-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz g.gergo #7691 üzenetére
Először a tartályt kipattintottam a tartójából.
Abból kiöntöttem az olajat utána a csöveket levettem és azokból is kiöntögettem.
Aztán lehúztam a rendszer legalsó pontjáról a csövet szivattyú alatt és megvártam amíg szépen kicsöpög.
Eltartott vagy 10-15 percig.
Utána olaj be és kész.
De rájöttem elég lett volna a sapkát levenni a tartályról és a legalsó csövet megbontani.(Mondjuk nekem amúgy is ki kellett tisztítani a rendszert más okból, de ha ti csináljátok nektek elég ez a mutatvány.
Tényleg frankó lett.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Szerintem mivel neked diesel a kocsid simán jók a váltási fordulat számaid.
Én a benzinessel is elváltok 2000-környékén és simán jó neki.
Egyetlen dologra kell figyelni hogy a váltás után a fordulat ne essen 1000-alá.(nálam mondjuk 800-alá, mert nekem az az alapjárati érték felett van 50-el tehát ott már jól érzi magát )
Ami ki tudná nyírni a kocsit az a nagyobb súrlódás kenés nélkül, ami ugye egy jó dermedés pontú olajjal és az alacsonyabb fordulatszámmal pont, hogy optimalizálható.
Szvsz.Renault power
-
NTonee
veterán
LuckyL, Josi:
Voltam Bosch szervizben az idegtépő, kerepelő hang miatt. 3 muki hallgatózott, mindhárman elmondták, hogy ez tényleg baromi hangos, és marha idegesítő lehet, de fogalmuk sincs. Járatták a motort, befeküdtek a motortérbe, nyomkodták a gázpedált, aztán fél óra múlva erős fejvakarások között, egy bocsi kíséretében leléptek.
Ez van, még egy-két szakihoz benézek, aztán ha senki nem tudja, hifi upgrade lesz. -
NTonee
veterán
Épp egy órája jöttem haza a negyedik szerelőtől. Úgy tűnik, hogy megvan a kis szemét. A jobb elejében ott van az aktívszén szűrő szelepe, vagy canister szelep, vagy mittomén mi (csak ma 4 féle nevet hallottam rá). Arról a muki egyszerűen lehúzta a csatlakozót, és mondta, hogy menjek egy kört vele. Megszűnt a kerepelés. Visszadugtam, és visszajött a hang, így már egyértelműen ott van a nyűgje.
-
NTonee
veterán
Nem. A kocsi elejében a jobb oldalon van a fényszóró alatt picit. A tankban keletkező benzingőzt vezeti el, és szűri meg, majd böffenti a levegőbe. Hallottam olyat is, hogy a benzingőzt visszanyomja a szívó oldalra, nem tudom, hogy melyik az igaz. A lényeg, hogy egy szelepet nyit-zár a computer, és ez a szelep kopácsol az enyémben (is) hangosan. Kiderült, hogy van még pár ilyen a megane klubosok között, de az volt válasz onnan is, és a szerelőtől is, hogy kössem le, és kész. Persze ez nem megoldás, így próbálok bontottan hiénázni valahonnan.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
A szelepek - vélhetően - csattogását mi okozza?
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7710 üzenetére
Elállítódtak a hézagok.
Renault betegség, hogy amúgy is zajosabbak ezek az eco motorok.
Szelepfedél tömítést vegyél szerezz egy hézagmérőt szelepfedél le hézagok beállít a gyári értékre szelepeket meghúzod, fedél az új tömítéssel vissza és kb.1-1.5 évig megoldottad a dolgot.Érdemes állítani, mert nem csak a motor járása és teljesítmény leadása lesz jobb, de sokkal halkabb is lesz.
Renault power
-
Manitou
addikt
Én a benzinessel is elváltok 2000-környékén és simán jó neki.
Egyetlen dologra kell figyelni hogy a váltás után a fordulat ne essen 1000-alá.
(nálam mondjuk 800-alá, mert nekem az az alapjárati érték felett van 50-el tehát ott már jól érzi magát )Hmm, nem túl alacsony az? Én is 2000 körül szoktam váltogatni a benzinessel. Úgy tudom alapjárat +500 alá nem érdemes menni a fordulatszámmal. Nálam olyan 700-750 az alapjárat, tehát 1200 alatt már nem jó elvileg használni, de érzem is. Nekem az 1400-1500-as fordulat azért nem árt ha megvan, alatta kicsit szenvedősebbnek érzem.
-
Manitou
addikt
Nekem ~40-től megy a 4 és 55-nél szoktam beváltani 5-be. Régebben 50-nél váltottam az 5-öt, csak akkor az alapjárat is alacsonyabb volt, de mióta gyertyacsere volt + alapjáratom egy picit magasabb lett, azóta nem szereti annyira ha 50-nél beváltom 5-be. Megy , de érzem, hogy nem komálja.
-
nagymalac
csendes tag
Üdv.
Lagunaba milyen ellem kell a keréknyomás jeladónak?
Két fajta ember van a normális és a horgász, én az utóbbiba tartozom.
-
Laraxior
titán
válasz nagymalac #7725 üzenetére
az elemes?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
nagymalac
csendes tag
válasz Laraxior #7726 üzenetére
Nem tudom, hogy elemes-e.
Ismerősömnek van lagunája és kérdezte tőlem milyen ellem valló bele, mert nagyon idegesíti, hogy állandóan küldi a fedélzeti a hibajelet.
Ha visszont nem elemes, akkor hogy működik?
Hogyan lehet megszüntetni legalább azt, hogy ne küldjön hibajelet?
Ilyenkor egyáltalán mit lehet tenni?Két fajta ember van a normális és a horgász, én az utóbbiba tartozom.
-
FCnyul
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Csatlakoznék én is a forumhoz Laguna 1-essel.
Azonnal érdeklödnék is egy hibajelenség felöl.Autopályárol letérve,majd kigyorsitásnál elkezdett az auto eleje "riszálni".Olyannyira hogy nyöszörögtek a müanyag elemek az utastérben.Azota kiszürtem gumihibát,futomü dolgokat (szilentek,toronycsapágy,tartobakok)....Egyedül a féltengelyek nem lettek még kiszerelve,hogy nem e azokkal van a baj.A hiba csak gyorsitáskor és olyan 40-es tempo felett jelentkezik.Ha elveszem a gázt akkor megszünik.Tapasztalt e valaki ilyen hibát vagy tud e valaki okosságot erröl?
Válaszokat köszönöm. -
Laraxior
titán
válasz nagymalac #7727 üzenetére
Jó kérdés, de szerintem nem elemes a dolog. Most cseréltem pont gumit de nem néztem meg. De külön cserélhető, szerintem érdemes rápróbálni hogy kicserélni azt a jeladót. Egy kis kocka a szelepnél.
Mindig hibát dob? vagy csak néha? Mert néha-néha nekem is villog, de megszűnik magától. Mondjuk már régóta nem láttam.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
rob210
Topikgazda
Ez nagyon helyes a sejtésed féltengely hiba.
Azt kell kideríteni, hogy belső vagy külső féltengely csukló?Alászeded a kormányt az egyik irányba és megindulsz a kocsival tisztességesen, ha kattog hangja van akkor külső.
Egyszer egyik irány aztán másik irány.
HA gyors indulásra nem csinálja akkor ki kell próbálni szép lassú csúsztatott kuplungos gáz nélküli indulással is.
Amennyiben ezek kiszűrve akkor marad az egyenesen indulás szintén csúsztatva.
Majd nagy sebességgel.
Minden bizonnyal egy enyhe kattogó hangot fogsz hallani.
Ebben az esetben féltengelyeshez kell vinni a kocsit.Nekem is ilyen volt én 45körül kezdtem el érezni, hogy szétesik a kocsi eleje.
Aztán elvittem a jól bevált srácokhoz akik szétkapták felköszörülték, és azóta is azzal járok.Renault power
-
FCnyul
csendes tag
nah,kiprobáltam...minden irányba kitekertem drasztikus kattogás nem hallatszik.nálad volt hallhato baja vagy csak a reszketés?a ph-n találtam egy arcot aki tud ujjonan 33e-ért jobbos féltengelyt,söt abbol lejön 12e ha visszaküldöm neki a régit.sztem nem rossz ár
más.1-es lagunához van szakkönyvem az elektronikához.valoszinüleg egy márkaszervizböl valo,akinek kell akár csak egy része is szkennelek be belöle.sok okosság van benne,rajtam már segitett egyszer-kétszer -
FCnyul
csendes tag
kicsit sok,de ujjárhoz képest nem..láttam már 57-ért is meg 27-ért is a jobbos ujjat.mondjuk gyártója válogatja.az a baj hogy én messze lakom Pesttől így az általad ajánlott szerelőket nemigen tudom igénybe venni.a közelben nem tudok felujjítókról,kóklerekhez meg nem akarom vinni.így marad az új.velszeg az olcsóbb megáll majd 23eből.annyit meg nem sajnálok rá.ha tudom,akkor lecserélem ujjakra a meghibásodott alkatrészeket.persze van amit csak bontobol lehet szerezni
-
Laraxior
titán
válasz nagymalac #7735 üzenetére
Csak a guminyomást nézi, semmi mást. Nézz rá benzinkúton megvan-e. Ha igen akkor ne foglalkozz vele. Egyébként Laguna-betegség Nekem akkor villogott összevissza amikor feltettem a pótkereket és abban nincsen érzékelő.. nah akkor volt minden baja
Sokmindent nem tudok mondani, nem régóta vagyok tulaj, és még annál is kevesebbet használom[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
rob210
Topikgazda
Googlebe beírod a tepeítésnevet és hogy gépműhely.Biztos, hogy lesz legalább 3 a közeli nagyobb városban.
NEm éri meg cseréltetni de persze a te pénzed azt csinálsz vele amit akarsz.
Csak ha cseréled a féltengelyt akkor a közel 10ezer forint értékű váltóolajat se felejtsd el megvenni.
Ugyanis itt a belső csuklót a váltó keni.
Azaz kifolyik az olaj ha kiveszed a féltengelyt.
Azt az olajat pedig visszaönteni az új féltengelyel egy merénylet a váltó ellen.
De mondom te tudod.
Csak hülyeséget ne csinálj, mert hamar lesz 100es javítási számlád ha hülyén csináljátok.Renault power
-
FCnyul
csendes tag
igazad van.szerelö fogja kivenni,visszatenni,én kevés vagyok ehhez tudom hogy ilyenkor az olaj is megy a levesbe,de sajnos ez van.semmi sem idegesit jobban mint mikor nem müködik a kocsi.nem létszükséglet nekem az auto,de azért van hogy használjam.eddigi verdáim közül ez a legnivosabb és ezt nem szeretném elhanyagolni.volt elötte vw,opel,de azok alacsonyabb kategoriájuak voltak
nézegetem a közeli felujitással foglalkozo cégeket,majd jol rájukcsörgök hátha megegyezünk
addig is nagyon köszi a segitséget[ Szerkesztve ]
-
FCnyul
csendes tag
nah...cserés lesz a tengely.elvittem javitosokhoz (magyar autoklub) és azt mondta a szaki hogy nemigen lát esélyt a javitásra,igaz még nem szedte szét csak átrángatta.meg is hajtotta a kocsit,én még talán nem is menten ilyen vadul vele,tiszta sumakkernek érezte magát a mokus .a jobb oldali belsövel van gond.holnap mond árat hogy mennyiért tudnak szerezni.ha nagyon borsos akkor utánnanézek én is az ujjaknak meg a bontosoknak is.az amit a hardverapron tudok,nem egyezik az alvázszámmal,igy valszeg nem jo,de holnap kifaggatom a szerelöt h a hosszárol meg a fogszámokrol.már csak az árakon aggodok,hogy be kell e olvasztani az aranyfogaim vagy elég csak az asszony ékszereit dobni a zaciba
-
mycso
Topikgazda
Hali van egy kis problémám, ha a jobb elsőkerékkel valami kátyúba belemegyek, vagy fekvőrendőrre hajtok, akkor fémesen-kottyanó hangot ad.
A talpasok, szilentek nyár végén voltak cserélve mindkét oldalon, vajon mi lehet ez?
Egyébként amikor a talpas szét volt akkor adott ilyen hangot.Másik, megane2 külső tükröt hogy tudom biztonságosan szétszedni? Nincs véletlen erre valakinek egy szájbarágós leírása?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
dupla
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dbius
veterán
"más.1-es lagunához van szakkönyvem az elektronikához.valoszinüleg egy márkaszervizböl valo,akinek kell akár csak egy része is szkennelek be belöle.sok okosság van benne,rajtam már segitett egyszer-kétszer"
Ezt én szívesen venném, akár mindet, ha van rá idő, ill. kapacitás
-
FCnyul
csendes tag
szia!
tegnap érdeklödtem másolás után,ha lesz idöm akkor elviszem másoltatni.laponként 15Ft, kb 90 lap+spirálozás,ugyhogy durván 2e-böl kijön.ha érdekel akkor másoltatok neked is és elküldöm.ha csak egy két dolog érdekel akkor ird le hogy mi és szkennelek be belöle aztán megy emilbe
hasznosnak találom,pl nekem fedélzeti sz.gép gondom volt és pillanatok alatt megtaláltuk,hogy mi a nyügje. -
dbius
veterán
Köszi, megnéztem, ez megvan. A kérdés, hogy a kollégánál rendelkezésre álló dokumentum mit tartalmaz.
(#7744) FCnyul: Ha egy egész szakkönyv, akkor a borítóját be tudnád ide linkelni?
Ill. rá tudnál nézni a mycso által említett 1-es laguna pdf fájlra? Hogy nem-e abból vannak meg neked oldalak?
-
FCnyul
csendes tag
nézegettem a pdf-et,de csak a féltengelyig jutottam el,mert nekem az a rész kellett.ami nekem van az valoszinüleg egy sorozat darabja,ami ezzel a tipussal foglalkozik, és csak az elektronika része.nemigen értek én ezekhez a linkelésekhez igy inkább elküldöm majd emilbe a boritot.
-
mycso
Topikgazda
Hát ez a futóműves dolog egyelőre passz....megcibáltam a kereket, úgy áll mint a cövek, majd egyszer ha lesz időm elviszem egy futóműveshez...
A tükör: megtaláltam a szerelési leírásban, hogy egy speciális szerszámmal kell kipattintani a lapot, ez nálam egy sima villa volt kijött szépen, a csatlakozója szarul nézett ki, megfújkáltam, majd kiderül, hogy ennyi volt-e a baja... (nem működött a tükörlap fűtés) egyébként a madzagok rendben voltak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs