- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Hello, anyam 2006 os cliojaba a vizhofok csak 2 egysegen van, hol kezdjem a hiba feltarasat? Illetve ez hany fok lehet? Ugy ketto hogy van a nagy es azutan ket kis csik. 1.2es motorral felszerelt!
neha eszreveszem, hogy felugrik negy egysegre![ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #79601 üzenetére
Megdöglött a termosztát szorul és néha bezár de alapból nyitva ragadt.
CSere.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #79604 üzenetére
Amilyet kapsz.
Nem viccelek, kezdenek elfogyni az alkatrészek a boltokból.
Vernet, gates, febi.
A lényeg a belső peremen is legyen gumi szigetelés.2 es clió, campus, vagy 3as clió?
Ha találsz BEHR,Hella,Denso azok a prémiumok. A clió vonalon.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #79606 üzenetére
Bekapcsoltam a futest es visszaesett kettesre, eleg eselyes hohybtenyleg rossz, akkor megerett a cserere
-
rob210
Topikgazda
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #79602 üzenetére
Nem olyan, ez téglatestnek néz ki.
Megrendeltem ezt belinkelt Colorstat WS2584-et. Vittem magammal bontóban és találtuk hozzá csatlakozót motortérből(hengerfej nem volt ott, csak a blokk, vezeték lógott le). Levágtuk róla 2 vezetéket, holnap összeforrasztom. Izgatottan várom az átalakítást.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Nos megvolt a muszaki vizsga Megane1-en, ellenben nem sikerult :-/
Fobb gondok:
- hatso uzemi fek, dobfek, ket oldal kozott nagy az elteres, es talan nem is elegseges a fekero. Ez nem onbeallo? Elkoszolodhatott? Szemrevetelezessel megallapithato, mit kene csinalni vele? Avagy tisztitas, utanallitas, pofa csere...? Hazilag mennyire javithato / kell hozza speci szerszam?
(Tavaly osszel lettek a dobok felszabalyozva, elotte nyaron volt fekpadon a kocsi, meg otthon muszakin, sehol sem mondtak, hogy gond lenne vele...)- kezifek nem fog egyik oldalt (?). Ezt nem is igazan ertem... Ugy remlik szinten tavaly kertem, hogy allitsanak rajta.
- tavolsagi fenyszoro, rossz pozicio. Megneztem, tenyleg eleg furan allt, de szerintem csak az ego a foglalatban (na de miert, sosem nyultam hozza), megigazitottam, igy mar talan jo is: elotte utana
- vonohorog, tul magasan van, kitakarja a rendszamtabla egy reszet kep Ilyet sem hallottam meg, de gondolom ezt konnyen lehet lejjebb allitani...? Eleg lelazitani azt a hatlapfeju anyat, megigazitani, visszahuzni? Vontatni nem fogok vele, igazabol akar le is vehetnem...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Jó szar helyre vitted ezek szerint kint is vannak nyomi vizsgáztatók.
A fék nem játék , ha az rossz valóban jogosan vágtak ki a vizsgáról.
A kocsit tedd sebességbe támaszd meg a kerekeket, emeld meg a hátulját és kiengedett kézifékkel forgasd meg a kereket, ha hallasz apró surlódó hangot nagyon halkan akkor az az oldal jó. MAjd húzd be a kéziféket és az egyik kerékcsavarra tegyél rá egy nyomatékkulcsot ha van. 180Nm vagy a legnagyobb nyomatékra állítva legalább 140Nm próbáld meg megtekerni a csavart befelé, ha megmozdul a kerék akkor a fék rosszul van beállítva vagy elkopott, vagy mindkettő.
Le kell venni a dobot és kitakarítani a szerkezetet kenni sem ártana, ehhez fékzsír kell, rosszabb esetben rézpaszta.
Majd be kell állítani az automata utánállítót, hogy éppen csak hozzáérjen a dobhoz a pofa.
Ha előszőr csinálod jó sokáig fog tartani, mire sikerül beállítani. De nem agysebész dolog.
Ugyan ez a másik oldalt is.
Igen a kérdésed jogos a fék önbeálló, de az utánállító szerkezet a sok fékportól megszorul akkor van ez a szitu. Ezért szoktam én javasolni az évenkénti tisztítást dobfék esetén.
Nem tud olyan könnyen kijönni a fékpor, mint egy tárcsaféknél.
A vonóhorogról nem tudok nyilatkozni, azt egyszer feltették, levizsgázott ennyi.
Viszont a jelenlegi MAgyar szabályok értelmében csak akkor lehet fent a vonóhorog ha fix kivitel, vagy, ha éppen vontatsz vele. Közúti közlekedés során a szerelhető vonóhorog nem lehet felszerelve!!!
(ezt sokan nem tudják, de pl. balesetnél azonnal ugrik a biztosítás, ha jogtalanul van fent)[ Szerkesztve ]
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #79611 üzenetére
A poén meg az, hogy simán fel lehet rakatni a fix horgot így is.
Ha bicikli tartó vagy bármi miatt kellhet később, akkor ki a két csavart és műszakin bemutatni a vonógömböt; ha nem, akkor le lehet venni kompletten kábellel stb, és itthon eladható portéka, amennyiben megvan a jóváhagyási számos plakett rajta. -
rob210
Topikgazda
-
harry
veterán
válasz rob210 #79611 üzenetére
Koszi az infokat!
Persze, a fek jogos ha tenyleg nem jo, csak bosszant, mert egy eve volt szabalyozva, tisztitva stb...
Lehet megnezem amit irtal, de ugyis kene egy fekpados meres kovetkezo vizsga elott, szoval mindenkepp el kell vinnem muhelybe.Vonohorog: na errol semmit nem tudok, igy vettem, azota sem foglalkoztam vele. Mit jelent a 'fix' kivitel, barmelyiket le lehet szedni, nem? No de majd lovok rola par kepet, hogy mifele.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #79615 üzenetére
Ja az igy eleg is, az a tartocsonk maradhat, ket csavar ki es jo? Es a horgot meg csak hasznalatkor kell (lehet) feltenni? Akkor holnap le is szedem...
Vizsgan azert be kell mutatni? Mondjuk fene tudja itt hogy van, viszem magammal.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #79565 üzenetére
Szia,
Igazából a klíma bekapcsolásakor hallok, fura hangokat. És gondoltam, ha nem aranyár akkor
1. Kideríteném mi okozza a fura hangokat. Biztos, hogy van csapágyhangja, de hogy hol az kérdéses.
2. Felújítanám, de ha 1 évet bír csak ki akkor kb jobban járok ha veszek kompletten egy klíma kompresszort, 50-80k-ért. És le van tudva az is... Csak drága.. -
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Ha valakinek szüksége lenne rá. Nekem sokat segített
Renault Gyújtó Trafo kimérése:
https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/12308/a-gyujtotrafo-nagyfeszueltsegu-szekunderkoeri-diodajanak-merese -
rob210
Topikgazda
-
gabor9991
őstag
2014-es 110 lovas 1.5 dci-nél van valami komolyabb hiba amire egy 230-ezret futott autónál számítani kell?
Csapágyak ebben már javítva vannak olvastam itt korábban rob210 írt róla, tudom, hogy bármi elromolhat de van valami komolyabb típushiba amire figyelni kell mikor megnéz az ember egy ilyen autót?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #79623 üzenetére
Kizárólag diagnosztikai vizsgálat után szabad megvenni, úgy, hogy a részecskeszűrő tartalmával tisztában vagy.
Hiszen ez vagy alkupozíció és bevállalsz egy tisztítást, esetleg cserét.
Vagy ha jó, akkor nyugodt vagy, esetleg elálsz a vásárlástól.Illetve induláskor nagyon finoman kell felengedni a kuplungot és figyelni, hogy mennyire remeg a pedál, amikor megindul a kocsi.
A kettőstömegű ugyanis szintén nem egy olcsó móka.Diaggal a nagynyomású szállítóképességére is érdemes élő adatban, azaz menet közben ránézni.
Ha ezek rendben vannak, akkor igazából vétel után, meg kell csinálni az amúgy pont esedékes nagyszervízt. Vezérlés, hosszbordás, olaj, összes szűrő és el kell vele menni jó sokat
hogy megérje a diesel üzem, mert a fogyasztása vitathatatlanul világbajnok.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gombinyó
őstag
-
-
sesomaru1989
aktív tag
Ha már itt vagyok.
Megane 2 -nél 2004 a tetőcsomagtartó sínjét valami fekete "én nem is tudom minek hívjam" borították.
Na azt szépen ahogy kell szétégette a nap, és mállik le az autóról.A tetőcsomagtartó felfogató pontjain látszik is.Ezt javította már valaki, és ha igen hogyan?
Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #79627 üzenetére
Csak komplett tető díszléc cserével orvosolható.
Sokan vágnak oda gumilapot és befűzik a díszléc alá, úgy nem olyan feltünő.Renault power
-
harry
veterán
Vonohorog leszedve, hat nem volt egyszeru egy kis racsnis kulccsal meg a gyari kerekkulccsal, de vegul elengedte a rozsda
Feket talan holnap megnezem, bar elvileg most egy hetig esni fog...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz sesomaru1989 #79621 üzenetére
Akkor úgy látom, megvan a topik autóvillamossági szerelője?
kevesen vagyunk szerintem, akinek ilyen "normális" cuccai vannak otthon méricskélni...én meg nem is értek hozzá ennyire..."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #79631 üzenetére
Ehhez semmi komoly dolog nem kell az autó mellett állva is meg tudod csinálni a cikkben szereplő táp az aksi, de bármilyen stabil 12v tudó ármkeltő jó hozzá. Illetve egy darab multiméter. Ennyi.
Majd ha valaki oszciloszkópos vagy pikoszkópos méréseket tesz be akkor felveszem vele a kapcsolatot sürgősen
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz LamerGyuri #79631 üzenetére
Szia.
Én is csak kapargatom ezt a témát, a leírást a neten találtam, bár a cucc megvan hozzá, de a tudás még közel sincs meg sajnos.
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #79602 üzenetére
Meglett az átalakítást sikeresen. Most már hivatalosan 812-es motoron alumínium termosztát háza lett. Az eredeti műanyag házban csonkon keresztül bele nézve a termosztát tönkrement a tömítése, jókor cseréltem le. Motor hűtőventilátor nem működik, akár meddig járatom a motort, üzemmelegnél sem kapcsol be. Kimértem a ventilátor csatlakozónál a vezetéket, gyújtáson 2V-ot ír ki. Ehhez van biztosítékja motortéren az akkumulátor mellett kis dobozba, odáig még nem jutottam. Biztosíték cserével orvosolható vagy más hibája lesz?
-
veterán
Kedves Urak!
Kollégám autót vesz - kedvelem, segíteni szeretnék neki, viszont Renault-ban nem igazán vagyok otthon. Az első számú kiszemeltje egy 2016.01-es 1.2-es, Euro6-os Clio.
A leírás alapján 16V, magyarán 4 hengeres.Kérdéseim:
1. Létezett 1.2 16V 2016-ban, vagy ez vmi 3 hengeres?
2. Ugye nem a beteges 1.2TCe rokona, azaz vehető?Köszönöm szépen!
-
veterán
Köszönöm, átadtam az infót!
És igen, 54 kW / 73 ló. -
Atesz08
tag
sziasztok ! megane 2001 évj. 1,6 16V. mivel lehetne a pillangó szelepet hatékonyan szép tisztára takarítani ?
köszönöm. -
Gali199qd
tag
Sziasztok!
Az EXIDE Classic EC550 12V 55Ah-ás mennyire megbízható akkumulátor? -
KTU
addikt
válasz Gali199qd #79647 üzenetére
2019 február elején vettem EXIDE Premium (EA530) 53Ah J+ akkumulátort, 2 év gari,
most október közepén, egyik reggel nem indít, mindenféle előjel nélkül, előtte való nap is használtuk, nem "nyögött". 2 nap töltés után sem volt benne 10V.
Az autónak rendben van a töltése. M1 1,4 2003
Gariztatom.
Amit autót (Fiat dizel) eladtam, abba is EXIDE Premium-ot (EA770) vettem, nem volt 3 éves és "nyögött", most télen szerintem biztos cserélték.Előtte a többi autóinkba, ha kellett mindig EXIDE Premium-ot vettünk.
Most YUASA-t rendeltem, vissza írt a webshop hogy nincs abból a típusból ami nekem kell, sajnos máshol sem találtam.
Végül Rocket lett (1 év gari).
Amit Megane-t idén vettem, QWP Ultra POWER akku van benne, 1 éves (2 év gari),
megkaptam a gari papírt + számlát, kíváncsi leszek rá mennyit bír.M2 1,6 2005
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
eTrade
tag
Ha az ár nem számít hanem inkább a tartósság, akkor szvsz gyári Renault akksit érdemes venni. A jelenlegi autómban öt éve volt cserélve a gyári akksi gyárira és eddig semmi gondom nem volt vele.
Ez a többi autómárkánál is hasonló, szerintem a gyári akksik jobban vannak ellenőrizve mint az aftermatket társaik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Xbox Series X|S
- Politika
- NBA és kosárlabda topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!