Új hozzászólás Aktív témák

  • giigz

    veterán

    Na szóval a gumi témára:

    Ott kezdődött, hogy SocketA megkérdezte, defektes gumit érdemes-e venni, konkrétan egy 7 éves Bridgestone, kb. 4 mm profillal.

    Erre azt írtam neki, hogy "Ha nem tervezed sokáig használni, akkor vehetsz használtat, minta legyen meg, + ne legyen túl öreg, egyébként gumiból csak újat, megéri a többlet kiadást."

    Úgy látom, ezt úgy sikerült értelmezni, hogy szerintem gumiból csak újat lehet venni, viszont erről szó sincs, a mondatnak van egy első része is, ahol direkt írtam, hogy HA NEM TERVEZI SOKÁIG HASZNÁLNI, AKKOR VEHET HASZNÁLTAT. Tehát ha ezt értelmezzük, akkor azt jelenti, hogy az én véleményem szerint, ha nem fogja sokat használni, értsd több évet vagy sok ezer km-t, akkor nyugodtan megveheti a használtat, elvégre azt a kevés km-t meg tudja tenni azon is, és azért még éppen egy kevéske tapadás is lesz.

    Aztán ment a beszélgetés, és írtam, hogy "Mióta új gumit használok, azóta változott így át a véleményem. :) Gumiból csak újat, az ilyen 4-5 évesen levetett használtat megvenni semmi értelme, pénzkidobás szvsz."

    Természetesen itt is arról van szó, hogy aki hosszútávon tervez az autóval, mint pl. én, tehát 4-5 évig legalább tervezi megtartani, az jobban jár egy jó minőségű új gumival, ugyanis egy Dunlop, Conti, GY, Vredestein, stb. 100% biztos, hogy sokkal jobban fog tapadni, mint egy 4-5 éves szintén Dunlop, Conti, stb., pláne nem beszélve arról, hogy az újonnan megvásárolt 5 év múlva is jól fog tapadni, viszont az akkor már 10 éves használt lehet bármilyen prémium, akkor sem fog olyan jól tapadni.

    Nekem az a prémium gumi, ami kiemelkedik a többi közül tapadásban, minőségben, élettartamban, esetleg fogyasztásban, zajszintben.

    Ezután jött SocketA válasza: "Miert penzkidobas egy 60-80eFt-os szett (vagy megdragabb, mert szerintem nem a Vredestein a minoseg csucsa) egy 15-20eFt-os par eves gumit venni, amikor nincsenek hosszutavu terveim a kocsival, illetve - ahogy mar tobbszor mondtam- evi 5eKm-t gurulok kb ezekkel a kerekekkel."

    Itt félreértelmezte a hozzászólásaimat, ugyanis nem azt írtam, hogy pénzkidobás megvenni pár ezer km-re, hanem az elejétől kezdve pont azt írom, hogy ha kevés használatot tervez, akkor pont a legjobb megoldás a használt gumi, és én azt írtam, hogy hosszútávra pénzkidobás a 4-5 éves használt. Tehát attól még, hogy szó szerint nem írtam le másodjára, hogy hosszútávra értem, attól még, mivel arról volt szó, arra értettem, és saját magamra vetítettem, tehát köztudottan hosszútávra tervezve, ezért szerintem egyértelmű, hogy azokból amiket írtam, le lehet szűrni a véleményemet, ami sokadjára: Úgy, hogy lehet eladom a kocsimat 2 hónap múlva, de ha nem, akkor egy év alatt 5k km-t megyek, és tervezzük a kocsi cserét, úgy tökéletes a használt, de jó minőségű/állapotú gumi, egyébként aki legalább 3 évig még tervez a kocsival, és nem évi 5k-t megy, annak véleményem szerint csakis csak új gumit célszerű venni, kivéve ha pl. talál egy 2 éves prémiumot 6-7 mm-rel, de ez ritka mint a fehér holló.

    Folytatva: Azt írta SocketA, hogy szerinte nem a Vredestein a minőség csúcsa, úgy beállítva, mintha én azt írtam volna, hogy a Vredi a minőség csúcsa, közben pedig "...ami elég jó minőség (teszt győztes) Vredestein...", tehát azt írtam, hogy amiket vettem gumi, elég jó minőségű, teszt győztes is volt, havon az ADAC szerint jelenleg is a legjobb, és kész, szó nem volt arról, hogy a Vredestein lenne a minőség csúcsa, bár az biztos, hogy a top kategóriában van, ahhoz képest kedvezőbb árral.

    "Mivel lennek elorebb egy zsir uj szettel? Hamarabb megallnek, kevesebbet fogyasztana a kocsi? 5eKm alatt visszajonne a benzinben a penz?"

    Az biztos, hogy hamarabb megállnál, adott esetben (pl. Dunlop BR) kevesebbet is fogyasztana a kocsi 2-3 dl-rel (nem tapasztaltam, kornelka-nak a másik topicból kb. 2 decit hozott a C-s besorolás), benzinben nem jönne vissza, viszont ha pont azon a méteren múlik egy csatt, akkor kamatostul.

    "Amugy megkerdezhetem, ha ilyen profi gumijaid vannak, akkor profin is tarolod oket? Felnin vannak, le vannak kenve, van allvanyod hozza?"

    Felnin vannak, a gumikat minden lerakáskor lemossuk, lekezeljük, állványon van, pincében.

    "De meddig lesz jobb az uj?!"

    Az új mindig egyre jobb lesz, tehát ha ugyanazt a gumit hasonlítjuk 5 évesen és újonnan, akkor a vásárláskor még kicsi a különbség (relatíve), 2-3 év múlva már egyre nagyobb, 5 év múlva már esőben pl. összehasonlíthatatlan. Mivel írtad az ár/érték arányt, ezért a te helyzetedben a használt a megoldás, viszont nagyon nehéz lesz találni.

    Azt nem tudom, milyen a Tesco-s gumi 60k-ért, és miért gondolod, hogy 100k a jó gumiszett, a rob és tresh által ajánlott, elvileg esőben is nagyon jól tapadó Fulda Ecocontrol 54k, további jó gumik tartósan Toyo Proxes CF2 57k, sokak által kedvelt Hankook K425 58k, Dunlop SP Sport 01 58k!!!!, Uniroyal RainExpert 60k, Vredestein SportTrac 5 60k (tudásának érdemes utánanézni!!!!), Goodyear is van 62k-ért, Continental 62k-ért, Pirelli 63-ért, stb., tehát az általad 60k-ért Tesco-s guminak említett összegből a legnagyobb gyártók legjobb gumijait lehet megkapni 195/65 R15 méretben.

    myco, miért hülyeség az, amit írtam? Most részleteztem, ha még valamire úgy gondolod, hogy hülyeség, akkor szólj, próbálom azt is tisztázni, szerintem nem írok hülyeséget, és tényleg nem is akarok azt írni, ezért ha valamire azt gondolod, akkor írd is meg, hogy mi a hülyeség abban, amit írtam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák