-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Morales72
csendes tag
Nekem eddig bejött az 1.4 Ford Focus szedán (2003). Nagyon jó vezetni, nekem kényelmes, örülök, hogy van. 1.6 jobb lenne, de ezt dobta a gép, és ez is jó. Megindul, megy mint a szél, viszont a hegymászás nem az erőssége.
Megane II kombit vezettem már, szerintem nagyon szerethető az is. A feleséged húga próbálja ki mindkettőt, aztán amelyikben jobban érzi magát, abból kell keresni egy jobb darabot.
700 ezerért az 1.6 Megane II necces szerintem, ahhoz gyűjteni kell még egy kis pénzt."I'm too old for this sh.t..."
-
Land
veterán
Hol keresnétek szép állapotú MK1 Focusokat?
Hahun képek alapján sok a szép, de élőben lehet más lenne a helyzet. Fb csoportok?
Egyikbe 2 napja jelentkeztem, de nem fogadták elPárom húgának van egy jó ismerőse, aki autókat hoz be külföldről. Behozna neki olaszból Focust. Megtaláltuk autoscouton azt, amit ő 600-700k Ft-ból kihozna. Az az autó kint 1000 euro... Tehát kb 320.000 Ft. Ilyen árúakat itthon nem is nézek. Létezne, hogy egy olasz 1000 eurós autó jobb állapotú, mint egy itthoni 500-700k Ft-os?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
ReFleXx
addikt
rozsda szempontból mindenképpen jobb lesz egy olasz, sajna az MK1 Focus hajlamos volt a rozsdara az elso gyartasuak mar elmultak 20 evesek is, szal nem kell csodat varni. Masik nagyobb hiba meg az olajfogyi. De mindezek mellett ennyiert nincs jobb alternatíva.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Land
veterán
válasz ReFleXx #21011 üzenetére
Tehát kb "készpénznek" vehető, hogy egy alapból magyar forgalomba helyezésű vagy német/osztrák Focus alváza tuti rozsdás lesz, míg egy olasz jó eséllyel nem?
Csak mert ha a rozsda fontosabb (?), mint pl fék állapot, futómű állapot stb, akkor igénybe vesszük az olasz verziót. Könnyebb, olcsóbb talán féket cserélni, lengőkarokat cserélni, mint lakatoltatni
Persze az olajfogyasztás még kérdéses lesz.
Benzinesből mindegy, hogy 1.6 vagy 1.8? Olajfogyasztás mennyire drasztikus ezeknél? Idegesítően sokat kell rátölteni, tehát előbb utóbb fel kell újítani a motort vagy 10 ezer km alatt mondjuk fél-egy liter?Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
nagyúr
Nekem is olasz volt a kombi. Semmi rozsda nem nem volt / nincs alatta. Az azért nem mindegy.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Nem. 850-ben volt 3 éve... Ami 950-re jött ki mert hitelre elhoztam. Forintban.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Igazán nem akarok beleugatni, csak egy megjegyzés. Van a környéken egy kereskedő aki olaszból hoz be kocsikat ő mondta, h igaz az olasz autók nem rozsdásak illetve kevésbé azok mint német vagy osztrák társaik, de pölö kétszer-háromszor annyi koccanásos, horzsolásos fényezési hibára is lehet számítani a francia, de főleg az olasz kocsiknál.
Szóval tökéletes kocsi úgysem lesz így közel a 20. használati évhez, de lehet találni kompromisszumosat. Csak ügyesen kell csinálni, pont nem úgy mint én.A puttonyosom egyébként köszöni szépen jól van. Az idegesítő kopogás a jobb hátsó gátló vagy rugó egyik csavarjának kilazulása okozta. Majdnem két egész fordulatot húzott után a szerelő, most végre kuss van a kocsiban. Kicsit már fura is, h tünetmentesen használom két napja.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Real_Necro
veterán
Lehet csak akkor, ha nagyon délről veszed.
Amikor Nápolyban, Amalfin meg Caprin nyaraltunk, azt mondta az idegenvezető, hogy ott a környéken nincs két egyforma autó. Akkor sem, ha egymás után jöttek le a szalagról. :D„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
bajnokpityu
félisten
válasz Real_Necro #21019 üzenetére
Olaszban, franciáknál max 2 hónap és sérül valami. Olyan szinten xarnak bele..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
válasz Real_Necro #21019 üzenetére
Nekem volt szerencsém 2004-ben kint lenni olaszban (Padova, Verona), franciáknál is voltam még 2002-ben és 2004-ben.
Olasz nagyvárosokban minden autón volt minimum egy horpadás. Vidékre ez annyira már nem jellemző.
Az enyém is körben javítva van (motorháztető, tető meg a hátsó ajtó kivételével) pedig nem is olasz, magyar forgalomba helyezésű.
Életének nagy részében Tárnok/Érd, Budaörs és környéke volt a szolgálati helye szóval nem csodálkozom.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Használ valaki a gyári hifin kívül valami más szerkentyűt is egy kis zajnövelésre?
Gyári hangszórók cseréje, új 2 din androidos fejegység, stb...Egy picivel több mélyet szerettem volna és ennek a terhét levenni a gyári CD6000 fejegységről ezért hosszas tépelődés és utánajárás után ma megrendeltem egy kékpötty GTB 8200-at és hozzá egy ren 10 kit beszerelő készletet.
Igazából azért választottam ezt és nem egy olcsóbb SAL vagy egy drágább, mondjuk Alpine láda + erősítő kombót mert kompakt, kis helyigényű, igazából csak jókat olvastam róla és mivel nem dobhártya szaggatásra kell még relatíve olcsó is. Bár nem tudom egy kombiban mennyire tölti be a teret, de egy kis plusz löket a mélyebb tartományból nem árthat. Nem vagyok vájt fülű így az épített, több százezres megoldásokat eleve nem is vettem számításba.
2 din fejegységekkel is szemezgetek de az 1/16gb felállásúak amik árban nincsenek nagyon elszállva állítólag elég harmatosak. Mindenesetre 70-100k most nincs annak a cseréjére, szóval marad még a gyári megoldás egy darabig.+ asszony parancsára tegnap este felnyálaztam a hátsó szélvédőre egy kis groot-os "baby on board" matricát.
Jövő héten nyári - téli csere. Megérdeklődöm hol csinálnak itt a környéken normális alváz és üregvédelmet és rá fogok kérdezni a nem messze üzemelő kézi mosót, h mennyiért csinálnak egy komplett külső mosást + polírt és kerámiás vakolást. Aszondják az jó cucc.
Pesten tudom, h csinálnak spéci üreg + alvázvédelmet de az messze van, helyben tudok kóklert aki összeg*cizné egy húszasért, de az nem megoldás.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
bajnokpityu
félisten
nekem volt/ill polcon van már/ proci, ami levette a jelet a hanszóró kimenetről, csinált idő és freki korrekciot, majd kiment 4 aktiv csati + a sub csatija. ez egy aktivan váltott sztereo cucc lett az bélelt ajtóba, meg a zárt sub.
elég sokkal több, mint a 70e keret, de elég kafa volt, hogy gyári fej maradt, és attól sokkal jobban szólt. autóhifis topicokban nem csak a milliós cuccokkal foglalkoznak, simán lehet, h hallották már beépitve a cuccokat, amiket keresel.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
válasz bajnokpityu #21023 üzenetére
troll81 is mondta, h az autóhifi topic haldoklik így gúgli a barátom alapján kerestem olyat ami kompakt, nem drága de használható. Jövő héten szerintem megjön és ha mellékelnek útmutatót akkor megpróbálkozok a beszereléssel és meglátom/hallom milyen lesz.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
A Zéé
addikt
nekem ilyen androidos fejegység van, csak android 8.0-val.
Az FM rádióját használom elsősorban, az hagy némi kívánni valót maga után. Elég gyengusz a vétel, sokat recseg, néha el is halkul. Múltkor mondjuk megcsiszoltam kicsit az antenna talpon a menetet, akkor egy darabig jobb lett, de már megint gyengült. Lehet, hogy ezen az oldalon van a hiba, majd kicsit jobban átnézem ezt a részét.
Wifi nem egy idegbeteg sebességű, amikor telóról osztom meg neki a 4g-t, akkor se száguld. Viszont a GPS meglepően jó. Szinte azonnal jelet talál, és stabilan tartja is. Jobb, mintha telefonról menne a navi.alvázvédelem: én kollégám bátyját kérdeztem, aki fényező, és szerinte csak akkor van értelme, ha a kocsi új kora óta folyamatosan csinálja valaki, mert pár év elteltével már kb. esélytelen normálisan letakarítani, és rendesen kezelni a már kialakult rozsdát. Ha nagyon akartam volna, akkor megcsinálta volna, de azt mondta, hogy napokba telik, és emiatt csak a munkadíj része 40-50k lenne minimum, szóval elengedtem a dolgot.
Just a simple Lineman...
-
t256
őstag
Sziaszok!
Az éjszaka folyamán Mondeo MKIII autónk jobb oldali fényszórómosó fedelét lelopták, valamint az első rácsot (ami a két első lámpa között van) eltörték. Gondolom nem sikerült szakszerűen kipattintani.
Elég bosszantó dolog főleg, hogy megnéztem mennyibe kerül egy ilyen fedél. 4-5 ezer ft plusz a fényezés.Ismertek esetleg normális bontót Budapesten? Megvenném ezeket az alkatrészeket bontottan, hátha találok ezüst színűt.
Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
Rádió engem annyira nem érdekel. Navihoz viszont alkalomadtán jobb lenne az 5 hüvelykes telónál nagyobb kijelző.
Na ezért kerül normális helyen alapjáraton 140-150k-ba egy komplett alváz és üregvédelem. Azért én szeretném megőrizni legalább ezt a mostani állapotot vagy valamicskét javítani rajta, h 5-7 év múlva is még kocsi legyen.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
Pioneer X5900BT
Audiosystem 73.4 vagy ilyesmi az erősítő.
Hertz ESK 165.5
Hertz DBX 25.3"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
válasz Sub-ZeRo #21028 üzenetére
Nem semmi az a mélyláda. Hiába kombim van én nem vennék el ekkora hasznos teret egy doboz miatt.
Bár talán a tetőről is le lehet lógatni.
Alpine SWT-12S4 vagy SBG-1244 megvan? Megnéztem élőben a hengeres testűt, hááát... Nem tenném be bármennyire is jó. Valahogy (már) nem mozgat meg ez a rázzuk le a havat a kocsiról mélyládával dolog.
Öregszem?Következő kérdésem az lett volna, mire érdemes lecserélni az ajtókban lévő gyári hangszórókat ami jobb, mint a gyári de árban nincs elszállva? Mert annyi féle van, h ember nem tudja követni...
Igen tudom, bélelni kell stb...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Létezett mk2 fókákban már függönylégzsák alacsony felszereltség mellett is?
Illetve nem csak ez az öt féle szint létezett mk2-nél?
Ambiente, Trend, Sport, Ghia, Titanium/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
nagyúr
Nem vesz el annyi helyet, amennyit gondolsz. Nekem mondjuk pont középra van beállítva. Le is van tépőzáras ragasztóval nehogy elmenjen. Amúgy meg nekem sem a hó lerázás miatt lett belerakva, hanem hogy kevés hangerőn is szépen kiadjon minden hangot. Tud szólni, mert még úgy van belőve fejen, hogy a -10 - +10-es basszus skála között -2-őn szól...
De így is mozog az egész kaszni. Így elég nekem. Ha meg nem kell, akkor leállítom fejen, hogy van láda, meg kikapom, de az meg nem hiszem hoyg eljön, mert felrakattam a vonóhorgot, meg vettem utánfutót így van hely hova pakolni.Ha gondolod küldhetek majd képet hogy néz ki hátul, ha érdekel.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
zoger
tag
Szisztok!
Milyen helyet tudtok ahol rendesen megcsinálják az alváz és üregvédelmet? -
Nekem is ez volt a kérdésem csak Dombóvár-Kaposvár-Pécs háromszögben, de majd kollégáktól érdeklődök vagy szerelőktől. Egy profin kivitelezett taknyolás ~100k környéke, de inkább több.
Sub-ZeRo: Persze érdekel. Dobj egy képet privátba vagy akár ide is. A Blau méreteit tekintve igazán nem mondható nagynak (Sz: 250 mm, Mag: 260 mm, M: 270 mm). Csak a rögzítését nem tudom még hogy oldom meg, mert csomagtértálcám van.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
aktív tag
Re. BP 8200
Nekem az Alfa-ban van, es az egy kupe; ergo 1m-re van tolem hatul, teljesen elzarva.
Ennek ellenere kellemesen hozzaad az egeszhez.
En csereltem a HU-t egy beugro szintu BT-s Pio-ra es arra van kotve kozvetlenul RCA-n keresztul.
A gyari hangszorok csereje a gyari HU megtartasaval talan nem a legszerencsesebb, mivel a gyari szettek jellemzoen erzekenyebbek, meg ha egyeb parametereikban nem is nonek fel egy vallalhato aftermarket szetthez; ergo a jellemzoen 10W per csatorna nominalis teljesitmenyu gyari HU-k gyengek hozzajuk. Ugyanakkor forditott felallassal (aftermarket HU & factory speakers) egeszen vallalhato eredmenyt lehet elerni az ar/ertek arany aspektus tekintve.
Nevermind...
-
Értem, ez így korrekt és érthető volt.
Akkor egyelőre marad a gyári fej és a gyári süvöltők is.
Talán majd jövőre, az idén már sokat rálocsoltam.Amit még SOS meg kéne oldani az a benzinpumpa vezetékének az ülés alatti szigszalagos kókányolásának helyettesítése egy rendes forrasztással és zsugorcsövezéssel. Pár napja megint előfordult, h nem hallottam a hangját első indításkor, de szerencsére másodjára sikerült munkára fogni. Azért ez így még necces, de legalább már tudom hol keressem a (kontakt) hibát. De az is lehet, h a szivattyú haldoklik, akkor viszont csere.
Plusz nem vagyok kibékülve a felújított szervo szivattyúval sem, bár ha zenét hallgatok akkor nem hallom úgy sem ha 4000 rpm-nél visít. Már polcon van egy gyári bontott, csak el kéne hoznom és cseréltetni./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz gabor9991 #21040 üzenetére
20-22k. Egy felújított olyan ~40k + betétdíj (vattaúj 100k-nál kezdődik) az Unixban, de már a második ilyen van a kocsiban és szar, pedig a komplett rendszer cserélve lett.
Ezt az egyet bántam meg h megpiszkáltam ha szabad ilyet mondani, mert ami benne volt eredetileg csak egy egészen picit nyöszörgött. De ha jobban belegondolok annyira azért nem jártam rosszul az új csövekkel, mert legalább arról is le van a gond (ugye típushiba a csövek fáradása) csak az a szervo visítás múlna el...
4000 fölé úgysem nagyon pörgetem, városban általában már 2-2500 környékén felváltok. Csak városon kívül engedem masszívan 3000 fölé a mutatót. Csak hát a tudat...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Bozso68
senior tag
Sziasztok!
A gumis topicban már kérdeztem, de talán itt könnyebb megtalálni a választ:
Focus III benzinesre 15 colos felni felrakható? Sajnos mindenféle kereső csak 16-ost hoz de láttam egy tesztet, ahol 15 col van említve. Remélem, nem elírás.Köszi előre is: Zsolt
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Mire gondolsz autós felszerelésben?
Az eü csomag jobb oldalt van a "fiókban " plusz egy kesztyű, ha defekt van és nem szeretném, ha retkes legyen a kezem mikor cserélem.
A jobb oldaliban vannak az izzók a biztosítékokkal plusz egy akku feszültség mérővel, ha netán kellene.
A pótkeréknél van a húzó kötél, háromszög, elektromos pumpa a gumikhoz, meg a bika kábel.
A szürke motyóban van a plusz 4 mellény, mert az enyém az én ajtómban van, mert általában én járok vele csak. Akkor van még benne jégoldó, meg spanifer a futóhoz.
Talán ennyi van benne."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
Bozso68
senior tag
Ez az 1.6-os Focus III vállalható? Az automata váltó miatt kérdezem.
-
Real_Necro
veterán
válasz Sub-ZeRo #21045 üzenetére
Nekem minden a pótkerék mellett van. Jobb oldalon gyári cd tár, bal oldalon meg nekem valami elektronikával van telepakolva.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen