-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39199 üzenetére
Röviden hogy értsd mit hasznának ki a a chipes emberek:
Mivel minden motor más és más , értsd nincs két egyforma így a gyárban amikor programozták őket olyan szoftver kerül rájuk amit mindegyik motor tudni fog probléma mentesen ugyan azt a teljesítményt. Lehet hogy simán bírná minden második motor a 130lovat is de nekik nem éri meg külön programozni mindet és tesztelni ergo rátöltik mindegyiken hibátlanul futó 106 lovas programot és így adják el. Na most pont ezért van ezekbe a motorokba rejtett tartalék (nevezzük így) amit chipelés címszó alatt aknáznak ki. De ez egy hülye kifejezés szerintem. Röviden annyi történik hogy az úriember aki belenyúl a vezérlésbe neki áll optimalizálni a rendszert itt figyelembe veszi a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, a hozzá tartozó beszívott levegőt , töltőnyomást stb. Ergo mindent picit feljebb nyom így lehetséges az hogy alacsonyabb fordulatról jobban húz. Ezeknek a mértéke 5-15% -ig bármennyi lehet igény kérdése. Mivel ugye pl alacsonyabb fordulaton több nyomaték van jelen így lehetséges hogy minimálisan csökkenhet a fogyi , mivel kisebb energia kell neki a bodé mozgatásához. Elégé összetett a dolog ezért írtam nem mindegy ki nyúl hozzá, mert egy rossz vagy túl nagy töltőnyomással hamar a seggére lehet verni a turbónak..
Itt egy grafikon hogy lásd is mi történik.
Jól látható hogy adott fordulatnál mennyivel több nyomaték van a vasban
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39202 üzenetére
Igen nem lehet baj Meg amúgy is lementi a gyárit és elrakja vagy neked oda adja aztán ha meguntad vagy eladnád visszamész és felteszi díjmentesen aztán olyan lesz mint amikor vetted
Amúgy egy jó chip nagyon sokat függ az autó állapotától is pl turbó , porlasztók
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Nekem most a két oldala, az elment klíma + búgás és a fura hangok az első. Ha ezek kész, akkor lehet, hogy megkapja. Azért egy majdnem 300 Nm elég kemény lenne
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Dr. Romano
veterán
válasz rob210 #39192 üzenetére
Hát a jeladó ki lett cserélve és csak csinálja rohadjon meg. Elég idegesítő, most legszívesebben...
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
daniel2121
senior tag
Megane 2 autóm van 2008-as 76KW-os,lassan 120000km lesz benne amikor esedékes lenne a nagyszervíz. Milyen szíj ill. egyéb szükséges alkatrész fajta javasolt? Hajtókar csapágyat kell cserélni ill. javasolt?
-
rob210
Topikgazda
válasz Dr. Romano #39210 üzenetére
Hát én is kételkedtem benne, hogy ettől lenne.
Először is a szerelő remélem visszaadja a pénzt hiszen nem az FHP volt a ludas.
Másrészről, elkezdeném azokat cserélni ha nincs jobb de első körben mérni amiket írtam.
Mert ott lesz valamelyik a ludas.
Az is lehet, hogy csak a vezetéke tört meg valamelyiknek és kontaktos lett emiatt.
Nekem a hőgombám csatlakozója tört el egyszer, össze vissza grált a hőfokjelző.
Kapott két zsugorcsövet a két szál vezeték és azóta is hibátlanul üzemel.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz daniel2121 #39211 üzenetére
76KW akkor gondolom benzin?
Gates szíjkészlet dolz vízpumpa.
Hosszbordásból is Gates.
Ha az nem lenne akkor conti dayco.Hajtókar csapágyat benzinesnél nem nagyon kell cserélni. Az diesel betegség.
Ha diesel akkor csere érett.Renault power
-
g.gergo
senior tag
válasz daniel2121 #39211 üzenetére
A 106-osokat érinti leginkább a hk csapágy problémája, de gyakarlatilag az összeset. Amennyiben nem tartottad be a 30ezres gyári előírást az olajcserénél, és hamarabb cseréltegetted, akkor elég 150-200 között cserélned. Ha nem, akkor is ráérne 150 körül, de ezt döntsd el.
Szerintem gates vagy contitech, esetleg ina.
-
g.gergo
senior tag
válasz daniel2121 #39215 üzenetére
Akkor én még hagynám. Bőven ráérsz később is. De igazából csapágy, tömítés és munkadíjból áll. Kb 20e-el lenne több. Ha zavar, és ezáltal megnyugodnál, akkor cseréltesd.
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Régen valahol találtam egy leírást, hogyan kell házilag tuner list-es rádióhoz cd-tár emulátort csinálni, de most sehol nem találom akárhogy keresem. Nincs meg véletlenül valakinek a link?
Köszi!
Szerk.: Szerintem meganeklubon volt de levehették.
[ Szerkesztve ]
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Tönkre ment a balos ablakemelő a Scenic I-ünkben. Szétszedtem és eléggé szerteszét ment, a bowdenvégi műanyag eltört, elhajlott a bowdenház vége és a bowden össze-vissza gyűrődve feltekeredett a hajtás tengelyére.
Azt szeretném kérdezni, hogy elegendő-e ezt a készletet megvennem vagy inkább komplett emelőszerkezetet mindenestül, ami kb duplaannyiba kerül, vagy inkább bontottat keressek.
Előre is köszönöm.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv, megint Scenic I. !
A csomagtér zár mellékelt képén láthatóak a fül végeken fehér műanyag bigyók.
Ha jól gondolom, ezek tartják a fület megfelelő pozícióban. Már nagyon elkoptak, elrepedtek ezért nem tartják, így a fül elmozdul és nem csukódik be az ajtó. Ideiglenesen papírfecnivel pozícióban tudom tartani a lecsukásig, de ha kiesik akkor nem csukódik és beszorul a fül, amit gyengébb kezek nem tudnak kiszabadítani.
Lehet ilyen bigyókat szerezni valahol, vagy ez márkaszervízes alkatrészrendelés?[ Szerkesztve ]
NT
-
FerNandor
őstag
Audio box és hólánc elkelt.
Akit érdekel, van még 4 db megane II, scenic II belső kilincsem.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
King Unique
titán
Üdv!
Az alany egy 2005-ös Megane 1.5 dci [link].
A hiba, hogy a központi zár nem működik....először azt hittem, hogy a kártyában az elem gyenge, de hiába cseréltem, csak kattog és nem zár. + újabban a csomagtartót sem lehet kinyitni, amivel nem is tudom hirtelen mit kezdjekMi okozza a hibát, vmi érzékelő, relé és társai elment benne? Illetve gondolom otthon jobb, ha neki sem állok nézegetni, hanem viszem szakihoz/ szervizbe?
Amúgy szerelőnél volt x hónapig, mert pár dolgot cserélni kellett, most volt porlasztócsere, ami után nagyon jól megy. Viszont a CD rádióban bent ragadt egy lemez és ki sem adja, mert kéri a 4 jegyű kódot, de azt már nem is tudom hol keressem? Szal még ez is...
[ Szerkesztve ]
-
sonesz
újonc
Sziasztok!
2004- és Renault Meganeom van 1.6 benzin.
Olyan hibát produkál az autó hogy amikor reggel hidegen beindítom 2000 fordulat után nem megy és 1-esben ha nem váltom el ilyenkor rángat is ha eléri ezt a tartomànyt és nyomnàm neki tovàbb. Nyomom a gázt és a fordulatszám mérő alig indul meg felfelé és mintha lelépnék, a gázrol pedig csutkára nyomom. Aztán utána 30 secre ez a hiba megszűnik. Melegen semmi ilyen probléma nincs. Illetve ha emelkedőn állok alapjáraton olyan az autó mintha lüktetne, fordulatszám mérő szépen áll egy helyben. Ezt meleg is csinálja. Talàlkozott már valaki ilyen problémákkal? Illetve mi lehet a bibi?
Előre is köszi a helpet -
Szendwich
tag
válasz King Unique #39225 üzenetére
CD-s kerdesedre : [link]
Vagy Google es "renault radio code". Van android app, stb. -
FerNandor
őstag
válasz Bpeti55 #39231 üzenetére
Hát akkor lehet, hogy ezért nem tudtam én összerakni MII-nél.. basszus. sehogysem volt jó a bowden hosszúsága, illeszkedése. aztán, amikor azt hittem, hogy jó, akkor meg bedarálta az újat is és vihettem karosszériáshoz.. ahol meg azért elég trehány munkát tudnak végezni.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
Csináltam gyors egy kis felmérést.
Lukoil helyben:
dízel: 350.9Ft elvileg adalék nélkül, "csupaszon a MOL-tól"
dízel TopN: +15Ft, tehát 365.9Ft és adalékkal.Eni:
356.9Ft adalékolt Hétvégén -5Ft és -8Ft= 343.9Ft
DieselTECH: +25 Ft, tehát 381.9Ft KÉNMENTES (mint nyugaton) és adalékolt, hétvégén -5Ft és -15Ft= 361.9Ft
(benzineseknek, a 98-as itt is osztrák elvileg)Mobil Petrol: 346.9Ft, (nem szokott kedvezmény lenni, nem voltam ott kérdezgetni így nem tudok semmit)
OMV:
sima: 349.9Ft (elvileg cetánban 1-2-vel több, mint a sima magyar gázolaj --MOL-- 49 vs 50-51)Maxxmotion: +37Ft = 386.9Ft (Ausztriából jön és KÉNMENTES, cetánban + 8 kb, vagyis olyan 60 körüli elvileg)
Ezek alapján? Én szerintem legközelebb kipróbálom az Eninél a DieselTECH-et. 25FtFt-tal, mint a sima és hétvégén a Forensis kártyával itt a legolcsóbb nekem a sima. Elvileg kénmentes és adalékolt, nyugaton ilyet adnak már simaként. A MOL-tól jön, de hogy a MOL honnan szerzi?..
Lehet, hogy osztrák a Maxxmotion, de az a plusz 37Ft, az ottani "simához" képest biztos nem éri meg nekem, föleg Eni simához képest 43Ft-tal több, eni "prémiumhoz" képest pedig 25Ft-tal.
Egy tanknál omv házon belül lenne 45l --- +37Ft 1665Ft plusz
Eni simához képest: 1935Ft
Eni prémiumhoz képest: 1125FtHa spurit nézek Enivel: Mondjuk 2800Ft/5dl, egy teletankhoz: 560Ft plusz, Eni simával: 343.9Ft/l
x 45l =15475Ft + 560Ft = 16035Eni prémiummal: 361.9Ft x 45l = 16285Ft, tehát 250Ft-tal drágább, mintha spurit használnék..
Szerintetek?
(de komolyan!)Esetleg a sima OMV-t kipróbálni magában? (ami elvileg jobb is kicsit, mint a sima magyar gázolaj?)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
És ha nem baj, direkt külön hsz-ben, hogy ne vesszen el:
A korábbi fura hangokhoz.. van még valami, hátha összeköttetésben van a többi dologgal.
Szóval: ha 1-böl kettöbe váltok úgy, hogy picit jobban kihúzatom és gyorsabban történik a váltás, vagyis még nem engedtem fel a kuplungot, de kicsi gázt már engedek rá, akkor ilyen "tyúúh", hangja van, mintha hirtelen valami falsch levegöt szívna (mondjuk igaziból nem nagyon tudom, hogy annak milyen hangja van, de ahhoz tudnám hasonlítani)
De ez kettöben is megy (többit nem tudom, nem figyeltem) tehát kb még csúsztatott pozícióban van a kuplung és akkor már engedem rá a gázt, de mindezt gyorsan. Igaziból ez akkor feltünö, amikor gyorsan indulok, sietek.Mi lehet?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39234 üzenetére
Ne számolj kalkulálj semmi ha tudsz tankolj osztrák OMW-t esetleg egy félliteres palackba is tegyél és hozd át kételkedő embereknek..minőségbe ég és föld lesz az autónak meg a legjobb üzemanyagot adod. Itthon mind egy fos... nem hiába haltak el a korai dci-k... (csak nálunk tök érdekes). Itthon OMW-MOL kút nálam 2 éve csak itt járt az autóm.
-
FerNandor
őstag
hát de osztrákot elvileg csak a maxxmotionnal tankolok, annyival drágábban meg nem fogok.
Akkor?
Pécs messze van Ausztriától"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-=Tiger=-
tag
Én meg össze tudom számolni a 2 kezemen, hogy amióta jogsim van, (lassan 15 éve) hányszor jártam MOL és OMW kúton (Shell kutat szerintem még nem is láttam. ). Igaz mostanában kevesebbet járok autóval, de ennek ellenére 3 autóba megy folyamatosan a tankolás. (mind3 dci) Semmi baja és eddig sem volt semmi baja egyiknek sem). Még az auchan kúton sem tankolok a drágábból. Nem azért mert nem érdemelné meg a kocsi, se többet se levesebbet nem megyek el a drágábbal, pedig 5 alatt eljárok városban is) És jobban sem megy...
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz -=Tiger=- #39239 üzenetére
Ha kiveszed, látszik, hogy milyen állapotban van. Autósboltokban adnak jó áron csapágykészletet, (8-10 ezerFt, King, Glyco) csavarkészlet kb 15-20 ezer, ha jól emlékszem.
Pl. Szakál metálAz auchanról azt hallottam, hogy sima adalékolatlan gázolaj. Most elvileg a Lukoilnál a pénztáros azt mondta, hogy az is ilyen.. Ahhoz képest meg drágább itt Pécsen, mint pl az OMV..
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
g.gergo
senior tag
válasz -=Tiger=- #39239 üzenetére
Megírod nekik az évjáratot, motorszámot stb. és megmondják van-e nekik készleten, ha kell, 2 napon belül nálad van. King Engine Bearings csapágyat keress. Ha még nem volt ott babrálva bármi is, akkor alapméretes kell. Ezen kívül kell még kartertömítés, ami 2-3e, más nem kell. Persze az olaj, olajszűr cseréjén kívül.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz -=Tiger=- #39238 üzenetére
Első szériás dci-ket írtam De hidd el nekem hogy amit az ilyen orosz,noname, f@sz tudja milyen kúton kapsz gázolajat annyi köze sincs hozzá mint pl egy omw/mol.. az osztrák nyálhoz meg végképp semmi. Van dci,tdi is a családba igaz ebből a tdi adagolós sokat elbír de mióta behoztam itthon csak "rendes" kutat látott és fog is. Szedtem szét adagolót ami a sok aiwa,luk oil meg társain tankolva járta az országot 50k-t bírt a tömítés.. na mindegy a lényegen nem változtat nálunk a dci is csak rendes kútra megy de pl amikor franciába vannak apámék -1 literre jár az autó és még csendesebben mint itthon. Jó tanács ként adalékot nem árt néha adni a gépnek meg fogja hálálni főleg hogy itthon kispórolják minden kúton. Ha pesti vagy és lesz valamikor valami mini meet viszek én osztrák gázolajat meg magyart és rögtön látni/érezni fogod a különbséget. Mert mi ugye ugyan azt kapjuk csak a kút pancsolja.. Sose felejtem el -10 fok körül volt amikor mentem volna tankolni ahol haverom dolgozott és közölte hogy nincs gázolaj mert lefagyott. Na most fizikát ismerve erre csak akkor van lehetőség ha szénné van hígítva az üzemanyag.. Ezért szoktam mondani hogy adalék 3-4 tankolás után jót tesz neki. pl tda castrol, liqui moly teljesen jó előbbi nehezebben beszerezhető.
(#39239) -=Tiger=-: 130-150k ként csere mindegyik 1.5 dciben. Alacsonyon fordulaton túl sok a töltőnyomás aztán az ad a hajtókaroknak. Pont most sz*pók a céges meganeommal e végett. 170nél meg halt blokk felújítás 311-nél szintén kb 2 hónapja elment 2 hajtókar, csapágyak kukák, főtengely ma derül ki hogy lehet e a régi gyárit köszörültetni mert azt is haza vágta ez az apró gond. Hozzáteszem az autó nem volt sohase elhanyagolva 10 ezrenként gyári olaj+szűrő és folyamatosan szervizelve 20k ként. Hajtókarcsapágy egy jó fajta 16k ból meg van olajcserekor pedig max +10k munkadíjért kicserélik neked aztán nyugodtan aludhatsz. Bár az első 2-3 ezer km-ig nem igen szabad kenni a száját ha kopjon picit be
[ Szerkesztve ]
-
Pecc
őstag
Urak!
M1 PH2 kormánymű perselyeket lehetséges külön cserélni, vagy komplett kormányművet kell ?
Lukra futottam a kormányösszekötő rúd cserével, ugyanúgy picit kottyan a bal oldal. Gömbfel, stabszilent is cserélve.Köszi
-
mycso
Topikgazda
válasz -=Tiger=- #39239 üzenetére
Hajtókar csapágy:
"Nos mint kiderült a csavarokat is cserélni kellett, így a csapágy 8k + csavarok 10,5k + olajdekli tömítés 7k.
Egyébként azt mondják az okosak, hogy 160-180k km-enként illik ezt megejteni."Ez egy közepesen kopott csapágysor (illetve indexen azt mondták, hogy láttak már ettől rosszabbat):link
Megállapítani, hogy milyenek csak szétszedés után. Illetve van olyan eset, hogy hallod a csapágyak zörgését, viszont akkor már régen rossz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Fallout 76
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Xbox tulajok OFF topicja
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Crypto Trade
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest