- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- DIGI internet
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Én is.
Csak azt akartam mondani, hogy nekem simán belefér 2×250km út. De egy pesti elhagyja a városhatárt, az nekik már kalandozásnak számít, vagy elérhetetlen távolságnak, ráadásul akár 1,5 órába is telhet.
Magyarországon belül nincsenek is távolságok, minden megjárható napon belül."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Múlt hét péntek óta én is Toyota tulajdonos lettem egy E210 Corolla sedan hybrid személyében (13 év Honda Accord használat után).
Kérdésem, hogy be lehet-e állítani valahogy (akár szervizben), hogy automatikusan lezárjon az autó pl. elinduláskor, illetve az autót lezárva automatikusan felhúzódjanak az ablakok?Egyébként egy nagy feketepont a Toyotanak, hogy egy listaáron 10+ milliós autót (executive + vip) képesek Falken Ziex ze914-gyel szerelni. Még csak pár száz kilométert mentem vele, de nem igazán vagyok megelégedve ezzel a gumival.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Yamaha R1
tag
Sziasztok!
Az mennyire normális, hogy egy ~10 éves benzines Aurisnak vastagon kormos a kipufogóvége? Nagyszülőknek vennénk 2010-2012 körüli első generációs Aurist 1.33-as vagy 1.6-os benzinmotorral. 1 hét alatt 9 autót néztünk meg, és mindnek kivétel nélkül ilyen volt a kipufogója. Számomra azért különösen meglepő a dolog, mert nem az olcsó szarokat nézzük, hanem a kínálat legtetejéről keresgélünk, leinformálható, kevés kilométeres, karbantartott autókat. Igazából egyikkel sem volt semmi probléma: hidegen / melegen egyből indultak, szépen jártak, kisebb / nagyobb gázadásra sem jött semmilyen füst a kipufogóból. A motor mindenhol por száraz, szépen húz, hibakód nincs. Tehát minden tökéletes - mégis olyan a hátul, mint egy rossz olajkályha. Ez akkor a Toyotánál normális? Vagy a sok városi alacsony fordulaton autózástól lesz ilyen? Olvastam a főleg 1.33-as motorokat érintő lehetséges motorproblémáról, ami magas olajfogyasztáshoz vezethet. Először azt hittem, hogy ez lehet a gond az első 2 megnézett autónál. De most ott tartunk hogy megnéztünk 9-et és mindegyik ugyanúgy néz ki. Az 1.6-osok is. Sőt néztünk régebbi 1.4-es modelleket, azoknál is ez a helyzet. Szerintetek ez mennyire normális? Valakinek van esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban?
-
makszi
aktív tag
Szia!
Amennyiben a távirányítónak a záró gombját hosszan nyomva tartod, akkor felhúzza az ablakokat és a tetőablakot is bezárja., Illetve visszafelé is igaz, ha a nyitó gombot nyomod akkor lehúz /kinyit mindent.
A Falken gumival mi a rossz tapasztalatod? Nekem csak az tűnt fel hogy hangosabb mint a Michelin Primacy 4.
-
őstag
Akkor már nekem is lenne egy új Corollás (Comfort+Style+Tech) kérdésem:
Tolatáskor lebillennek a külső tükrök? Baromira hasznos funkció, ha nem akarom lepadkázni a felnit.
"Less but better" - Dieter Rams
-
makszi
aktív tag
Nem tudom, hogy Techstreammel be lehet-e állítnai? Egy toyota márkaszervízbe voltam és kérdeztem meg, hogy tudja-e ezt a funkciót és ott egy jó fél órás vakarózás után az lett a végső válasz, hogy ez ilyet nem tud.(Hozzátették, hogy a RAV4 tudja )
A cserét nem ajánlották fel -
Drizzt
nagyúr
Az ablak felhuzodas ugy tudom alapbol ki van kapcsolva, de a hasznalati utmutatoban azz irjak, hogy a szervizekben be tudjak kapcsolni a funkciot. En is gondolkodtam rajta, hogy be kene allittatni. Amugy tiedben biztos van mar Apple Carplay/Andriod Car. Probaltad mar, jo?
I am having fun staying poor.
-
No.01
őstag
Nekem is volt szerencsem a "csucs" Falkenhez. nem ajanlom senkinek.
Egyetlen elonye az ara. Tudom pazarlo amit mondok, de inkabb add el hasznaltan kevesett futottkent es vegyel v.mi normalisat.Bar itt meg bejatszik az egyeni preferencia kerdeskore. Tan itt is volt rola szo en meg epp egy barattal vesztem ossze elegge ezen a kerdesen, mert en valalom azt, h tapad, de kopik, ezzel szemben o elvarna, h tapadjon, de menjen el 5-6 evet es ennek megfelelo km-t ami szerintem meg akkorsem realis, ha az ember szezononkent cserelgeti az abroncsokat. (mert szvsz a tobbseg tobbet megy a nyarival, mint a telivel)
Gombinyó:
Mar ne is haragudj, de ez a zorgos kijelentesed nagyon demagog. Corolla es 10+M? Igen van ilyen. Persze nem kell mindig es mindenkinek a sok extra,de ha meg igen akkor van csak ki kell fizetni. A zorgesnek ehhez szvsz semmi koze. -
Gombinyó
őstag
Így is nagyon zavar az összeszerelés minősége, nem ezt vártam. A fele ennyibe kerülő előző autóm teljesen csendben volt 60e km után is, ez meg jelenleg 13e km-nél csomó helyen zörög, csörög. Ha 10m-t fizettem volna ki érte sztem már valakire asztalt borítottam volna.
Jövő hónapban viszem kötelezőre, jeleztem a szerviznek a bánatom és remélem meg tudják oldani. Az is lehet, hogy az enyém egy céges buli után rakták össze másnaposan és másnak nem lesz vele gond. -
No.01
őstag
válasz Gombinyó #9216 üzenetére
Nyilvan en sem orulnek neki ha barhol is zorogne. Foleg nem egy uj auto, kis tulzassal fuggetlenul az artol.
Arrol azert majd szamolj be kerlek, h mire jut vele a markaszerviz mert az en eddigi tapasztalatom igaz OFF markanal az nem volt tulsagosan meggyozo...
Azt lehet tudni, h mi zorog esetleg?
-
Gombinyó
őstag
Mindkét oldalsó üveg, ha félig le van engedve. Utas oldali ülés, ha nem ülnek benne. Ha bekapcsolom a klímát utána percekig zörög a vezérlő környékén, ahogy nyomkodom abbahagyja. Ilyenek... hátulról a tetőkárpit környékén is zörög minden kisebb úthibán. A jobb hátuljában valami puffog/durran, ha kisebb emelkedőről hajtok le (ezt nem tudom, hogy a futómű vagy karosszéria).
-
KTTech
veterán
válasz diablo1984 #9220 üzenetére
A TDi-k részecskeszűrője sokkal hatékonyabb... és nagyságrendekkel drágább. Egy modern TDi sokkal kevésbé kormol mint egy tetszőleges benzines.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
Csabroncka
addikt
Azért a vastagon kormos elég érdekes dolog! Nekem a 2014-es 1ZR Corollán (lassan 160e) megcsináltam az acélgyapjús optikai tuningot a végén, de csak azért mert rondán pettyegetett rozsdafolt volt rajta kívülről. Belül minimális korom. Ujjaddal ki tudod törölni.
Benzines estén azért ilyen esetben megkérdezném, hogy hányszor látta a kolléga a nívópálcát? Merthogy én havonta mosás után lecsekkolom az egy dolog, és annak tudatában hogy minimálisan csipegeti a 0W20-ast, 5000Km alatt a nívójel 25%-a. Még így is egy deka füst nem jön a gépből és az említett korom is minimális (ami normális részecske szűrő nélkül).
Egyébként ha már ennyire védeni akarják a levegőminőséget:
- azonnali fogalomból kivonást jelent ha valaki kiiktatott részecskeszűrővel pöfékel (dízeles gyárkéményeink)
- fékport gyűjteni kellene
Ezek után lenne értelme a benzinesre is szűrőt rakni.....[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
bszg@
tag
válasz Csabroncka #9223 üzenetére
Ezt írtam: Nem vastagon, de kormos. Olajat természetesen nem eszi még, 40e körül jár. 0w-20-at kérek bele mindig, remélem, az is van benne. (Mayer, B.keszi) Hosszú távú kapcsolatnak szánom (az autót), ezért úgy döntöttem, hogy ezt és még néhány mást elfogadok ilyennek.
Egyébként olyan szempontból érthető is, hogy tartósan magas fordulaton sohasem üzemel, hiszen még autópályán is csak 3500 körül forog, azt is csak azon ritka percekben, amikor nem tartanak fel. A 3500 meg szerintem nem magas fordulatszám, de ha ezzel kapcsolatban van vkinek szakmailag megalapozott infója, azt szívesen fogadom. -
bszg@
tag
válasz Csabroncka #9225 üzenetére
Akkor egyet értünk. Annyit teszek még hozzá, hogy nálam kb minden nap egyszer kap hatezer felett is. Szigorúan üzemmeleg állapotban.
-
No.01
őstag
Ha jol tudom akkor az uj Corolla Angliaban keszul. Azt lehet tudni, h az uj Rav4 is onnan jon vagy azt esetleg mashol szerelik ossze?
-
Drizzt
nagyúr
A sedan szinte biztos, hogy Torokorszagban keszul. De a jobbkormanyos lehet kivetel. Camry japanban. Mast hirtelen nem tudok. Ui. a Rav4-rol is Japan remlik. Egyebkent a markabolt szerint ahol vettem a Corollat, nem biztos, hogy elony a Japan gyartas. Az aceljuk joval rosszabb minosegu, s hamarabb kezd rozsdasodni. Nem tudom mi a valosagalapja.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
KTTech
veterán
válasz Csabroncka #9231 üzenetére
A magyar utak nem is rosszak, tapasztalatom szerint. Itt (UK) sokkal rosszabbak a pályák is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Csabroncka
addikt
A minőség alatt itt most elsősorban arra értem, hogy a sok dolomit miatt gyakoribb a hídháttöltés süllyedés és a kopóréteg is hamarabb öregszik.
De igen, még holland ismerőseim is jelezték, hogy annyira ne sírjak mert igen szépen elvagyunk látva jó minőségű gyorsforgalmival és pályával.....
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
No.01
őstag
Orosz?? Na erre nem gondoltam.
Csabroncka:
Errol tudnek meselni, de a bazalt csak az egyik tenyezo maradjunk annyiban
Tudas van hozza, de a kivitelezes es a tobbi mar sokszor felrecsuszik.A holland utakrol is sokat tudnek meselni reven 90%-ban itt vagyok. a 3 szamjegyu also utak is elsoosztalyuak. Bingautakbol meg van 1-2 olyan ami felveszi a versenyt az otthoni 1 szamjegyu foutakkal is.
[ Szerkesztve ]
-
namihaly
csendes tag
Sziasztok!
Városban rohangálós autónak Yaris hybridből 2013-as évjáratot nézegettem. Hybrid rendszer ennyi idősen vállalható? Kiszolgál még pár évet nagyobb kiadás nélkül? Mikre érdemes figyelni vásárláskor? Milyen buktatói lehetnek egy viszonylag idősebb hybridnek?Köszönöm a válaszokat!
Üdv.: namihaly -
Dorian
félisten
Érdekes az olajcsere hatása. 9 hónapja vettem az autót, korábbi, előző tulaj által intézett olajcsere óta eltelt 13500 km. Most ezzel legalább annyit, de inkább többet javult az alacsony fordulatszámnál való gördülékenyebb viselkedés, mint a sima és prémium dízel közti különbség.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
senior tag
válasz Csabroncka #9231 üzenetére
Tehát a tengeren berozsdásodott acéllemezekből is csinálnak Toyotákat?
-
No.01
őstag
Koszi
Meglesem... En sokkal inkabb hajlanek a Corolla fele. Ez a kombi forma nekem nagyon bejon... de elkovettuk a hibat, h megneztunk egy NX-et. Szep is jo is, de ha most meg belefer akkor inkabb ujat vennenk. Ha uj akkor viszont a Lexus azert egy mas arkategoria. A CH-r nagy szerelem volt, de csak addig amig nem probaltuk. Szamunkra oriasi csalodas volt minden teren ezert is lepodtunk meg mindketten, h a Lexus meg ennyire tetszett. Igazabol a rugozasa volt az egyetlen ami meg itt a kulfoldi igen jo minosegu utakon is kicsit razosanak tunt.
Ha az uj Rav4 meg made in Japan is akkor lehet ez eldolt szamunkra. Igy legalabb nem kell majd azon agyalnunk, h akkor legyek maximalista es menjunk ra a 2.0-as valtozatra vagy eleg a kisebb is. (esszel vegiggondolva az adok es biztositasok sokkal durvabbak a 2.0-as valtozatra. Az, h ~2000EUR a felara az mar majdnem eltorpul amellett)Megprobalok "kikolcsonozni" egy hetvegere egy ilyen Rav4-et. Sajnos az ilyen fel, 1 oras probautak amolyan izelitonek foghatoak fol csak.
...bar ahogy irtam a CH-R-nel az is bovel eleg volt. -
Tails111
aktív tag
válasz Yamaha R1 #9203 üzenetére
Szia!
Annyira azért nem normális egy Corolla 2003 1.4VVT-i (400.000 km) és egy Auris 2008 1.6VVT-i (197.000km) futott a családban. Mindkettő kipufogóvég inkább rozsdás belülről mint kormos. Kis vékony koromréteg szerintem nem gond. Volt hogy NGK gyertyát tettek bele akkor volt észrevehető kis korom és többet is fogyasztott. Ezért a Denso gyertyát ajánlom.
Az auris nagyrészt városi használatban volt. -
KTTech
veterán
válasz namihaly #9235 üzenetére
Nekem ilyen van, 2016-os kivitelben. Városban nagyon jól használható, tegnap du próbáltam ki BP-n is, dugóban, de hosszú távra sincs vele gond. Ha márkaszervizben van szervizelve, automatikusan jár hozzá a hibrid garancia, onnan kezdve meg nem kell törődni, hogy mibe fájna ha elromlana. Ha nem ott van, akkor is be kell vinni márkaszervizbe, hybrid ellenőrzésre, hogy automatikusan járjon (nem tudom Mo-n mennyi, kint olyan 45 font környéke). Azért, ha lehet, ne 16-os felnivel vedd (nekem az van), mert elég kemény a rugózása és többet is fogyaszt.
Megbízható igásló egyébként, most nyomtam le egy Bedford-Nagyvárad maratont benne, hirtelen felindulásból (20xx km).
Fogyasztás nálam az elmúlt 18000km átlagára (10 hónapja van meg), 5.21L/100km, viszont sokszor 5 személy ül benne, klíma mindig bekapcsolva, ha nem hűt, akkor párátlanít (a fűtés többet fogyaszt amúgy is). A mostani kirándulás átlaga 2 fő+csomagokkal 100-110-es tempóban 4.53 lett.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
rbalint88
addikt
Kivancsi lennek a C-HR-es negativ tapasztalatokra. Nalunk onnan jott a HSD becsipodes, hogy tavaly egy C-HR-rel voltunk Badacsonyban hosszu hetvegezni negyen es tok jo volt minden szempontbol (utaskent).
Az egy facelift elott Selection kivitel volt, JBL-en kivul full (adaptiv led, tavtarto tempomat, bor - igaz csak futott). -
Yamaha R1
tag
válasz Tails111 #9241 üzenetére
Számomra meglepő volt, de a szervizben is azt mondták, hogy simán lehet kormos. Ez jellemzően attól alakul ki, ha valaki tartósan csak alacsony fordulaton vezet és állandóan rövid távokon használja az autót. Csak minimálisan, vagy egyáltalán nem üzemelteti közepes / magas fordulatszám-tartományban a motort. Abban az esetben, ha valaki "normálisan" használja, és napi 1-2 alkalommal kicsit megküldi, akkor beáll a nagyon vékony koromréteges állapotra, ami normális. Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
-
vzsryl
nagyúr
IS300h-hoz lehet kérni Apple Carplayes frissítést?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
No.01
őstag
válasz rbalint88 #9243 üzenetére
Kezdjuk a merettel. Ok, tudtuk elore, h ez nem Rav4, de megcsak nem is hasonlit a sajat P2/P3-ra. Hosszban ez meg rendben is lenne, de annak ellenere, h nem vagyunk nagy darabok (igaz en 183 magas vagyok) szelteben ha nem is diszkomfortos, de feltunoen szuk(ebb) volt. A vartal mindenkeppen.
A csomagtarto ugyszinten kicsi. Tudom en, h mindenki mashogy trukkozik a literek szamolgatasaval, de pakolhatosag szempontjabol sokkal kisebbnek erzodott, mint azt a szamokbol varna az ember.
Az alltalunk probalt darab ugyszinten fullos volt csak a JBL hianyzott belole. Ennek ellenere a belsotol, (leginkabb az ajtotol) tobbert vartunk. Erezhetoen gagyi volt. Mondom ezt ugy, h van P3, P2 es 2-vel regebbi Yaris is a csaladban es a tesztre is a jo oreg P2-vel mentunk.
A tesztekben is emlitett atlos hatralatas elsonek nem tunt fol, de egy kisse furcsak Y elagazodasbol valo besorolasnal konkretan azt ereztem, h ott hatul a C oszlop takarasaban egy kisebb teherauto is meg tudna bujni.
A menes meg olyan volt amilyen, nem keszultunk sportos viselkedesre, de egy kicsit remenykedtunk, h mas, jobb halkabb lesz.
Az egyetlen pozitivum ami viszont jobb volt, mint gondoltuk az a futomu hangolasa volt.
par hete mikor megerkezett a 2.0-as valtozat a szalonba hivtak, h nem-e mennenk kiprobalni, de mondtam, h koszonjuk, de nem. Corollaban gondolkodtunk reven tolem elegge tavol all a SUV eleterzes, de az NX-ben ezt 2 perc alatt felejtettem el ugy, h ott meg zavaroan szekerszerunek tunt a rugozas.Nem vagyunk egyformak ezt el kell fogadni. 2 kollegamnak is van CH-R-je. egy no es egy ferfi, mindketten imadjak ugy, h egyikojuknek sincs masik (nagyobb) autojuk. Mi viszont hamar uj akkor hosszutavra (min 6-8ev) tervezunk es ott mar mas kriteriumok is jatszanak.
Azert a margora meg kell emlitenem, h a Corollaval sem volt atuto az elso talalkozas. A hatso ter, de meginkabb a nagyon benyulo teto elegge zavaroan hatott. A hosszuhetveges "teszt" alatt viszont elegge megkedveltuk. 2 dolog volt amit hianyoltunk: ulesszelloztetes es esetleg a memorias ules (foleg, h a CH-R-ben utobbi volt)
-
rbalint88
addikt
Ertem, koszi! Mondjuk a legtobb amit felsorolsz inkabb olyan, hogy nem ezt az autot keresed (helykinalat, csomagter, menes), ami szerintem is komoly hiba, az a kilatas, de az is es a szuk terdhely is sajnos a modern autok kozos atka... nekem azert osszehasonlitva a P2-vel joval halkabbnak tunik, palyas gyorsitaskor sem kellett benne emelt hangerovel beszelgetni, ami azert aP2-rol nem mondhato el sajnos.
Lexus szekerfutomuve meglepo. -
Zsombe
senior tag
Köszönöm! Kár, hogy az automatikus ajtózárást nem tudja.
Falken rossz tapasztalat: enyhén vizes úton már megúszik, autópályán 130km/h-ról fékezve csikorgott egy nagyobbat, száraz aszfalton sem fényes a tapadása.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Érdekes dologra lettem figyelmes, a Corolla hangszóróival kapcsolatosan.
Ez egy sima nem JBL hangrendszerrel szerelt változat 6 hangszórós.
A 4 ajtóba ugye 1-1 db közép sugárzó van. Az első szélvédő és az A oszlop találkozásánál pedig a két db magas sugárzó elvileg.
A magas sugárzóknál azt vettem észre hogy a bal oldalon tényleg 1 db magas sugárzó van,
azonban a jobb oldalon a magas sugárzó mellett van egy másik kicsit nagyobb kb
4-5 cm átmérőjű plusz hangszóró is.Kérdés, hogy ez minden Corollában így van tudtok róla valamit, hogy az mi célt szolgál?
Ezzel ugye a "sztereó tér" már ha lehet ilyenről beszélni egy ilyen kategóriában
elvileg nem lesz szimmetrikus...
Egyébként a zene hallgatásnál semmit nem vettem észre eddig abból, hogy a jobb oldalon eggyel több a hangszóró.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 24
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LEGO kompatibilis és alternatív építőkészletek
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen