- Bittorrent topik
- Linux kezdőknek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Router gondok
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KisApám
addikt
SKODA OCTAVIA TOUR (2005-ös)
tetőcsomagtartó kellene.Mit ajánlanátok?
Köszönöm!
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #201199 üzenetére
Manuális váltó, lehetőleg BC a fogyasztás kijelzése miatt ajánlott hozzá. Kell egy hatékony tartomány (70-90, 80-100 km/h), és nézni a pillanatnyi fogyit. Valami még viszonylag elfogadható fogyasztást meghatározol, és kb második fokozattól felfelé igyekszel a pillanatnyi értéket ez alatt tartani (legyen mondjuk 10L/100km, sebesség növekedésével egyre könnyebb alatta tartani). Szépen eléred a választott tartomány felső határát, és kilököd üresbe. Amikor lelassul az alsó határértékig, visszateszed fokozatba és megint felgyorsítasz, közben csak annyira nyomva a pedált, hogy ne lépje túl a mágikus fogyasztási értéket.
Plusz: piros lámpa előtt még jobb a kigurulás üresben, mint a motor fék; part előtt érdemesebb lejtőn kicsit megint rágyorsítani és az így keletkező plusz lendületet kihasználni. -
Lewzke
őstag
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Ezt akkor csinálnám csak, ha nem akarok az út szélén üzemanyag nélkül maradni, de szevasz nem biztonságos ez a pulse & glide mert sok figyelmet elvon. Autópályán 6-osban külső sávban 100-al már eredményes takarékos módnak számít, még eredményesebb egy kamion mögött, de az megint ugyanúgy veszélyes a rövid követési távolság miatt, az pár deci soha nem ér annyit, hogy veszélyeztesse az életed.
-
Reggie0
félisten
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Az ilyeneket akkor is megelozom, ha nem akarok elozni
-
-
veterán
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Elvileg dsg-vel is mehet akkor, ha a coasting be van kapcsolva.
Miért jobb üresben gurulni, tovább lendületben maradni, de némi üzemanyagfogyasztással, mint 6-osban lassulni, de "ingyen"?https://tinyurl.com/rasoapro
-
6030D
Ármester
válasz rasotamas #201212 üzenetére
Mert ha 100 m-t tudsz gurulni üresben, ahol a fogyasztásod <1l/h, tehát kb egy köpetet fogyaszt, addig motorfékkel mondjuk 50 m-t lassulsz, de 50 m-en nyomnod kell a gázt, hogy meg legyen a 100 m.
Nekem a negatív rekord a Vác - M0 - Campona, 90-100, hétköznap úgy, hogy kamiont ne tartsak fel, de ha utolérek egyet, azt úgy előzzem, hogy a belső sávot ne tartsam fel (110-120). Így lett 3,9 l/100 az O3 1,5 TSI. Nem üresezve. Azért egy nyaralásnyit nem tudnék így menni, de egyszer focvis kedvéért a 100 km meg lesz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
lehet, hogy ennek van tudománya, de akkor már inkább beállok valaki mögé, aki megy országúton lehetőleg nem 80-nál lassabban, és egyenletesen megyek utána, és kész. A lehető legalacsonyabb fordulatszámmal. A "hatékony tartomány" meg szerintem a minél lassabb, tekintve, hogy a légellenállás a sebességgel négyzetesen arányos, csak hát valamikor oda is akarunk érni. Ilyen hullámzó sebességű autókat én is lehetőleg leelőzöm, de ami igazán bosszant, az az indokolatlan fékezgetés, amikor semmi, de SEMMI nincs előtte, még az sem biztos, hogy kicsi a követési távolsága (bár általában rámászik az előtte menőre).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
HUTCHDB
nagyúr
Az 1.6 diesel Octaviából (2015-től pl. 105 Le, 110 Le, 116 Le) melyik az, amelyikben már nincs jelen a porlasztó probléma?
Vagy nincs ilyen motor?" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
envagyok
veterán
Sziasztok
VW Passat 2011-el kapcsolatban kérdeznék.
Bluetoothos teló van benne rádió felett kihúzódó numerikus paddal.
Hogyan lehet úgy párosítani telefonnal, hogy csak kihangosítóként működjön?
Az a baj, hogy kapcsolódáskor eltűnik a mobilnet a telóról.
Illetve hogyan használható bluetooth zenehallgatásra a rádió, mert szürke a bt audio gomb.
Valami 6cd-s rádió van benne -
veterán
válasz 6030D #201213 üzenetére
Próbálgattam reggel, azért nem könnyű.
Mennek előttem, jönnek mögöttem, kanyarok, beérek településre, lámpa, stb.
Pl nekem 2szer van 2 egymást követő kanyar 700m-re egymástól, 50-60 közt bevehető kanyarok, sztem 80 fölé ott nem érdemes köztük gyorsítani.
Illetve álló helyzetből indulva tartani a 10l/100km fogyasztást lehetetlen. Aztán az érték csak 1-2 másodpercenként frissül, oda nézek, ez még csak 7, nyomom jobban, ez meg már 11, stb.
Meg a kijelző bámulgatás elvonja az ember figyelmét.https://tinyurl.com/rasoapro
-
ZolkoW
őstag
válasz macilaci78 #201219 üzenetére
jó, de nem ilyen egyszeri alkalmakra gondolok , hanem mikor 10 km-en követem, és 5 másodpercenként villan a féklámpája. közben nem is lassul érdemben, mert én csak leveszem a gázról a lábam, és nem megyek neki, de még csak nem is közeledek jelentősen. Szóval nem tudom, mi a baj az agyával az ilyennek.. ha nem tudom leelőzni, inkább lemaradok tőle jó messze.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
veterán
válasz ZolkoW #201220 üzenetére
Mondjuk ha a mögöttem lévő számomra idegesítően közel jön, akkor én is hozzá-hozzá szoktam érni a fékpedálhoz, hogy idegesítse annyira, hogy vagy lemaradjon vagy megelőzzön. Én az átlagnál sokkal érzékenyebb vagyok rá, más jól elvan 3-4-5 méteres követési távolsággal, én 10 alatt nagyon feszengek, főleg ha a jobb egyben ülök és a sofőr nagyon közel megy az előttünk lévőhöz.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Winchester95
őstag
válasz maximilian4 #201223 üzenetére
Na erre én is kíváncsi vagyok, mert nekem is 80 ezer van a vezérlésben.
Azon gondolkozom, hogy kicserélem saját magamnak, megspórolva a munkadíjat, abból megvéve a célszerszámokat. Videó fent van részletesen Youtube-on.
Igaz nekem sima TDI ASV.
Jó lenne tudni bárdi honlapján, hogy melyik a nagyobb élettartamú vezerlés szett.
Eddig nekem INA volt benne. -
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201224 üzenetére
Azon gondolkozom, hogy kicserélem saját magamnak, megspórolva a munkadíjat, abból megvéve a célszerszámokat.
Én így csináltam [link]
[link]
[link]
[link]
[link]És sok minden mással is.
Amit tudok Opelon és a golfon megcsinálok.
Elvannak szállva az árak.
Érteni kell mindenhez.Most vettem vízcsőbilincs fogót [link] volt egy bowdenes.
De kellett még egy.Golf hálás öszvér..
2005 óta nála, most költögetni kellett rá.
De egyébként olcsó minden hozzá.
Ezért van még megÉn utálok költeni autóra...
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz K Norbi #201227 üzenetére
Durva, látom te is ezt az utat járod. :) Nem lehet mit tenni, bár szerintem a fizetés kevés ( már akinek) nem a munkadíj a sok.
Tanulva más hibájából, majd az én hibámból is, de mindig sikerült a végére.
Múltkori Turbó cseréhez én is vettem ilyet, csak bowdenesbe. Kb pár másodperc vele leszedni a bilincset, sima fogóval 1 óra után sem jött le. :DAkkor sokaltam be mikor egy vezeték összetekerés+ szigetelőszalag kombóért 15 ezret elkértek, vagy mikor 90 ezret fizettem egy balos féltengely cserére.
Turbó csere 120 ezer Ft volt 4 éve....Na meg amikor bevittem hogy nézzék át a futóművet, cseréljék ki amit ki kell majd legyen egy futóműbeállítás....
Erre futóművet állítottak, majd közölték hogy ki kell cserélni a lengőkart...
5 ezer lesz.Nagyon sok utánaolvasás, információszerzés, kérdezgetés árán sikerült minden szerelés.
Na meg a Youtube...
Most összeállítottam a régi vezérlés szettet + egyéb cuccokat (hűtővíz, feszítők szíjak)
Kedvezménnyel 110 ezer ft a bárdinál.Van egy olyan érzésem hogy normális műhelyben, ha vinném az alkatrészeket 110 ezer lenne a munkadíj.
Abból meg igen csak kijön egy célszerszám, akár egy nagyobb porlasztócsúcs és egy chip is a VB hybrid Turbóhoz.
Kár hogy nincs egy olyan ismerősöm aki érti nagyon az egészet, inkább fizetnék érte és ketten csinálnánk meg.
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #201222 üzenetére
Aki ennyire rámmászik, az általában meg is előz és halad. Nem szeretem kiprovokálni az előzést, ne büntetőfékezzen előttem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #201230 üzenetére
Ha épp nyugisabban gurulok, és befut mögém valaki érezhetően nagyobb lendülettel, villantok egyet jobbra, menjen csak dolgára
-
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #201232 üzenetére
Persze, rendszeresen jelzek az irányjelzővel, hogy szabad az út, egyáltalán tudom, hogy mögöttem van. Kanyarból kifelé jövet, amikor már látom, hogy biztonságos-e az előzés.
De elvenni a gázt, vagy féklámpát villogtatni, ablakmosóval játszani nem szoktam. Ez kb olyan, mint ovis korunkban hajhúzással udvarolni a lányoknak. Éretlen, ahogyan menet közben a rendszámtáblakeretről leolvasni a telefonszámot.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
K Norbi
addikt
-
maximilian4
addikt
válasz Winchester95 #201224 üzenetére
Én is sok mindent megtanultam már mióta saját autóm van. Benzines injektort is simán kikaptam, kitisztítottam, injektor talpat cseréltem, szélvédőt ragasztottam stb…, de valahogy még nem érzem magamban az erőt vezérlés+vízpumpa cseréhez. Amúgy nekem is az INA-t ajánlották a legtöbben, de az SKF szettet tudtam sokkal olcsóbban megvenni. Szerintem biztos van olyan jó minőségű ez is, hogy ezt az 5 évet kibírja. Mindig időben cserélek mindent.
Maxi
-
K Norbi
addikt
válasz maximilian4 #201236 üzenetére
Már a vezérlések minősége is romlott...
Mint minden másnak -
bul07
nagyúr
válasz macilaci78 #201230 üzenetére
Ha nem elektromossal van. Mert terjed közöttük a vonatozás hogy spóroljon, ne keljen olyan sokszor tölteni.
És képesek pár méterre követni.
Autópályán is megcsinálják.Múltkor is kisbusszal voltam, autópálya, hát egy nyomi nem 7m jött mögöttem zöld rendszámmal.
Na de elvadítottam, kamion mellet ell aztán szépen lassan lassítottam míg a kamion be nem ért minket, és az ő seggébe ment a kamion 2m-re sőt még villogot is a nyomi kamionos.
Na ezt nem bírta idegekkel és elhúzott. Aztán és is visszaáltam a tempómra.Villanyos autós kezd új állatfajá künőni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
dozó
tag
válasz maximilian4 #201223 üzenetére
Passat B8-on teljes vezérléscsere, vízpumpával, hosszbordásszíjcsere, gen.szabadonfutó, csere, Br. 217 000Ft anyag munkadíjjal együtt mert csak igy vállalták, ebből a munkadíj Br.57 607 Ft.
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201229 üzenetére
Durva, látom te is ezt az utat járod. Nem lehet mit tenni, bár szerintem a fizetés kevés ( már akinek) nem a munkadíj a sok.
Persze muszáj, ha nem akarok idegbeteg lenni a szerelőktől, amilyen munkát végeznek.
"Senki nem csinál meg semmit soha úgy, mint magának az ember!"Csak javarészt a kókány igénytelen szar munkára van igény.
-
laca71
aktív tag
Sziasztok
Ma hazafelé a 2006 Golf 5 1.6 bse autómban úgy tűnik hogy megadta magát a 4 henger injektora...
3 hengerezik a kocsi, a gyertyát cseréltem , szikra van, ha lehúzom a 4. henger injektoráról a kábelt akkor semmi nem változik.. A csatlakozóban mérhető ugyanaz a feszültség mint az egyes hengerben... Kérdés az lenne hogy szabad használt injektort venni illetve lehet 1 darabot cserélni ... 240000 km van az autóban...Vagy ki tudom takaritani az injektort ? Hibakód szerint a 4 hengerben égéskimaradás van... -
Winchester95
őstag
Na a kókány munkákhoz és a szerelőkhöz visszatérve.
Jött ma hozzám egy B5 Passat 2000évj. AFN.
Szerelő megcsinálta faszán a kartergázvisszavezetést.
(Motorra menő cső széttörve, alul nyomja ki az olajat) (2 csavar fogja).
Ehhez keresnék cikkszámot mert utángyártottat nem találtam.
Valamint a fenti rész is meg vagy kókányolva. (20km-re leszedtem a félig rárakott fehér szalagot és visszaraktam feketével).
+ néztem ezt a fehér dobozt, gondolom ez lecsapató, de ez gyári lenne?
Hétfőn szeretném megcsinálni normálisan mert ez undorító...
Más:
Ablaktörlő folyamatosan megy kikapcsolt állapotban.
Már itt a csomagtartóban az új ablaktörlő kapcsoló.
De van egy olyan érzésem hogy ez nem fogja megoldani a hibát.
Nektek van valami tippetek? Szakaszos ablaktörlés működik.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201242 üzenetére
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Octavia3 1.6 cr síkon tempomat 90-nél 2.8-3.2L/100-at ír, falvakba beeresztem és 60-65-öt tartom majd megint kigyorsítva 90-ig. Abban annyira nem hiszek, hogy üresben gurulva majd visszagyorsítva kevesebbet fog fogyasztani a szekér, mintha tartok egy meghatározott tempót, elvégre közlekedem. Ez a dízel meg mintha 90km/h-ra lett volna tervezve, szinte gond és erőlködés nélkül viszi a hajót az 1.6 cr ki a világból.. és ehhez az kell, hogy külterületen betartom a szabályokat, belterületen néha minimálisan túllépem főleg mikor beengedem gurulni a falukba. Persze egy adott érték alatt, pl. 4L/100 alatt jó ha tartom, a rekordom munkába és vissza 3.3L/100-as átlagfogyasztás 60km-re ingázva.
Többen írták ezt a "nyakamban autóznak pár méterre" jelenséget. Picivel több mint 10 éve vezetek, nekem ez az egyetlen dolog ami flusztráló.. egyrészt ha fékeznem kell, olyan fék van a szekéren az kizárt, hogy megálljon a mögöttem jövő legyen bármilyen autóval. Amennyiben összetöri az autót, akkor meg járjak más bolondsága miatt és javíttassam az autómat.. gyári, törésmentes, fényezetlen igaz vannak rajta karcolások pici lepattogzás, de 7 éves kora ellenére azért kiváló állapotú. Gondolom más is hasonló okok miatt félti a gépét, nem vagyok egyedül!
-
K Norbi
addikt
válasz Winchester95 #201244 üzenetére
Ablaktörlő relé, vagy kar.
AFN legendák között is legendás[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz K Norbi #201235 üzenetére
dejó, eszembe juttatja, hogy a jettának még egy kis bitumenlappal még adósa vagyok. Az még jó "bebszásgátló" is, ha van súlya az ajtónak, nem csapkodják Vajon mit lenne érdemes? első ajtókat, kerékjárati íveket gondoltam, de, nem idegenkedem extra szivacstól a tetőkárpithoz sem, ill. még egy kis rezgéscsillapítás a motorháztetőre (2.0TDI). Mérlegelnem kell, megéri-e nekem az ajtócsukódás-érzetért, meg, a kisebb vibrációért, mert, amúgy dögnehéz, ami a fogyasztásnak nem feltétlen tesz jót.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Dot
őstag
Kis élménybeszámoló a külföldi szervizből:
Ma hoztam el a kocsit..
Hát mit ne mondjak eléggé ideges vagyok..
Munkafelvételnél megbeszéltük, hogy
-olajcsere, +szűrők (légszűrőt kiemelte a munkafelvevő, mert fontos..)
-DSG olaj csere
-general inspectionMotorolajnál megbeszéltük, hogy kiírja a szervizt ezért is akarom a cserét.
Természetesen mikor hoztam el, csak a recis kiscsaj volt, cseréltek szűrőket (dízel, légszűrő, pollenszűrő) ezeket emelte ki. (németül és franciául, angolul nem tudta ezeket a szavakat)
Fékfolyadékot is cseréltek és hogy minden rendben volt..Hazaértem, mondom átnézem azért.
Nézem, nézem, nem látom a motorolaj cserét. Megnézem google fordítóval, így sem, asszony valamennyire tud németül, Ő sem látja..
Felhívom őket, hogy hol van az olajcsere (átkapcsoltak a munkafelvevőhöz)..
-Hát hogy azt nem kellett.
-De mondom beszéltük..
-Igen igen, de még nem telt le a 2 év vagy a 30k KM..
-De mondom kiírta az autó, meg így beszéltük meg..
-Igen, mert 15k-nál v. 1 évnél csak olaj ellenőrzés van, szóval majd ha kiírja megint, akkor menjek most minden rendben van.
Mindezt 689€-ért.Majd még1x alaposabban átnéztem a teljes pakkot amit adtak:
Ha jól értem a fordítást a fék nem oké. Namost, ez ezért vicces, mert a munkafelvevő, illetve a recis amikor az időpontot adta, azt mondták, ha valamit találnak, hívnak, hogy cseréljék-e.
(nem hívtak)
Illetve az előző tulaj azt mondta nemrég cseréltek betétet és a tárcsa tényleg új, nincs válla, nem látni égés nyomot.Szeptember közepén megyek vissza Magyarországra, szóval kértem gyorsan időpontot a magyar VW-hez.
Mondtam nekik hogy csak motorolaj csere, azt mondta oké persze.Majd 10 perc múlva visszahív, hogy:
-Látja most volt olajcserén..
-Mondom ja, csak nem cseréltek olajat.
-De 120k-nál.
-Ohh mondom az, az mostani előtti és már 15k KM-je volt..
-*csönd*
-mert hogy szeretném 15k KM után cserélni.
-*kicsit értetlenkedve* oké akkor megcsináljuk.Komolyan ennyire nehéz lenne leszervezni egy olajcserét 15k KM-nél?
Lehet legközelebb elviszem az útszéli olajcseréshez. Az nem kérdez. Vagy keresek egy aknát ahol megcsinálom (vagy egy nagyobb padkát )élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs