- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- C# programozás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khaosz55
addikt
válasz tibbike01 #59130 üzenetére
A tyer reviews oldalon a BS Blizzak LM005 2021-ben 4. helyen végzett. Ugyan ez a gumi, ugyan ezen az oldalon 2023-ban első helyen.
Vagy valamit elleneztem...
Nem rosszak ezek a tesztek, de hogy pl egy havas úton milyen köridőt tud megtenni és az első és 5 hely között 2 sec különbség az nem igazán mérvadó. Nem nagyon szoktam 4 keréken csúszva hóba rodeózni még ha havas úton is járok. -
MC Pite
veterán
válasz tibbike01 #59152 üzenetére
Ilyenről nem tudok, de ha van konkrétum, jöhet ide is.
Városi legendás marhaságokat találok rendes infót nem. Keveri a túra és sport abroncsok tulajdonságait azzal, hogy adott szalagról lejövő gumikat hogy osztályozzák. Meg még egy adag vicces marketingszagú szöveg is van, szinte szórakoztató .Ritka mikor egy szériában nagyobb szórás van, jellemzően egy adott kategóriára lövik be, súlyban és sebességben is közeli értékek vannak. Amikor széles skálán mozog, olyankor valóban más az összetétel, de tudtommal ez méretfüggő (és pl hiába kellene kis terhelhetőségi indexű sportos kisautóra, ha 16-17"-on csak erősítettt gyártanak)
Azaz tudtommal azonos méretben nem térnek el alapanyaggal vagy karkasszal.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Khaosz55
addikt
válasz tibbike01 #59152 üzenetére
Ja igen olyan teszt sosincs ami kb 2 év használat után mit mutat. Azért megnéznék egy tesztet arról hogy 4 éves gumi mit mutat főleg ha 4 nyáron 50 fokos aszfalton jársz egy 4S gumival.
Legalábbis ilyen a 0 km-es állapot ilyen 20 000 km-es állapot eredményei például.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Piftuka #59150 üzenetére
Nincs extra koltseg. Legalabbis amikor tavasszal rendeltem akkor nem szamoltak fel semmit pluszban.
Eleg a legalacsonyabb ami teljesiti a gyartoi eloirast, nincs kulomosebb jelentossege. A surlodastol felmelegszik a gumi a magasabb indexes jobb hoelvezeto kepessegel/turessel rendelkezik.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Kérdeztem pár napja hogy az alábbi 2 téligumimmal mi legyen:
2db 2018 gyártású TS830 6,5-7mm profilmélység
2db 2015 gyártású TS850 5,5 mm profilmélység
És mondtátok hogy a 2018 még elmegy, a 2015 már túl öreg, ne tegyem fel.Találtam egy pár használt 2017-es 6,5mm-es TS830-at 34-ért.
A 2db 2018-as és a 2db 2017-es még ezt a telet, esetleg a következőt lefutná?
Akkor meg tudnék spórolni/elodázni egy 200 ezres kiadást.B verzió, hogy eladok mindent, ez a mostani 2 pár gumim talán ér 40+10 ezret, a nyári 2020-as 5,5-6mm-es Conti Premiumcontact6 nem is tudom, talán 60-at érhet?
Akkor máris csak egy százast kell hozzátenni és van négyévszakos új és tudok felmenni 225/50-rehttps://tinyurl.com/rasoapro
-
avl
aktív tag
válasz MC Pite #59133 üzenetére
a mondanivaloddal egyetértek,
a szemelyes szemponttal is, nekem is szamit a gördülesi ellenallasugyanakkor azt gondolom, hogy a "reference" szo - a cikket csak atfutva - :
ahogy értem Te "legjobb(!)"-nak fordítottad,
de szerintem nem feltétlenül azt jelenti, siman lehet csak "összehasonlitasi alap" ertelmezesben is (azaz egy jol ismert cucc, de nem feltétlenül a kategória legjobbja)...kicsit kerestem, hatha meglelem az eredetit, hogy abban hogyan irjak vagy hogy a teli gumi tipusat, de nem találtam
-
MC Pite
veterán
válasz rasotamas #59156 üzenetére
6 éves gumira pénzkidobás a gumiztatás.
B, de csak felsőpolcosat érdemes venni!avl: 99%ban a tesztgyőztes téli(évekig TS8x0 volt a legtöbb tesztben) ill nyári (conti, michelin, gy általában) a reference (ahol elárulják). Üdítő kivétel volt most az eco gumi, de még is nevezték pontosan.
tibbije01: Fizetek egy kávét, ha mutatsz olyan ASC-ot, amin nincs 3pmsf.
Sőt, úgy látom a téli minta minimum mélységét is jelzik.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
avl
aktív tag
válasz MC Pite #59162 üzenetére
hol nevezték meg ? elolvasgatnám
ebben a 32. es 33. oldali ábrák is jók: [adac-broschure-winter-u-ganzjahresreifen-2022]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #59156 üzenetére
Elkoptatnám még ezt a szettet én is.
A frissebb kerüljön előre, mert fékezéskor oda terhel a kocsi és határhelyzetben kormányozható marad. Na most neked a legveszélyesebb szitu, hogy hirtelen beáll az M0 és vészfékezned kell. Akkor meg jobb ha elöl van a jobb gumi páros.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Öhm, de pont hátra illik az újabbat/jobbat tenni.
Nem az M0on egy fél méteres különbség a kritikus, hanem egy nyirkos/talajmenti fagyos reggelen egy kis hullám/diletáció/fehér aszfalt, esetleg egy kis kényszerű kormánymozdulat valami miatt, és már előz is a hátulja. Főleg ha ott már korlát/nagyobb padka van (amiről visszatéréskor vannak a megpördülős balesetek).Az óvatos elkoptatást sose értettem. Az vadaknak, gyerekeknek, kutyáknak, és minden közlekedőnek jelzem egy matricával hogy ne gyere ki véletlen elém, mert elb*szlak?
Ha érzem hogy nem az igazi, cserélem. Törtem autót, és sokszor majdnem törtem. K..a szar érzés mikor szinte nyúlik már a fékpedál, de nem olyan a lassulás mint kellene, főleg ha még közbe az irányon is kellene korrigálni (mint mikor frissen felkerült a 4S², lakotton kívül felüljáróról le, és ott kikanyarodtak elém). Vagy amikor lassulni kb nincs esély, max gyors kikerülés/irányváltásnak. Én óvatos vagyok, de a sövény mögül vidáman kiugró németjuhász nem annyira volt az.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tibbike01
őstag
válasz MC Pite #59153 üzenetére
Magasabb sebesség index angol cikkek, lefordítva:
https://www.protyre.co.uk/car-help-advice/tyre-care/tyre-speed-rating-explained
"A magasabb sebesség azt jelenti, hogy az abroncs képes megbirkózni a gyorsításokkal, fékezésekkel és nagy sebességű kanyarokkal.
A sebességminősítés nem kizárólag a sebességről szól – a menetkényelemről, a futófelület kopásáról, a tapadásról és a kanyarképességről is. A magasabb sebességbesorolású gumiabroncs jobb tapadást és fékezőerőt biztosít, de előfordulhat, hogy nem tart sokáig, és nem teljesít olyan jól hideg időjárási/téli körülmények között. A V, Z, W és Y besorolású abroncsok ezért általában jobban illeszkednek a melegebb éghajlaton közlekedő, nagy teljesítményű járművekhez."[link]
"A sebességbesorolásokat olyan mérnökök által végzett teszteken keresztül érik el, akik a gumiabroncsot 6,2 mérföld/órás lépésekben, 10 perces lépésekben futtatják, amíg el nem érik a kívánt sebességet."https://www.uniroyal-tyres.com/car/service-knowledge/tyre-speed-ratings/
Ha keverni kívánja a sebességbesorolásokat, amit nem javasolunk, ügyeljen arra, hogy az alacsonyabb névleges abroncsok az első tengelyen legyenek, függetlenül attól, hogy járműve első, hátsó vagy négykerék-hajtású. Ezzel elkerülhető a lehetséges túlkormányzottság. Ne feledje, hogy minden abroncsnak meg kell felelnie a járműnek, és nem szabad gyorsabban vezetnie, mint a legalacsonyabb névleges gumiabroncsok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #59170 üzenetére
Ez az elmélet, a gyakorlat meg az, hogy sok esetben nincs köztük érdemi különbség adott méreten és típuson belül. Példa: Vredestein Quatrac 205/55R16 van H-s meg V-s sebesség indexel-el, de ugyanaz a keveréke/szerkezete/mintázata. Az egyik gumi 210 km/h-s a másik 240-es de nincs köztük semmi tapadásbéli vagy egyéb különbség. Egyszerűen azért, mert nem éri meg kétfélét gyártani az adott gumiból (kétféle minőségűt/tulajdonságút). Alacsonyabbat meg simán rányomhatják, ha túlteljesíti az sosem baj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BrandonXXV
aktív tag
4évszakosból a Rotalla vagy mi a szösz, az mennyire vállalható?
Árban kedvező az biztos. -
rbalint88
addikt
válasz BrandonXXV #59175 üzenetére
Nem! Negyevszakosbol CSAK kozepkategoria vagy afelettit erdemes venni.
-
Zsombe
senior tag
válasz BrandonXXV #59175 üzenetére
Rotalla sem négyévszakosból, sem szezonális gumiból nem vállalható kategória. Iszonyat gyenge minőségű gumikat gyártanak.
Minimum Barum vagy Nexen ami vállalható olcsóbb gumik közül.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #59175 üzenetére
Felejtsd el. Minimum Barum de inkább Nexen ami oké.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Ok, a kutya előtt nem tudtam/tudok megállni, kerülni kellett. Friss hóban, azaz light latyakban. Kerülés működött, de 6-8 éves gumival hátul vagy árok, vagy kutyaekcsapás lett volna.
rasotamas: Ahogy Qru mondja, kapaszkodásnál még számít, fékezés, hirtelen irányváltásnál nincs is épp vonóerő.
Passat? Mert ha még mechanikus a difi, nem jó ötlet különböző átmérő/tapadási képesség, valószínűleg a könyve is írja.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #59180 üzenetére
Kikerülés necces valóban de szerencsére az M0-on nem lesz hó de latyak se nagyon. Ha meg nagyon rosszra fordulna az idő bármikor vehet rá 4S-t.
Igen az eltérő gumit nem szeretik a mechanikus difik bár ez inkább csak a méretre él. Legalábbis a Subarunál csak annyi a megkötés, hogy egyforma méretű legyen elöl/hátul (nem mintha amúgy szabályos lenne az eltérő méret ha nem azzal kapott típusengedélyt).
fékezés, hirtelen irányváltásnál nincs is épp vonóerő
Ezért szokták 4WD esetén kitartott gázzal végezni a kerülő manővert.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz tibbike01 #59170 üzenetére
Ez gyakorlatilag az amit linkeltem is, ebben a formában marketingrizsa.
Ahogy Qru írja, egy típuson belül nem igazán van ilyen.
Az eco, túra, sportosabb és sportabroncsoknál így van, de azok különböző típusok, le vannak osztva típus/méret tekintetében melyik mire készül. Ami választék egy típuson és méreten belül marad, az csak a quality checkes válogatás, melyik kapja a H-t, melyik a V-t.A túlkormányozottsági intelem a szokásos itt is, hátul legyen a jobbik gumi.
Én is ezt a tábort erősítem. Mostmár.
Mióta tudom milyen rohadt nehéz oldani az övet mikor rajta lógunk, kinyitni az ajtót az ég felé - gyakorlatilag nem is nagyon megy külső segítség nélkül - és kisegíteni valakit felfelé.
Azóta azt mondom, kisebb rossz 10-15km/h-val utolérni valamit/fellökni valakit, mint árokba/tetőre/szembejövőbe érkezni. És az évi tréninggel nem mindhatni higy félvállról veszem a témát, plusz gokart, plusz bringázás/maratonok (nedves köveken, gyökereken is). Amíg van mód, nyilván próbálom menteni a helyzetet, azóta sokszor sikerült is.Qru: Igen, tréningen is ki szokták tartani akik rutinosabbak, de éles helyzetben inkább nem is tippelek hányan csinálják az ösztönös helyett így, főleg hogy 98%ban lassulni (is) akarnak.
Egyes finyásabb difik állítólag 1+/2mm eltérést se szeretnek (személyes tapasztalatom nincs, mindenkinek évi/10-15k-s cserét javaslok. Épp az oroszlánon is nézem hogy a pénteki meleg délutánt felhasználom erre, kb 8500nál jár.Haverom összkerekes Passatjával megtanulta már, amin felviszi az összkerék, ugyanazon messze nem biztos hogy lejön úgy, ahogy szeretné. Meg én is párszor, összeszorított farizmokkal.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz tibbike01 #59184 üzenetére
Ellenőrzik mennyire üt: [link]
De ez egy felrakás/szezon után már nem feltétlen igaz.4S télire és hőmérsékletek: Oroszlányban mindig hidegebb volt mint a környéken, -15° -17° volt többször is (meg mindig hamarabb fagyott mint másutt). A nexen, hankook és goodyear 4S teljesen jó volt ilyenkor is (fehér aszfaltos és lefagyós részeken is). Nem tudom meddig tapad jól, de eddig hasonlóak voltak mint a wintersport meg a wrd4. 4S2 első télen havon és jégen is jó volt, másodjára (egész évben fent volt) viszont jóval gyengébb. A goodyear (csak télinek használva) mint a téliek, jól bírta, 4 szezonig nem igazán öregedett, utána meg cserélem.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
halalfalo
csendes tag
Sziasztok!
165/70 R14 méretben szeretnék téli gumit venni VW Fox-ra.Jelenleg Lassa SNOWAYS 4 van rajta (ezzel vettük a kocsit) de az első kettő nagyon kopott, a hátsók meg tök újszerűek, így az elsőt cserélném csak, ha ennek nincs akadálya. Mit ajánlanátok 20 ezer forintig?
Nagyjából ezekre sikerült szűkítenem:
- Matador MP93 Nordicca
- Nexen WINGUARD Snow'G WH2
- KLEBER Krisalp HP3
- Barum Polaris 5
- Nexen WINGUARD Snow'G 3 WH21
- Hankook Winter i*cept RS3 W462
- Vredestein SnowTrac 5 -
Celtis
veterán
Sziasztok,
185/55R16 méretben szeretném megvenni a legjobb négyévszakos abroncsot. Honda Jazz, városi használat. A legfontosabb az lenne, hogy jeges úton minél biztosabban teljesítsen. Télen ilyenre számítok, hóra nemigen.
A CrossClimate 2-őt néztem. Ugyan sokkal drágább mint a Hankook Kinergy 4S2. Viszont elég jó felhasználói véleményeket látok a YT-on. Más típusban nem gondolkoztam mivel a gumitesztekben eléggé szórtak az eredményeik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #59182 üzenetére
Manual nekem nem ir csak annyit, hogy ne legyen eltero meret, meg a kopas miatt 10k utan csered at a gumikat. De ezt a userek 90%-a nem teszi meg megsem doglenek a kozepso diffik. Szoval a szo pozitiv ertelmeben igenytelen a technika.
A kitartott gazos mentes sajnos nekem is csak fejben van meg, kene mennem treningre nekem is ujra.
Ez igy van, csak felfele segit. Matraban is vt mar emiatt par nehez percem...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
MC Pite
veterán
Most nézem az időjárást, az október hozza a szokásos formáját
amiért szinte kötelező volt korábban télinek 4S gumit vennem mivel heti hat napot autózni kellett.
-1° és két napi jégkaparás után 27° lesz felénk pénteken.Qru: Most pont van tc-s tréning, talán még van szabad hely. És van összkerekes csoport is .
halalfalo: Ahogy Qru írja, Hankook, Kleber, esetleg vredi. De erősen ajánlott négy egyforma!
Celtis: CC2 tartósabb, újonnan egész jó a hankook, de gyorsan öregszik (2 télig oké volt, harmadikra nem mehetett vele az autó).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
halalfalo
csendes tag
Nem épp a meghajtott és fékezés alatt nagyobb terhelést kapó guminak kéne jobbnak lennie elöl? (Full nem értek hozzá, csak így gondoltam eddig).
És ja, gondolom jobb lenne 4 egyforma, de sajnálnám a kiadást újakra még ha el is adom ezt a Lassa-t, mert tényleg tök újszerűek, 3221-es DOT-tal. Nem tudom, az elsőkkel mit művelt az előző tulaj mondjuk...
Milyen gyakorlati gondot okozna a két eltérő típus?
[ Szerkesztve ]
-
-
Celtis
veterán
Köszönöm, megrendeltem a CC2-t.
-
MC Pite
veterán
válasz halalfalo #59195 üzenetére
Előbb volt róla szó: [link]
Két normális plusz két rosszabb eleve nem jó, de más minta és keverék máskor más határokat tud, nem a legfaszább.
Ettől jobb egybszett jóféle(!) 4S is.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Zsombe
senior tag
válasz BrandonXXV #59183 üzenetére
A GY és Michelin nem felsőbb, hanem felső polcos termékek.
Ha felsőbb polcról, de jó gumikat szeretnél (de árban kedvezőbbet a fenti kettőnél), akkor érdemes még elgondolkodnod a Kléber Quadraxer 2-n vagy 3-on.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen