-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
bitrograde
senior tag
Direkt nem akarok válaszolni senkinek, mert nem csácsognék, növelve a káoszt. De azt azért megkérdezném, mert érdekel: a fentiekbôl az tűnik ki, hogy mintha egy-két embernek lenne a rendszeren belûl referenciapontja, amihez képest értelmezi a komponensem jóságát. Hogy ez honnan jön? Mi(lyen) tulajdonsága tesz egy eszkõzt referenciaponttá, egy rendszer alapkövévé? Nem pusztán általánosságban érdekel a kérdés, hanem konkrétan. Mitól lesz a HD650 vagy a Hemp olyan elem, ami köré építkezni kell? Vannak-e ilyen vasak vagy DAC-ok? Én nagyjábòl el tudom a sajátomat mondani, de kiwi vok hogy kimitmiért?
Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
s4tch
veterán
válasz bitrograde #105201 üzenetére
Bármi racionális vagy irracionális oka is lehet: hallottad valahol jól szólni, az a legdrágább elem a láncban, kaptad és ajándékot nem illik továbbadni, az épp az új eszköz és szeretnéd kihozni belőle a maximumot, hallottad saját rendszerben több más elemmel együtt és tudod róla, hogy jól teljesít, stb. Vagy egyszerűen tetszik.
Nálam sokáig a Centrance Hifi-M8 volt a fix pont, azt kicsit sajnálom is, hogy eladtam. Rugalmas volt, mindenhez lehetett illeszteni. Most nincs ilyen elem, sem a hangfalas, sem a fejhallgatós vonalon. Egy gitárom van, amivel együtt temetnek el, minden más zenélős eszköz mehet, ha úgy hozza az élet (megtetszik más, megunom, elkezdenek zavarni a hibái, kell a hely a lakásban, bármi). A fejes láncban most amúgy is a praktikum uralkodik: a Motu M2 tud gitárt fogadni és relatíve kicsi, az Elear jól szól és brutális a dinamikája, nekem ez rendben van. De ha egy Rode AI1 és egy Denon D5200 lenne, alighanem ugyanez lenne a helyzet pepitában: élvezném az előnyöket, nem nagyon zavarnának a hátrányok. A hangfalas vonalat hagyjuk, túl sok az ötlet, kevés a meggyőződés
-
-NoVa-
addikt
válasz bitrograde #105201 üzenetére
Nekem a Hemp az átható közvetlenségével ilyen. A húrok pattanásának a feszességét, a dobon a membrán anyagát, az énekes erőfeszítését átélhetővé teszi. Bevon, és szórakoztat. Ezt a Sennheiserek nem tudták elérni. Ugyanakkor pl a Hemp sem képes olyan pontosan behatároltan átadni a tárgyak térbeli helyét a méretükkel és vertikális pozíciójukkal együtt, mint pl az Empyrean tette.
De hogy köré kéne építkezni, az pont ennél nem annyira szempont. Elvan a Gryphonról, jól szól az RS2 saját gyengécske erősítőjéről is, és habár a Spartan egy gyakori és szeretett OTL alá, nem követelmény, csak hozzáadot finomság.
A legfontosabb együttállásom az nem fejhallgató, hanem in-ear. A SoftEARS RSV mondjuk messze magasabb árkategória, mint egy HD650 vagy Hemp, messze részletesebb és technikásabb is, de kell alá egy alacsony kimeneti impedanciás erősítő és egy finoman analóg hangú R2R DAC, hogy megadja azt a valóságreprodukciót térben és élethűségben, amire képes. Tud másról élesen, szarul, zajosan vagy erőtlenül szólni, de megéri alátenni a technikát, mert személyes előadásélményt ad, érzelmeket közvetít, és atmoszférát fest, úgy, ahogy más cuccom nem.
-
Polllen
nagyúr
válasz bitrograde #105201 üzenetére
Jelenleg nincs ilyen referencia pontom, láncban gondolkodom.
Korábban a Sennheiser 560S valószínűleg az volt a semleges, precíz hangja miatt. Megmutatta milyen karakterű láncot raktam elé, így elméletben egyszerű lett volna nekem tetszőt összerakni. Tévedtem.
Illetve a Quad Era-1 a technikai tudása miatt. Úgy gondoltam egy ideig, hogy nem kell más fejes, mert jobbat csak drágábban kapok, de nem szánok rá többet. Az ízlésem végül felülírta ezt, nem minden a technikai tudás.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
Polllen
nagyúr
válasz emiki6 #105205 üzenetére
Objektíven nézve a Quad Era-1 technikai tudása szerintem a legjobb az összes fejhallgató közül, amit huzamosabb ideig használtam. Sőt, aki próbálta jobb láncokról, azt mondja, hogy remekül skálázódik felfelé.
Ennek ellenére cseréltem anno egy D5200-re, mert jobban tetszett.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
lapalapa
senior tag
válasz Ba cy lus #105159 üzenetére
A legutóbbi Rezső són ki voltak akasztva sorban hd650, hd600 stb.
Mivel még nem hallottam ezeket, gondoltam belehallgatok.
Nem tudom mivel hajtották őket, mi volt a forrás, de semmi különös, hifis hangot hallottam. Szerintem ez alapján nem álltak sorba a vevők.
Ez nem fejhallgató kritika, hanem kiállító kritika (félreértés ne essék).Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Ba cy lus
őstag
válasz emiki6 #105205 üzenetére
Csak mikor a remek technikai tudású fejhallgató mégis lecserélésre kerül huzamosabb használatot követően egy állítólag kevésbé jóra, felvetődik, hogy a technikai tudás fogalma nem olyan egyértelmű. Egy szinten túl pl. a hangszerek szétszedése már nem annyira üdvös (vagyis valójában pontatlanság okozza), illetve esetleg olyan is beletartozik a technikai tudás fogalmába, amit nem lehet "kilóra" mérni: a hangulat, előadásmód. A magas jitterről, és az általa okozott torzításról pl. lehet tudni tapasztalatból, hogy "digitálisabb", "álrészletezőbb", analitikusabb, kevésbé szép, magát kevésbé hallgattató hangot okoz (ezt bkercso is leírta többször a dac topikban). Aki kilóra méri a hangzást technikai szempontból nézve, ilyenkor hajlamos azt gondolni, hogy technikailag jobb a nagyobb torzítású hang, a másik meg szimplán csak "zeneibb". Miközben evidens módon - hisz kisebb a torzítás, és ez hallható is adott esetben - a "zeneibb" hang a technikailag jobb. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy főleg az elmúlt 1-2 évtized eltorzította a hifiben a technikai tudás fogalmát: kilóra mérik, hogy hány hegedű szól, mekkora a tér (K701 és egyéb AKG-k a legjobb példa rá, hogy ezt nem feltétlen technikai jóság okozza), mennyire hallani "ezt-azt". A régi hifi magazinban ellenben inkább beszéltek hangszerek/énekesek helyes/helytelen tonalitásáról, előadásmódjáról, hangulatról, összhangról, dinamikáról. Egy szóval: zeneiségről. A zeneiség fogalma szépen elkülönült a technikai tudástól, miközben valójában beletartozik: szükséges és megkerülhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
bitrograde
senior tag
Én most ott tartok, hogy a semleges=jó. És ezt nem (feltétlenül) a Sennheiserek védelmében mondom. Az élményt valahogy nem a technikától várom, hanem a zenétől, és megelégszem azzal, ha a technika nem áll az útjába, és nem akarja mindenáron saját kézjegyét rajta hagyva interpretálni. Ami persze a technika szabta határokon belül kivédhetetlen, de értékelem a törekvést.
Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
Polllen
nagyúr
válasz Ba cy lus #105211 üzenetére
"Csak mikor a remek technikai tudású fejhallgató mégis lecserélésre kerül huzamosabb használatot követően egy állítólag kevésbé jóra, felvetődik, hogy a technikai tudás fogalma nem olyan egyértelmű."
Szerintem ez egyszerűen eldönthető, ha megkérdezed a cserélőt, hogy fejtse ki az okait. (pl. az ízlés, a kényelem, a hosszú távú karbantartás, költségek, stb-stb számítanak-e a döntésben?)
A világ legjobb technikai tudású fejhallgatóját a hajamra kenhetem, ha én csak Sabaton-t hallgatok és nekem az úgy tetszik csak, ha a mély meg van tolva és felvétel rohadtul nem úgy van keverve...
A technikai tudás és zeneiség szerintem két külön dolog. Az első az, hogy mennyire adja vissza valósághűen az eszköz, ami a felvételen van. A második meg az, hogy mennyire színezi ki és ezáltal fedi el a valóságot nekem tetszően.
Ha egy láncon minden felvétel - a 80-s évekből itt ragadt trash metaltól, a legmodernebb hi-res komoly zenei produkciókig - jól szól, akkor az nem őszinte, csal vagyis technikailag nem tökéletes. Szerintem.
bitrograde
Én is így voltam vele, de sajnos imádom a rock zenét és egy semleges lánccal a zöme nem nyújt élvezetet. Hoztam egy kompromisszumot, hogy ne legyen itthon 1-nél több fejhallgató zenehallgatáshoz.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
lapalapa
senior tag
válasz bitrograde #105213 üzenetére
De ha a technika nem tudja interpretálni a zenét, úgy hogy megfogjon, élményszerű legyen, akkor mire jó?
"..megelégszem azzal, ha a technika nem áll az útjába.." - na ezért szoktak nagyon sok millát fizetni.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Polllen
nagyúr
válasz lapalapa #105215 üzenetére
"De ha a technika nem tudja interpretálni a zenét, úgy hogy megfogjon, élményszerű legyen, akkor mire jó?"
Egy jó minőségű felvételnél csak vissza kell adni azt, ami ott van. Az fogja adni az élményt.
Ha ennél többre vágyik valaki, akkor csalni akar az ízlése alapján. Nincs vele baj, csak ez utóbbit ne tekintsük technikailag referenciának. Szerintem. (ettől még lehet jó technikailag, de a legjobb nem lehet, ha a piacon van olyan, ami élethűbb)A nálam lévő Grado S225x remek példa az utóbbira. Csal, de úgy hogy megfog az előadás és órákat tudom hallgatni. Ettől nem lesz technikailag rossz, de nem is lehet a legjobb.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Ba cy lus
őstag
válasz Polllen #105214 üzenetére
A technikai tudás és zeneiség szerintem két külön dolog. Az első az, hogy mennyire adja vissza valósághűen az eszköz, ami a felvételen van. A második meg az, hogy mennyire színezi ki és ezáltal fedi el a valóságot nekem tetszően.
Ha így definiáljuk a technikai tudást, akkor az ellenőrizhetetlen hallás útján.
Mikor valaki technikai tudásról beszél, azt hallás után teszi. Hacsak nem keményvonalas méréspárti. Ha hallás után teszi, jobb esetben akusztikus, hangosítatlan koncertek lesznek a referencia.A zeneiség azért nem tud külön dolog lenni még akkor sem, ha valaki külön kezeli, mert a kettő között olyan mértékű átfedés van. Lásd pl. torzítás és annak hallható hatásai. Nyilván a zeneiség fogalma is át van itatva szubjektív elemekkel, de ettől még nem lehet leválasztani a technikai tudástól. Olyan egyszerűen nincs, hogy valami technikailag top, de anti-muzikális. Az valójában technikailag sem top.
[ Szerkesztve ]
-
lapalapa
senior tag
válasz Polllen #105216 üzenetére
"Egy jó minőségű felvételnél csak vissza kell adni azt, ami ott van. Az fogja adni az élményt."
Honnan tudod, hogy pontosan hogy szól "eredetiben" a felvétel?
Mert én nem tudom. Ha elhiszem és élményt ad, akkor már jó.
Ha úgy érzed hogy csal, és tetszik, vagy úgy érzed, hogy nem csal és nem tetszik, melyik a jobb?
És honnan tudod, hogy jól érzed?
Én például szeretem a csöveim pár %-os torzítását hallgatni, jobban, mint a félvezetős 0,000002%-ot.
Minden cucc kompromisszum, az a kérdés hogy élményt tud adni, vagy nem, szerintem.
De lehet, hogy túl egyszerű vagyok..Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Remus389
veterán
válasz Ba cy lus #105094 üzenetére
Lehet itt gúnyolódni, de amíg nem hallottátok a HD650-et komolyabb erősítőről, addig teljesen más arcát mutatja. Sokkal inkább, mint a többi fejhallgató. Le lett már ez írva kismilliószor mások által is az évek folyamán, de sokan nem hajlandóak megfogadni mások tapasztalatát, inkább eladják, aztán veszik egyik drága fejest a másik után (amiből már kijönne alkalmas erősítő is), minthogy csak egyszer megpróbálnának a HD650 kedvére tenni.
Mondjuk én csak annyit tennék ehhez, hogy nekem volt HD 6XX-em, ami a jelentések szerint olyan mint a HD650. Nekem Magni 3-asom volt hozzá, amit Lake People G103S-re cseréltem, és valóban javult vele (a mélyei feszesebbek lettek talán, kicsit jobban szólt összességében úgy emlékszem), bár alapvetően nekem nem annyira tetszett a HD6XX hangja, jobban szerettem még az előző HD 579-est is, talán azért mert az a Magni 3-ashoz jobban illett. De Gustard H10-zel valószínűleg még jobb lett volna a HD6XX, bár biztos megvannak a határai. A közepei voltak nagyon jók és életszerűek, a magasai nem voltak bántóak sosem, az is jó volt, a mélyei talán nekem lazák voltak túlságosan, szétfolyósak, lehet ezen egy jobb erősítővel kellett volna segíteni anno. Tere átlagos volt.Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
bitrograde
senior tag
válasz lapalapa #105220 üzenetére
[quote]Honnan tudod, hogy pontosan hogy szól "eredetiben" a felvétel?[/quote]
Ne kezdjük.
Onnan, hogy az akusztikus zenei felvételeim adott láncon emlékeztetnek arra, ahogyan azt az általam sűrűn látogatott koncerteken a hatodik sor közepéről hallottam.[ Szerkesztve ]
Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
Ba cy lus
őstag
válasz Polllen #105218 üzenetére
Igazából az a baj nekem ezel a külön kezeléssel, hogy elmondjuk, milyen f@sza technikailag, viszont a zeneiség minden szubjektív elemével együtt is egy fontos kontroll, kritérium, ami erősen árnyalja a technikai tudást. Kontroll nekünk, hogy ne essünk át a ló túloldalára a tisztasággal, szétszedéssel stb. Szerintem ezért nem lehet ezt így külön kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
-
lapalapa
senior tag
válasz bitrograde #105222 üzenetére
A felvétel maga "eredetiben" úgy szól, ahogy a hangmérnök azt elképzelte a keverőasztalon, meg ahogy a technika egyáltalán fel bírta venni.
Ezt ne keverjük szerintem az igazi élő élményhez (amihez semmi sem fogható), mert egyáltalán nem biztos, hogy sok köze van hozzá.
Ha hasonlít, akkor elhiszem és élmény, ha nem, akkor meg nem. Itt nem gondolom, hogy ha csal a cucc, akkor az jobban fog hasonlítani az élő élményre, de ha igen, akkor csaljon csak, ahogy csak tud.[ Szerkesztve ]
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz bitrograde #105222 üzenetére
Hááát, a "hatodik sor közepéről" nehéz azt hallani, mint egy bármilyen fejhallgatóval. Azt egy jó hangszórós cuccal tudok csak megközelíteni. Szerintem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
emiki6
veterán
válasz Ba cy lus #105211 üzenetére
Itt igazábol az számít, hogy Polllen mit ért technikaiság alatt, én abban nem tudok nyilatkozni, nem hallom, legfeljebb sejtem, elhiszem (mármint hogy mi jobb technikailag). Zeneiséget igen, de az szubjektív (melyikről hat legjobban a zene rám), úgy lett nálam jobb a spartan, mint a MFA és kedvesebb a 400i 2020, mint a 650.
Csak el kéne kérjem reteptől a hd600-at... Az lehet jobb komplementer (középorientáltabb) fejes lenne a quad meg a phoenix mellé, mint a 400i (a 400i az a fejesem, ahol az ének már kellően közvetlen, a 650-nél talán a leg"közvetett"ebb).
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
s4tch
veterán
válasz stellaz #105225 üzenetére
Rockot is fel lehet(ne) jól venni, rockot is lehet(ne) jól hangosítani. A Porcupine Tree mind lemezen, mind koncerten jó példa tud lenni erre. Egyébként olyan szempontból speciális a rock, hogy az elmúlt évtizedek hozzászoktattak minket a loudnesses hangzáshoz, mind a frekimenetet, mind a dinamikát illetően, ezért már hiányoljuk, ha egy rock/metál lemez nem ilyen karakterrel szólal meg.
Az "úgy szól, mint a koncert" felvetésre mindig adódik a kérdés, hogy "melyik?" Egyébként fejhallgató sosem fog koncertélményt adni, már csak a megmozgatott levegő mennyiségéből adódóan sem.
-
PROHARDVER!
Térejetek vissza a normális kerékvgásba, nem kell a személyeskedés, a vita, és az off hsz-ek sem.
Köszönjük. -
-
s4tch
veterán
válasz bitrograde #105235 üzenetére
Stellaz posztjára reagáltam.
-
Ba cy lus
őstag
válasz emiki6 #105230 üzenetére
A zeneiség nem teljesen szubjektív azért, az emberek hallásához igazodott a zene kialakulása, fejlődése. Szóval azért van az emberek hallásában bőséggel közös halmaz.
És ha már a felvételhez való hűség alapján definiáljuk a technikai tudást, azt sem árt megemlíteni, hogy a zeneiség - minden bizonnyal - a felvételen is ott van, a harmónia, az előadásmód, tehát ilyen szempontból is kell vizsgálni, hogy megfelelő mederben tartsuk a technikai tudásról alkotott elképzelésünket. De a felvételt nem tudjuk ellenőrizni, azt tudjuk, hogy élőben megfelelő akusztika mellett többnyire ott van. Ha egy eszköz ezt eltorzítja, akkor épp úgy csal, mintha "csinálná a zenét". Szóval ha ilyen szempontból nem vizsgálódunk, nem kötjük technikai képességhez, az olyan, mintha ignorálnánk egy érzékszervünket a meghallgatás során, mikor technikai képességet vizsgálunk.[ Szerkesztve ]
-
emiki6
veterán
válasz Ba cy lus #105237 üzenetére
Elektronikus zenénél kezd érdekes lenni talán, mert ott még ha keresné se talalna az ember referenciát. NoVa említette Carpenter Brut-ot, most rákaptam, sokat hallgattam. Szintetikus, de mégis zene, zenei, ami valahol meglepő. És van amiről zeneibb, van amiről kevésbé.
Beszélt a "gyorsaságról", az is érdekes tapasztalat volt. Tényleg egy phoenixről vagy etymoticról a torz hangok jobban adják: ropogósabbak, testesebbek, míg "lassabb" driverről zavaróvá, zajszerűvé válnak, már a quadról sem olyan, pedig az timbre-ben ott van (400i-vel, 650-nel nem teszteltem). Meglepődtem mennyire élvezetes tud lenni egy jól visszaadott torz hang.(Kicsit elkalandoztam, nem teljesen válasz lett ez, csak már meg akartam osztani.)
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
szakibá...
senior tag
Egy újabb fejhallgató tesztelő csatornájába botlottam, hátha még nem ismeritek. A pasas elméletében van logika, a honlapján is érdemes nézelődni. Jó szórakozást!
Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!
-
Zoliee
senior tag
válasz szaki58 #105056 üzenetére
?????
Szia!
El vagy veszve. Kíváncsian várnám a beszámolod.
Tudom-tudom nem jutottál szóhoz ebben a hd650jólszólhogyszólnemúgyszóléneztmondtamteaztdemégsem, illetve a yutuberhazudikvagyigazatmonddebizonyítsdlinkeljakkorisvásárolokénhiszeknekistb cunamiban, de én inkább erről olvasnék...
Szerk: nekem is megváltozott a véleményem róla a hd800s-el való összehallgatást követően[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz szakibá... #105239 üzenetére
"egy tonna elméletnél többet ér egyetlen gramm gyakorlat"
(Szvámi Sivánanda)Ui: számomra a néhai innerfidelity volt az egyetlen értékelhető fejes teszt, de rá is érvényes a fenti mondat.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
CyberFriend
tag
válasz bitrograde #105201 üzenetére
Nálam a HD600 a referencia a maga semlegességével, természetességével. Általánosságban ehhez, mint magas impedanciás, dinamikus fejeshez egy csöves OTL erősítő való, ezzel nyílik ki, lesz kellően dinamikus, széles, telt megszólalású. Konkrétan egy Feliks Euforiával hallgatom. Szóval ez így inkább egy referenciapáros, mint ahogy a planárok a hybrid csövesekkel párosodnak legjobban. Meg persze számtalan szilárdtest erősítővel is.
-
mqm
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek személyes tapasztalata a következővel:
Monoprice BT-600AN
Külföldi teszteken elég jókat hoz.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seestern 600t karóra: https://hardverapro.hu/apro/seestern_sub600t_doxa_homage/hsz_1-200.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Óra topik
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Házimozi belépő szinten
- SörcsaPH!
- Linux kezdőknek
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Microsoft Excel topic
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen