötétítő szerkezetről ? mert találtam rajta egy számot , de ez alapján az internet nem dob semmit
PA5-GF15 ez van ráírva . F30-ról van szó
[ Szerkesztve ]
-
NyalokAA
aktív tag
válasz CharlieDrop #46024 üzenetére
csak az akasztó , 2 kampó a felső része ami beakad az ablakkeretnél egy fém tartóba és mint látszik a képen a kampók törtek le róla .
pont ilyen mint az e39-nél az egész szerkezet csak jobb oldalt és az előrébb lévő tört le
[ Szerkesztve ]
-
lali81
tag
válasz FIREBLADE78 #46021 üzenetére
addig vereti így amíg nem éri vmi baj..nemrégen voltam a nagykőrösi úti piacon ott egy E60-nal verték oda a betonszegélynek ..autómentő vitte el, eleje hátulja kiszakadva, törve...
[ Szerkesztve ]
-
NyalokAA
aktív tag
válasz CharlieDrop #46027 üzenetére
Ez lesz az ! ezer hála
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CharlieDrop #46037 üzenetére
Aha
-
CharlieDrop
veterán
válasz molnarpeter #46038 üzenetére
Akkor ez azért áll furán, mert már baja lehet?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
-
cziczas
csendes tag
@CharlieDrop na hát köszi! Kicsit az utóbbi időben jobban beleástam magam a típusok rejtelmeibe (talán már a kelleténél jobban is )
Mostmár nagyjából tényleg nem tudom mi az ami jó választás lehet ennyi idős távlatú autóknál ...
Ami nekem ugyebár tetszene az az E90 (E46 ot se vetem meg!!) - mivel nem indokolt a dízel ezért benzineseket nézelődtem volna, erre mondják hogy az N46 az úristen hát szakítja a láncokat, gyenge, eszi az olajat minden baja van nehogy megvedd... oké akkor legyen sorhat N52 - hát ezeknél is kb 300e km nél generál motor felújítás kell mert szétmennek stb ... jó akkor legyen a dízel!!! Háát ott meg tipikusan előjönnek a dízeles bajok turbó,egr,dpf,nagynyomású, bla bla bla .... OKÉ AKKOR LEGYEN A RÉGEBBI E46 BENZIN SORHAT CSAK NE LEGYEN VELE BAJ. erre rá keresek ugye két féle család van M52 - M54 ebből az M52 oldscool viszonylag megbízható de már elég öregek facelift előttiek, futómű bajok rohadás bla bla... akkor nézzük az M54 et.. erre azokra is azt írják hogy 250-300e km nél generál felújítás, eszik az olajat bla bla bla
Oké erre mondhatnánk hogy jó akkor vegyél garantált km-es kevesett futottat... nahát azt meg ember legyen a talpán aki garantálja.. vagy akkor meg az ára van csillagászati magasságokba ...Tehát ez a használt autó vásárlás eddig is tudtam hogy nagy fejtöréssel jár, na de aki meg BMW-be szerelmesedik bele annak meg pláne
Úgyhogy kb a konklúzió nagyjából az hogy azt veszel amit akarsz, ha a fogyasztás számít dízelt, ha nem bírod a kormolást vagy a hangját akkor legyen benzin, és imádkozz hogy ne legyen semmi baja. (vagy legalábbis a zsebedbe mindig legyen stex! )
A végére üvegtigris idézet: Cingár : " Úgyhogy elmentem vettem egy biciklit, meg kottát.... ami azért jó ... mert jó ! "
u.i: De azért ha bárki tud okosat, vagy pro tippet akkor ne tartsa magába!
[ Szerkesztve ]
// Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //
-
cziczas
csendes tag
válasz CharlieDrop #46043 üzenetére
jó a coupe is
[ Szerkesztve ]
// Hardverapró értékelés : 19 pozitív ; 0 negatív //
-
KAMELOT
titán
válasz cziczas #46041 üzenetére
Szerintem ha veszel egy használt autót akkor kicsit kell rá költeni, de még mindig olcsóbban megúszod mintha újat vettél volna. Minden használt autóra igaz.Ha meg generált csinálsz még akkor is jóval olcsóbban vagy és legalább tudod mi volt rajta cserélve és mikor.
Az amiket leírtál azok olyan tulajoktól lehetnek akiket nem érdekli a kocsi csak mennek.
Vegyél olcsón valami benzinest és újítsd fel persze valami profival.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Tomato firmware
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Apple asztali gépek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Rövid videón a Black Myth: Wukong
- Azonnali informatikai kérdések órája
- World of Tanks - MMO
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest