-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #51642 üzenetére
Ahogy írják a többiek is, ez sajnos 95%, hogy rugótörés, más nem nagyon tud csörögni.
Esetleg még a féknél tud egy két lemezke zörögni, de az a ritkábbik eset.
Ráadásul a rugótörés keréklevétellel és szemrevételezéssel azonnal látszik.Erős fékezésnél nem húz el a kocsi valamerre?
Renault power
-
BLUE TORNADO
senior tag
Tegnap néztem, hogy az óracsoport jeladót (km óra jeladó) hogyan tudnám kiszerelni a helyéről. Odáig eljutottam, hogy levettem róla a csatlakozót, de onnan tovább nem jutottam. Valaki? HELP!!
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
xardas
tag
válasz rob210 #51650 üzenetére
Szia!
Tegnap éjjel a kommentem után megpróbáltam itt is utána olvasni a generátor témának meg is találtam a Gates leírást a 5-6pk-s mizériáról ma reggel az volt az első hogy lerohanjak és bordákat számoljak
Mind a generátor mind a szíj 5pk-s.
Valeo 8200 100907-s generátor van most benne. Már csak azt nem tudom hogy ez a gyária-e...
Most beszéltem 2 felújító műhellyel ha csak csapgy probléma akkor zt mondják hogy 20-30 körül számolhatok. egyik helyen már holnapra tudnék is menni (estére meg is csinálnák elvileg).
Vajon lábon kivihető oda a kocsi? (már ha az akksiban van craft) vagy benne bármi elektronika amit megzavarhat(/elb*szhat) hogy nincs töltés?Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
-
FerNandor
őstag
Köszi mindenki a tippet. Hamarosan meg lesz nézve.
Annyi még, hogy szar úton, ahol csinálta, ott fékeztem és akkor nem jelentkezett a hang. Féknél mi tud ilyet okozni?
És mindkét oldal felől hallom."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #51652 üzenetére
Ezt egyszer már leírtam neked , vagy rosszul emlékszem?
A csatlakozót leveszed róla, kihúzod a biztosító szeget és felfelé meghúzod a jeladót.
Nem tart 20 percnél tovább.
Csak nagyon hajlékony kéz kell hozzáRenault power
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz rob210 #51656 üzenetére
Sikerült rájönnöm végül Nincs benne semmilyen biztosító szeg. Egyszerűen felfelé kell húzni. Egy gumi gyűrű tartja a helyén. Kitakarítottam WD40-el, mert agyig volt olajsárral. Viszont most a kilométerszámláló halványan jelez. Azt mitől produkálja?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
LamerGyuri
senior tag
Van valakinek Romániában megbízható ismerőse?
Találtam náluk könyöklőt, de csak romániai cím választható kézbesítésre."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #51657 üzenetére
És hola biztosító???? Mert gyárilag van benne.
Hiszen az tartja a helyén a megfelelő pozícióban.
Ha halványan jelez az érdekes. A műszerfal többi világító visszajelzéséhez képest halványan?Renault power
-
Tomi0703
őstag
Hali!
Olyan problemam lenne, hogy ha klimazok, csak a vezeto oldalon (lab es kormany meletti szellozobol) jon a hideg. Szelvedonel, anyosoldalon lent es kozepen is, valamint a kozepso szellozobol is sima hideg levego jon. Hideg meleg tokeletesen megy, csak klimaval nem akar huteni. Mire kene ranezni?
Valamint a kozepso szellozo sem valami fasza, alig fuj, meg maxon is. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz rob210 #51659 üzenetére
Nem volt benne!! Igen, a többihez képest világít halványan. De ezt tegnap óta produkálja. Most még egyenlőre mér a sebesség mérő. Ámbár nem tudom, hogy ezek mennyire tudnak "csalni"?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
orosziem81
tag
válasz FerNandor #51654 üzenetére
Szia,
Ha ez tényleg rugótörés, akkor vedd figyelembe, hogy balaesetveszélyes így közlekedni. A kocsit javasolt traileren elvinni a szakihoz, vagy helyben szétkapni, 2 oldali rugócsere, aztán gurulhatsz futóműbeállításra.
Nekem egy gumiköpenyem bánja, mert a letört rugó darab elnyíródott éles része szana-széjjel vágta. -
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #51662 üzenetére
Rugócsere után miért kell futóműveshez menni?
Mi köze a futómű beállításnak a rugózáshoz?Renault power
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #51642 üzenetére
Nekem is a rugóspirálból letörött rugómenet adott a rugótányéron pattogva ilyen hangot. Kereket leszeded, akkor látod ott van-e a gond.
Orosziem81: én speciel nem tudtam mi okozza a zörgést, így mentem el vele vagy 1000km-t. Nem ült egyik oldalt sem a kocsi, emiatt nem gyanakodtam, mivel jól viselkedett az úton. A tréler azért lehet túlzás kicsit de óvatosan el lehet gurulni így is szerelőhöz. Egyébként a szerelő azt mondta, hogy kilácsított-keskenyített rugóvégű rugót törésveszély végett nem szívesen épít be.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
BLUE TORNADO
senior tag
A generátor hosszbordás szíjam majdnem minden indításkor csúszik kb 2-5 másodpercig. Még nem igazán akarom lecseréltetni. Mondtak nekem olyat, hogy szappannal be kell kenni, és akkor elmúlik a visító hang. Feszíteni nem akarom, mert ahhoz inkább nem kezdenék. Van valami valóság alapja ennek a szappanos dolognak, vagy valakinek valami házi ötlete ez ellen?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
diablo1984
veterán
válasz BLUE TORNADO #51666 üzenetére
van erre a célra spray is....
-
eTrade
tag
válasz BLUE TORNADO #51666 üzenetére
Inkább cseréld le, nem nagy tétel.
-
xardas
tag
válasz rob210 #51655 üzenetére
rob210: Köszönöm a felajánlást de én újpesten lakok. szerintem ez az elugrok kategórián kivül esik
Amúgy megtörtént ma az utazás: amíg oda értem (Szentendrére) nem kapcsolt karácsonyfa módba az óracsoport. A szakik az törént hogy a szabadonfutóban ("ami nem is szabadonfutó, csak gumis csillapító") elszakadt a gumi, valahogy hülyén elkezdett feszülni, szétfeszítette a csapágyat... új szíjjal ki és beszereléssel 42.
Érdekesség: Azt mondják a helyiek hogy ennek a csillapítónak/szabadonfutónak a cseréje a szíj cserével együtt meg kell történnie. Ti így csináljátok?Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
-
Tomi0703
őstag
válasz kalmanchris #51665 üzenetére
Akkor feltöltetem és meglátjuk.
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #51663 üzenetére
Az előző kommentemhez utólag hozzáteszem, hogy nem vagyok autószerelő, és még csak épülget az ismerettáram. De az írottak saját tapasztalatból jöttek.
Nekem erősen javasolták a futómű állítást, mivel a komplett lengéscsillapítást kibontották.
Ettől még lehet, hogy csak plusz bevételhez szerettek volna jutni.. -
diablo1984
veterán
válasz orosziem81 #51674 üzenetére
A teleszkópot ha kiveszik, attól még nem megy el a futómű, a lagunának is olyan futóműve volt, hogy lényegében csak a kormány és ez által a kerék összetartás állítható, minden más fix!(ugyanilyen a toyotám is). Egy rugócsere miatt meg a kormányösszekötőt nem kell csavargatni sehová, sőt még a tengelycsonkból sem kell kikötni sem, így nem indokolt a futóműves csak ezért.....
-
BLUE TORNADO
senior tag
Ma ráakadtam egy ugyan olyan autóra, mint az enyém. Abból a váltó, első lökös, plusz 1-2 kis motyó hiányzik. Az alja fuszik, a küszöb szintén. Lámpák, tükrök, a belseje 95%-a jó. Ez annyiban különbözik, hogy az enyém 1.4, amaz 1.6. A csávó eladná egyben 50-ért. A papírjai megvannak, de nincs kivonatva forgalomból sem ideiglenesen, sem végleg. A rendszám is rajta van. Mondták, hogy valami bontási papírral nyugodtan el tudnám hozatni. Első kérdés: Megéri-e az 50-et? A fuvar kb 10-ből meglenne (tréler) Második kérdés: A bontási papíros vételnek mi a módja és menete? Alkatrésznek venném meg a kocsit.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #51676 üzenetére
Nézz utána, de szerintem macera és volt róla szó, hogy csak bontónak fognak bontási engedélyt kiadni, hogy ez így lett-e nem tudom, de a neten fent van minden.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #51674 üzenetére
Na igen ezért kérdeztem.
Egy axiál csukló cserénél kötelező egy lengőkar cserénél azt mondom én is, hogy inkább legyen.
De egy rugócserénél, ha csak nem esedékes amúgy is, felesleges pénzkidobás.Renault power
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok, csoportbol esetleg valaki aki ma vagy hetvegen elvallalna egy 96 twingot?
Amirol szo lenne szelepallitas,fek, olajcsere plusz minusz ami meg javitasra szorulna? Szinte minden alkatresz megvan vasarolva.
Koszonom elore is.96 twingo 1239ccm 8v
Ha tobb ido is adott az illetonek, lenne egy 2003 thalia 1.5dci azon,,csak,, fotengelyszijtarcsat kell cserelni(szinten megvan vasarolva).[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
válasz roseane2004 #51679 üzenetére
Csak az a fotengelyszijtarcsa tartja pozícióban a vezérlést, ugyanis nincs ék a főtengely végén....
Szóval csak óvatosan azzal a cserével.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz rob210 #51677 üzenetére
Akkor ki kell vonatni ideiglenesen, és bontani. 10 év után automatikusan végleg kivonják. Ha nem helyezed forgalomba, akkor a kutya nem fog kérdezősködni, hogy mikor óhajtod újra használni. Mondjuk az egyik haver egy 80-as audit végleg kivonatott. Legalábbis elmondása alapján. Lehet, meg kéne tőle érdeklődnöm.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
roseane2004
csendes tag
Hm ha lelazitod a szijat, leveszed a szijat, es forgatod a fotengely szijtarcsat, akkor miert megy el a vezerles? motorban szelepek es a dugattyuk szinkronban vannak es a vezermuszij,,rogziti,,.Ha el is mozdul a generator resznel a fotegely akkor a dugattyu szelepek is egy idoben, nem?
Meg laikus vagyok a temaban, par honapja kezdem bujni a videokat,forumokat stb. De az elmeletem szerint nem lenne gond.
-
rob210
Topikgazda
-
benvolio
őstag
válasz BLUE TORNADO #51681 üzenetére
Tudtommal ez nem így van. Ideiglenesen 6 hónapra vonathatod ki, utána vagy forgalomba helyezed vissza vagy véglegesen kivonatod, de azt csak bontási papírral amit a bontó ad ki. Ha egyiket sem csinálod előbb vagy utóbb meglesz a "böjtje". Az önkormányzat a teljesítmény adót mindenképp kérni fogja és még bírságolhat is talán. Én még a régebbi rendszerben majdnem megszívtam, csak azért nem írom le, mert hosszú és bonyolult volt az esetem. Jelenleg sehogysem tudsz otthon "klón" autót tartani, és kiárulni, bontó mindenképp kell hozzá. Ha van ott jó barát velük ellehet intézni, hogy ők is és te is jól járj, de idegenként kizárt szerintem, csak leadhatod aztán drága pénzért vigyed belőle ami kell.
-
diablo1984
veterán
nem tudom, hogy benzinesnél így van-e, de kétlem, dízelnél a szíjtárcsa alatt volt a vezérlés bordáskereke, ami a főtengely hornyára volt rácsúsztatva! így az a szíjtárcsa levételekor sem mordul, igaz, a szíjtárcsát tényleg a bordáskerékre húzatás tartja a helyén, de az más tészta, nem vezérlés!
-
rob210
Topikgazda
-
rsf
senior tag
válasz roseane2004 #51682 üzenetére
Ha lelazítod a szíjat akkor nem megy el a vezérlés, de fent még szíjtárcsa cseréről irtál...
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #51688 üzenetére
1.5 dci -ről beszélt, és mivel a vezérmű tengelyt a szelep rugók feszítik ezért ha leveszi a szíjtárcsát akkor a főtengelyen támasztás hiányában elforog a vezérlés fogaskereke!
Persze lehet rögzíteni de ahhoz kell pár dolog...
Csináltam már ilyet tudom miről beszélek.
Csak felhívtam a figyelmet, hogy mire kell vigyázni az 1.5 dci-nél. 1.2-es benzinesnél ék van a többit meg nem ismerem...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
Ezt én nem értem.
A hosszbordás szíjról van szó és annak a főtengelyen lévő tárcsájáról.
Vagy valamit félreértettem?Csak mert a főtengely tárcsának azt nevezzük.
Az meg benzines és diesel esetén is ugyan az a technológia.
A vezérléshez effektív semmi köze, azon kívül, hogy ha elporlad a vezérmű fel tudja kapni.A főtengelyen két tárcsa van egy keresztbordás a vezérműhöz és egy hosszbordás a segédberendezések hajtásához, ennyi annak a cseréje nem nagy ördöngösség.
Csak egy speciális 10 es kulcs kell az automata feszítő eléréséhez.Renault power
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51692 üzenetére
Én azt hittem, hogy Te már csináltál ilyet..
Nehéz elhinni ha még nem láttál ilyet én sem hittem a szememnek, de:
A fötengely végén nincs ék, a vezérlés fogaskereke rá van tolva a főtengely végére amin szabadon el tud forogni. A hosszbordás kerék szintúgy. Namármost ha meghúzod a főtengelyben lévő csavart az egy nagy alátét segítségével a két fogaskereket egyszerre tolja neki a főtengelyen lévő válnak és ezáltal rögzülnek.
Szóval a két kerék egyszerre beszorul az alátét és a főtengelyen kialakított vál közé!
Ezért fontos a zsírtalanítás is amikor összerakja az ember én butillal csináltam.
Ez egy elég szar megoldás mert ha a hosszbordás szíj által hajtott egység mondjuk a generátor beáll akkor lazán elrántja a vezérlés fogaskerekét is.
Találtam egy képet amin jól látszódik, hogy bal oldalra kell rakni a két kereket egymás után aztán az a nagy alátét nekitolja a válnak őket![link]
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
Én is
De most már értem mit mondasz és ez így rendben is van, de amíg a vezérlés szíjához nem nyúlnak, addig az nem tud elállítódni, mert az feszíti a tengelyre a tárcsát.
Ha csak a hosszbordást kell cserélnie, az megoldható simán, a vezérlés rögzítése nélkül.
Én nem egyet cseréltem már le, dieselt is.
De ha mást is kell tekergetni vagy állítani, akkor valóban célszerű, a vezérműtengelyek és a felső holtpont rögzítése.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
valahogy hihetetlen nekem hogy a vezérlés kereke nincs rögzítve, akkor mi tartja fokon? mert a keresztbordás foka bárhogy állhat, akkor hogy lövöd be a vezérlést, ha szabadon elfordul a főtengelyen a kerék? Én csak a dízel lagunámét láttam, az hornyom volt, azon egyértelmű volt ez, nem tudott elmászni, de mivel vezérlés akár egy benzinesen is "erőt" tud átadni, így nem elképzelhető nekem ez a féle "semmilyen" rögzítési módozat....
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #51696 üzenetére
Ezért kell a vezérlést rögzíteni aztán meghúzni a főtengelyen a csavart!
A rögzítés tartja jó pozícióban a vezérlést a szerelés alatt.
Ha ékes lenne nem kellene vezérlés rögzítő szett.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51695 üzenetére
Ha csináltál ilyet és nem állítódott el úgy hogy semmit sem rögzítettél akkor szerencséd volt!
Mert ha kilazítod a csavart akkor a szelep rugók ha feszített állásban vannak elforgathatják a vezérmű kereket kissé.. Nem beszélve arról, hogy amikor húzod meg a csavart lazán elfordulhat.
Szóval nem hinném, hogy vezérlés rögzítés nélkül ki lehet cserélni a hosszbordás kereket 1.5 dci-nél!!
Mondjuk én bogaras vagyok az ilyesmire a saját kocsimon cseréltem vezérlést annó. Egy fél vasárnapom ráment plussz a hétfő délutánom de már másodjára nem vállaltam be..
Én is azt hittem, hogy biztos kúposan van felrakva a kerék, de amikor bejelöltem aztán 2 perc múlva már nem volt jelen akkor jöttem rá, hogy tényleg kell a rögzítés ezért itt megállt a meló aztán hétfőn folytattam az összerakással. Persze a többi sallangot vízpumpa stb. már megcsináltam vasárnap..
Szóval csak óvatosan azzal a cserével!“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
SPeti1984
senior tag
Szerintetek honnét lehetne olcsóbban vásárolni 2002-es Cliohoz vezető oldali dupla elektromos ablakemelő kapcsolót? A mostani úgy néz ki megadta magát, legalábbis csak a jobboldali ablakot működteti a vezető oldalit nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Babzsákfotel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen