- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 10
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #9450 üzenetére
Szerintem ez a meret nem stimmel... az ajanlott kereknyomas pedig a vezeto oldalon az ajto peremere kell(ene) legyen felragasztva. Elvi szinten 2.4 elore es 2.3 hatra, de ahogy irtam csekkold le a meretet mert igaz csak fejbol tolom, de nekem mas meret remlik 17-es meretben.
Eastsider
Az autoklimas-ra gondolsz? Par eve jartam ott, nekem is jo tapasztalataim voltak. Egyebkent fura vagy inkabb szerencses eset, h szezonban kaptal masnapra idopontot.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz MasterDeeJay #9453 üzenetére
2,4-2,3 ra fújattam.
Barum Bravuris 5HM 225/45 R17 91Y lett a választás, az volt 20eft alatt. Halkabb mint az előző 3-as szériás ami rajta volt.
Ja G astrán 195/60 R15 a gyári méret én meg 195/65/15-el használtam de sokaknál láttam hogy azzal megy. Meg úgy emlékszem a Calibrámon is iylen méret volt. Meg nyilván csalni fog az km óra, azt megnézem majd gps-el mit ír bár ezek 1-2km/h jelentenek.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #9453 üzenetére
Szerintem ilyen hulye meret nem lehet a gyari
Rakeresve inkabb 215/45 R17 vagy talan 215/50 R17 motortol fuggoen.
A nyomast eleg jol tippeltem[ Szerkesztve ]
-
-
raven12
senior tag
Sziasztok!
1.3 VVT-i 2006-os Yaris-om (motorkód: 2SZ) beadta a P0420-as hibakódot (Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)).
Az alapjárat ingadozik, akár 600-1200 között is. Lambda szondák működnek, de a feszültségjelet nem néztem, ugrál-e határértéken kívül.
Fals levegőre gyanakodok egyébként.Tudtok olyan nagyon tapasztalt Toyota szakit, aki ki tudja tesztelgetni, hogy mi a ludas? (esetleg vannak bontott alkatrészei, amikkel tud tesztelgetni, hogy mi a hibás, stb.)
-
No.01
őstag
-
makszi
aktív tag
Ma megvolt a teljes lámpa cseréje, úgyhogy most tökéletes az autó.
-
raven12
senior tag
Budapest-Érd között ingázunk vele, jó volna errefelé valaki.
Nem sürgős, de most nyilván szarabb a fogyasztás, és nem is megy úgy a kocsi, azt vettem észre, 60 felett nagyon elfogy.
Van jó szerelőnk, de ő is azt mondta, inkább keressünk valaki Toyotást ezzel, hátha olcsóbban meg tudjuk úszni. -
No.01
őstag
válasz raven12 #9460 üzenetére
Arrafele elegge ismeros vagyok
- Budakeszi - Mayer (markaszerviz)
- Szazhalombatta - Deltamark (univerzalis, de a tesomeknak OFF auton elsore megoldottak azt az elektromos hibat amit korabban 4 szerelo probalt tobb mint fel even keresztul)+1 Pomaz: Toycar (2x is nagyon korrektek voltak)
-
Ck.
addikt
Gyerekek, tegnap elmentem tesztvezetni a Lexus IS 300h-t, pontosabban akartam...de nem fértem el benne. Legalacsonyabb üléspozícióval, legmagasabb kormányállással sem tudtam a lábam eléggé megemelni, hogy a kézifék pedálját elérjem. A kormány alja már a combomat nyomta. Folyt rólam rendesen a paprikavörös verejték szégyenemben... Viszont volt ott egy gyönyörű NX 300h is, na ott a hellyel nem volt probléma, el is vittük egy háromnegyed órára, nagyon meggyőző volt. Eddigi első befutónak ígérkezik a jelöltek közül.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Mekkora vagy? Jöhet privátban is a válasz.
Én is eddig az IS-re voltam beizgulva, és az NX-et abszolút nem nézegettem, mert SUV. Viszont múlt héten meg tudtam nézni kicsit behatóbban is, és nagyon arányos, egyáltalán nem zavaró a magassága. Egyedül a műszerfal két oldalán lévő tekerentyű’ zavar.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
makszi
aktív tag
Tegnap a lámpacserekor rákérdeztem, hogy ha idehozom a kötelező szervizre a kocsit akkor
milyen olajat tesznek bele és mennyi lenne az első szerviz?
Válasz: Hát ha éppen van 0w16 akkor azt, ha nincs akkor 0w20.
Mert a Toyota év eleje óta ígéri de még mindig nincs a nagy hordós kiszerelésben a
0w16 olaj, csak 5 literesbe kapnak és azt is véges mennyiségbe.
Ha előre szólok 1-2 héttel akkor félretesznek és akkor nekem tutira 0w16 lesz benne.
Ezzel az olajjal 70-80k lenne az első szerviz.
Nem érzem olyan olcsónak ezt a szervízköltséget... -
KTTech
veterán
Az első szerviz ára teljesen rendben van ennyiért, sztem. Sokkal kisebb autóért fizetek kis szervizre ennyit (igaz UKban, 76E volt most a kicsi, nemsokára jön a nagy, ami 115 lesz, és még erre jön rá a váltóolaj csere, ami 30E lesz)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
183 cm, az utóbbi időben felszedtem egy “keveset”, 120 kg körül vagyok. De a probléma igazából a comb-láb rész hely igénye, ami nem sokat változott fénykorom méretéhez képest, szerintem az nálam kisebbeknek is gondot okozhat egy hasonló vagy e feletti magasság esetén, egy kicsit emberesebb méret során. Nagyon meglepődtem, amikor huppantam volna be és a bal lábam nem érte el a kézifék pedált.
Viszonyításképp BMW E92 coupenál, F30 3-as szedánnál és F10-es 5-ösnél nincs ilyen probléma.Volt szerencséd élőben már mind az IS, mind az NX 300h-hoz beülve, megnézegetve? Tesztvezetés volt már?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Mai beulos tapasztalat: Auris 2015+ es uj Corollaban is 190 centivel kopp hatra kell tolni az ulest. Kicsit passzentos mindketto, a 2012 elantra es a peius2 is tancterem tererzetben ezekhez kepest a vezetoulesben.
Aurisba mogem labbal rendekezo humanoid nem igazan fer be, kb 15 centi a labhely. A corollaban is passzentos, ott mondjuk 20-25 centi marad kb, szoval valami torpilla befer. -
vzsryl
nagyúr
Én pöttöm 170cm vagyok, de a sok futás és foci miatt a combjaim némelyik autóban alig férnek be a kormány alá. Jelenlegi autómban is max magasságra van állítva, de így is alig tudok beszállni. Hasizomból kell tartsam magam, amíg csúszok oldalirányban, három felé hajtogatva magam.
Sajnos egyikben sem tudtam még a volán mögé ülni, ezért is érdeklődtem.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
No.01
őstag
Nem ismerem a jelenlegi arakat, de a 70-80 az elso blikkre soknak tunik valoban.
Az olajjal valo "kavaras" pedig inkabb vicc kategoria, hisz mar futottam bele a neten eredeti 0W-16-os Toyota olajba is. (Motul mar biztosan gyart specifikacio szerint megfelelo alternativat) Egyik sem olcso, de ha a munkadijat + szuroket is szamolom a 70 is folfele log ki meg mindig.
Egyre kivancsibb vagyok melyik is ez a szerviz...Ck.
Sejtettem en, h az IS szukos lesz. En is 183 vagyok igaz csak 63kg... bar nekem magassagban is volt gondom.
Ha az NX jo azzal nem fogsz melle. Nekem egyedul a rugozasa volt ami nem tetszett sem elsore sem masodjara. Rakeresve tobb helyen kifogasoltak meg ugyis, h azon kommentek tobbsege ugy ahogy en is NY Europa utjait koptatjuk. -
rbalint88
addikt
Kombi, az aurisbol is.
No.01: pedig ennyi. Az Audiban (1.8T, 2004) maszek szervizben, szamla nelkul is 30-35k az olaj es szurocseres kisszerviz es atnezes kedvezmenyes alkatreszarakkal (castrol 5w30 gyari spec 5liter, mann olajszuro, levegoszuro, aktivszenes pollen es a munkadij). A nagy Autos topikba irta valaki, hogy passaton 168k volt az eves szerviz de az elantrara is kihozott egy fuggetlen szerviz egy szamlas 86k-t, ha nem ceges lenne, hanem a sajat zsebemre menne, biztos belealltam volna az ember arcaba... liqui moly olajat kiszamlaztak 36k-ert, barhol megveszed 20-bol...
szoval a markaszervizes 70k hibid check-kel es gari hosszabbitassal nem tunik lehuzasnak annyira. De az is biztos, hogy az osszes kornyekbeli toyota szerviztol bekernek ra ajanlatot es 1-2 nem tul messzi videkitol is. Max arra a ket-harom orara amig csinaljak, kikerek valami tesztautot es elmegyek kajalni, ha annyival olcsobbak, mint a bp-iek.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz rbalint88 #9480 üzenetére
Ha ez valoban igy van akkor otthon mar a szervizek arai is a NY-i arkepzest kovetik...
Itt Hollandiaban a legtobb Toyota a kis szervizt 240EUR-ert csinalja. Ebben benne van az ami otthon is, neha ha va akcio akkor meg klima check es tisztitas is vagy epenseggel szezon elott vagy augusztusban amikor mindneki nyaral es ures a szerviz akkor szokott lenni 199EUR-s "akcio"
A "vicc" az, h pl ha lejar a muszakid ebben az osszegben az is benne van (Kis tulzassal ez az egyetlen elonye a markaszervizeknek)
Ha nagy szerviz van akkor az 350-tol indul es ha nincsennek extra dolgok akkor a max 400-ba meg AMS kornyeken is belefersz.
A margora azert odairom, h ugyanez Dusseldorfban ~10%-al olcsobb.Ha viszont ilyen arak mellett meg mindig kell parazni egy markaszerviz eseten is, h valoban a belevalo olaj kerul-e a kocsiba akkor viszont nem ertem az egeszet... de a hiab nyilvan bennem van.
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
Yaris-hoz (2006-os gyártás) keresek vonóhorgot + csatlakozó szettet Thule Rideon 9503-as bringatartóhoz.
Milyet érdemes venni, mire kell figyelni?Aurea mediocritas
-
AXisBOLD
addikt
-
Amantius
senior tag
Üdv. Avensis T25, 2007-es, nem xenonos első lámpa. Sajnos nincs kézikönyvem, de a jobb első helyzetjelző izzó tönkrement. Mindegyik adja magát, csak a helyzetjelző nem egyértelmű számomra, hogy hogyan kell cserélni, eltörni nem akarom. Akinek van tapasztalata, ossza meg velem legyen szíves. Köszönöm.
Nagy gáz, kis szerencse!
-
nagyúr
Tagnap volt az autóm (E210 szedán 1ZR-FAE motorral) első olajcserén, végül 13 400 km volt benne. Az olaj + szűrőcserék összesen 56 ezer forintba fájtak a Toyota Mayernél. Elég korrektek voltak az munkafelvételnél, plusz megmutattam, hogy van pár kőfelverődésem is, nézzék meg, hogy lehetséges-e azokkal valamit csinálni. Sajnos csak javítóstiff, amit mondani tudnak erre (ha csak nem akarom az egészet újra fújatni), kb. 5e Ft, 2-3 nap, amíg megjön.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
válasz pècsimunkás #9488 üzenetére
Ahogy mondod. En itt a hollandoknal ennyit fizetek csak epp a szakinak (Bosch Car Service)
Olaj szalitassal ~60EUR, szurok (Mann) 20/40EUR (pollenszurovel vagy nelkule) es 50EUR a munkadij.
Igaz ami igaz itt nincs markaszervi tamogatas, kepzes, speci muszerek meg recepcios sot Hybrid check sem.Mindenesetre olcsonak azert nem mondanam mert innen mar csak tenyleg egy kopes az itteni markaszervizes ar.
Ez van, otthon csak az arak nyugatiak... -
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #9488 üzenetére
Nekem a Hering bejött, akiket még te ajánlottál. 43e ft-ot hagytam ott náluk, de abban benne volt a pollenszűrő is. Tegnap voltam a kecskeméti szervizben ahonnan vettem az autót egy garis csomagtérelválasztó csere miatt és megkérdezte a szervizes miért nem náluk voltam kötelezőn Elmeséltem neki, hogy tőlük kaptam a legdrágább ajánlatot, konkrétan dupla annyi lett volna náluk, úgyhogy el is engedte a témát.
-
nagyúr
Csakhogy ez egy márkaszerviz. Ki kell termelniük a munkabéreket, a licenszeket, a gyárilag előírt gépeket, stb. Nem olcsó, nem vitatom, de szakszervizben ennél alacsonyabb árat mondjuk Fiat Tipo esetén hallottam ugye...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #9494 üzenetére
Stimmelnek nagyságrendileg árak (a pollenszűrő volt még drágább). A munkadíj 16e Ft volt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #9490 üzenetére
Előkerestem a számlákat, januárban én is 43000 forintot fizettem az olajcsere+ pollenszűrő kombóra. Ebben az összegben 1000 forintos tétel volt egy gumigyűrű a nivópálcán, mert megnyúlott amikor húztam ki egyszer, amikor néztem az olajszintet.
Előtte május 29.- én szintén olacsere+ pollenszűrő, fizettem 38000 forintot.
Előtte olacsere+ pollenszűrő+ légszűrő volt 36000 ft. Az első olajcsere 28000ft.
Na, ha már ennyit írtam, sorrendbe rakom az elmúlt 3,5 év költségeit. 2,5 éve volt az első olajcsere:
28000.-
36000.-
38000.-
43000.-
--------------
145000.-Ez 4 márkaszervizes olajcsere volt. Ennek tükrében nem vészes. Németországban is kértem árajánlatot, kb 950 euró lett volna az első 4 szerviz.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #9497 üzenetére
Ez teljesen baráti szerintem. Nekem mondjuk ez kb 2 év, vagy kevesebb, mert évi 35ezret belerakok, de ha csak a szervizeket nézzük, akkor pl egy hibridet drágábban szervizeltetsz a 0w16 miatt. Ez addig igaz, amíg garis az autó. Ezért veszek még rá garanciát és 5 év, 200e km-ig le vagyok védve. Aztán mehet a gép a hahura
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 10
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen