-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACAB95
tag
Üdv
Tegnap vettem egy 2007es Ford Focus 1.6 TDCi -t. Az nagy gond, ha 70Ah akksi helyett 74Ah tettem bele? Előre is köszönöm!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Dj Sügi
őstag
Nem ide tartozik, de erről vélemény: [link]?
Lehet hülyeség, de pont ezeken gondolkoztam el én is, mint a kérdés írója. Ha már több ideje áll az autó, nincs az összes olaj és szennyeződés összegyűlve a teknőbe, nem folyik le onnan egyszerűbben, mintha végigkenjük vele az egész motort és onnan kell kifolynia? Sokkal több idő alatt távozik az egész motorból minden helyről a használt olaj, mintha már össze van gyűlve a teknőben, nem?
Ezenkívül miért jobb forró alkatrészek között matatni, miért jó a forró olajjal szórakozni, mint a hideggel?
Ami viszont tényleg előny, hogy a meleg olaj könnyebben folyik.Jah és a legtöbb csere helyen és leírásban max 10-15 percet várnak, hogy kifolyjon az összes használt olaj és már öntik is bele az újat.
Lehet forró motorba új hideg olajat önteni, nem jobb ha együtt érik el az üzemi hőfokot?Szóval hideg vagy üzem meleg motornál érdemes elvégezni az olajcserét sztetek?
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Dj Sügi #3156 üzenetére
Melegen jobban folyik az olaj, mint hidegen. Ezért szeretik a szervizben is melegen cserélni.
Hideg olaj betöltésével nincs gond, nem cukorból van a motor. Pillanatok alatt felmelegedik az meg ugye nem 20 fokról 100 fokra kell melegednie, akkor már csak olyan 60 fokos a motor. Semmi baja nem lesz tőle.
Persze más lenne a helyzet, ha mínusz 20 fokos fagyállót akarnál a motorba tölteni, attól már lehetnének repedések.ACAB95: szerintem ez ilyen diesel dolog. Hidegen nem olyan jó hatásfokkal égeti el az üzemanyagot, mint melegen. CO mérést is emiatt meleg motornál végeznek csak.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Dj Sügi
őstag
válasz SzlobiG #3158 üzenetére
Nem lihegem túl, csak szeretném a legjobban megcsinálni, és érdekelne, hogy melyik a jobb megoldás...
Elhiszem, hogy egy szerviz nem fog több órát meg fél napot várni arra, hogy kitudjon cserélni egy olajat és esetleg azért terjedt el az a baromság, hogy a forró motoron a legfaszább olajat cserélni.🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
senior tag
-
SzlobiG
félisten
válasz radi8tor #3165 üzenetére
Jó, de oda egy dízel jobb, kevesebbet eszik és jobban is ugrik nem kell szét forgatni.
(#3168) radi8tor1 Átlagos városi használatra nem, mert a dízel lassabban melegszik mint egy benzines ami nem jó neki... De pl futárnak jó mert kb mindég meleg motorral indul. Meg vannak egyéb problémák a városi dízel használat mellett pl a kis táv miatt a dpf nem tud regenerálni, eltomodik. A kettős tömegű kuplung szintén nem szereti előbb elkopik mint a sima és nagyon drága, ellenben pályán használva sokat bír.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
Ha már téma a fogyasztás
1.6tdci 90le
Budapest-Kecskemét oda vissza.
Pályán 100-al, és van benne kb 15km városi táv is.[ Módosította: radi8tor ]
-
Richard!
addikt
Srácok!
1 hónapja eladtam a "05-ös, 1.6 benzines MK2 Focus-omat. Helyette Volvo V50 2.4i lesz, de kacérkodok a gondolattal, hogy esetleg becélzok egy MK2 Faceliftes Focust (2008-tól) 2.0 benzines motorral. Mennyire ajánlott ez a konstrukció?
Ha nem, akkor egy MK2 Facelift előtti ST is képben vanEladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
alex devil
senior tag
Sziasztok, ereszt a klímám. Tudtok Pesten ajánlani egy jó szervizt? Vagy bátran vihetem a Könyves Kálmán körúti Fordba?
S23
-
zack
nagyúr
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #3174 üzenetére
Részben igazad van, ha már kockáztatja az ember, hogy éberék lefotózzák, legalább ne nyamvadt 160 miatt tegye. Azt viszont én sem értem, miért nem megy 130-cal pályán az, akinek a gépe képes rá anélkül, hogy szétesne. A kb. 0,5-1l többletfogyasztás miatt?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz Richard! #3170 üzenetére
Én úgy tudom szeretik csipegetni az olajat azok a motorok, cserébe alig megy... Maradnék az 1.6 vagy esetleg 1.8 mellett. 1.6 TDci? Az sokkal ésszerűbb választás lenne nagyon jó fogyival és dinamikával.
(#3174) Gergőke88 Sokan így gondolkoznak ám azt majd ha megy a csekk, vagy neadjisten balesetet csinál, majd utána fog elgondolkozni, hogy jó volt-e ennyire száguldozni pláne ha ült mellette más is.
(#3175) Atlantis Elvitték már a fókát?
[ Szerkesztve ]
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3176 üzenetére
Ezt egy az egyben csak cáfolni tudom. Alig megy? Egy még EU6 előtti 145 lovas motor? Persze...
Szerk.: nem vitték el, legalábbis tegnap még megvolt, azóta meg nem jártam a garázsnál.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3178 üzenetére
De miért hasonlítod egy kétliteres dízelhez? Ahhoz képest jó, hogy hiányzik a nyomaték, de ugye nem kell sorolnom, mi minden hiányzik még, ha szervizre kerül a sor? A fogyasztás meg felhasználó és felhasználás kérdése is, nekem megfelel a 7,3-as átlag, amit nálam tud.
Egyébként én imádom a traktorosokat szívatni vele, sokan azt hiszik, ó, csak egy 1,4-es kis szedán, azt hiába kormolnak, csak nem bírnak lehagyni/megelőzni....>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
zack
nagyúr
válasz Gergőke88 #3174 üzenetére
Tudom, hogy ügyes vagyok, bár nem ezekért a dolgokért amiket említesz, de azért köszi a bókot.
Ha a fogyasztás lett volna szempont, akkor nem benzinest veszek, pláne nem V6-ot.
Fogyira visszatérve, 80-nál biztos még jobb lett volna a fogyid pályán legalább 0,5L-rel.Aztán ha Budapest-Pécs-Budapest távolságot 5-5.5 óra alatt teszed meg, kíváncsi lennék, hogy a monotonitástól mennyire lennének élesek a reflexeid 4 óra vezetés után, és mennyire tapsolnád magad, hogy de jó, milyen keveset fogyasztott, igaz, este 10 van, és a családot nem láttam, de sebaj, nyertem 2000ft-ot az üzemanyagon.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogybelépek a topicba egy Ford Fusion-el.
Még nem vettem meg, de nagyon szemezek vele. Mindenképpen magasabb építésű autóra vágyom a 99-es swift -em után
Benzines mocikat nézegetek, azon belül is inkább 1.6-ost, mert szerintem ez a kasztni nagy egy 1.4-hez. Talán a fogyasztása is jobb lenne az 1.6-nak.
Adnátok tanácsot, hogymit érdemes nézni ezeknél? Van valami különösebb probléma a tipussal?
8-9 éveseket nézegetek 120-140K közötti km óraállással.Köszönöm!
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
zack
nagyúr
válasz Ace Ventura #3182 üzenetére
Családban van egy 1.6-os. 6 év alatt a kopó alkatrészeken kívül nem volt baja.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
SzlobiG
félisten
válasz Atlantis #3179 üzenetére
Mert nekem az van, így ahhoz fogom hasonlítani. Így hogy van benne kettős tömegű nem egy élet biztosítás sajnos az a benzines se, ha már így nézzük arra is ugyanannyiba kerül egy kuplungozás mint a dízelbe. Szóval ez az előnye akkor lenne meg, ha nem lenne benne kettős tömegű. Egy focusba biztos jobban megy mert könnyebb mint a mondi, de én nem estem hanyatt tőle ez van hiába pörgettem szét a szemét.
Amin cseréltünk olajat mondi ezzel a motorral a nívót alig érte el az olaj szint pedig töltögette utána a tulaj tehát egy olajcsere ciklus alatt meg tud enni több litert is akár szóval én még mindég tartom, hogy nem egy jó konstrukció ez a blokk, ellenben az 1.6 és 1.8-al.
-
zack
nagyúr
válasz SzlobiG #3184 üzenetére
Nem csak a kettős tömegű itt az ami fejvakarós. Nagy nyomású, porlasztócsúcsok, EGR, turbó...
Szervizköltségben nem összehasonlítható egy TDCi és egy szívó benzin. Gondolom erre utalt.
Amit a réven nyersz (fogyasztás), elmegy a vámon (szervizelés).Ezeken felül pedig nem kell odafigyelni egy szívó benzin esetében, éppen mire és hogy használod. Míg egy TDCi-t a rövid táv kifejezetten nyírja. Persze nem kell odafigyelni itt sem, csak esetleg a turbó élettartama harmadolódik.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3184 üzenetére
Igaz, csak a benzinesnél kisebb nyomaték gyilkolja a kuplungot és jóval kisebb rezonanciát kell neki elnyelnie, így az élettartama is várhatóan hosszabb...viszont itt is ki kell hangsúlyozni a felhasználót/felhasználást, ami nem mindegy. A kuplungon kívül viszont még csomó "szép" dolog van egy közös csövesen, ami a szívóbenzinesnél nincs, azokon se kellene elegánsan átsiklani.
Nekem a 7 év alatt egyszer kellett utántöltenem és fenntartom a gyanút, hogy akkor is csak átbaszarintottak a cserekor és nem töltötték fel teljesen. Mióta én veszem/viszem az olajat cserére, azóta nincs olajfogyasztása. Persze mint minden motornál, előfordul jobb-rosszabb darab, de emiatt az egész konstrukciót leírni nem kéne, mert nem tömeges a probléma. Ezt a blokkot használta a Mazda és a Volvo is szerintem akkoriban, onnan is lehet gyűjteni tapasztalatot, ha tényleg vacak lenne, annak lenne híre. Mint ahogy az általad dicsért 1,6 Ti-VcT korai példányainál a vezérlésállítás hibájának...az 1,8-as meg fehér holló gyakoriságú, arról bevallom nem sokat tudok, leszámítva, hogy volt Flexifuel változata.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz Atlantis #3186 üzenetére
Ez így van ezzel nem is vitázok várhatóan tovább bírja a kuplung a kisebb nyomaték végett, de erre is van ellenpélda ismerősnek 400k km-t elment a kettős tömegűje a dízel zafiran nyilván nem városi használat mellett... A mai modern dízeleknél is még megállja a helyét az, hogy hosszú távra a dízel jobb választás mint egy benzines, városba meg ellenkezője. Ettől függetlenül én félelem nélkül használom a 2.0 tdci-t városi használatra is előbb cserélem az olajat is benne meg megkap mindent és a fogyasztásom is nagyon jó. Jó példa erre a kollégám volt lexus is 200-a 6 henger 2.0 benzin 10 liter alá alig tudta levinni a fogyit nem hogy városba, de még pályán se, amennyit ő eltankolt pénz én annyiból majdnem dupla annyi km-t mentem el ami azért nem mind1.
-
alex devil
senior tag
-
SzlobiG
félisten
válasz alex devil #3188 üzenetére
Igen ezért mondtam, hogy mondeoba én kevésnek éreztem, egy fokába már mint atlantisnak biztos elég. Ja és igen ez mazda motor.
-
hurenzon
senior tag
Na kedden elmegy a focus és helyette lesz egy mazda 6 gt sport. 2.3 . 166 le
Kicsit jobban megy mint a 70 le focus -
hurenzon
senior tag
válasz SzlobiG #3191 üzenetére
Köszi, remélem jó választás volt. Elég jó áron szereztem.
Kicsit többet majd a dupláját eszi.
Ez is egy kicsit rozsdás de meg van csinálva.
Nem értem hogy lehet rozsdás egy 13 éves 8m Ftos autos.
Mert a Ford is rozsdás volt de az 17 éves és 3,5 m Ft volt.
Hihetetlen egyébként.[ Szerkesztve ]
-
hurenzon
senior tag
Egyenlőre nem tudtam kipróbálni majd csak kedden, mert teljes motor generál volt. Egy kis idő is lesz a bejáratas. De remélem jó lesz. Haver mps verziója nagyon tetszett.
SzlobiG: ez teljesen magyar én vagyok a 3. tulaj. Sokáig márka szervizbe hordták, nem értem akkor ott mert nem csináltak meg a rozsdát gondolom a mazda is 10-15 évet vállal a rozsdára.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mobil flották
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós kamerák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen