-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Superhun #21997 üzenetére
Ezt nem is tudtam.
Nekem minden termékhez (még a 10 éves 43" FHD TV eredeti csomagolása) a doboza meg is van, félre rakva padlásra. Mennyi doboz, zacsi van a(z) (oldal) padláson.Saját érdekem, hogy az általában 5 év garos termékeket veszek, igy gari idő alatt a szervizbe és vissza juttatás alatt, pont úgy csomagolom el ahogy kaptam/vettem, így általam a sérülés kizárt. épség megóvása garantálva részemről)
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #22000 üzenetére
Nope, a szervizre nem vonatkoznak eltérő szabályok, mint az értékesítés helyére. A garis szerviz az eladó teljesítési segédje, annak nevében és helyett jár el, tehát tökugyanazok a szabályok. Jótállási ügyintézés esetén a jótállási jogszabályok és a ptk. érvényes, bármi, ami ettől a fogyasztó hátrányára tér el (pl. csomagolás megkövetelése) jog által automatikusan semmis.
-
Scaletta
tag
Üdvözlet mindenkinek,
olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy ipon-on keresztül kezdtem meg egy ott vásárolt HDD garanciáztatásának a folyamatát, 07.06-án felvette a futár, 07.07-én írtak hogy megkezdődött a garanciális ügyintézés. Történt egy e-mail váltás pár nappal ezelőtt, hogy mégis mi történt hogy ennyire elhúzódik a folyamat, érdemleges választ nem kaptam, csak a maszlagot hogy külföldi ügyintézés miatt lassulhat, meg hogy ez átlagosan 15 nap szokott lenni, majd jeleznek ha tudnak valamit, stb...
08.24-e van, és még semmi visszajelzés nem történt, cserébe a türelmem fogy, szerintem a jogszabálynak megfelelő javítási időt rég túl lépték, mi a teendő az esetemben?
Köszönöm a segítséget előre is! -
válasz #40993792 #22003 üzenetére
Nah a "költözést" ki is hagytam, valóban hasznos!
Volt már rá példa, mentem családi házból (ideiglenesen munka miatt) pár hónapra társas házba és TV-t is milyen jó volt eredeti dobozában vittem és sérülés kizárt.
Mosógép, hűtő csomagolása (doboza) megőrzése megoldható lenne nálam, de nem szűkséges. (szerintem) Annak ha baja van, akkor a "szerviz" házhoz jön.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Exodion
aktív tag
válasz Scaletta #22007 üzenetére
Ismeros sztori nekem 7honapomba es 25eFt bukott ugyvedi dijba es birosagi illetekbe kerult mire visszakaptam a vetelarat toluk . Mivel nem jogot vegeztem ittvan hogy nalam mit talaltak a BT-nel meg egy jogasznal:
- megnezed a jotallasi jegyed. A termek neve melle mit irtak? Ha 60honap akkor nekik van ciki (de majd probalkoznak arra hivatkozni hogy igen oda tobbet irtak de mint alatta az ASZF-ben is irjak valojaban az csak 12honap - torveny szerint kotelezo - jotallas). Gyakorlatilag meg nem mert ha a jotallasi jegyen ketes info szerepel akkor a vasarlo szamara kedvezobb a mervado ami esetedben a 60honap.
- konkretan rakerdezel hogy hol jar a dolog. Itt ismetelten ha szerencsed van akkor esetleg megmondjak hogy hol matyiznak a cuccodon. Nekem konkretan leirtak hogy 3honapig porosodott a beszallitonal az meg sz@rt az egeszbe bele - bar akkor meg nem volt jarvany sem szoval... Na ha igy van akkor maris Ptk 6:160 es tersz is at a cserere/penzvisszara, amit persze nem fognak teljesiteni csak legyen nyoma elobb a BT kesobbiekben meg a birosag elott - nalam bekertek minden levelezest mindket helyen.- Hat ha nem mondanak semmit akkor a gyarto oldalan szokott lenni ilyen RMA status oldal ahol megadod a termek sorozatszamat es letudod kerdezni hogy a gyarto szervizebe mikor erkezett be a cucc es mikorra tortent meg a javitas. Szoval ha a gyarto 3nap alatt javit/cserel te meg vartal 2-3honapot akkor az mar eleg eros erv.
Bar mivel juli.07 -en kezdted meg a hercehurcat a BT is turelemre fog inteni. En anno februar elejen kezdtem es majd MAJUS elejen erdeklodtem eloszor. Jo az meg mar a masik veglet volt es az tette fol az i-re a pontot hogy 4honap utan amikor visszakaptam a "javitott" termeket kiderult hogy tovabbra is selejtes mert amit leirtam hibanak az sem a bolt sem a beszallito szerint nem volt hiba. Kesobb 6honap amikor mar fuggetlenul jeleztem en is a gyarto fele (na ez is jo nehezen ment) azonnal kiderult hogy jaaa az igenis hiba. Szoval egy kalappal, de jo nehez szules lesz.
-
őstag
sajnos rosszul tudod
az lehet hogy más szabály nem vonatkozik rá, de számonkérni bármit csak azon lehet akivel jogviszonyban vagy
márpedig a szervizzel nincs jogviszonyban a vásárló ha külön cég[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Exodion
aktív tag
válasz mefistofeles #22012 üzenetére
Az elsko kor a Bekelteto Testulet. Ha az NFH-hoz probalkozol ok azonnal atiranyitanak a BT-hez: "A hatóságok nem jogosultak egyedi fogyasztói panasszal kapcsoltban eljárni, így kialakultak más panaszkezelési lehetőségek, fórumok is." ... Hat ez van.
Az NFH csoportos atveresekkel foglalkozik, cserebe a BT-vel szemben a cegek meg nem nagyon szoktak alavetesi nyilatkozatot tenni. Nalam tettek, utanna megprobaltak kitancolni alola mert nem tetszett a dontes. Vegulis fizettek de eh a lecket megtanultam. Magyarorszagon ugy veszek PC komponenst hogy arra jotallas nincs. -
válasz Exodion #22013 üzenetére
Hát érdekes de mikor nekem komoly csörtém volt a Edigitallal akkor a fogyasztóvédelemhez fordultam és egyből megcsinálták az ügyet, nem volt semmiféle békéltető testület. Korrekten gyorsan elintézték az ügyemet, sőt (ami nagyon tetszett) még egy 100K-s birságot is kiróttak a boltra! Az egész egy hónapon belül lezajlott.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
looser
addikt
Sziasztok!
2,5 hónapja rendeltem a British Foods oldalról két palack viszkit, 11e Ft értékben. A szállításnál simán lehet, hogy félreértettem valamit, a következő szöveg volt:
"INGYENES - kiszállítás bruttó 9999,- Ft-os vásálásig a következő budapesti kerületekbe: I., II., III., V., VI., VII., VIII., XII., XIII."
Ahova kértem, az a kerület nincs ezek közt, de úgy gondoltam, hogy 9999Ft-ig ingyenes ezekbe a kerületekbe, akkor ezen összeg felett feltehetőleg a miénkbe is. A rendelt holmik ki lettek fizetve, de nem kaptam meg azóta sem. A honlapon jelenleg látható dátum ( "Ezúton értesítjük Önöket, hogy a rendelések kiszállítása 2020.08.20.-tól 2020.09.02.-ig SZÜNETEL") többször módosult azóta. Több emailt írtam már, semmi fenyegetőt, csak hogy mikor szállítják ki, vagy ha ez nem lehetséges, akkor a pénzvisszafizetés is megfelelő nekem, illetve ha gond van, akkor jelezzék. Durván 3 hetente rájuk írtam, de eddig nem kaptam választ, sem pénzvisszatérítést. Milyen lehetőségeim vannak?
Üdv
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
KaitouP
veterán
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. A múlt hét folyamán vettem egy billentyűzetet, hétvégén pénteken érkezett meg. Az üzembe helyezés pillanatában már gond volt a termékkel, először 1, majd további két billentyű háttérvilágítása szűnt meg működni, vélhetően kontakthibás. Gondolkodtam a garanciális ügyintézésen, de nem vagyok benne biztos, hogy cserélnék egy új billentyűzetre, valamint ha cserélik, nem igazán van garancia arra hogy nem típushiba. Mindenesetre felvettem velük meg aznap a kapcsolatot ezügyben, irtam nekik egy e-mailt, amire 72 órán belül ígérték a választ. A hétvégét nem figyelembe véve is lejárt már ez a 72 óra, csütörtök van, válasz nincs.
Gondolkodok azon, hogy inkább érvényesíteném a 14 napos elállási jogomat, de azt nem tudom, hogy hibás termék esetén erre van-e lehetőségem egyáltalán?
Előre is köszi!
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
válasz Superhun #22020 üzenetére
Szuper, köszönöm! A termék mellé kell mellékelni valamilyen nyilatkozatot/írásos igénybejelentést, vagy elég csak e-mail formájában jelezni az igényt az elállásra? Továbbá szükséges/lehet-e jelezni, hogy a visszautalt pénzt számlára, vagy postai úton kérem?
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
Topikgazda
válasz KaitouP #22021 üzenetére
Igen, mindenképpen mellékelj egy nyilatkozatot az elállásról. Lehet, hogy van is mintadoksi erről a webshop oldalán. Ha van mintadoksi az oldalukon, akkor mindenképpen azt töltsd ki, nehogy ezen is fennakadjanak később.
A pénz visszajuttatása elsődlegesen azon a módon történik, amelyen a teljesítés is történt. Ha kártyával fizettél, akkor nem biztos, hogy azt vissza tudják már csinálni, ilyenkor számlaszámot szoktak kérni.[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
Hali
Anno edigital futár nem hozott papír alapú garlevelet. (10e feletti termék) Írtam hogy pótolják. Ez mennyi idő vagy hogy jön? E-mail?
Vagy vihetem a terméket ettől még gariztatni?[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
-
looser
addikt
válasz looser #22019 üzenetére
A vásárlás meneténél írja:
"Budapesti ingyenes kiszállítás alapesetben csak az I., II., III., V., VI., VII., VIII, IX, XI., XII. XIII., kerületeibe történő kiszállításnál vehető igénybe, további kerületekbe bruttó 500,-Ft-os díj ellenében szállítjuk ki a rendelt árukat! Amennyiben a bruttó vásárlási érték eléri vagy meghaladja a 10000,-Ft-ot, akkor Budapest valamennyi kerületébe ingyenesen szállítjuk ki a megrendelt termékeket."Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
Márton
nagyúr
válasz Scaletta #22005 üzenetére
"szerintem a jogszabálynak megfelelő javítási időt rég túl lépték"
Melyik ez a jogszabály és mennyi időt engedélyez?..
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Na ha a sztorimat meghallgatjátok lefordultok a székről a röhögéstől.....
Történt, hogy egy hazai webshop-ból rendeletem egy pár vezeték nélküli fülhallgatót. A cucc hamar megjött de a kipróbáláskor kiderült, hogy a jobb oldali füles nem kapcsolódik és nem szól. Vissza küldtem a csomagot, amire a webshop rekord gyorsasággal küldött egy általam választott drágább fülhallgatót cserébe grátisz. Ma megkaptam az új készüléket, amiben...... a jobb oldali füles nem szól, nem vesz fel töltést és nem kapcsolódik.... ma írtam nekik, hogy hétfőn küldöm a csomagot és nem kívánok újabb cserekészüléket hanem vételár visszatérítést. Nem tudom mit fognak válaszolni de szerintetek létezik ekkora pech?.....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Lackooo84
nagyúr
válasz mefistofeles #22032 üzenetére
Nem lehet, hogy a jobb füledre süket vagy?
The Truth is out there...
-
-
,
addikt
válasz mefistofeles #22032 üzenetére
Ha biztosan a fülhallgatókkal volt a gond, akkor a héten szerintem érdemes lenne lottót venned, hátha ott is sikerül belenyúlnod.
Amúgy én meg az egerekkel vagyok hasonlóan, nem hiszem el, hogy 1-2 hónapnál egyik sem bírja tovább. Az egyiknek a görgője döglik meg, a másik elkezd duplakattintásokat csinálni, a harmadik a bal egérgomb lenyomására jobb egérgombot érzékel és duplán kattint, és így tovább. Mindezt már 1-2 hónapnyi használat után! Tavaly óta ez megy, akkor cseréltem le a kb 20 éves egeremet, ami elkezdett duplán kattintani... -
,
addikt
válasz Superhun #22036 üzenetére
A kb 20 évig működő egerem is Logitech volt, ezért én is elsődlegesen ebből a márkából szerettem volna utódot. Bárcsak ne tettem volna. Ez a Logitech (cég) már nagyon nem az a Logitech, ami régen volt. A kálváriám a G102/G203 egerekkel kezdődött, amit szintén ajánlgattak abban a topikban is. Több darabot is próbáltam ebből, mert egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ekkora hulladékot hogyan adhattak ki Logitech márkanév alatt? Utána megpróbálkoztam az olcsóbb, egyszerűbb Logitech egerekkel is, mint amilyen a 20 éves egerem is volt, de hihetetlen, hogy a Logitech márkanevet mivé süllyesztették az évek, évtizedek alatt, miközben korábban szerintem ők voltak a No.1 (10-15-20 éve legalábbis az én szememben mindenképp).
Egyszerűen föl se bírom fogni, hogy mitől mennek ilyen gyorsan tönkre az egereim, amikor szinte nem is játszok (kizárólag single player FPS-ek jöhetnem nálam szóba), de 99%-ban csak netezek, és még ezt sem bírják ki, pár hónap után vagy a görgő hal be, vagy elkezdenek duplán kattintani, vagy ez a mostani éppen a dupla kattintáson felül még jobb egérgomb lenyomást is érzékel bal egérgombra. -
Azzal kapcsolatban mi a jogállás ha egymás után szar terméket kapok gatanciában? Mehet ez a végtelenség vagy követelhetek pénzbeli kártalanítást?
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
chopin42
őstag
válasz mefistofeles #22040 üzenetére
Konkrétan? Egy éven belül vagy?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
válasz chopin42 #22041 üzenetére
Konkrétan vettem webáruházban egy vezeték nélküli fülhallgató amit posta fordultával vissza is küldtem mert rossz volt a jobb füles. Két napon belül kaptam egy újat ami szintén hibás. Holnap küldöm azt is vissza de nincs már kedvem velük tovább kísérletezni....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
chopin42
őstag
válasz mefistofeles #22042 üzenetére
Vásárlástól való elállás, és elfelejteni azt a típus/boltot.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
umfrider
senior tag
Sziasztok!
Az alábbi ügyben kérem segítségeteket, hátha van valakinek jó tippje.
2020. Májusában edigitalban vásároltunk egy SHARP televíziót. 177 cm. Értéke 220.000 Ft, magánszemélyként vettem. Június elejére sajnos elromlott, nem kapcsolt be. A visszajelző piros led világított, de nem reagált a távirányítóra, apple TV sem kapcsolta be automatikusan. Gombok nincsenek a készüléken. A gyári dobozt természetesen kidobtam, hiszen 2x1,2 m volt.
A szervízelés a Cordon-é.Ügyfélszolgálat arról informált, hogy normális esetben házhoz jönnek a készülék javítása miatt, ha lehet, igyekeznek megoldani helyszínen a problémákat. Sajnos erre júniusban nem volt lehetőség. Nem vitatom miért, ez van.
Becsomagoltuk a Tv-t, majd felszállítattam, mert a csomagolás (ugyan kitűnő lett) nem gyári mivolta miatt nem mertem tőlük futárt kérni. Így pedig közvetlen hozzájuk került átpakolás és szortír nélkül.
- ez történt július 6.-án
- július 2.- mindezt megelőzően kértem őket, hogy rendeljenek egy gyári dobozt, mert már tudtam, hogy kelleni fog a visszaküldéshez. 4-5 hetet említettek rá, míg megérkezik
A javítás elkészült augusztus elejére (utóbb tudtam meg), viszont még mindig csomagolóanyagra várnak. Ma, azaz 2020.08.31.-én tartunk csomagolóanyag szempontból a 60. napnál, a javítással (bízom benne tényleg készen van) 56. napnál.Cordon Bp-n van, én Szegeden. Jó lenne már a TV. Mit tudok tenni, kihez fordulhatok, mert ez így nem a legjobb biznisz.
A szervizben töltött időtartammal megnövekszik-e a garancia? (gondolok arra, hogy a javítás valójában kb 30 napot vett igénybe -ezzel biztosan kitolódik- , de mi a helyzet azzal a holt-idővel, míg csomagoló anyagra vár)köszönöm a segítségetek!
'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'
-
Dare2Live
nagyúr
Olyan problémám lenne, hogy rendeltem kb 25kért kávékapszulát és
nem azt küldték amit rendeltem (két tétel mennyiségét felcserélték), lejárt terméket (romlott?) küldtek, és nem annyiért mint amennyiért a honlapon van.
Hogy a két tipust felcseréálték még elfogadnám, de a romlott/lejárt terméket (élvezhetetlen) nem tudom elfogadni, no meg ha odaírják, hogy 49Ft akkor ne 75ft leyen darabja.Írtam nekik 2* emailt, nem válaszolnak, hívtam a honlapon megadott számot 4* ki van kapcsolva. Merre tudnám az ügyet tovább lökni, mert ez az egész amit csinálnak felháborító és elfogadhatatlan.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
asdf_
veterán
válasz mefistofeles #22046 üzenetére
Cc-zném a NÉBIH-et a lejárt cucc miatt.
De alapvetően hibás teljesítés, visszajár a pénz, és a termék visszaútját ők fizetik, mert ők cseszték el. Ha továbbra sem tudod elérni őket, akkor kártyás fizetés esetén itt is játszhat a chargeback.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
umfrider
senior tag
válasz Superhun #22049 üzenetére
Ez igaz.
Cordon kizárólag a gyári dobozba hajlandó becsomagolni a terméket és visszaküldeni, tehát erre nem kaptam alternatív megoldást. Pontosabban csak azt, hogy akkor hozzam el én a készüléket.
Mivel muszáj volt megrendelnem a dobozt, így más választás nincs. Ha ez a folyamat 20 hetet vesz igénybe, azért szvsz nem én vagyok a felelős.
Most pedig lassan a doboz rendelésének leadásától 10. hétnél járunk.[ Szerkesztve ]
'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'
Új hozzászólás Aktív témák
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen