Új hozzászólás Aktív témák
-
Cefet
aktív tag
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Azért a szemellenzőt néha levehetnéd...
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #16 üzenetére
20 éven belül 1 millió ember a Marson....
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #16 üzenetére
Cybertruck is jól sikerült. Ugye már a bemutatón betört a törhetetlen üveg, de miután sok évre rá végre megkapták a szerencsétlen userek azt a hulladékot, kiderült, hogy jobb ha nem is mossák le az autót, és a madarak ellen is védik nehogy letojják, mert kapásból elkezd rozsdásodni
És emellé az ÖSSZESET visszahívták, mert olyan jól sikerült, hogy a gázpedál simán beragadhat
És még a kínai autóktól kell félni...[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #31 üzenetére
De hazudni arról is hazudik.
Nekem a személyes kedvencem amúgy az úgynevezett alagút nevű találmánya.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Aktuális kedvenc trollkodásom egy bazi nagy STOP táblával (vagy ilyen pólóban) mászkálni, amitől az összes zseniális FSD beletapos a fékbe.
A tej élet, erő, egészség.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Semmilyen FSD nem lesz, semmilyen cégtől, amivel szépen nő a hátrány ezen a téren is az európai autógyártóknak.
Tényleg remek. janem
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #47 üzenetére
Nem csak a Tesla létezik a világon, szakadj el kicsit tőle (pedig direkt próbáltam segíteni benne a "semmilyen cégtől" résszel). Waymo mond valamit? Na ott van lemaradás.
És ha jól tudom, még nincs is piacon a BMW L3 drive.
Nincs semmilyen lemaradás, soha nem is volt.
Jót nevettem, köszi[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #51 üzenetére
autógyárakhoz semmi köze
Dughatja mindenki a homokba a fejét természetesen, ahogy szeretnéAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #61 üzenetére
Tudom, de ezekhez még kell sofőr, mert ezek csak bizonyos szakaszokon, bizonyos sebesség tartomány és látási viszony között működik. Pluszban talán vissza is adhatja még a kontrollt, ha az autó úgy ítéli meg. Ennek sok értelme nincsen, ha kell hozzá jogsi, a kormány mögött kell lenned és még figyelned is kell, hátha vissza akarja adni a kontrollt. Dugóban kényelmes, hogy araszol, de nagyjából ennyi.
Nálam az az önvezetés, amikor a ház előtt beülsz hátra, közlöd a bármilyen uticélt és egészen odáig elvisz minden körülmény között.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #61 üzenetére
Nem tudom, ezt a hülyeséget honnan szeded, és terjeszted. A J3016 szerintem elég egyértelműen leírja az egyes szinteket. Az L3 szerint "Driver must appropriately respond to a request to intervene." és a fallback responsibility is a sofőré.
A tej élet, erő, egészség.
-
veterán
válasz Shadowbull #64 üzenetére
Ez egy teljesen megalapozatlan kijelentés, és nem is igaz. - Miből gondolod? Merthogy a statisztika nem téged igazol az adott km-re vetített balesetek számában súlyozva természetesen az arányokkal.
De pontosan az a cél, hogy az önvezető autó biztonságosabb legyen mint a sofőrök. Soha senki nem gondolja, hogy tökéletesek lesznek, mert ennyi erővel repülők sem repülhetnének mert ott is van kockázat, hogy meghibásodik stb mégis kapnak engedélyt.
Vagy pl autonóm metrók stb.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #64 üzenetére
Ez egy teljesen megalapozatlan kijelentés, és nem is igaz.
Ha jól emlékszem, a baleseti statisztikák ezt már igazolták. Bár lehet, hogy nem volt jó a módszertan.Nem ez a cél, mert így az életben nem fogják tipusengedélyeztetni tudni.
A Mercedes önvezetése is kapott típusengedélyt. Ott sem állítják, hogy a rendszer sose hibázik, hanem azt, hogy ha hibázik, a gyártó vállalja érte a felelősséget.
Ezért is vannak ennyire szűkre szabva a működési feltételei. -
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #66 üzenetére
Értem, de ez miatt kell lennie embernek az autóban, akinek van jogsija, a kormány mögött ül, nem alszik, figyel, készen áll 10 másodperc alatt átvenni a vezetést mondjuk filmnézés közben is.
Ennek mi értelme? -
Dißnäëß
veterán
válasz Shadowbull #82 üzenetére
Ma.
Várom a kommented 5 év múlva ugyanerre, egy akkori "körkép".
Aztán 10 év múlva.Én itt leszek.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
veterán
válasz Shadowbull #82 üzenetére
Ja ha te mondod akkor ok. Innentől kezdve én kiszálltam mert te még semmi konkrétumot nem mondtál csak anonim tagadsz objektív számokat.
Hozzáteszem még abban sincs igazad, hogy a jogsi szerzésnél nem lehet hibázni. De rohadtul lehet van is 10 pontod amit veszíthetsz. Nagy hibát valóban nem véthetsz. Na pont ez lesz az önvezető autóknál is.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Dißnäëß
veterán
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Szar hírem van, az idő telik, a technológia pedig nem ül a fenekén, hanem fejlődik.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #82 üzenetére
A linkelt statisztikában a San Francisco-i emberi taxisofőröket hasonlították össze az önvezető taxikkal.
Szóval nem, ebbe pont nem számít bele minden ember által vezetett kilométer. Kifejezetten almát hasonlítottak össze almával.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Shadowbull #92 üzenetére
Amúgy nem tudom, mi lesz itt, ha a "Skynet" magára ébred, de nem fogják kihagyni a "buliból". És nem az autónak kell dolgokat kiszámolni, egy "connected city-ben" a jövő városában simán lehet, hogy a szemben lévő lámpaoszlopra tett edge computing kütyü végez a kocsinak gyorsan olyan számításokat, hogy "mit tegyél, ha ez és ez és ez történik" adott kereszteződésben, mint vmi sakkjátszma, ergo az emberi reflex töredéke alatt le tud reagálni egy olyat, amikor egy motoros keresztbe rongyol a Hungárián 180-al piroson át és hasonlók és mondjuk kell vésztolatnia hozzá az autónak 1 métert, hogy ne bombázza le a kocsi orrát...
Csak mondtam valami nagyon fura példát.
Nagyon át fog alakulni a világunk. Minden sci-fi játszik. Reméljük, a békésebbek csak... főleg. De félek, hogy a társadalom és a szociológiai faktorok hamarabb elhoznak egy "nagy égést" (amiben próbálok nem hinni), mint maga a technológia, lásd AI.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #80 üzenetére
De ez egy kényelmi funkció, nem közlekdési forradalom.
-
félisten
válasz Shadowbull #80 üzenetére
Végre egyetértünk valamiben!
És ez egy tipikusan olyan kérdés, amelyben egyszerűen nem tudok mit kezdeni stellaz egybites szemléletmódjával -- és próbálom másokkal elfogadtatni, hogy az L0-5 egy (bizonyos szemszögből) vertikális skála, de van egy másik, horizontális tengely is.
Ez persze, mondhatjuk, hogy definíciós kérdés. De szerintem is tisztázni kellene a fogalmakat. Lehet SAE J3016, de legyenek meghatározások arra is, hogy hol, milyen körülmények között, aminek L4-ig még komoly jelentősége lehet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #131 üzenetére
Ja, a teljes belvárosa Phoenixnek, San Francisconak és Los Angelesnek + Austin egy része. Icipici terület, tényleg
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
félisten
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #152 üzenetére
Nem ugyanaz.
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #162 üzenetére
Minden mást figyelmen kívül hagyva azért, mert az esp nem irányítja önállóan az autót, nem hoz komplex döntéseket, igy maximum elromlani tud, ami vizsgálható a hagyományos módszerekkel (karbantartás, gyártás, tervezés, stb okozta-e a hibás működést)
Ezzel szemben az önvezető autó nem támogatója az emberi döntéseknek, hanem saját maga hozza meg a döntéseket, adott esetben akár arról, hogy az utast öli meg, vagy éppen a kívülálló felet. Ha úgy tetszik az ember a döntésekkel járó felelősséget átruházza az autóra. Mivel az autó nem személy, ezért felelőssége sem lehet, így az marad az embernél. Ez nekem jobban hasonlít a kutyatartáshoz, ahol a kutya autonóm élőlény, de minden tettéért a gazdája felel gazdasági és büntetőjogi értelemben is.
Nem véletlenül olvastam olyan tanulmányokat, ahol ezt azzal a felvetéssel oldanák fel, hogy jogi alannyá tetszik az autót.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Motorolaj és szűrő topik
- Ubuntu Linux
- Automata kávégépek
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen