- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Grande Ale #59795 üzenetére
Jelezhet merülő elemet is, attól függ milyen. Pontos autótípus és talán megfejtjük távgyógyítással...
Első körben meg kell nézni mire van állítva a fedélzeti és ahogyan írták a többiek, arra a nyomásra kell felfújni, majd elindulni vele, nem biztos hogy ténylegesen nyomásgond van, lehet csak még tanulja a szenzort. A keresztben cserélgetést nem szokták ezek a rendszerek likeolni... (azonos oldalon nem jelent gondot neki, de ha BH megy JE pozícióba azt már nem értékeli)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Grande Ale #59806 üzenetére
Igen abs alapú. Resetelni kéne. Ha szemre nem lapos a gumi akkor nagy gond nincs de nézzetek rá a nyomásra mert a gumisok össze-vissza fújnak bele. Nekem a Skodába a gyári 2,6 helyett 2,2-t fújtak.
#nincsbennetarcsi
-
Jim74
nagyúr
válasz Grande Ale #59806 üzenetére
Ha az ABS-ben van a szenzor, akkor szelephiba kizárva. Szerintem nem a beállított értékre van fújva és annál az egy keréknél már pont elérte a jelzési határt.
De ha tehetitek, álljatok meg egy benzinkútnál és mérjetek rá a biztonság kedvéért.
Én pl. sajnos jártam úgy, hogy defekt javítás nem volt sikeres és hazafelé menet bejelzett, mert eresztett a javított kerék. -
polonic
félisten
Milyen az az abs alapú szenzor? Nem az van, hogy tpms kell már mindenbe?
-
Jim74
nagyúr
válasz Grande Ale #59816 üzenetére
Reset megvolt?
-
MC Pite
veterán
Jó nagyot, vótmá?
[https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm] (átsúlyozható eredmények)
Conti ASC2, Bridgestone TAS6, Nexen 4S 2(!), Quatrac, SF2, V4S g3, CC2, 4S², Q3, stb.
Meglepi hogy az ASC2 halk lett (nem a conti fő prioritása).
Koreaiak feljöttek kopásállóságban<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz polonic #59811 üzenetére
TPMS = Tyre Pressure Monitoring System
Alapvetően kétféle van, aktív és passzív. Az aktívra gondolsz Te, amikor a gumin belül van egy rádiós nyomás szenzor (szelepben pl) és ennek a mért értékeit veszi az autó, ez a pontosabb. A kevésbé pontos a passzív, itt nincsen szenzor (mint jelen esetben), hanem a kerékátmérőt nézi a rendszer, tudja mennyi a kerülete, mennyivel megy éppen az autó, így kiszámolja mennyit kell forognia a keréknek, ha az ABS szenzor azt mondja többet forog, akkor lapos az abroncs. Kb így képzeld el, mindkettő TPMS, csak másképpen működik. Amúgy de, kötelező, csak nincsen kikötve hogyan nézed a keréknyomást.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
Áh, köszi.
A 205/225/255/275 szélességű téligumi teszt megnézéséig most jutottam el, szintén nem tudom volt-e
[link]Nagy meglepetést nem hozott, de nem lövön le a poént
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Khaosz55
addikt
Kis tanácsot kérek. Két autónk van mindegyiken külön felnin a téli-nyári szett. Van hidraulikus krokodil emelőm és nyomatékkulcsom és helyem is. Arra gondoltam, hogy tavasztól, én lecserélem a kerekeket.
Az a kérdésem, hogy minden szezonban valójában kell a gumikat centrírozni? Elmászik a gumik kiegyensúlyozottsága ? Mert ha igen akkor megyek gumishoz, nyilván centírozni nem tudok.Ha nem kell szezononként centrírozni akkor megoldom magam. Ehhez viszont kell egy elektromos vagy akkus vagy pneumatikus kerékszerelő kulcs.
Melyiket tudjátok ajánlani. Néztem videót, pl a parkside elektromos és akkus gépekről. Persze nem tudja a ráírt nyomatékot, de viszont a 120-130Nm-es értéket tudja. A nyomatékkulcsos meghúzási érték meg 140Nm. Egyedül a lelazítási nyomatéknak legyen jó pl 180-200Nm, mert hát pont a kerék lelazítása géppel könnyíti meg a munkát.Tehát ha nem kell centrírozni szezononként milyen gépet tudtok ajánlani a erre a feladatra.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Khaosz55 #59831 üzenetére
Én hely és gép nélkül csinálom 15 éve, a gyári kerékkulccsal (igen, azzal a pici vacakkal), nyomatékra néhány km után szoktam lehúzni, amikor amúgyis utána illik húzni.
Súlyt még egyszer sem hagytam el, gumist akkor látnak a kocsik, ha defekt van vagy mind a 8 gumit cserélni kell. Nekem ez bevált, jah és trapézemelővel követem el, minden kerék a panelpincében lakik, onnan kell felhordani a parkolóba, ott csinálom a panel előtt. Javaslom egy doboz gépzsír vagy rézpaszta beszerzését hozzá.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz Khaosz55 #59828 üzenetére
Kb. 10 éve magam cserélem, eleinte a gyári emelővel és egy békebeli keresztkulccsal. 6 éve vettem krokodilt, később nyomatékkulcsot is. Elektromos kerékkulcsot nem vettem, semmi másra nem használnám, így nem érzem szükségét, igaz jelenleg már 3 autón cserélem a kerekeket, évente 2x.
Ha egyszer jól ki van centrírozva, és nem vered oda semminek*, akkor az simán kitarthat a gumi élettartama végéig. Ennek következtében csak gumicserekor (+ felni- vagy defektjavításkor) lát a gumis.
*Nyár elején rendesen odavertem a kiemelt szegélynek egy kereket, hülye voltam, konkréten neki sodródtam... a felnit esztétikai szempontból majd javítani vagy cserélni kell, a kormány enyhén ferdén áll azóta, viszont a kerék egyáltalán nem ráz.Plusz! A gumis nagyobb eséllyel cseszi össze a csecse felnidet a szezonális nagy kapkodásban.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Grande Ale #59833 üzenetére
Nem, én sokszor +0,2-vel is túllövöm a nyomást. Ezek a kerékfújók, úgy is csalnak picit többnyire.
#nincsbennetarcsi
-
MM
őstag
Nekem az a tapasztalatom, hogy sem a benzinkutas, sem a digitális kézi kerékfújók nem csalnak.
A gumi és környezeti hőmérséklet az, ami számít, viszont oda kell figyelni, hogy mikor és hogyan állítjuk be a nyomást. Erre az empírikus úton verejtékkel megszerzett tudásra több év Renault TPMS szenzor figyelés után tettem szert.
Alapvetően három féle érzet van szerintem a gumikat felfújva:
1. "komfortos, de kóvályog"
2. "komfortos és nem kóvályog"
3. "ráz mint a pics@"Az hamar kiderült számomra, hogy 1-2 tized bar választja el ezeket. Mivel évtizedek óta céges gépeket nyűvök, mindig gumisnál van szezonális csere ugyanazon a felnin. Régen a szezonális csere után sokszor kellett mennem fújni/ereszteni, hogy megtaláljam az optimumot.
A gumisok általában túlfújják különböző mértékben a kerekeket. Van az a "régi gumis bölcselet", hogy téli gumiba 2 tizeddel többet kell fújni. Ez szerintem onnan ered, hogy a gyári értékre a nyári gumit 20 fokon célszerű beállítani, a téli gumit pedig 0 fokon. 10 fok hőmérséklet különbség kb 1 tized bart jelent a gyakorlatban, azonos hőmérsékleten így meg is van a 2 tized különbség.
Mióta bejöttek a TPMS szenzorok, azóta szinte bárhol fújtam kereket tervezett értékre, indulás után 1-2 perccel ellenőrizve mindig ugyanazt az értéket láttam, amire fújtam a kereket. Ezt több autóval és számtalan benzinkútnál ellenőriztem. Azóta ha a nyári gumit 20 fok körül, borult időben, "hideg" gumikon a gyári értékre állítom, a télit pedig 0 fok körül ugyanarra az értékre, egyből beüt a "komfortos és nem kóvályog" érzés. Az üzemi hőmérséklet egyébként közel van téli és nyári gumi esetén is, mert télen szerintem 30-40 fok körül, nyáron meg 40-50 fok körül lehet a gumik max. hőmérséklete hosszabb autópályás menet közben. Ez persze csak következtetés a TPMS szerinti nyomás értékekből, pl. 2,3 bar 20 fokon hideg gumival, utána menet közben 2,5-2,6 bar-t jelez max. ha egy óráig kb 140-150-el megyek.
Ezt persze tovább lehet egyszerűsíteni, nemrég láttam itt ajánlva a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S -t, beszereztem egyet, marha jól működik, és nem kell közeli benzinkutakat keresni. Természetesen ezt is teszteltem, és a TPMS szenzor indulás után ugyanazt az értéket mutatta, mint amire állítottam, így szerintem ez is tizeden belül pontos.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
u.i.: ezt talán OFF-ba kellene rakni, dehát itt ONTOPIC
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nálunk ami van a kúton az csal sajnos (kutas mondta hogy toljak rá 0,2 tizedet pluszban úgy lesz pontos). Az enyémben buta TPMS van, csak 25%-os hirtelen nyomásesésre jelez. Cserébe 10 év elemgari van rá.
Ezt meg tudom erősíteni. Gyári 2,3-al 1. eset van, 2,5-2,6 bar 2. eset de 2,7 bar-al meg a 3. eset. Szóval olyan 2,5-re szoktam fújni.
Az a pumpa frankó, itt is megrendelve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gigaherz
tag
Ma vásároltam Ford Focus kombit, 2012-es, 1.6 Ecoboost 182 ló. 215/50 R17-es Kormoran All Season gumival, amely kb. 4e km-t futott. DOT 2141.
Évi 10e km-t megyünk az autóval, így a négyévszakos megfelelő lenne, csak nem tudom, mennyire ajánlott vagy megbízható ez az abroncs? Alapvetően nyugodtan vezetek és sebesség korlátozások be szoktam mindenhol tartani. :)[ Szerkesztve ]
Gránit bank ajánlókód: URWPK
-
kenguru99
aktív tag
válasz focvis #59844 üzenetére
Súlyoznod kellene hogy mely tulajdonságok fontosak. Mert amelyik jó havon az nem jó vizes úton és fordítva. A nokian seasonproof kb téligumi szint havon de ha magyarországra kell, akkor nem lesz jó választás mert vizes úton gyenge.
2022 Auto Bild All Season Tyre Test
2023 TUV Report All Season Test -
veterán
válasz yodamester10 #59845 üzenetére
+ kenguru99
A 205/55R16 nem nekem lesz, egy Golf 1.4TSI-re menne, Magyarország, Dél-Alföld.
Ez lenne a fontos kérdés! Mi a tuti bevált prémium cucc?
Engem a 225/40R18 érdekelhet majd jövőre, igen, kicsit erősebb Golfra.
1. Ebben a méretben [link] olcsóbb a télinél:
Vredestein Q Pro+ 39 (nemrég 36 volt a sima Pro)
Conti 45-6 = 39 (nemszeretem márka)
Goodyear 42-5 = 37 (bénán néz ki)
Michelin 50-5 = 45 (nem tetszik igazán)
Hankook 36 (ha gyorsan öregszik, nem kell)2. Klímaváltozás, nincs hó, nekem nem is hiányzik. Nedves és száraz úton tapadjon. A fővárosban és főútvonalalakon közlekedem, itt takarítják az utakat. Nyáron nyárit használok, most is az van rajta, teljesen OK jelenleg, de vélhetően lecserélem a hétvégén.
A hó mellett a síelés se érdekel. Hóláncom csak dísznek van, méretben sem passzol, csecse felnit használok télen is.Azért kérdeztem így, mert biztos kikalkulálta már valaki, melyik a legjobb kizárólag magyar téli felhasználásra.
-
-
Morris
veterán
válasz yodamester10 #59845 üzenetére
Nekem lenne a 205/55R16
Kicsit jobban átgondoltam a témát.
A használt gumit elengedtem.
Újat veszek mindenképpen.
De nem tudom, mit. A Hankook-ot nem szeretnék.
Goodyear nagyon szimpatikus.Aztán nem tudom, hogy egy télies négyévszakost vagy télit. Jelenleg 17" (225/45) Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 van. Elképesztően tapad még ebben a takony időben is. Ezt nagyon szeretem.
Van egy garnitúra 16-os felnim ami várja, hogy felgumizzam.
Nem erős az autó (125Le), de szeretem sportosan hajtani.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz yodamester10 #59845 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen