- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- ASUS routerek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Dooonfrigo #10093 üzenetére
Sajnos ezzel nem tudsz mit tenni. Ha nem probléma a gyenge motor (mert nem autópályázol például), akkor az 1.0-sat is megveheted. Az 1.3-assal sincs nagy baj - ha odafigyeltek az olajcserére és sűrűn, rendesen hajtották végre...
Bár egy Toyota topicban nem "illik" ilyet tenni, de amúgy én ajánlom figyelmedbe a Honda Jazz-t még...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
válasz joefasalasso #10098 üzenetére
Mondanam, h en inkabb Motul parti vagyok, de ha eltekintunk a hitbeli dolgoktol akkor azert ez is tobbszereplos. Regebbrol kulonbozo motorigenyes versenysportban lattam/hasznaltam Motult. Ott igen jol teljesitett es latni is lehetett nem ugy, mint az autoknal ahol csak toltogetjuk, de a valosagban az csak nagyon-nagyon ritkan derul ki, h egy olaj az valoban jobb vagy rosszabb volt.
Szvsz ezert kell olyan markat es legfokepp olyan forrast valasztani ahol kisebb az esely a csalodasra. -
rob210
nagyúr
válasz joefasalasso #10094 üzenetére
Én a gyári 5w30as toyota olajat teszem bele, a versonkban van ez a motor 2007es. De a többi ilyen motoros autóba is azt teszek, ha sikerül rábeszélnem a tulajt.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Csabroncka #10106 üzenetére
Igen az 1.3 as vvtibe az való.
De ebbe még nem szabad 0w20 at rakni ebből itt is meg máshol is kiokosítottak.Renault power
-
Ragadozó
Ármester
válasz joefasalasso #10094 üzenetére
Mobil1 5W-30 ESP
Akkoriban a simma mobil volt a gyári olaj is.
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
-
MiklosSaS
nagyúr
Ha már olaj tèma, adjatok nekem is ötletet hogy melyik a legjobb olaj ezekhez:
1. Toyota Avensis 2013-as, 2.0 dízel D-4D
2. Toyota Rav4, 2018-as, 2.5 benzín, atkinson (hybrid).
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
nagyúr
Országonként változik a Toyota olaj.
Attól függ, hogy melyik céget bízza meg a gyártással és Toyota címke alatti forgalmazásával.
USA-ban az Exxonmobil (Mobil1).
Japánban és Oroszországban megint más a Toyota olaj.
Európában már nem emlékszem, hogy ki gyártja. Talán a Total gyártja és forgalmazza.
Lényeg, hogy nagyon régi és meghaladott specifikációval rendelkező olaj.Ma már könnyű jobbat találni nála.
Ennek ellenére a többségnek minfig sikerül a rosszabba belenyúlni.
A gyári olajjal nem lösz mellé, csak az ár/érték aránya nem megfelelő.
De mindig olcsóbb a gyári olaj, mint nem megfelelő olajat használni, aztán a károkat enyhíteni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
No.01
őstag
válasz rob210 #10114 üzenetére
Valoban, de sajnos ahogy Dluinet forumtars is irja ar/ertek aranyban a gyari olaj baromira rosszul teljesit.
Ha megjon az uj auto es nem talalok megbizhato forrast a gyari olajra (0-16W) akkor en elkezdem hasznalni a Motult. Igaz olcsonak az sem olcso, sot ha belegondolok, h tovabbra is ragaszkodom majd a 10e km-es csere periodushoz... Na, de aki nem par evre tervez az szerintem nemigen jarhat el maskepp.
-
joefasalasso
aktív tag
...még egy (nem is) apróság. Nekem egy Németországból behozott 2005-ös 1.8vvti 1ZZ-FE motoros autóm van. A forgalmiban 1ZZ szerepel. Miből derül ki, hogy ez visszahívott, cserélt motor, vagy töltögessek szépen olajat? Köszi...
[ Szerkesztve ]
-
nuke7
veterán
válasz joefasalasso #10117 üzenetére
Hat eszi az olajat vagy nem..?
ha nem, akkor ne Tölts rá...[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
nagyúr
válasz joefasalasso #10117 üzenetére
Visszahívás a Toyota honlapján ellenőrizhető alvázszám alapján.
Motorcsere vagy más javítási előzmény a Toyota márkakereskedésben ellenőrizhető alvázszám alapján."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
senior tag
Ez szerintem egy nagyon fontos állítás: "...nem ugy, mint az autoknal ahol csak toltogetjuk, de a valosagban az csak nagyon-nagyon ritkan derul ki, h egy olaj az valoban jobb vagy rosszabb volt."
Soha nem értettem, hogy átlag userek mi alapján állítják egy olajról, hogy bevált. De aztán lehet, hogy valaki fel tud világosítani erről. -
válasz joefasalasso #10117 üzenetére
Nekem azt mondták hogy volt motorcsere Avensisemben 1AZ-FSE (2.0 benzin) mert a forgalmiban nincs motorszám és a motoron sincs semmi szám csak az 1AZ szerepel mindenhol. De a szakszervíz sem tudta megmondani mikor volt cserélve de azt igen hogy biztosan volt, furcsa is mert elvileg az enyémben eleve a javított verziójú motor került 2008-as kiadású) Olajfogyás minimális 10k csere alatt nem kell tölteni de 2dl hiányzik a cserék között, bár nálam eredeti motornál hengerfejcsavar probléma volt a gyári hiba de ez kicsit más motor.
Gondolom az eredeti motorokon volt motorszám.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
joefasalasso
aktív tag
válasz MasterDeeJay #10122 üzenetére
Köszi...
-
joefasalasso
aktív tag
válasz MasterDeeJay #10122 üzenetére
Amúgy az én forgalmimban sincs motorszám, csak az hogy 1ZZ.
-
Csabroncka
addikt
Végre egy nem sajnált yaris - a literes motor túlél mindent
"in medias res"
-
dh66e
veterán
válasz Csabroncka #10125 üzenetére
Néztem....azért az gáz hogy egy ilyen romhalmazt Magyarországon üzembe lehet helyeztetni egyáltalán azért az elgondolkoztató.
-
Gombinyó
őstag
válasz Csabroncka #10127 üzenetére
Kb 3 éve hozhatta be a nepper, egy éve lehetett utoljára műszakin. Hogy a francba lehet ez még forgalomban? Hogy cserélnek egyáltalán gumit rajta?
Ha nem szakad ki a futómű akkor majd belecsúszik vele valakibe/valamibe -
gorgo
őstag
Jobb tompítottam vibrál, honyorog, stroboszkóp lesz néha. Csak a jobb, szerencsére. Arra tippelnék, cserélni kellhet bármikor. Mivel nincs meg rég (Auris hibrid 2015) sosem cserléltem benne izzót. Egyáltalán ebben a modellben ezt a tulaj cseréli, vagy szervíz... Mennyire bonyolult?
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
tixem
addikt
Üdv
Adott egy 2005 májusi Corolla Verso, 2.0 dízel CUR10. Bal első feltengely kellene, ez jó lenne e hozzá? OEM szám szerint elvileg passzolna. Köszi
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
No.01
őstag
Szia,
Szvsz a tobbseg eleve cikkszam alapjan keres(ne) ha az stimmel akkor legalabb 80%-ig biztos lehetsz a dologban. Ha nem jo max visszakuldod anno nekem sajna volt hasonlo esetem egy komplett katalizatorral. Cikkszam szerint jo vol t avalosagban megsem... Anno azt mondta a szerelom, h igaz ritka, de annyira nem stimmelt, h szerinte a csomagolast/cimket ronthattak el... es mint tudjuk jol az igazi puding probaja az eves
gorgo:
En csereltem xenon izzot igaz Volvoban. Ott nem sokkal volt bonyolultabb a dolog, mint egy sima H4/H7.
Viszont van par felmerulo kerdes. Szerintem.
- Csak az izzo rossz vagy eseteleg a trafo is?
- Ha szerencsed is van es csak elobbi van mar csere alakatresz?
- Nekem a P2-be kellett cserelnem izzot tavaly telen es az utas oldalinal egyszerubb volt ugy hozzaferni, ha kicsit bontottam. Semmi extra tan 10-es kulcse es egy kombinaltfogo kellett hozza meg extra 10 perc. -
őstag
Ha van hozzá türelmed szerintem menni fog. Spéci szerszám nem kell, csak annyi hogy a jobb oldalon ki kell venni az ablakmosó tartály beöntő csövet, de elvileg az is egyszerű, csak ki kell akasztani, illetve nagyon fontos figyelni hogy az izzó jó helyre kerüljön, rosszul is be tudod tenni.
Előtte esetleg nézz meg YouTube-on videót róla, 1000% hogy van fent.
Nekem úton van az új Osram izzó, ha kicserélem akkor megírom. Én sem csináltam még. -
dh66e
veterán
Srácok!
Van értelme políroztatni fényszórót,vagy vegyek inkább két új lámpát?
Látok mindenféle technikákat a neten,de nem tudom van e értelme tartósan. -
Atlantis
veterán
Beléptem a "klubba" egy hibrid Yaris-szal. Szuper kis gép, pár apróságot leszámítva...kérdés az lenne, hogy szerintetek érdemes 1000km körül olajat cserélni? Toyota szerint felesleges, de az ördög éber fajta...
Másik kérdés, hogy van értelmes Toyota-klub Faszbúkon? Hyundai-tól jövök, ott egész jó csoport van, itt meg csak ilyen adok-veszek vackokat találok....nem igazán szeretném naponta 20-szor a felnihirdetéseket olvasni, így olyanba inkább nem lépnék be.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #10141 üzenetére
Az auris csoport a nepper apa-fia páros reklámcsoportja lett, mintha mástól nem szabadna hibrid aurist venni
A corolla csoport is kritikán aluli volt, túl híg. Azóta onnan pár ember csinált külön csoportot az E210 corollának, na az egy jó csoport lett egyelőre. Sztem modell specifikus csoportoknak van értelme, ha nincs még nyitni kell egyet. -
őstag
válasz Gombinyó #10142 üzenetére
Igen, néha van hasznos infó ezekben a csoportokban, de azért az esetek jelentős részében jól kell szelektálni az információkat.. vagy esetleg osztani kettővel
Vannak sokszor olyan kérdések, problémák, hogy a hajam égnek állDe valóban, egy modell specifikus csoportnak több értelme van.
-
Atlantis
veterán
válasz pècsimunkás #10141 üzenetére
Köszi, hajlok rá, hogy higgyek nekik, de a mérnöki énem azért kukorékol...mégiscsak egy motor, csak van összekopás itt is.
Akkor FB-t hanyagolom, ezek szerint nem én voltam a láma, hogy nem találtam rendes csoportot.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Atlantis #10140 üzenetére
A fölöslegest lehet úgy is mondani, hogy a gyári első töltet más olaj lehet, mint amit később raknak bele, így pl árthat is vele az ember. Részemről beállnék egy 10-15 ezres ciklusra aza elejétől kezdve és kész, flotta tapasztalatok alapján nem nagyon lenne haszna ledobni az olajat - de ha pontosan érdekel, akkor el lehet küldeni laborba a mintát, hogy kell-e már cserélni, vagy sem a többi az csak hitvita.
-
eastsider
nagyúr
válasz Atlantis #10144 üzenetére
én 15k-nál cseréltettem az elsőt benne. (15k a csereperiódus) lassan a 60k-s csere lesz aktuális... mindig kapja a toyota 0w-20-at
toyota budánál azt mondták a váltóolajat nem kell cserélni az eCVT-ben, de ha kérik kicserélik (szervizkönyv is csak a sima CVT-t írja)[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz molnarpeter #10145 üzenetére
Én is 10- 15ezrenként cserélem, ahogy éppen kijön. Nem akarok hülyeséget írni, de 50- 52 körül volt a 4. olajcsere. Most 60600 körül vagyok, januárban kell vinnem mindenképpen, akárhogy áll a km, mert meglesz az 1 év.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Atlantis
veterán
válasz molnarpeter #10145 üzenetére
Ez is elképzelhető, nem részletezték, hogy miért fölösleges. Meggyőztetek, hagyom neki a gyári adagot az első éves szervizig. Viszont a könyvében 0W-8-as olajat említenek, bár kicsit kómás voltam már este, mikor olvasgattam...létezik, hogy olyan kell neki?
Gergőke: Nemrég vettem át az autót, 4. generációs hibrid Yaris Comfort Style Tech. Szerettem volna én is Selectiont, de végül úgy döntöttem, nem éri meg a felárat a többlet, amit ad. Még ismerkedünk, alapvetően jó a véleményem róla, de használat során azért mindig kiderül ez-az, ami tesztúton nem tűnik fel. Azt kell mondanom, a Toyotának még praktikumot és anyaghasználatot tekintve kell közelednie Európához, a műszaki színvonal az rendben lehet. Ahogy írtam, Hyundai volt az elődje (i20), ott valahogy jobban keverik az ázsiai jegyeket az európaihoz.
A hibrid hajtás viszont nagyon tetszik, pont erre vágytam, első automata autóm, nekem is meglepő, milyen gyorsan összehangolódtunk.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
No.01
őstag
válasz eastsider #10146 üzenetére
Na az a baj, h ilyeneket mondanak! Igenis kell cserelni olajat a valtoban. 60-90e km kozott mondjak.
Az eCVT meg sehol sincs kulon megemlitve, ha jol tudom az amcsiknal meg a manualban is szimplan CVT szerepel. Nem egyezik meg a 2 teljesen, de nyilvan nagy az atfedes a 2 halmaz kozott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs