- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz Zsombe #59600 üzenetére
Főként városi, az országút max 15 km-es szakasz, ritkán autópálya (az max 1000km/év).
4 évszakosom sosem volt, normálban mind a Michelin, mind a Vredstein-el csak jó tapasztalatom volt.
Illetve a Yokohama, eddig az volt a kocsin a téli (V903 vagy V905, most fejből nem tudom), azzal nagyon-nagyon jó tapasztalataim voltak, így titkos tippként feljött.Havas úttal nem számolok, mert itt csoda lenne, ha lenne hó, külföldre ez a kocsi nem megy, szóval a szárasz és a vizes út a szempont. Jégben sem kell elővennem.
-
Teasüti
nagyúr
Goodyear kicsivel gyorsabban megáll vizes úton. Michelin kicsit hamarabb száraz úton.
Ez a kettő a legjobb a kérdésedre válaszolva. Nyári és téli között helyezkednek el teljesítményben. Épp úgy viselkednek a modern négy évszakosok, mint a motorsportban az intermediate keverékek (mert hogy konkrétan azok): félúton a két véglet között. Szóval nem fognak ráverni se a nyári, se a téli gumikra hazai pályán, viszont 0-10 fok közötti átmeneti időben vannak elemükben igazán, ahol se a nyári, se a téli gumi nem teljesít túl jól. E fölött és ez alatt közepes teljesítményt nyújtanak a téli és nyári keverékekhez képest. Mai viszonylatban bőven vállalható valódi 4 évszakos gumiként bármilyen nem teljesítmény orientált hétköznapi felhasználásra.
Nekem a Michelin volt az első 4 évszakos gumim, meg ismeretségi körben már egy-két ember ezen gurul pár éve. Nagyon elégedettek vagyunk vele (azt leszámítva, hogy a V-minta hangosabb a nyári gumimnál). Civil autósként semmilyen körülmények között nem jött még zavarba és pikk-pakk megállt vészhelyzetben is. Havas tapasztalatom nincs vele igazán, havat nem láttam csak egyetlen napra az elmúlt két évben. Aznap viszont kimentem játszadozni vele. Természetesen csúszkáltam jobbra-balra, meg forgattam a kereket szándékosan. De ha komolyan veszem és civil módon megyek, akkor nem jön zavarba a havon sem. El mernék vele indulni hóesésben is bármikor. Persze ha olyan lejtőre téved az ember, ahol álló kerék mellett megindul a kocsi, ott nem történik csoda. De olyan lejtőn én téli gumival is becsuktam a szemem és imádkoztam, hogy ne fájjon nagyon.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ami esetleg a Michelin mellett szólhat, hogy vannak teszteredmények a kopott teljesítményről is. Tudjuk, hogy 3 mm és alatta se veszít igazán az eredményeiből. Vagyis biztonsággal autózható egészen kopáshatárig. (Persze törvényileg egyes országokban 3-4 mm alatt már nem fogadják el téli gumiként.)
Meg azt is tudjuk, hogy a lamellák és a mintázat teljes mélységben vannak kivágva. Nem félig, mint az olcsóbb gumikon, ahol már 3-4 mm-en eltűnnek a lamellák.
A többi guminál ez nem tudom hogy alakul. Ha mondjuk a Goodyear-ről vagy a többiről (Vredestain, Hankook, stb.) kiderülne, hogy nem teljes mélységben vannak bevágva, akkor nem venném meg. Elvégre a teljes gumit kifizettem, nem csak a felső 3-4 millimétert.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Teasüti #59599 üzenetére
Jók ezek a tesztek, el lehet velük tölteni néhány órát, de igazából azok a cm-rek, 1-2km/h-órák, annyira nem izgatnak. Akkor talán csikolna a dolog, ha az én méretemben, az én autómra szerelve az én vezetési stílusommal lennenének ezek a tesztek elvégezve, arról nem is beszélve, hogy a talán a legfontosabb (amiről senki nem beszél) a kopás állóság, mert hiába a briliáns eredmények, ha a második szerozban úgy öregszik és kopik a gumi, hogy az utolsó helyen végezné...ettől függetlenül persze, valmailyeik premium márka termékével nem lehet mellé lőni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tibbike01 #59615 üzenetére
Ami az abszolút mérésekből nekünk igazán számít, az a fékteszt.
Azért ott mondjuk egy autóhossz különbség már jelentős szerintem.
A többi tesztnél kb együtt fut a mezőny, nincs igazi különbség amíg két-három százalékon belül van mindegyik. Kivéve a sereghajtókat. Azok azért objektíven is gyengén muzsikálnak. Mikor viszont látványosan lemarad egyik-másik és hozzávesszük a szubjektív értékelést, na az még számottevő érv lehet a hétköznapi autósnak.
Illetve ami még érdekes az a nyári és téli referencia gumik eredményei ugyanott.
Ebből látszik tisztán, hogy a 4S gumik szépen felsorakoznak a kettő között úgy, hogy semmilyen területen nem katasztrofálisak, ami nagy szó mondjuk 20 évvel ezelőtthöz képest.Kopásállóság benne van a tesztben. A zaj és komfort mellett.
Az UV állóság és öregedés az, amit nem lehet mérni. De az 5 év az 5 év. Utána csere. Ha felső polcos, akkor is.[ Szerkesztve ]
-
czanga
őstag
Sziasztok.
Egy jó öreg, ősmagyar' MK2-es Esztergomi Swiftre szeretnék venni valamilyen értelmes gumit.
1,3 8V az öreglány, a szerethető kagylós üléses GS kivitel. Nem egy erőmű.Az autó értéke miatt az sem baj ha 4 évszakos, ha tényleg értelmes választás lehet.
Délbudán lakunk, "hegyvidékes részen", a Savoya Park felett, így nem baj ha fel is tudunk majd jutni vele, és le is.
Úgy tudom a Vredestein Quatrac jó, aminek jelenleg az 5-ös szériája rendelhető online, de bármit meghallgatok. Eddig külön téli és nyári szett volt, de mindkettő csereérett a gyártási idők miatt. Nyári Barum szett és a Téli pedig Matador Sibir Snow.A méret amiben kellene a gyári érték:
155/70 R13
(gondolkodtunk 14"-os felniben is, hiszen éljen a jobb tapadás, de nem biztos, hogy megérné a plusz költség ami a plusz felnik beszerzése okozna) -
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Valamivel érdemes ápolni a gumikat? Ha igen, mivel, hogyan?
-
polonic
félisten
-
veterán
Sziasztok!
Elérkezett a téli gumi vásárlásnak az ideje. Már régebben kérdeztem itt, de egy kis megerősítésre lenne szükségem.
Jelenleg egy gyári VW felni van az autón amin 215/55 R17 nyári gumi van.
Váltóméret szerint ugyan ilyet kellene vennem rá? Nem szeretném a legdrágábbat, de azért a legolcsóbbat sem, mert elég sokat megyek télen is... Esetleges ajánlások?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
czanga
őstag
Köszi. Persze a fene se tudja 13"-ban "milyen" lesz a kettő közti difi. Párom főleg síkos, esős időben való megcsúszásokat akarná valamelyest orvosolni. Én pedig örülnék, ha halkabb is lenne valamelyest, de ez nem annyira szempont, csak jó ha vele járó hozadék.
Megnéztem közben az ADAC pontszámokat, és érdekes módon a Nexen jobbnak tűnik ez alapján, pedig jóval olcsóbb:
-
Qru
MODERÁTOR
Hankkok W462 bőven elég lesz rá.
Méretben meg szabályosan csak azt rakhatod fel ami engedélyezett (tanksapka ajtóban vagy a B oszlopon ott a matrica a méreteket illetően).
Annyi engedmény van a télinél, hogy lehet 1 sebességindex-el alacsonyabb, mint a gyárilag előírt (csak télinél (és 4S-nél) és csak sebességben, súlyindexben nem mehetsz a gyári érték alá).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
Sziasztok
4 évszakost keresnék Swiftre, 176/65/15-s méret ha jól néztem a gumin (2014-es jármű)
Mi az ajánlat? Nem sok futásra, éves 3-4e körül, de semmiképpen nem az alja érdekelne.
Nexen (24e)? Kleber (27e)? Hankook (29e)?
Ha tud annyival többet lehet Hankook is, de ha nem akkor marad fagyira.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Qru
MODERÁTOR
-
Khaosz55
addikt
-
czanga
őstag
válasz czanga #59631 üzenetére
Szerintem Nexen N'Blue 4Season lesz ebből. Két helyet néztem ki, ahonnan rendelném, és helyi bevált szakival rakatnám majd fel.
Gumi.hu-nál pedig 16.290 Ft / db
Viszont utóbbinál van egy olyan jelölése a guminak, hogy WH17, ez nem tudom mit jelent.Mindkét helyen ingyenes a kiszállítás, olcsóbban látja valaki szóljon, vagy ha a gumi.hu nem ajánlott akkor is.
Felhasználást nem írtam:
Ugye régi Swift, ami most újra előtérbe került. Évi kb Tizen-pár ezer km megy az autóba. Legtöbbször rövid távra jár vele párom dolgozni a szomszédos kerületbe, bevásárlás, stb. Városi felhasználás. Ez a használat 70-80%-a. A maradék az vidéki család látogatás autópályán (Budapest - Répcelak), illetve kirándulások, belföldi pihenések. Mivel a Subaru most egy picit kiesett, így lehet, hogy felkecmeregnénk vele Mátrába vagy valahova látni egy kis havat idén.
A nyári gumikat külön acél felnin meg fogjuk tartani (eleve így is van), mert meleg, száraz időben olvastam, hogy nyalódnak, és kopnak ezek rendesen, így ha vállalható még a 2016-os Barum, akkor az marad kis segítségnek. A minta még jó, inkább az évek száma ami érdekes. -
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alkoholista nevelde
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Külpolitika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen