-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
Nagyon egyszerű,bemész bármelyik Honda motor szalonba és elkezded az asztalt verni és vitatkozni,hogy miért nem motor ez. Miközben a Honda mérnökök és a tipus alapján is robogóként szerepel ott. Ha nem lenne ekkora motor/cvt váltó benne ami a csomagtér kárára megy (kb egy bili sisak fér el) e miatt nagyobb kerekeken is gurul akkor jobban el tudnád fogadni,hogy robogó?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
Mielőtt nagyon egymásnak feszültök. Miért baj az, hogy robogónak mondja?
Szvsz robogó, ami annak látszik, amin úgy ülsz, mint a robogón. Szerintem
ezeket a "kritériumokat" teljesíti az NC700D is... Az már másik kérdés, hogy
milyen a hajtáslánca (nagyon nem robogós), a kerékmérete, sisaktartója stb.Pont azért érdekes "állatfaj". Személy szerint a "budinülős pózt" nagyon nem
szeretem, nem tudnék megszokni olyan robogót, amin nem tudom viszonylag
kényelmesen kinyújtani a lábam. Támaszkodni szoktam elöl, szóval nincs az,
amit a cikkekben hivatkoznak, hogy lecsúszol az ülésből. (Nyilván nem olyan,
mintha a tankot szorítanád a comboddal, de ad némi plusz "stabilitást", ami a
sima - ne legyünk pejoratívak, szóval - széken ülős pózban nincs benne.)Sajnos emiatt számomra kiesnek az olyan, egyébként szimpatikus, böszme
maxirobogók, amiken a lábtartót a dizájnerek egy kicsit "elbaszarintották".Amúgy a VFR1200 soha nem lesz robogó, hiába automata. Még ha CVT-t,
pakolnának bele akkor sem. Legalábbis az én fogalomtáramban, na.csongi: a bálnán nincs hely a lábnak?
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Egy robogó nem tudja visszaadni azt az élményt/bármit amit egy motor. Gyorsulás,gáz/fék/kuplung kezelés,motorfék stb.. Volt 2db 650-es Burgim nagyon szerettem,de tovább kellett lépnem. Ott a pakolhatóság kényelem pozitív,rugózás,kis kerekek negatív volt. Most olyan motort hajtok ami kényelmes,nem okoz gondot elgurulni 400-900kmt is naponta. Dobozokkal pakolható is. Városban igaz nem érek olyan gyorsan haza mint a Burgival,de ez legyen a legnagyobb bajom.A Vfr1200 ill. más motorokat azért hoznak ki automa váltóval,mert aki ilyet vesz nagy távokat fog megtenni velük,így próbálnak picit segíteni ezzel az opcióval,hogy ne keljen a váltót rugdosni állandóan. Èn bizti nem vennék ilyen motort.
DigitXT:
Mindjárt 400km-nél járok,ebből 50-50% gurulás,város. Kb 5,4-5,6L lesz a fogyi.mf:
Hm? [link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
Értem. Én is úgy látom a motoros volt a balf@sz: táblák, útfelfestések, mégis húzza neki mint az ökör...de legalább annyi lélekjelenléte (vagy mákja?) volt hogy nem verte telibe az autót. De emiatt szvsz felesleges volt sebességkorlátozni (és néhány barom miatt mindenkivel kitolni), egy trafi(sor) ugyanúgy megoldotta volna a problémát.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
.mf
veterán
Motoroztam eleget városban, előző mhelyemre (ahol Longwild is dolgozott ) motorral jártam 2010-12, át a város átellenes pontjára. Se nekem, se a vasnak nem tetszik, ha csak tehetem, kikerülöm a várost
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Dexar007
veterán
Amit en csinaltam azert elvileg 4 pont jar,megsincs ez sehol sem feltuntetve.Lehet ez egy titkos kalapban gyulik,aztan a sokadiknak kapsz egy levelet Szombathelyrol,hogy mellekeld a jogsidat.
Egyebkent most olvasom,hogy csak a helyszinen osztogatnak pontokat.Autopalyan az eletben nem allitanak meg,ugyhogy igen,nyugodtan ismetelheted es fizethetsz akarhanyszor.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
canniball
nagyúr
Nem tudom, lehet. Próbáltam keresni de nyomatékgörbéket nem sikerült találni, viszont ha lehet hinni Wikinek akkor kb. azonos a max. nyomaték csak az XV750 előbb leadja (6000 vs. 7000rpm).
Integra!
"semmi értelme."
Szerintem NagySzakállnak más erről a véleménye. A mindenféle körülményeket félretéve: eszembe nem jutott volna hogy bármi esélye van az épített gépnek. De ahogy írod is a végén elmosolyodtam.
Amúgy a videót valaki más linkelte itt; már nem emlékszem pontosan ki, de biztos bogyo kartárs volt.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Ribi
nagyúr
Kicsit utánanéztem ezeknek a dugóknak és pl a musicsafe pro-ban (8k) van white silver gold vég, a musicsafe classicban (6k) van silver és gold vég, a party plugban (4k) meg silver. Szóval kicsit azért érdekes az árazás.
Persze pont a motoroshoz nem írnak dB értékeket. Más oldalon írtak, de furcsa mód pont megegyezik a musicsafe classiccal. Persze lehet, hogy tényleg meg is egyezik vele. Szóval szerintem a work safe 4k-s ár tényleg barátibb. Ahhoz is tartozik egy kis műanyag tok, ami bőven elég. -
-
canniball
nagyúr
superzone.hu -> termékek -> MugenRace -> Textil Jackets -> NJ-MNR-Air Mash - 15k; én ilyet vettem. Jóval kellemesebb mint egy "zárt anyagú" kabát, de ha meg kell állni kánikulában ebben is leveri az embert a víz, szerintem erre gondolt fattyu.
TommyGun!
Na ez már gép![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
Az egy opcionális kantár. Ha nem kell akkor anélkülit veszel, kérsz. Egyébként nem töri össze a bokád, nekem a Virago dőlt a lábamra és nem volt semmi baja utána.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
Látom nem értetted mire akartam kilyukadni. Ha valaki olyan motoron "tanul" amin van ABS, miután felül a sajátjára amin nincs az első komolyabb fékezésnél lehet el is fogja dobni az elejét, mert leblokkolja a kereket. Egyelőre ezek a technikák nem az "olcsó" használt gépekre jellemzőek. De ugyanez igaz a gázadásra és a kuplung kezelésre is.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
Valahogy így értettem. Kölcsön kapott motor, kölcsönzött motor, cseremotor és a többi. Én sem a saját motoromon ültem először igaz csak parkolóban próbálgattam egy 125-ös NSR-t. Nem a tanpályára. Az egy vicc, semmit nem tanul meg az ember azon kívül, hogy hol van az index kapcsoló
(#38374) DigitXT: az ABS csak egy példa volt, de jól leírtad amire gondoltam.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
Félreértés ne essék. Nem ellenzem én az ABS-t meg a többit, csak amíg ezek erősen felárasak és a többség nem engedheti meg magának addig ne mondjuk olyat, hogy csak modern technikával tanul meg az ember motorozni.
Amúgy gumicsere előtt nekem is volt erősen leizzadós esetem a körúton. Megcsúszott az első, már majdnem dőlt a motor is, de sikerült megfogni és mivel hagytam helyet így nem történt semmi, de 200m-el odébb majdnem remegő térddel szálltam le a gépről.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Something_
őstag
Olyan helyen trafizzanak, ahol sok a baleset, balesetveszélyes az útszakasz. Legalábbis az ész ezt diktálná, de sajna olyan helyekre állnak be, ahol semmi nem indokolná, csak a pénzbeszedés és büntetés.
Mostanában gyakran nézem a rendőröket amikor megyek motorral, de nem alig látok egy-egyet az úton. Közbiztonság 0, trafizás 100 -
Dexar007
veterán
Igen,ha mondjuk ki lenne irva,hogy az M7-esen km-enkent van trafi,igy folosleges gyorsan hajtani annak orulnek.
Fenykepezzenek,de jol lathato helyen,lehetoleg ne kanyarban,mert akkor meg nagyobb bajt tudnak csinalni egy hirtelen berantott elso fek miatt.
2) Fenykepezni altalaban ott szokas,vagy ott illene,ahol nagyobb a baleseti rata = veszelyes utszakasz. Egy feher civil autobol torteno trafizas szerinted erre felhivja a figyelmed? Foleg,hogy nem is lassitasz,es majd hetekkel kesobb kapod meg a csekket?
Varosban egyaltalan nem szoktam szaguldozni,altalaban a 40-et is betartom.Szerinted egy iskola/ovoda melletti 80 egyenlo az ures autopalyan mert 165-tel?Give me your cum,bull!
-
kcsa
veterán
Most nem kívánom elkezdeni szájbarágósan magyarázni, de a szavak közti különbséget gondolom te is érted
De idézek is:
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
btw hol írtam hogy minden előzés elhaladás?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én nem így értettem a szavait. Van az a szitu, amikor a jobbról elhaladás
az valóban elhaladás, és nem szabálytalan jobbról előzés. Amúgy mindegy.
Sok gyökér szabálytalan, nem tudsz mit csinálni: szabálytalanul oldod meg.
Mert ugyebár mi van, ha beállsz a sorba a belsőben? Te is egy leszel a sok
közül, aki folyamatosan a belsőben halad bár a külső tök üres. Más kérdés,
hogy ha a belső 130-cal halad, úgy a külsőben nem haladsz el szabályosan.
Faramuci helyzet, annyi szent: gondolom a három sávot meg nem is értik.Mert mikor volt régen három sáv? Bingó: amikor kapaszkodósáv volt. Kellett
oda kisorolniuk? Nem, ha megfutották a kötelező legkisebb sebességet. Pff.[ Szerkesztve ]
-
-
-
kcsa
veterán
Magam részéről úgy gondolom, hogy EZÉRT soha a b.dös életbe nem fognak kivenni, mert jobbról elhaladtál a belső sorban kígyózók mellett.
A büntetés esélye úgy érzem csak balesetnél vagy károkozásnál van - itt ha a tanúk egyhangúlag állítják hogy szépen haladtál 129-el, és valaki hirtelen jobbra vágott, akkor az az ő hibája.Ha ő 120-al száguld a középső sávban, és te egy ideje folyamatosan haladsz a szélsőben 129,5-el, akkor igenis elhaladhatsz mellette, de akkor ne válts középső sávra feltűnően azonnal, mert akkor előztél jobbról. Az egész ugye azon alapulna, hogy mindenki a jobb szélsőben halad szabályosan, folyamatosan. És mivel te szabályos vagy ugye, ott is mész folyamatosan, tehát eleve nem fordulhat elő hogy jobbról előzöl - remélem érted Ha azon rugózol hogy mikortól előzés és meddig elhaladás, akkor azt kell feltételezzem, hogy te is a középsőben/belsőben haladtál folyamatosan.
Igen, tényleg kicsit gumiszabály, de értelmes keretek között értelmezhető és alkalmazható - X6-os BMW-re meg úgysem vonatkozik a szabály, úgy előz, ahogy csak bír
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
ez nincs leírva így. az van leírva hogy mi az előzés: amikor sávot váltasz hogy kikerülj valakit.
ha nem előzöl akkor elhaladsz. ami nem tilos azt szabad, a kérdés az hogy tudod elmagyarázni miért van igazad?
nyilván nem fogsz örökké egy sávban haladni, de szerintem ha már elhaladtál valaki mellett és eltávolodtál tőle, akár be is sorolhatsz, nem fog előzésnek minősülni. sokat lehet erről dumálni, a kérdés hogy érdemes-e ragozni.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
kcsa
veterán
Ha mostanában, vagy az elmúlt 5-6 évben csináltál jogsit, elég szarul oktattak (és ez véletlenül sem neked szól, hanem az oktatódnak )
De mennyiben jobb, ha olyannak megyek neki amikor jobbra akarok sávot váltani, aki elhalad mellettem, vagy annak aki előz engem?
Semennyire. A szabály nem mentesít a sávváltás előtti körülnézésről, és annak meggyőződéséről hogy a megkezdett sávváltást sikeresen be tudod-e fejezni. Ha a holtteredben van, szabályosan halad és eközben nekimész, a te hibád. Esetleg ha a körülmények megkövetelik minimálisan zavarhatod, de nem akadályozhatod, de főleg nem veszélyeztetheted.
Ha 180-al jön akkor egyik esetben sem lesz esélyem észlelni.
Ez esetben is előzetesen felmérted hogy tudsz-e sávot váltani. Ha úgy ítélted meg hogy igen (mert nem láttad olyan messze volt), és befejezted a sávváltást, majd megérkezik a seggedbe 180-al, akkor viszi a balhét.
Ez az elmélet ugye, de BMW példát sem véletlenül hoztam - a közelmúlt történései alapján (mondjuk ki: Rezesova ügy) látható, hogy az nyer, akinek jobb ügyvédje van, és ez valszeg a BMW-s lesz.
-
.mf
veterán
"Ha 180-al jön akkor egyik esetben sem lesz esélyem észlelni."
Csókolom, szemészeten legutóbb mikor tetszett lenni?
A 130-hoz képest ez csak egy 50 km/h-s különbség. Ami mondjuk városon belül parkolásból elindulásnál is van, messziről látható a tükörben is az érkező jármű.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
stifi
senior tag
mint fentebb említettem, nekem sem az a célom hogy igazam legyen és az igazam mellé 1 összetört autóm
itt most csak a szabályt elemezzük, más kérdés hogy a szituáció mit kíván meg. van olyan hogy a leállósávban is kényelmesen lehet előzni - ki mit vállal be.
csak a leállósáv szabálytalan, a jobbról elhaladás nem az!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
kcsa
veterán
Bevallom nehezen értem az álláspontod. Félek, de a belső sávban vannak, tehát megrohadok örökre én is a középső/belsőben, ahelyett, hogy a szélsőt szabályosan használnám? Tényleg nem tudom hova tenni ezt a félelmed... Mondom ezt úgy, hogy másfél hónapja volt balesetem, gyakorlatilag önhibámon kívül, családos ember vagyok, gyerekkel.
Ettől még vezetek, nem félek. Ha félnék minden potenciális dologtól, és mások hibáit én próbálnám elkerülni, akkor az utcára nem tehetném ki a lábam. -
DigitXT
félisten
elhaladás és kielőzés veszélyességi szempontból pont ugyanaz.
Szerintem nem ugyanaz, mert ha "ráesel" valakire, az adott esetben
(tegyük fel, hogy észrevesz, ÉS egyben "észreveszi magát" is, azaz
hogy miért is megy még mindig a belsőben, amikor ott a külső is), a
külső sávba húzódással engedne el. Ha ekkor egyszerre mozdultok,
az tud probléma lenni! Nem csak autópályán, de tetszőleges, amúgy
párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, akár csak a városban is...
Igen, motorral is: nem minden motoros tartja be a pöcök 50-et, na!
Míg ha a szélsőben érkezel így és haladsz el mellette, nem lesz arra
ingerenciája, hogy hirtelen eléd soroljon... Peched persze így is lehet
ha mégis ezt teszi, körültekintés nélkül! De érzed a különbséget? Az
első esetben (jobbról előződ!) előtte pont te váltanád ki, hogy kitérjen!
Magától szöttyögne még tovább is a belsőben, akár kilométereken át.Szerintem motorosként átéltük már, hogy megérkezünk valaki mögé,
visszalassítunk a tempójára, majd amikor látjuk, hogy NEM enged el,
és balról nincs hely: jobbról próbálkozunk. Tegye fel a kezét, akivel
sosem volt ilyen (friss jogsisok megint ki vannak zárva). Márpedig, ha
ilyen van, akkor van rá sansz, hogy pont akkor akar elengedni amikor
épp előznéd. Velem történt ilyen, pár alkalommal. Nem volt kellemes!
(Indexet ki jobbra, mennék át oda, erre ő is kirakja, és húzza elém...)Szerk: mindezt a városban, szóval az autópálya nem is feltétel.
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
én nem értem miért teszel olyan óriási különbséget az autópálya és mondjuk a 4 sávos szentendrei út között.
utóbbin állandóan jobbról-balról előznek/haladnak el és a megyeri hídon 100-zal is lehet menni, majdnem autópálya.
a jobbra tarts mindenhol kötelező, csak városban mindenki leszarja, autópályán meg sokszor leszarják.
ésszel kell menni és akkor sehol sem lehet probléma a jobbról elhaladás.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Archer
őstag
Mint írtam: elméletben nem szabadna veszélyesebbnek lennie. Viszont sajnos valóban sok a gyökér/rutintalan/elmebeteg az utakon, így ugrik az elmélet. A hétvégi sofőrökről: az, hogy bénázik a gépkezeléssel, lefullad, szötymörög mert bizonytalan, az csak egy dolog, de az elméleti részt akkor is ismernie kell(ene), mikor kinek van elsőbbsége, telezöld melyik idegen bolygóról került ide, stb. szóval azért ott is sántít, hogy mert keveset megy.
stifi: így még rosszabb hallani a történetet, bár ez mindegyikre igaz. Arról nem szólt a fáma, hogy mennyivel ment, lehet, hogy megússza, ha lassabban megy de neki ez már mindegy. Kicsit amúgy ilyen téren is megy a képmutatás, ajánlgatják (itt is) a 600-as, 1000-res meg még nagyobb gépeket de gondolom mindenki mindig betartja a sebességhatárokat...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Xaels
félisten
Piroson sem mehet át megkülönböztető jelzés adása nélkül.
(#40370) torzo: itt az a baj, hogy a bringások egy részének fingja nincs a KRESZ-ről és úgy közlekednek az autók/motorok/buszok között és ezzel veszélyeztetik a közlekedés biztonságát(a saját biztonságuk legyen a saját dolguk). Leellenőrizni egyszerű, mert ha van jogsija akkor egy esetlges ellenőrzéskor simán továbbengednék, egyébként írnának neki egy szép kis csekket. Ugye motorosoknak sem mindnek van jogsija még is közlekednek.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Laraxior
titán
Csakhogy a villogva szirénázás szigorú szabályokhoz van kötve, és naplóba kell írni, hogy mettől meddig ment a megkülönböztető jelzés, és milyen okból kifolyólag.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Bittorrent topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Energiaital topic
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest