- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
Nekem is tegnap pattintották fel az AllseasonContac2-t az Amperára... persze hogy friss gyártás, hiszen maga a gumi is friss fejlesztésű, új modell. Én is 2023 közepi gyártásút kaptam. Eddig tapasztalat nulla...hazagurultam vele.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2ozzmexy #59825 üzenetére
Nektek mennyire pontos az ABS alapú nyomásjelző?
Én azt vettem észre, hogy magasabb oldalfallal kb alig, vagy nem is működik.
Nyári szettel egy tizedes eltérésnél (a többi kerékhez képest ugye) már jelzett. Ez egy 205/50 r17 6.5J felnin. Téli szettnél most fújtam épp kereket, egyik 3-4 tizeddel volt alatta a többinek és nem jelzett a kocsi. Ez meg egy 205/55 r16 szintén 6.5J felnin. -
Teasüti
nagyúr
Ha precíz akarsz lenni, akkor a napi hőmérséklethez állítod be a guminyomást reggel indulás előtt.
Egy fagyos reggelen több levegő fog kelleni, mint egy enyhe reggelen. A cél nyomás nem változik, csak a levegő mennyisége.Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha bejönnek a fagyos reggelek, akkor utána kell állítani a gumiknak, mert kevesebbet mér a műszer. Holott a levegő nem lett kevesebb benne - ha feltesszük, hogy jól tartja a nyomást.
-
veterán
válasz Teasüti #59853 üzenetére
Indirekt TPMS-sel (= ABS alapú) szerelt 3 db Golffal és 1 db Mazdával kb. 125 ezer km-t mentem.
- Egy alkalommal jelzett fals hibát az egyik Golf, (ellenőriztem a nyomást és mentem tovább).
- Egy alkalommal kaptam lassú defektet egy másik Golffal, ránézésre még nem volt lapos a gumi (225/40r18) amikor már bejelzett, megállás után 2 bar alatti értéket mértem a 2,5 helyett. -
MC Pite
veterán
válasz Morris #59849 üzenetére
Vagy 10 éve télies négyévszakost használok télire.
Egyszerűen nincs olyan hideg, nincs annyi hó és jég, hogy télit rakjak fel. Járok havas helyekre is, de a GY 4S és a CC2 idáig jól vette.mycsov Kíváncsi vagyok milyennek fogod találni, én nem vártam meg, maradt a CC2. Illetve TAS6 volt még esélyes.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Khaosz55 #59837 üzenetére
Ezért mertem javasolni, plusz a meneteknek sem árt..
Úgyhogy kissé túl van ez lihegve, illetve a akkus nyomatékkulcsot akkor hurcold a csomagtartóban, mert ha egy defekt miatt le kell venned akkor azzal a 30centis valamivel érdekes színekben fog pompázni az arcod ha sikerül egyáltalán. Húzták már meg a gumisok úgy, hogy egy méteres acél vízcsövet kellett rátolnom hogy meglazuljon... a szép az benne hogy a kézifék ellenére sikerült közben hátrébb lökni a kocsit, szerinted hány newton-ra húzták? Kb az összesre... mechanikus nyomatékkulcs a munkahelyemen van, amikor mentem vele 30-40km akkor bemegyek dolgozni és a mélygarázsban a reggeli kávé után cigi helyett körbe kattogtatom. 10 perc max a 4 kerék, pedig ez 16 csavart és 4 kerékőrt jelent / autó.
Ha meg kereket cserélek akkor van nálam drótkefe, megnézem a gátlókat, rugókat, szilenteket, betéteket, tárcsákat, ABS szenzor, stb. Ezt gumisod is megteszi vajon? Kétlem, de újra fogja centrírozni, ha kell ha nem..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2ozzmexy #59857 üzenetére
Ez jó sztori.
Egyszer vittem vissza én is a szalonba, hogy szerviz után úgy meghúzták a kerékcsavarokat, h a jó édes anyukájukat!
Ott ugráltam a kerék kulcson mondván az én súlyommal a kulcs végén cirka 300 Nm-t fejtek ki, ha ugrálok rajta ki tudja mennyit, de már görbült a kulcs.
Mondom hogy cserélek így kereket az út szélén!? Meg kinyújtjátok nekem a csavarokat, akkor vetetek veletek újat.
A főnöknek nem volt őszinte a mosolya. Ablakból láttam a szervizes srác válla fölött nézte végig, ahogy egy méteres "nut buster"-rel birkózik a kerékkel.
Én már úgy kérem az ilyen műveleteket, hogy 100 Nm egy kerékcsavar, ha nem tudom otthon leszedni visszahozom nektek. -
MM
őstag
válasz Teasüti #59854 üzenetére
Tisztában vagyok a fizikai részével, nyilván azért írtam amit írtam, mert precíz akarok lenni (és az is vagyok ) , de szerencsére ez nem a Forma1.
Azért állítom gyári nyomásra a télit 0 fokon, a nyárit pedig 20 fokon, hogy az adott évszakban +-0,1 BAR-nál nagyobb eltérés ne legyen "hideg" (azaz környezettel egyező hőmérsékletű) gumikon. Ez ugye +-10 fok kb, azaz télen -10 +10 között ez áll , nyáron pedig +10 és +30 fok között. Ha télen esetleg -20 fok van reggel, ami itthon kb. szökőévente fordul elő, akkor is -0,2 BAR a gyárihoz képest, ami még nem gond, főleg, hogy ha bemelegszik akkor úgyis jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Teasüti #59853 üzenetére
225/45 R18 Oktáv4-el volt lassú defektem, azt bejelezte az ABS korrektül, de mivel akkor nem volt még meg a kézi kompresszorom, mire értékelhető kúthoz értem, nem tudom mennyit eresztett még. Csak másnap tudtam menni gumishoz, ezért este ráfújtam (1,6->2,5), másnap reggelre megint jelzett és 1,6 volt.
Magas oldalfallal 215/60 R17-el van tapasztalatom, de az direkt TPMS és tized pontos. 0,2 BAR csökkenésre még nem jelez be, de 0,3-ra már igen.
[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
válasz focvis #59847 üzenetére
Nekem ugyanebben a méretben (225/40 R18) a Yokohama BluEarth-4S AW21 nagyon bevált.
Bár biztos most páran jönnek majd a tesztekkel, hogy az semmire nem jó, de saját tapasztalatok nem ezt mutatják.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
MC Pite
veterán
Az is tulzás szerintem. Nekem azt írja,
Ha már több mint 10 perce közlekedik vagy több mint 10 kilométert tett meg 50 km/h-nál nagyobb sebességgel, a címkén jelzett értékhez hozzá kell adni 0,3 bar (30 kPa) értéket.
Ez orbitális baromság!
Meganeban aktív tpms volt, 3 tizedet kánikulában ment fel a nyomás, ha gyorsan mentem és végig tűzte a nap a gumit - másik oldalalon csak 1-2 tizedet ment fel.Alig megy fel most télen, főleg hogy a garázsban is 15° van. Ha kint állok, akkor sem volt mérhető nyomásnövekedés, főleg ilyen időben.
Sőt, többet számít, hogy az odaugró mutató ha elsőre ugrik oda a kívánt nyomásra, az még +/-1 tizedet jelent, 3-4 pici eresztés/pumpálás eredményét átlagoljuk!
Nem beszélve a 2-4 tizedet csaló órákról a kutakon (ilyenkor jó az aktív tpms). Referenciának legyen egy otthoni pumpa/kicsi mérő, akár az autóban.Én 10°onként javaslom az ellenőrzést, korrekciót.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
diegho
nagyúr
Kb mennyit lehet kérni a 2022-es 10k-t futott 225/60 r18-as ecocontact 6 garnitúráért? Itthon nem is kapni.
-
MC Pite
veterán
válasz diegho #59881 üzenetére
Hát én is így gondoltam, de nem túl népszerű méretet 6 milisen 4 évesen (végül) újkori árának ötödéért 2-3 hónapig árultam. Pedig a 205/60R16 annyira nem rikta, de nem számoltam sokkal jobbra, mert a 205/55R17 is baromi nehezen ment el (50K felett indul a micslen darabja). És marketplace-re jellemzően kb minden érdeklődő benézte a méretet aki rámírt.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #59847 üzenetére
CC2-es tapasztalatok alapján GTI-re én inkább UHP négyévszakost néznék (pl Pilot Sport All Season), de nem tudom kaphatóak-e itthon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz brumi1024 #59883 üzenetére
Legjobb tudásom szerint ezeket csak Észak-Amerikában forgalmazzák, és inkább 3 évszakos gumik. A Mazdára pont jó lenne.
EQM tapasztalatára nagyon kíváncsi vagyok, MPS-en Vredestein Quatrac Prot használ, az performance 4S. (Nekem csak a téli része számít, nyáron nyári.)
Btw ma délelőtt feltettem a télieket.
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #59884 üzenetére
Felénk az A005 EVO ami ilyesmi, bár nem sokkal jobb havon kívül mint a CC2. Nem UHP, bár a mazdi sem annyira igényli talán . TAS6 és a Quatracok amiket még nézegetnék.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
d.tiborz
aktív tag
És Neked is címzem @mycso:
Ha "bekoptattátok" a gumit, kipróbálnátok valamit: száraz úton kb 60-70-es tempóról határozottan erős (de nem vész)fékezés közben Nektek zajos a gumi?
Majdnem 2 hónapja van fent nekem az ASC2, erősebb fékezés közben búgó-zúgó-"dübörgő" hangot hallok. Felszereléskor futómű ellenőrzés-beállítás volt, nem gondolnám, hogy az lenne az oka.
-
krypton
senior tag
Sziasztok,
Nem akarok vitát indítani de kíváncsi lennék mi az ajánlásotok. Idén vásárolt használt autón korábbi tulaja elmondása szerint minden szezon kezdetén a gyári alu felnin szerelgette a gumi garnitúrákat. Én ezt szeretném megszűntetni, szerintem ez így nem igazán éri meg ha hajlandó vagyok néha otthon magamnak is megcsinálni.
Mi a pro-kontra télire alu felnit kell venni vagy lemez felnit kell beszerezni? Acél rozsdál, de olcsó, alut megmarhatja a só, de legalább szép. Új TPMS szettet is be kell szerelni, mert gondolom 6-7 évet bírnak. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen