-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
enginev3.0
félisten
Helló
HTC telefonnál hogy lehet érvényesíteni a garanciát? Az eredeti HTC-s kis gari füzet megvan, de nincs kitöltve benne semmi, hogy mikor lett véve stb... bolti papír nincsen
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
sasa311
veterán
válasz enginev3.0 #8801 üzenetére
Ez nehéz eset, mert a vásárlást igazolni kell a jog szerint. Vagy kitöltött garanciajeggyel vagy számlával / blokkal.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
jubilleum
senior tag
Vettem egy pulcsit még szeptemberben a springfieldben. Ez mostanra olyannyira kinyúlt, hogy hordhatatlan, pedig én benne lévő leírásnak megfelelően mostam. Kérdésem az lenne, hogy milyen lehetőségeim vannak?
Köszi! -
Csori96
tag
-
choco01
addikt
Üdv.!
Ha van egy WD winyóm és valami baja lett,de papírok nincsenek már meg hozzá,de még garis,megoldható a garancia?
Köszi.[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
asdf_
veterán
válasz choco01 #8811 üzenetére
Ide beirod a cumo gyari szamat, meg magyarorszagot, ha szerintuk garis, akkor nyitsz egy rma-t, az eloirasoknak megfeleloen becsomagolod, es 3-4 ezer forintert futarral kikuldod a nemetekhez, a visszautat ok fizetik es kapsz valamit (javitottat, ujat, hasonlot, anyamkinja).
-
Asbee
veterán
Sziasztok!
Más topikba már írtam, bemásolom ide is.
Leírnám az esetemet, illetve kérdezem szerintetek tudok-e valamit az ügyben tenni vagy reménytelen. 01.17-én Az Extreme Digital-tól vásároltunk a győri üzletükben személyesen ( nem neten rendelt, személyesen átvett) egy HDD-t. Hazahoztam, nem ismeri fel semmi, kattog, súrlódó hangot ad ki. Egyértelműen hibás. Külön jól átnéztem, nincs-e rajta semmi sérülés vagy egyéb dolog. Nincs. Mondom oké, mehet gariba. Jeleztem is másnap ezt, emailben, mivel Sopronban lakom így nem tudtam azonnal bevinni. Mondták semmi gond, vigyem be az üzletbe és három nap múlva cserélik amíg érkezik hozzájuk új vinyó. Bátyám leadta 24-én. Kaptunk róla egy jegyzőkönyvet, hogy bevizsgálásra átvéve. Most ezen van egy olyan pont hogy ügyfél észrevétele. Ez később lényeges lesz. 29-én hívnak telefonon, hogy a terméken külsérelmi nyom van, a sarkain, nincs garancia küldik vissza. Már akkor is csodálkoztam, mondtam is hogy ez hogyan lehet. Megjött ma a vinyó és tényleg, van a sarkán sérülés, teljesen jól látható. Tisztán emlékszem a sarkain ilyen sérülés nem volt. Nem feltételezek én senkiről rosszat, de hogy ez a sérülés nem nálunk keletkezett az biztos. Persze ez így utólag az életben nem fogom bizonyítani. Számomra ami furcsa, aki átvette a vinyót, simán fel kell volna, hogy tűnjön neki ez a sérülés. Azt nem tudom mondjuk, hogy az átvevő köteles-e hirtelen megvizsgálni és jelezni-e ha lát valamit. Szerintetek tudok valamit csinálni?
Arra hivatkoznak, hogy Az átvétel során nem tapasztalható károsodások rögzítésének hiánya, nem zárja ki azok átvételkori meglétét. Tehát akkor lényegében én bármit leadok náluk gariban, és ha ahhoz van kedvük, csinálnak rá sérülést, majd én nem szólhatok semmit. Amúgy megnéztem jobban a vinyót. A felső részén lévő sarkokon van két "pöcök" amik be vannak törve kicsit hajolva és ferdén lekopva. Nézegettem, hogy ha leejtem a vinyót akkor így sérülne és rájöttem hogy k..vára nem. Maximum ha pontosan a sarkára ejtem, azt is kétszer mert másképpen van a törés mindkét sarkon. Már ez is gyanús... Ezt vagy földhöz vagdalták vagy szépen valamivel beverték...
A vinyót egyébként az átvevő megnézte, nem látott semmit.
Tudok valamit csinálni? Forduljak fogyasztóvédelemhez?
-
-
sasa311
veterán
Ezért ez ennyire nem egyszerű, mert visszaélésra ad lehetőséget!
Szerintem nyugodtan panaszkönyv (legyen nyoma!!!) és írd le, hogy te sérülésmentesen adtad le a terméket, melyet XY kolléga megvizsgált és át is vette!
A fizikai sérülést észre kellett volna vennie az átvevőnek és jegyzőkönyvbe foglalnia átvételkor! Így utólag ők sem okoskodhatnak!
Mert arra, hogyha a hűtő alatt kormos egy GPU rá lehet fogni, hogy a pultosnak nem kell látnia, csak a szervízes szakembernek. De azt, ha valamin KÜLSÉRELMI nyom van azt a vaknak is látnia kell.
A papír amit aláírtál nem feltétlen jelent bármit is, mivel ha valami jogszerűtlen van benne leírva az élből semmis akkor is ha aláírtad.
Szerintem ez a kérdés nagyon összetett, keresd fel a fogy. védet, kérj tőlük véleményt (ha lehet írásban!), majd panaszkönyv.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
uggon
csendes tag
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy tegnap összetört a telefonom. Még van rajta garancia, de a szüleim szerint nem fogják megcsinálni garanciába. Nem szándékosan lett széttörve, de gondolom ez teljesen mindegy. Ilyenkor mi a teendő? (tmobileos a telefon)
-
sasa311
veterán
Semmi, pénzért megszerelik neked a T-ben. Töréskárra sehol nincs garancia (csak ha külön fizetsz ilyen biztosítást).
Ha a T-ben szerelteted meg a telefont akkor a többi alkatrészére még élni fog továbbra is a garancia, sőt, lehet az új kijelzőre újra is indul az 1 év. Ha máshol bontják meg a telefont akkor a T részéről nincs tovább garid.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ööö mond csak, te azért néha használod is a fejedet vagy csak azért van, hogy ne csússzon a sapka a szemedbe?
Honnan a túróból tudjam? Azt sem tudom milyen telefon ( 10k-s valami amit ingyen kaptál az előfizuhoz vagy egy 150K-s Iphone?), mit jelent az, hogy "összetört" (csak az üvege, vagy a kijelző is? Esetleg az egész telefonon porrá tört?)?
Sétálj be vele a T-hez és kérdezd meg.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
uggon
csendes tag
válasz sasa311 #8824 üzenetére
Bocsi, csak gondoltam hátha volt már ilyen neked is vagy mit tudom én... 35K-es telefon, kb teljesen megsemmisült. A bekapcsológomb beragadt, az akksi is roncsolódott, a kijelzőt védő műanyag lap levált, érintőgombok voltak rajta, annak a szalagkábele szakadt, bekapcsolni még bekapcsolt, de a kijelző is sérült, mert totál fekete az egész és maga az egész telefon is enyhén deformálódott. Még a memóriakártya is eltört benne.
-
Jester01
veterán
Webáruháznál hogyan lehet a vásárlók könyvébe írni? Küldjek tértivevényes levelet a címükre?
Jester
-
G R 3 G
tag
Üdv!
Van egy meghibásodott 5770-em, amire még van pár hónap garancia. A kártya második tulajdonosa vagyok, valahogy 1-1,5 éve vettem.
A számlát a Systemini Kft. állítottta ki, és az áll rajta, hogy "Garanciális ügyintézés és szervíz: 1053.Bp., Múzeum krt. 7. - Blue PC", de erről a Blue PC-ről a google nem dobott ki semmit most, és a Systemini sem úgy tűnik, hogy foglalkoznának még videókártyákkal meg ilyesmikkel, csak leginkább mobil eszközökkel, valamint a garancián Systemini Kft-s pecséttel rányomott cégjegyzék szám sem egyezik az oldalon lévővel. Az Online cégjegyzékben - amit nem egészen tudok, hogy mire lehet használni - találtam egyedül meg a számlámon lévő cégjegyzékkel a Systemini Kft-t.
Írtam emailt a Systemininek, de még nem válaszoltak, holnap megpróbálok elérni valakit az oldalon kiírt telefonszámon, hátha tud segíteni, "kapcsolattartó"-nak van megnevezve.
A kérdésem az, hogy nem egyezik a két szám, azzal érvénytelen-e a garanciám és a számlám? Mi van, ha ez egy másik cég ugyanazon a néven? Amennyiben nem hajlandóak felvenni velem a kapcsolatot mi a teendő?
A válaszokat köszönöm előre is!
MS Power Platform & CRM Tanácsadás és Fejlesztés: https://kogero.hu
-
koxos:8]
senior tag
Helló
Vettem még január 25.-én egy videókártyát.
A megvétel után pár nappal nem kapcsolt be a gépem és füstölt a kártyám.
30.-án bevittem a kiskerbe ahol vettem, és ott átvették, de azt mondták, hogy lehet a tápomat is be kell majd vinnem, nem-e az hibás.
Viszont a tápom a régi kártyával is tökéletesen működik, ezt mondtam ott a boltban is.
A 3. munkanapon vittem vissza, ez ilyenkor számít valamit?
Ennél az esetnél is él a 3 napos csere gari? -
koxos:8]
senior tag
A tápom egy kb 1,5 éves csifi ctg 500-as.
A kártyám pedig egy Asus hd 7770-es amit most vettem, előtte pedig egy 5670 kártyám volt.
Ami érdekes, hogy azért a tápnak simán bírnia kellene, még akár cf-ben is a 7770-et.
Meg azt sem lehet mondani, hogy régi táp.Most is arról a gépről írok és játszok. -
koxos:8]
senior tag
válasz bullseye #8834 üzenetére
De akkor ezek szerint, ha jogot nézzük csak akkor kérhetik, hogy bevigyem a tápot ha megállapítják, hogy azzal volt gond.
A garanciális papírt pedig nem írtam alá,amikor átvették tőlem, nehogy később erre hivatkozzanak.
Egyenlőre akkor most majd várok amíg szólnak, hogy mi a helyzet.
A bevizsgálásnál van megadva konkrét időpont, vagy itt is csak törekedniük kell 15 napon belül?[ Szerkesztve ]
-
bullseye
addikt
válasz koxos:8] #8835 üzenetére
Hááááát, a többiek talán okosabbak ezen a téren. Szerintem ha nem tudják a kártya alapján megállapítani (és bizonyítani), hogy a túlfeszültség okozta a kárt, akkor garanciális csere jön... de erre ne vegyél mérget.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Hunter2
addikt
leadtam a media marktnál egy 130k-s telefont garanciába kb. 1 hónapja, van valami határidő ami alatt javítani vagy cserélniük kell? a 15-napot tudom amire törekedniük kell de ez a megfogalmazás is kicsit képlékeny.
Guri1885
Max veszel egy új tápot és azt viszed be, csak akkor ne valami fos codegent vegyél.[ Szerkesztve ]
-
Turbolada II
őstag
válasz koxos:8] #8838 üzenetére
Én nem vinném be a tápot, mert biztos arra fognák a hiba okát. Csinálj nekik egy videót, hogy a táp működik és legyenek feltüntetve a feszültségek is. AIDA, BIOS stb....
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
asdf_
veterán
Tekintve, hogy _barmilyen_ tapot bevihetnel nekik, raadasul erre az egvilagon semmi nem kotelez teged, nem tudom miert akarnak toled tapot latni. (mar kerdes persze, hogy az elfustolt cumokat a legritkabban szoktak gariban cserelni, ergo lehet, hogy kifizetodo kooperativnak lenni).
-
Abrion
senior tag
Hali
Ha megsérül a socket '1155' érintkezője, és nem indul el a gép többet, arra jó a garancia?
És mit tudok csinálni? -
Abrion
senior tag
mármint nem fogják megnézni a foglalatot? vagy mire érted ezt? "Gariban termeszetesen senki nem fog vele kezdeni semmit."
Hunter2: Asus
amúgy nem csináltam vele semmit, egyszer összeraktam, és most szét, közte nem volt leszedve.Amúgy Iponon vettem még 1 és fél éve.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Nem, arra gondoltam, hogy a kocos labu procifoglalat az user error, innentol kezdve a jotallasos ugyintezes kizarva.
@Hunter: arra gondoltam, hogy ha maga a deszka (es a proci) nem karosodott a kocolas elotti bekapcsolas soran, akkor kikocolas utan mukodhet tovabb. Egy probat meger.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG LCD és LED TV-k
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Politika
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen