- Microsoft Excel topic
- ASUS routerek
- Facebook és Messenger
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- LibreOffice topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- PHP programozás
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- AI segítségével fociztak Genfben a robotok
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
Na a mai nap is sikeres volt... Igaz nem BMW, hanem egy Smart, de, hogy ekkora kula autót még nem láttam az is biztos... Egy szaros ajtónyitó bowdent akartam kicserélni, erre hát persze, hogy az egész ajtót kívül belül le kell bontani, hogy hozzáférj... Persze a külső borítás is műanyag, nem mai darab. Meghúztam, hogy lepattintom, le is jött...a fele Most keríthetek valahonnan műanyag ajtóborítást erre az istenverésére, mert kettészakítottam...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #59302 üzenetére
Azt kéne, de hát most vettük anyámnak, hogy ne busszal járjon dolgozni. Arra meg jó, hogy napi 10 km-t elmenjen vele. Csak nem nyílt belülről a baloldali ajtó, és hát így elég érdekes volt ki-be szállni. Hívtam már egy pár bontóst, de hát egyiknek sincs mert ők is eltördelik.. Újonnan meg 37k fél kiló műanyag... de hát nem lesz más választásom úgy tűnik.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz molnarpeter #59306 üzenetére
Nem akarom gányolni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
FIREBLADE78
addikt
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #59308 üzenetére
nem tépi, hátul hajt.... vagyis összkerék, de hátra tolva elsődlegesen
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #59308 üzenetére
Aki a váltás miatt nem tud a vezetésre összpontosítani jobb ha visszaadja a jogosítványát.
-
BeZol
őstag
válasz Chris0321 #59310 üzenetére
Minden csak gyakorlás kérdése, ugyanakkor elsőkerék-hajtású erős autónál borzalom mikor alacsony sebességnél lepadlózod, mert ha már picit is rosszabb az út minősége, már jobbra-balra cincálja a kormányt a kezedben, és akkor emellett váltsál egyet mikor 2kézzel kellene fogni a kormányt...
Hátsókerekessel nincs ilyen baj -
Anaren91
senior tag
válasz FIREBLADE78 #59308 üzenetére
Nekem nincs bajom magával a váltással, elmegyek azzal is bárhova, de fölösleges kényelmetlenség már automata után. Most, hogy parkolt pár napot a kocsim, öcsém Golfjával jártam, hát nem hiányzik a manuál egyáltalán. Anyámnak meg tényleg csak az automata való, nem tud, meg nem is akar szerintem ennyi mindenre figyelni. Ez a Smart meg ha nem nyomja a gázt, még kúszni se kúszik... olyan mint egy dodgem.
Az meg, amikor valaki azzal jön, hogy ő pontosabban meg gyorsabban vált mint egy automata... hát azon csak neveti tudok[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
FIREBLADE78
addikt
válasz CharlieDrop #59309 üzenetére
Nem vezettem még erős autót. De nem hiszem,hogy annyira élvezetes egy 4-500 lovas dög egy kézzel. Nem figyelsz,aztán belecsúszol valamibe.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
Ezt akartam én is írni! Roncstelepre való az. Nem is tudom, hogy engedélyezhetnek ilyen kocsikat gyártani.
Ezek az új kocsik azokkal a bicikli motorokkal, kibírbak max 200k km aztán viheted szervizbe. Vagyis azok nem viszik, inkább eladják és vesznek újat.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
whitezo88
nagyúr
-
bucihost
senior tag
Sziasztok. E36 316i. Reggel még volt fűtés, délután már nem. Csak langyosat fúj. Vizet nem forralja, középre szépen beáll. Víz tiszta, olaj tiszta. Teljesítmény vesztés nincs. Gyujtás alatt tekergetve a fűtést nincs hangja a fűtéscsapnak. Valószínűleg megadta magát,állítólag a szériára jellemző, hogy behal rajta az AC. A környéken nem találtam most bontottat. A kérdésem az lenne, hogy ha lehúzhatom e a csatlakozót róla és használhatom úgy a kocsit, amíg nem találok csere darabot? ( ha valóban gatya az AC nem akarom, hogy valami elektromos galibát okozzon). Vagy javíthatóak valahogy ezek az AC-k?
-
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #59316 üzenetére
A súly is fontos mellé. Én régebben írtam h volt első generációs mini cooper s a családban, ami 1230kg talán + 163 kompresszoros lóerő, na az tépte ki a kormányt a kezedből már.
Azóta eltelt nem kevés idő és biztos vannak okosságok h pl. 300 lóerős (ekörül vmennyi) honda civic type r még mindig elől kaparva gyártásba kerül. Nem is érdekel különösebben milyen a váltó ezekben, az elől kaparó 156lóerős diesel peugeot 5008-asban is botrány mikor lepadlózod kis sebességnél, csak kaparnak a kerekek és villog az elektronika...
Szóval részemről elsőkerék-hajtás súlytól függően 150-200lóerőig, aztán összkerék/hátsó legyen, de inkább hátsó.
Az, hogy automata v. kézi, döntse el mindenki maga. -
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #59320 üzenetére
Nem. a fűtés csapon lévő ac pumpára.
-
Carlytoo
aktív tag
válasz whitezo88 #59241 üzenetére
Köszönöm. Bocsi a késésért, de rengeteg a dolog az autóval. Nyár elején fog ez úgy is beleférni. Turbó csere, cooler csere, teljes lámpafeljújítás, tartóbakok(összes) stb. Aztán ha ezek megvannak, akkor nekiállunk szakemberrel a komplett váltófelújításnak. Ha már le van véve a váltó, akkor legyen rendesen megcsinálva.
Szerk.: Egyébként pont a szaki javasolta, hogy manuálosítsunk, mert sokkal megbízhatóbb, mint ez a GM meg hát olcsóbban is jönne ki, de én ragaszkodok az automata váltóhoz. Mondjuk lehet úgy is manuálosítás lesz belőle, mert úgy is telebeszéli a fejem.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
KAMELOT
titán
[M3 G80 ]
Papíron 480hp, 550Nm
Mérés 502Hp, 570-580NmV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Ha 1 év után lett beregisztrálva az aksicsere, mennyire lett szétkurva az aksi?
E91 2006[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #59327 üzenetére
Senki nem fogja neked megmondani, mert nem lehet csak ha valaki kiméri műszerrel az állapotát. [link] Itt egy jó cikk arról, hogy miért kell regisztrálni az aksit, és miket okozhat ha nincs. De röviden, a BMW-kben okos akkumenedzsment van, akku állapotától függően állítja a töltést, és ha nem tanítod meg a kocsinak, hogy már nem a régi elhasználódott akku van benne, akkor valszeg túl fogja tölteni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
cOxeR
Ármester
Nehéz lesz meggyőzni, hiszen nem erre való. Amúgy egy 90aH-s rex, elég jó hatótávot megy, pl teszel be egy 10 literes kannát, azt pillanatok alatt be tudod tölteni -bármilyen pihenőnél, szélsőséges esetben leállósávban és menni tovább, ergo egy ilyen kannával felvértezve tudsz menni ~350km-t normál tempóban. (120km rex egy töltés ezt duplázod a kannával + az alap elektromos ~130km) Szóval ha egy időt igénylőbb (30 perc) töltést beiktatsz, én azt gondolom, hogy 7-800km-es távra simán lehet vállalkozni.
Egy Rovinj kört én megpróbálok szerintem ha lehet majd mozogni nyáron, elvileg 4 megállással menni kell, ~10 óra összesen. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59332 üzenetére
30-35 perc, meg egy kanna benzin +, ha rexes, nem 1000km-es napi megteendő távra van.
Mondjuk nem az a normális amúgy se, hogy valaki ilyen távot egy nap alatt leseggeljen, nekem a rekord az kettő megállás Olaszországból (Siena alól indulva), benzin+kávé+pisi ~1100 km, de nagyon fárasztó.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Ilyen hosszú utakra rokonságból/barátoktól kérnék inkább csere-autót, addig meg élvezzék ki az i3-ast míg távol vagyok, vagy ugye eleve az i3 2. autó kéne legyen, ergo kéne lennie egy családi kocsinak ilyen hosszabb utakra.
Persze ha vállalkozó szellemű az ember, mehet i3-al messzire -
Ck.
addikt
Évente egyetlenegy alkalommal van ez az út, a maradék 364 napban minden másra tökéletesen elég lenne. Abban a 2 hétben amíg otthon vagyunk is hibátlan lenne és a családnak is szívesen megmutatnám a kis villany szekeret, ezért ha vásárlásra adnám a fejem, akkor azzal az autóval jönnénk haza. Kutyus miatt ígyis-úgyis meg szoktunk állni 2-3 óránként 30-40 percre, meg félúton egy éjszakára Németországban is, ahol szintén éjszaka feltölteném.
Tisztában vagyok a rex iszákosságával, de ha maradna minden a jelenlegi helyzetben, akkor egy 279 lóerős benzinessel mennénk haza, az sem fogja termelni az üzemanyagot. Egyébként a rex miatt pont nem a hatótáv miatt fél a Zasszony, hanem a kicsi, magas bódé és a virsli kerekek miatt, nem akar felborulni.@KAMELOT:
A dugó míg a belső egésűnek átok, az a villanynak áldás.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #59336 üzenetére
Alapvetően igen városba, de azért nem kell elkapálni egy kocsit, mert nem tudsz vele megtenni 700kmt egy seggel. Bringával is mennek emberek olyan utakat, hogy pislogok... mindegyiknem megvan a maga előnye hátránya, csak előre kell tisztába lenni vele.
#59337 Ck
Pont erről van szó.
Venni kell rá 20-as felnit, meg tenni szélesebb gumikat, meg nyomtávot, ezek igazából csak törődés/előrelátás kérdése, bőven elég stabil közlekedni. Nem a 155-ös gyárival kell menni és kész. 175/195 tökéletesen elég mindenre is, egy ültetés pedig "bolondbiztossá" teszi. (idővel az is meglesz nálam is)[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Egy dolgot felejtesz el hosszu utnal.
Elsoszor meg 100 szazalekrol indulsz,de azert 20 szazalek kornyeken mar illik toltot keresni.
Utana az optimalis toltesi ido miatt 80 szazalek korulre toltesz vissza.
Kovetkezo menet megint 10-20 szazalek merulesig, akkor mar ki is jon,hogy az elso toltes utan az akkukapacitas 60–70 szazalekaval tudsz szamolni.
Ami a te autod eseteben autopalyan 100 kilometer.
Tehat 100 kilometerenkent meg kell allni 30-40 percre.
Eleg gaz!
Jo lehet 4-5x megallni Horvatorszagig, mar reg furodtem es megvacsoraztam egy normalis autoval amig te uton vagy.
Nekem Pest mellol 130-al Siofokig ami 125 kilometer 25-50 kilometernyi hatotavom maradt.
Egyszer akartam Becsbe kiugrani,de ennyire nem akarom magam szivatni,hogy 3x megalljak tolteni
Rex meg vicc, gazdasagtalan.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59339 üzenetére
Nem teljesen így van, rex-ről beszéltünk, ott azért nem kell 20%-os töltöttségnél keresgélni, mert pont erre van a rex, sőt ugye csak x% alatt kapcsol be magától, de tény, hogy nem gazdaságos, meg ugye ott megint ott van a szokásos benzinmotor karbantartás, ezért én pl nem akartam alapvetően rex-es változatot. Másodjára meg a robogó motor hangja miatt, nekem az vicc kategória érzésre.
Nem hosszú útra van kitalálva ennyi, ezen nincs mit vitázni, de meg lehet vele tenni, ha hajlandó vagy kompromisszumot kötni ezekre a hosszabb távokra, ha nem akkor nem.
Gazdaságosság + autópálya + nagy távolság, az nem az elektromos autózás egyelőre, az inkább egy diesel, bár egy IX3-már ha mindenhol lesz értelmes töltő, akkor nem lesz para a nagyobb táv se, 400km-t simán mész vele, és 150kw-os töltőn 10-80% 27 perc. Ez egy megállás 800km-en. Az áráról mondjuk persze ne beszéljünk...
Amúgy az I3, ha tényleg kifuttatják és marad egyedüli szériában gyártott carbon vázas autó, egész jó értéket fog képviselni egy pár év múlva.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Én ezzel csak arra akartam rávilágítani mikor az elektromos autó sok dobálóznak a hatótával akkor ezt Elfelejtik belekalkulálni a hosszú utazásba hogy nem 0-100-ra kell nézni a hatótávot, hanem autopályás utazásnal a 60 százalékkal kell számolni.
Egyelőre nem sok olyan autó van ami autópálya tempónál kibírna a 300 kilométert.
Mondhat bárki bármit egy elektromos autó még mindig nagyon komoly kompromisszum, főleg Magyarországon ahol egy autónak minden téren meg kell felelni a használójának. Második autónak tökéletes.I3 felett sajnos a fejlesztesek hianya miatt eljar az ido.
Nagyobb akksis autok hasonlo aron vagy olcsobbak lesznek.
120-as I3-ert elkernek 8-9 milliokat mikor az uj 500e nagyobb akksival 10mDe egy Kona is jobb auto. Az is van ilyen arban 2x nagyobb akksival
[ Szerkesztve ]
-
ittakary
nagyúr
válasz Gsx-rr #59339 üzenetére
bár nincs elektromosom/hibridem, de egyetértek: fő autónak, utazásra csakis hatalmas kompromisszumokkal lehet bevállalni
ha elindul a haveri társaság két autóval és az egyik cOxeR az i3asával, fix hogy nem mögé ülök be, hanem Gsx-hez már be is nyomok, mire cOxeRék megérkeznek
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59343 üzenetére
Árban van jobb, de néztem 500-asokat is, nagyon nagyon kicsi, egy I3-hoz képest, nincs mit összehasonlítani a kettőn.
A Kona az tényleg jó, de ott is a 39kw-os azért sokkal nem megy el többet, de persze az már teljes méretű autó, ezt is mérlegelni kell.
Ilyen autó sok van, ami felett eljár az idő, aztán egyszer csak emelkedik az ára.
Z4 szinten pl E85 és E89 között is egyre kisebb a különbség, az egyik még nem érte el az alsó pontját, a másik meg már emelkedő fázisban van, vicces, hogy E85-ből 4-5M között vannak tök átlagos állapotúak, 5-6M között meg E89-ek is vannak már. -
FIREBLADE78
addikt
Venni kell teslat. Az elmegy legalább 300-at pályán is 120-al
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
Nekem azert oda vissza 6-8 ora nagyon sokat szamit.
En ki merem mondani amit az eletromos autosok nagy tobbsege igy gondol de ciki kimondani.
Nekem csak azert volt jo az elektromos, mert ingyen jartam egesz nyaron es ingyen parkoltam.
Tenyleg sok a kompromisszum vele, a telrol ne is beszeljunk ilyen kis akksinal.Ittakary: Gyere ,majd a sebbessegkulonbseg miatt meg nagyobb elonyben leszunk
Fireblade: kezdunk visszafele haladni, olyan mint amikor a 120-as Skodakkal es Kispolskival jartak az emberek a vilagot
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs