-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz lezso6 #117844 üzenetére
Fentebb került vagy 15 centivel ? Nem mértem le. Nem gondoltam, hogy ennyire precíziósan kell ezt csinálni
4, vagy inkább 5 méterre vannak tőle a nappali túloldalán, úgyhogy az egyik falra 2-3 cm híján rátolt hangfalak a túloldalt, kanapén ülve, a falhoz közel eső fejjel, pont olyan hullámokat ad ki, hogy nagyon kellemes az egész. Ilyen távolságból a pusza emelés mégis, a mélyeket szelidítette, az, hogy a magasak fentebb kerültek ennyivel, nem oszt nem szoroz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
orbano
félisten
válasz Dißnäëß #117850 üzenetére
Elhangoltad a padló/plafon-hangszóró interferenciát. Lehet előtte pont volt valami kellemetlen kiemelés, mert összeadódott egy másikkal, és most eltűnt. Számold ki
Mondjuk a módosuokat is bele kéne venni... bonyi[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Hypex NCx500-zal szerelt erősítőből mit érdemes nézegetni? Van valakinek infója? egyet találtam eddig, de elég borsos mármint az nc502mp-hez képest, önmagában nem tűnik vészesnek
A vér nem válik VAZZE!™
-
Valami zene, nekem új: [link]
Nem szotkam hibázni.
-
orbano
félisten
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117858 üzenetére
Ránézésre jónak tűnik.
A biamphoz valószínűleg újra kellene építeni a Dynod váltóját, hogy külön fusson a mélyszekció a közép-magastól. Ha új alkatrészekből csinálnád, az nem kis lóvé (saccra simán 100+ ezer Ft), ha a meglévőkből, akkor bukod a gyári váltódat.
A két eltérő erősítő gain különbségét lehetne korrigálni egy line level csillapítással, de belefuthatsz akár időzítési problémába is, ezáltal pedig freki kioltásba fázisdiffi miatt. Én simán beraknám a Hypexet fullrangbe single ampolva, bár lehet csak azért, mert nem kötődök annyira a vintage vasakhoz.
Szerintem nem hozna annyit a passzív biamp, hogy érdemes legyen vele foglalkozni, de én általában borúlátó vagyok.[ Szerkesztve ]
-
-
Gyuri108
csendes újonc
válasz orbano #117855 üzenetére
Ezt én is nézegettem a hétvégén. Nettó ár van feltüntetve, bruttó áron a legkisebb verzió (csak XLR, nincs trigger) Pestre küldve 1827 EUR, Olaszországba küldve 1720 EUR.
Ezért úgy döntöttem, megvárom a franciákat. Különben is ez egy duál mono konfiguráció; nekem meg bőven elég lenne 1 táppal, nyilván olcsóbban. -
orbano
félisten
válasz denesdr #117859 üzenetére
Nem elég csak a mélyszekcióra eső váltót lemásolni és átkötni arra a kickeket? És akkor azt akár vonal szinten is meg lehet csinálni, egy potival bemérni a jelszintet és kicserélni fix ellenállásra.
Fázishiba mitől lehet? Ennyit számít a két erősítő közti különbség? Elég sokan biampolgatnak, csomó hangfalat így is készítenek, ott miben más?migabi24: ha már ezek akkor megelégszem az nc502mp modullal, az megáll 800 euró körül. Ha meg nagyobb kell, akkor az ncx500 egymaga tudja a 700 wattot. Mindegy ez még úgysem aktuális, előbb át kéne alakítanom a hangfalat, azt letesztelnem egy kölcsön erősítővel, és addigra talán lesz ncx500-as olcsóbb erősítő is.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117865 üzenetére
Elvileg elég lenne, de a bentmaradó, használtban nem lévő alkatrészek, kapcsolások okozhatnak gondot, főképp a hangszórókkal párhuzamban lévők, mert ha simán csak lekötjuk a hangszóró(ka)t róluk, akkor beeshet az eredő impedancia akár 0 Ohm közelébe is.
Fázishiba akkor lehet, ha más a két erősítő latencyje, ami elvileg előfordulhat.[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz denesdr #117866 üzenetére
De ha az alsó váltást implementálod vonalszinten, akkor nem fog a régi váltóhoz olyan freki menni, ami a levágott hangszóróra jutna. Mármint ha nem csak a mélyre kerül fel az aluláteresztő, hanem megkapj a másik oldal a felüláteresztő részét is.
Ez a latency min múlik? Valahogy azt gondoltam volna, hogy az erősítők latencyje kisebb nagyságrend, mint ami számíthat a hangfalnál.
Lehet jobban járok tényleg egy szimpla erősítővel ami elég bika, vagy egy másik hangfallal. Csak ezzel meg az a bajom, hogy nagyon kevés olyan háromutas megoldást látok, ami 1khz alatt vág és 4khz felett, és nem háromcsilliárd forint, de azért szól is valahogy.A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117867 üzenetére
Attól még, hogy nem megy olyan freki, a majdnem rövidzárlat terhelés továbbra sem egészséges az erősítőnek.
A latency függhet az erősítő topológiájától, bár valós adatokat még én sem láttam ezügyben, azért érdemes lehet szem előtt tartani. Aztán lehet, hogy a DSP-s erősítőknél van csak komolyabb latency a beiktatott A/D-D/A konverzió miatt.
A 4kHz feletti váltást szerintem manapság el lehet engedni, mert már olyan jó csipogókat gyártanak, amik bevethetők akár 1,5-2kHz-től. Példának okáért: Wilson Audio, Focal Utopia, jelenlegi Dynok (Evidence Master pl 2,5kHz) csak, hogy pár nagyobb nevet említsek.
-
-
válasz denesdr #117868 üzenetére
Ma már szinten minden pro cucc DSP-s, s ezeket zenészek is használják élőben, szóval a DSP normális esetben nem lassú.
Még a legtöbb AMT is 2500-3000 kHz-nél vált, pedig az kevésbé bírja a "mélyet" mint a dóm. Sokkal aggasztóbb kérdés, hogy a közép vagy a mélyközép képes-e jól szólni 3 kHz felett. Sőt, pl kétutas kialakításnál a 8" mélyközép már kompromisszumos szokott lenni, s 1 kHz felett már nem olyan ügyes, mint ugyanaz a mebrán 6.5" méretben. Persze utóbbi meg nem megy olyan mélyre.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz denesdr #117871 üzenetére
Ja, ismerem ezt a mondást, de manapság a pro audioban tojnak bele. Valahol ott lehet a kutya elásva, hogy a mai technológiával (aktív keresztváltás, bi-amp, DSP) már simán elérhető, hogy a keresztváltás 100% transzparens legyen, míg régen (passzív keresztváltó, mai szemmel nagyon gagyi alkatrészekből) ez kvázi lehetetlen volt.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #117869 üzenetére
Most 3 vagy 4 mindegy, ez attól függ mekkora és milyen a középsugrázó, csak ne az átkozott 2khz körüli sávban, azt nem szereti a fülem, szóval a lényeg, hogy klasszikus 3 utas, pl. a spendorok. Egyszer szembejönne aprón egy sp100 meg is venném.
A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #117872 üzenetére
A passzív váltás hátrányát nem feltétlenül a passzív alkatrészek tökéletlensége, "gagyisága" adja, hanem pl az, hogy ilyen módon eléggé be van korlátozva a hangszórók korrekciójának, időzítésük beállításának lehetősége.
Egyébként vannak olyan dolgok, amiben jobb a passzív szűrés, mint az aktív, vagy máshogy fogalmazva vannak olyan dolgok, amit csak passzív szűréssel lehet megoldani, elérni. -
válasz denesdr #117878 üzenetére
Mondjuk a nagyon olcsó cuccoknál ma is csak egy kondit kap a magas és viszlát. Már ha egyáltalán van magassugárzó, mert ha nincs, akkor kondi se kell...
De érdekesség, hogy manapság a jobb 100e alatt konzumer cuccok (pl Edifier) is bi-amp erősítésűek, valószínűleg azért mert egyszerűen olcsóbb, mint egy passzív váltó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117874 üzenetére
Ez a 4kHz szerintem azért (is) tud jól működni, mert itt már gyakorlatilag minden középsugárzónak kezd beszűkülni a lesugárzási szöge, illetve a váltás miatt is növekszik a direktivitás ezen a részen, így a hallásunk legérzékenyebb sávjában gyakorlatilag kevesebb hangenergia fog a szobába kerülni (emiatt kevésbé "csesztet" ) , miközben on-axisban teljesen egyenes lehet a hangfalunk eredő átvitele. Továbbá itt már a tipikus, waveguide nélküli 1" dóm lesugárzása is elkezd magasabb direktvitást mutatni (azaz már nem akar 360 fokban fokban szórni):
Persze a 4kHz-es váltáson kívül máshogy is el lehet érni a fent vázolt dolgot, de ebbe belemenni már nagyon hangfalépítési téma lenne.[ Szerkesztve ]
-
-
-
denesdr
addikt
Spendor Classic SP100R2, 5kHz váltás, normalizált off-axis:
[link]Paradigm Founder 120H, waveguideos magas, 2,4kHz váltás:
[link]Off-axisban a Spendor 3kHz kürüli beszakadása és a 6kHz körüli zavara persze tetszhet szubjektíven valakinek, de a precizitástól ez elég messze van.
A Paradigm esetében jól látszik, hogy sokkal kevesebb az off-axis egyenetlenség, még 60 fokban is elég szép az átvitel.
Szerintem nem kérdés, hogy melyik az akusztikaliag "szobabarátabb" hangsugárzó.[ Szerkesztve ]
-
-
Most hogy szó volt az alacsony keresztváltási frekvenciáról, az Eve Audio pont pár napja adott ki egy érdekes kis kompakt stúdiómonitort: Eve SC2070
Nagy méretű AMT + kis 6.5" mélyközép, és 1800 Hz keresztváltás.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
-
válasz orbano #117892 üzenetére
Dómnál relatíve tök átlagos az 1800 Hz körüli vágás, mert azok mélyre le tudnak menni. AMT-nél más a helyzet, mert azok nem bírják a mélyebb frekvenciákat, ezért mindig kb egy oktávval feljebb zenélnek. Ettől érdekes az SC2070, mert az meg pont nem ilyen.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #117893 üzenetére
1800-as vágáshoz az Fs maximum 900 lehet, de ha igazán jót akarsz, két oktávval felette maradsz, különben ott vagy ahol a part szakad, lejebb vitted, de teleraktad fázishibákkal. Melyik 28-as dóm bírja ezt? Mert oké, egy berillium talán igen, de nem szól olyan kellemesen a fülnek, mint egy selyem. Persze ízlések és pofonok, én preferálom, sok más emberrel egyetemben.
A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz orbano #117895 üzenetére
A legtöbb 8" aktív stúdió ilyen, pl:
Kali LP8: 1500 Hz
Genelec 8050B: 1800 Hz
Tannoy Reveal 802: 1800 Hz
JBL LSR308P MK2: 1800 Hz
Mackie MR824: 1900 Hz
Yamaha HS8: 2000 Hz
M-Audio BX8 D3: 2000 Hz
Presonus Eris E8 XT: 2200 Hz
Prodipe Pro 8 V3: 2400 HzDe ha nem dómmal szerelt, hanem AMT, akkor 3 kHz körül szokott lenni a váltás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz orbano #117897 üzenetére
Persze, a 8" (és nagyobb) általában kompromisszumos szokott lenni 2 utasban, a 6.5" általában jobb, kevés a kivétel. De legalább opció, hogy a dómnak átadod ezeket az alacsonyabb frekvenciákat, amit a 8" mélyközép sokkal rosszabbul reprodukálna (vagy drága lenne).
De AMT meg ribbon magasra viszont nem bízhatod rá ezeket a frekiket, tehát nagyon jó mélyközepet kell csinálni. Ami vagy sikerül, vagy nem. De legalább megvolt szandék.
Ugyanis ha még szándék sincs, hanem kínai dzsunkából építesz hangfalat, akkor abból lesz a Behringer B3031, "ribbon" (planár) magassal, ami 3600 Hz-nél vált, s hát olyan is, ez volt az első stúdió monitorom (mondjuk relatíve irdatlan jól szól, imádtam ). Ugyanez a hangfal ribbon helyett dómmal a B2031, s ott csak 1800 Hz a vágás, habár állítólag az se szól jobban, hisz:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs