-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
rasky
senior tag
Ugyebár még mindig a Samsung P5110-es készülékemmel bajlódok. Érdeklődnék, hogy amennyiben karcosan kaptam vissza a készüléket, (javítatlanul), mit lehet tenni?
-
haddent
addikt
Üdv
Vettem egy Ozone Strike billentyűzetet a Lambda Computer kisker.nél ami közben megszűnt. Gariztatni kellene, hova tudok fordulni?(Magyar disztributort nem találok sehol...)
-
lukxy1
csendes tag
Mindenki másképp értelmezi a törvényt???
Ezt az a4team oldalán találtam a garanciális feltételeik között:
A 1959. IV. törvény 307,248§ alapján:
Termékcserét lehet kérni, ha a hiba nem javítható ki. Ha a csere nem lehetséges, úgy az eredeti terméket csak amortizált/aktuális értékben áll módunkban - áregyeztetés mellett - másik (jobb stb.) termékre cserélni. Minőségi csere - igény esetén a hibás és az igényelt alkatrész napi ára közötti különbözetet kell fizetni. Az eredeti vételár visszafizetésére nincs lehetőség.Ez ugye nem így van?
Mégis mit lehet tenni gyakorlatilag, ha nem a bunkó vásárló stílust veszem föl és követelném, ami elvileg járna. Nekem az is megfelelne, ha az eszköz eredeti árát le lehet vásárolni. -
bullseye
addikt
Az NFH meg ezt mondja...
"Sem kicserélés, sem elállás esetén nem vagyunk kötelesek a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye."
hogy kissé konkrétabb legyek
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az, hogy pénzt nem adnak vissza, az vicces. A "Minőségi" cserét meg nem vagy köteles elfogadni, ha nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Turbolada II
őstag
Egy belső szabályzat nem írja felül a törvényt. Ha meg megnézed a Ptk.-t láthatod, hogy a 248-as és 307-es szakasz teljesen másról szól. Fordulj az NFH-hoz, mert ez egy undorító és mellette jogsértő gyakorlat.
A panaszkönyvbe mindenképp írj bele. Szerintem a panaszkönyv szó használatára ki fogják cserélni az alkatrészt.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
bullseye
addikt
válasz Turbolada II #9009 üzenetére
Szintén 306§
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Sonja
veterán
A kártyámat holnap lesz 3 hete, hogy leadtam garanciában. Ma hívtam a boltot, de valami gond van, amit majd csak délután 5-kor a főnök tud megmondani. A kérdésem az, hogy ha 3 hét elteltével (15 munkanap) se tudják cserélni, akkor meddig kell várjak jogilag? 30 munkanap? Szertenék előre felkészülni, ha valami rossz hírt akarnak közölni. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Sonja
veterán
-
Sonja
veterán
Nos, most már beszéltem a főnökkel! Cserélik a kártyát. Most jön egy olyan kérdés, hogy ugye vagy ugyanolyanra, vagy erősebbre cserélhetik, de akkor pedig fizetem a különbözetet. A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy ha csak maximum +10eHUF-ot tudok fizetni a kártyáért cserébe, de többet kellene, akkor visszakérhetem a 65900HUF-ot, amit még 2 évvel ezelőtt fizettem a kártyáért? Nem akarok kicseszni az üzlettel se, de sajnos +10eHUF-nál többet (na jó, +1-2 ezer még belefér) egyszerűen nem tudok most fizetni. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Sonja
veterán
válasz Attix82 #9016 üzenetére
Egy Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC volt a kártya, ezt vettem 65900HUF-ért 2011 Március 23-án. Most pedig egy ASUS GeForce 660-at (Nem Ti, csak a sima!) szeretnék kapni érte, és erre max. 10eHUF-ot tudok szánni.
Olyat is mondtak, hogy majd a nagyker eldönti, hogy mennyit ér a kártyám most, és a szerint kell fizetnem?! Ezt én eléggé furcsállom, mert tudtommal a teljes összeget, azaz a vételárat kell számítani, nem?!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
LEON-T
aktív tag
válasz Attix82 #9018 üzenetére
Kicsit masik oldalrol nezve a dolgokat.Pl gigabyte egy 2011-es termeket ~80% on ir jova a nagykernek, mar ha jovair. Esetek 98%-ban javit. Gondolom a kisker azert problemazik, mert ha az ugyfele masik," frissebb" kartyat szeretne, akkor o vajon mit fog csinalni a regebbi javitott kartyaval. MErt bizony, azert a nagyker sem szeretne halmozni a javitott karikat
A WD gyartoi szabalyzata ennel is szebb.....Nem rosszindulatbol irtam le ezeket, csak kicsit megemlitettem a masik oldalt is
-
asdf_
veterán
Ez igy szep meg jo, de en ilyenkor mindig azt mondom, hogy tetszett volna a jol hangzo 3 ev garis helyett 1 ev teljeskoru +2 ev gyartoi korlatozott jotallassal eladni a termeket (es ezt is irni a jotallasi jegyre) es akkor utolag nem lennenek ilyen problemak, hogy a vevore a gariztatas soran probaljak raverni azt, amirol korabban "elfelejtettek" tajekoztatni ot.
-
asdf_
veterán
A problema az, hogy a garibol eredo veszteseg nem letezne, ha nem lennenek hulyek, es nem adnanak 3 evet pairon az 1+2 evre (arra, amit ok is kapnak!). Mas kerdes persze, hogy en meg egyetlen nagyker szamlajan garjegyen sem lattam ilyet, hogy azt irtak volna ra, ami a tenyleges helyzet, a nagykerek ugyanugy 1-2-3-5 eveznek papiron, mint a kiskerek :/.
-
Gery0505
tag
Sziasztok!
Ma megvettem az Iponban egy FSP Aurum Gold 500W-os tápot, de csak két év garanciát adtak rá, pedig a gyártó oldalán, és a dobozon is jelölve van, hogy 5 year warranty, tehát 5 év gari van rá. Kérdeztem a srácot a boltban, de erősködött, hogy ez a beszállító dolga, hogy mennyit vállal rá, meg hogy a gyártónak kell visszaküldeni, ha gond lenne vele. Rendben van ez így? Nem értem, hogy miért variálnak ezzel a garanciával. Már másnak is volt ezzel gondja. Még nem bontottam ki a dobozt, mit tegyek szerintetek?
"Failure is always an option." Adam Savage
-
sasa311
veterán
válasz Gery0505 #9026 üzenetére
A magyar jogszabályok szerint nem szabályos, mert a gyártó / forgalmazó / stb.. által biztosított garanciális feltételeknél rosszabb feltételeket nem vállalhatna a kisker sem.
Ellenben ha az importőr "sunyul" és az 5 évet lecsökkenti 2-re, hogy több profitja legyen akkor a kisker sem tud semmit tenni, csak annyi garit tud továbbadni, amennyit neki biztosítanak és részéről ez jogszerű.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gery0505
tag
válasz sasa311 #9028 üzenetére
Hát ez a szívás valószínű, hogy ez van, amit írsz, hogy az importőr sunyi módon csak két évet vállal, és ebből kifolyólag az ipon is csak két évet tud vállalni. Az a durva, hogy a gyengébb minőségű Raiderre meg öt évet vállal. Ki érti ezt? Egyébként az importőrt, ha megkérdezzük erről, az öt év gari problémáról akkor fognak velem foglalkozni, vagy elhajtanak a sunyiba?
[ Szerkesztve ]
"Failure is always an option." Adam Savage
-
Gery0505
tag
válasz MCGaiwer #9033 üzenetére
Igen az ipon webshopjában rendeltem, és személyesen vettem át. Akkor írjak nekik, hogy legyen valami írásos nyoma, és fenyegetőzzek a fogyasztóvédelemmel? Mert ez jogszabály sértésnek minősül, mert a nagykernek és a kiskernek is a kötelessége továbbadni a teljes gyártói garanciát. Jó volna tudni, hogy melyik az a törvény, vagy jogszabály, amit idézni lehetne a levélben. Nem szeretnék elállni az üzlettől, mert tetszik ez a táp, meg jó is, de ha már gyártó vállalja rá az öt év garit, akkor jó lenne, ha annyi lenne, hogy biztonságban érezzem magam.
"Failure is always an option." Adam Savage
-
Attix82
őstag
válasz Gery0505 #9035 üzenetére
" Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. §-ában foglaltak szerint egy év, ami a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy – ha az üzembe helyezést forgalmazó vagy annak megbízottja végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik."
A kötelező jótállási idő egy év, a kereskedők azonban önként ennél többet is vállalhatnak.
Ha a weboldalon is 2 év van, a garipapíron is 2 év van akkor ennyi, nem tudsz mit csinálni. Elfogadtad amikor megrendelted, elállhatsz a vásárlástól de ennyi.
-
sasa311
veterán
válasz Attix82 #9036 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában
átszállnak a fogyasztóra.Erről a fogy. véd is minden egyes megkeresésnél másként nyilatkozik. Hol úgy, hogy "csak segíteni kell az ügyfelet a gyárral való kommunikációban", hogy visszaküldje maga a terméket ill. máskor azt mondják, hogy a forgalmazónak kell ezt elintéznie. Megint más úgy értelmezi, hogy 1 év a kötelező jótállás, azon felül a forgalmazó mossa kezeit és az üf intézze ahogy akarja (ált. a kereskedők szeretik így értelmezni).
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
válasz sasa311 #9038 üzenetére
Rossz lenyeget emeltel ki: a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában szallnak at.. Magyarul ha en kiskerkent ket evvel veszem, akkor azt a kettot kell tovabbadnom (kisker nagyker viszonylatban a 151-es nem relevans, tehat a nagyker annyival adja nekem, amennyivel akarja). Igy fuggetlenul attol, hogy 5 ev van a dobozon, azt (ha van gyartoi rma) majd a vegfelhasznalo leboxolja a gyartoval, ha akarja/tudja
Ha nem tetszik, siman vissza kell vinni 8 naposban, es mar elore keszulni a kinyomtatott jogszaballyal, hogy a rendeles modja szamit, nem pedig az atvetele. Legkozelebb meg tessen odafigyelni rendeles elott, eros tippem, hogy oda volt irva az a 2 ev gari a termek melle.
-
Gery0505
tag
válasz Attix82 #9039 üzenetére
Hát köszi a segítséget Srácok, akkor azt hiszem "Ló van a kertemben" c. történet van, mindig van egy kiskapu amin ki lehet bújni a felelősség alól. Persze oda volt írva a 2 év, meg tudtam is, hogy annyi, de más is járt már így, hogy 2 évet adtak az 5 év gyári gari helyett, a srác írt nekik és szó nélkül javították 5 évre a garit. Ezért is kérdeztem meg őket, de csak jöttek a sóderrel, meg a süket dumával.
"Failure is always an option." Adam Savage
-
asdf_
veterán
válasz Gery0505 #9044 üzenetére
Nem ok nyeltek le. Valaki elottuk, nem tudjuk ki. De ilyenkor amugy az szokott lenni, hogy ugyanaz a cumo kevesebb garival olcsobb, mint a fullossal, kivancsi vagyok, hogy a legolcsobb 5 ev garis mennyivel dragabb annal, amennyiert te vetted.
Meselek akkor egyet, ha mar ez a tema: wd raid editon, nagykeres garjegyen 3 ev gari. Nezek, hogy wtf? wd warranty check, 5 ev. Mail nagykernek (hivatalos disztirbutor!!!), hogy eztmostigyhogy? Aszontak, hogy ok 3 evet zongoraznak le a gyartoval, ennek letelte utan a vevo RMA-zzon a wd-vel. Pillaztam erosen...
[ Szerkesztve ]
-
Gery0505
tag
Hát ez is csúcs történet amit írsz... Komolyan mondom ez az inkorrektség tetőfoka ami a kereskedelemben megy. Tényleg nem értem mit kell a garanciaidővel játszani, mert ha a gyártó vállal 5 évet akkor vállal 5 évet nem? Ne a nagyker vagy a kisker vállalja már át ha a gyártó terméke nem tudja 5 évig azt amit kellene neki nem? Mert ezzel tulajdonképpen azt mondja a vevő felé, hogy a gyártó terméke mégsem tudja az 5 év működési időt. Ha a termék nem tudja 5 évig amit a gyártó garantál, akkor nem a nagyker, nem a kisker és nem a felhasználó a hibás, hanem maga a gyártó, és kutya kötelessége lenne kijavítani a hibát, vagy cserélni a terméket. Nem? (Persze rendeltetésszerű normál használat mellett, olyan feltételek között, ami a gyári speckóban is meg van adva, nem túlterhelve.) Nem tudom ez miért jelent gondot a kereskedőknek, hogy törődjenek ezzel, és kiálljanak teljes mellszélességgel a vásárlójuk mellett. Szerintem a mai világban sokkal jobb lenne a kereskedőnek is, hogy hosszabb távon gondolkodna, hogy a vevő megbízhatónak, korrektnek tartsa és visszajárjon hozzá. Hiszen a kereskedő képviseli a vásárlót a gyártóval szemben nem?
[ Szerkesztve ]
"Failure is always an option." Adam Savage
-
MCGaiwer
addikt
válasz Gery0505 #9046 üzenetére
azért a másik oldal is érthető, ilyen ~20-30 ezres tételekkel senki nem akar 5 évig szórakozni. ennyi idő után cserélni/javítani amúgy sem lehet, akkor eredeti áron be kell számítania egy újba, amire megint vállalhat 5 évet. Ha a gyártó nem kompenzálja semmivel a forgalmazót az extra garanciális ügyintézésért, akkor neki ez csak felesleges költség, ami valószínűleg nem térül meg. Ha meg a gyártó marketingszempontok miatt vállal 5 évet, akkor intézze is ő maga az ügyeket.
másrészről meg valóban bosszantó, hogy 5 év helyett 2 évig tudhatja biztonságban a pénzét az ember. Esetleg néz szét más üzletekben. Az ipon nem feltétlenül olcsóbb, illetve lehet, hogy máshol egy extra 1-2ezerért megadják az 5 évet. (persze ha 2 importőr hozza az országba, akkor valószínűleg senki nem adja 5 évvel)
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
asdf_
veterán
válasz Gery0505 #9046 üzenetére
Az a baj, hogy ameddig a vevo 200 ft-ert az a**t is meg****a, addig szerintem meddo dolog korrekt boltost jatszani. Lehet, csak nem lesz foganatja/hozama.
Es akkor szamold meg bele azt is ebbe, hogy mondjuk ha ugyanannyi szamtechbolt van, mint mondjuk 10 eve, ellenben 10-12 eve egy normalisabb gep volt ugy 100 netto, egy normalisabb monitor (CRT!) 60-70 netto, egy lezernyomi 60-80 netto, a fullnoname laptopok is neha a felmillat karcoltak, addig most ezeknek feleert, harmadaert lehet megvenni egy kiralyfasza gepet, monitort, nyomtatot, magyarul az arresbol elerheto nyereseg is ennyit csokkent, mindekozben a forintarfolyam, a fizetendo adok meg a csillagos eget verdesik. -
Sonja
veterán
Szuper, visszakaptam a kártyám, miszerint a Gigabyte lengyelországi szervízében nem észlelték a hibát. Jó ez a Gigabyte. Mindegy, használom tovább. Viszont az bosszant, hogy hétfőn meg még kedden is azt mondják, hogy cserélik, közben meg visszakapom az eddigi kártyám.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
Új hozzászólás Aktív témák
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Elden Ring
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Úgy tűnik, hogy befellegzett a The Division Heartlandnak
- Formula-1
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- CASIO órák kedvelők topicja!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 32GB RAM 2x1000GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 16GB RAM 512GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen