-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pit stop
addikt
válasz Corsa02 #216148 üzenetére
Úgy legyen, mindannyiótoknak köszönöm!
Szerelőm is mondta, hogy kartergázvisszavezetéssel kezdjük, illetve még egyszer átnézni mindent, hogy nem valami tömítés vagy valami (azt gondolja ahhoz túl sok a fogyasztás).
Ha nem találunk semmit, akkor minimum endoszkóp kell.
Szkeptikus vagyok sajnos, hogy érdemes-e jogilag belemenni. Szerelőm is mondja, hogy próbáljam bevasalni legalább részben, de ha nem hajlandó nem biztos, hogy megéri.
Volt már ilyen ügyek, szakértőt fogadni, dokumentálni olajfogyit 600-600 kilométeres etapokon. Ügyvédi költség, plusz a per ha oda jutunk - és mire az egészből lesz valami.Az furcsa kicsit, hogy miután behozta cserélt benne olajat, miközben 7k kilométer telt el. Ettől függetlenül mi cseréltünk benne, hogy biztos legyen 0-s állapot vétel után.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Faby
senior tag
válasz pit stop #216151 üzenetére
Azt azért nem árt tudni, hogy a saját költségen kijavítom és majd a számlát szavatosság keretében behajtom az eladón opció kikerült a szavatossági körben érvényesíthető igények közül.
Ha el is ismeri az eladó, akkor vagy ő kijavítja a hibát, vagy árleszállítás lehet a megegyezés, más nem.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Reggie0
félisten
válasz pit stop #216151 üzenetére
Hat, egy 1.4-es TSI motornal 100ezer felett minden km ajandek. De legalabbis az olajfogyasztas megjelenese elobb utobb varhato. Az, hogy mikor ut be a szerzodeshez kepest reszletkerdes, a szerzodesben az sincs, hogy uj motorral kaptad.
Az en szerelom szerint ezeknek a motorok kezikonyveben az elso fejezet arrol szol, hogy hogyan keruljuk el a birtoklasat.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
2003 Golf IV 1.9 SDI AQM
Motortartók szerelésénél van valami, amire nagyon figyeljek oda a nyomatékokon kívül? 20 mm-rel lesz megemelve, nem kizárt, hogy egyszerre mindhárom helyen szét lesz oldva, de csak az ábra szerint amiket muszáj (bakok és karosszéria között, illetve középen a váltó és bak között).Így, az ötödjére kilyukasztott olajteknő örömére több megelőző beavatkozást eszközölünk, az első egy távtartó szett a motor- és váltó tartók alá.
Rákeresve a két oldali nagy csavarok 40 Nm + 90°, kis csavarok 25 Nm, kutyacsont végénél mindkettő 50 Nm. Új csavarokkal jött a szett természetesen.
-
pit stop
addikt
válasz Reggie0 #216157 üzenetére
Én tájékozódásom szerint viszont a konszern kisebb motorjai közül ez a legjobb - és nem azért mert a legkevésbé xar, hanem mert már valóban kinőtte gyerekbetegségeket és jó.
Meg lehet nézni konkurencia mit kínál európaiként pl. Stellantis 1.2-ről mit mondanál? Nem akarom őket bántani, sok autójukat imádom de ott elég nagy bajok vannak valóban. Ismerős most vett ilyen motorral új autót, azt ígérik már tényleg javították és nem lesz baja... - 3-4 hónap alatt tettek bele 15+k kilométert, éles teszt zajlik
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Faby
senior tag
válasz CharlieDrop #216155 üzenetére
A hirtelen megugró olajfogyasztás szerintem nem kopó alkatrész.
Igen, van szavatosság. Cég -> magánszemély között és magánszemélyek között is, a különbség a bizonyítási teherben van.Ha kereskedéstől vásárolt, akkor elvileg 2 év a szavatossági idő, ebből a vásárlást követő 1 éven belül jelentkezett hibák vonatkozásában a kereskedésnek kell igazolnia, hogy azok az adásvételkor még nem voltak meg.
De magánszemélytől vásárolva is van 6 hónap szavatosság.
Legalábbis én így tudom.
Illetve az is kérdéses, hogy használt autónál mi számít bele a természetes elhasználódásba.
Egy drasztikusan megnövekvő olajfogyasztás szerintem nem, de nem vagyok sem jogász, sem műszaki szakértő.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Itt a bizonyítás mint olyan nem annyi h ez nem volt és kész. Használt termék esetén a bíróság figyelembe szokta venni a felróható körültekintést és annak hiányát. Egy adott autó/motor esetében ha használt azt kell feltételezni hogy a használt mivoltával a vevő tisztában van (hiszen ha nem akar ilyet akkor újat vehet) és nem tudok elképzelni olyan igazságügyi szakértőt aki nem új motor esetén le fogja írni hogy pl a gyártól használati utasításában is szereplő 1000km/L mennyiség megjelenése rejtett hiba lenne. Már pedig egy használt belsőégésű motor az életciklusa alatt elhasználódik valamilyen mértékig. És itt jön a vevő felelőssége. Ha pl vki használt tdi kocsit vesz ott a turbó/egr/befecsi sem rejtett hiba hanem a célirányos használat eredménye amire számítani lehet és kell. Szerintem az olaj is ilyen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Faby
senior tag
válasz bitpork #216164 üzenetére
Persze, ez nagyon ingoványos és nem egyértelmű helyzet, nem véletlenül írtam, hogy kérdés, mi számít a természetes elhasználódásba bele.
Nem akarom tovább offolni a topikot, de az biztos, hogy az nincs könnyű helyzetben, aki használt autót vesz/akar venni.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Whynot?
aktív tag
Sziasztok. Csatlakoztam a táborba egy 2021-es octavia kombi vásárlásával. Rögtön szeretnék is egy kis segítséget kérni, mert nem sikerül főfelhasználóvá válni. Indításkor felajánlja, de a gombra bökve kis karikázás után "nem lehet az alkalmazást elindítani" üzenetet kapok. Ugyanez setupból indítva. Mit tehetnék?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Whynot? #216168 üzenetére
Fejegység újraindítás (vagy autó zárt állapotban hagyása 15-20 perce) már megvolt?
Ha igen, akkor amit megpróbálnék; jelenlegi usert törölném, majd nyomnék egy gyári beállításokra történő visszaállást. Ezt követően gyújtást lekapcsolnám, kiszállnék, ajtócsukást követően bezárnám és így hagynám a kocsit 15 percre, aztán próbálkoznék újra.
Egyáltalán nem tudom, hogy ez segít-e, de a Golfnál sokszor már bejött, mikor valami nem volt hajlandó működni.
-
Whynot?
aktív tag
válasz BigBlackDog #216169 üzenetére
Zárt állapotban hagyás már volt (melóhelyen múlt hét péntek óta minden nap)
Saját magam, mint felhasználót már töröltem és újra hozzáadtam. Megpróbálhatom a gyári visszaállítást, de ugye nem veszítek el akkor térképet ésmás egyebet? -
veterán
válasz BigBlackDog #216171 üzenetére
Továbbra is SD kártyáról kell a netről levadászott rádiólogókat feltölteni (Golf 7), vagy már megoldja magának online?
-
pit stop
addikt
válasz focvis #216174 üzenetére
Eladó frissen cserélt ugye.
Utána hazaút-szerelő stb. kB 400 km. Kapott új olajat - azt hiszem el amit én cserélek ki.
Majd kB 1250 kilométer után kellett utántölteni is egy hosszabb út után.
Utána 6-700 kilométer volt és megint.Nem megyek ki a világból így annyi kilométer nem pörög - leghosszabb ez a ~1300 kilométer volt.
Szerk.: reméljük a legjobbakat, jövő hétre van időpont, addig meg pihen.[ Szerkesztve ]
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
-
enddav
aktív tag
-
Reggie0
félisten
válasz pit stop #216162 üzenetére
Szereloi tapasztalat. Barmikor megyek foleg ilyeneket latok en is szetesve naluk, meg sokat is panaszkodnak ra, a dizelekhez kepest. Nyilvan a dizeleknel is van nehany tipikus hiba.Szerintuk kb. 2005-2016 felejtsek el minden kis benzinest, ha jot akarok magamnak, plusz multitronic abszolut felejto, de lehetoleg s-tronic-ot se. Azokbol is jonehany van naluk szetesve. Mar 7 eve jarok oda es meg mindig ezeket latom naluk.
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz Reggie0 #216180 üzenetére
Miért, mi történt 2016-ban a kis turbós motorokkal, amitől hirtelen már nem lettek olyan rosszak?
Ezek csak általános okoskodások, ha konkrét motorokról, motorkódokról és azok hibáiról lenne szó, még lehetne is beszélgetni, érveli az állítás mellett/ellene, de ez így nettó hülyeség sajnos..
-
Asbee
veterán
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #215936 üzenetére
Váltóban az olajszintet tudom ellenőrizni valahogy?
Megy az idő, megy a méter az autóba és elég erősen csöpög a váltóolaj
Lehet hogy leteszem az autót amíg nem lesz újracsapágyazva a váltó
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
molnarpeter
nagyúr
-
válasz Motion_Blur #216185 üzenetére
A váltóolaj hőmérséklete a mérvadó. Asszem 60-65°c fölé nem lenne szabad mennie. Ha feljebb megy akkor kevés az olaj. A feltöltő csavarnál kell szintezni cserekor. Köztes ellenőrzés a hőmérsékleten kívül tudtommal nincs.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Motion_Blur
félisten
válasz bitpork #216187 üzenetére
Értem köszi. Ezek szerint van benne jeladó és ezáltal kiolvasható?
2011-es autó, sima 6-os manual váltóval.
molnarpeter: thx! lehet hogy ezzel a módszerrel rátöltök, biztos hogy kell valamennyit
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #216188 üzenetére
Kicsit érdemes a sofőr oldalt megemelni, úgy több megy bele - gondot nem okoz, de annyival később csökken le a szint/ritkább a rátöltés szükséglet.
-
TrollBalint
addikt
Milyen ablaktörlőlapátot ajánlotok? típus, márka, minden jöhet
Úgy vettem észre, megértek a cserére, főleg a hátsó (sedan octavia III), és egy sikertelen vásárlási kísérletem már volt a Bárdinál. (nem tudtam milyen hosszú, meg milyen a csatlakozója , ugyan a forgalmi nálam volt, de a kérdésekre nem tudtam így se válaszolni )https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
veterán
válasz TrollBalint #216190 üzenetére
Típusspecifikus Bosch Aerotwint, itt tudod kikeresni: https://ablaktorlok.hu/
Meg fog egyezni a gyárival.[ Szerkesztve ]
-
Whynot?
aktív tag
válasz Reggie0 #216180 üzenetére
2012-es 105 lovas 1.2 TSI-m volt. Új korától 200.000e km-t hajtottam bele és nagyon jó kis kocsi volt, szerettem. Egy gyújtáskábel köteg csere volt az összes javításom a 12 év alatt. Szerintem ez magáért beszél. Most is csak azért cseréltem, mert már szerettem volna fiatalabbat.
-
Viktor677
csendes tag
válasz TrollBalint #216190 üzenetére
Nekem a Continental, Valeo, esetleg még a Bosch van az első háromban.
Bár hátra szerintem nem fontos márkás, csak időben cserélni kell. -
Whynot?
aktív tag
válasz BigBlackDog #216169 üzenetére
Na megcsináltam a törlés, gyári visszaállítás próbát. Az új felhasználót beviszem, a főfelhasználóvá válásnál megint "nem lehet elindítani az alkalmazást"
De most már legalább nem hagy carplayen keresztül csatlakozni sem.
Jelszót kér a telefon a myskoda3165-höz, de nem ír ki jelszót a fejegység :S -
atos19881101
senior tag
Szerintetek lehetek olyan szerencsés, hogy a tavaly cserélt Luk szett beszart kb 12ekm után? Ma hidegindítás után ezt produkálta: [link]
Pár perc járás után abbahagyta.Tavaly ezért cseréltem: [link]
1500rpm alatt nem terhelem a motort direkt. Természetesen garancia nincs már. Lukban volt bizadalmam, de már abban se nincs. Fogyasztói társadalom áldozata vagyok ismét ahogy látom.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
chopin42
őstag
Üdv! Fabia 6y2 1.4 bky 2006, 130k km
Megvolt a szervíz munka, vezérlés csere vízpumpával, hűtő folyadék le lett engedve a radiátornál és persze a pumpánál. Minden összerakva, mentem vele, szépen jár, de nincs fűtés, illetve a jobb oldalon egy kicsit a lábnál. Üzemmelegen, fél órája jár, úgy se. A motor fix 90 fok, a hűtő langyos, a csövek melegek. A tartályon nincs kupak, eszméletlen lassan kicsit bugyog percenként.
Mi tévő legyek?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
rbalint88
addikt
válasz atos19881101 #216195 üzenetére
Nekem a Sachs szett 4!!!ezer km utan csinalta ezt/hasonlot. (Rudolf bacsi harkalyaitol elszokott a fulem )
Kinyomocsapagyat cserelt a szerelo, valamint a tarcsa kevlaroztatva lett, mert csusztatastol eleg konnyen lett szaga (parkolas, foleg emelkedonel).
A zaj nagyjabol, de nem teljesen megszunt, a szerelo is azt mondta, hogy a kettostomegu lehet, mukodest nem befolyasolja alapvetoen, szerinte se csereljem.
Tapasztalata szerint is sokat romlott a minoseg, tobb ugyfelnel esett szet gyorsan az uj kuplung es kettostomegu (is)… -
atos19881101
senior tag
válasz rbalint88 #216197 üzenetére
Sachsról én is hallottam rosszat, ezért vettem Lukot. De úgy néz ki teljesen mind1 mit veszel… mind szar. Ez kicsit kiábrándító azért. Ha még csak pár ezer ft lenne..
Én sztem hagyom ezt bent. Semmi garancia arra, h ha cserélem, akkor 1 év utàn nem lesz ugyan ez.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz atos19881101 #216198 üzenetére
Biztos LUK szett volt a dobozban? Csak mert nekem Luk dobozban Sachs volt. Betetettem, mert nem volt hirtelen más, de megbántam mert szar azóta is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest