-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zoger
tag
válasz Ace Ventura #49195 üzenetére
Nekem a hasonló korú fiestaba Zimmermann van, s nagyon jó.
-
Ace Ventura
addikt
válasz erdey_a #49199 üzenetére
Kauffer-nél lenne a levásárolható kedvezményem. Ott a Remsa-t ajánlották. Allítólag picit puhább, nem nyikorog.
Nagy differencia nincs árban köztük.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #49203 üzenetére
Hátsó tengelyen volt Remsa betét nekünk, teljesen bevált.
-
ptesza
senior tag
válasz radi8tor #49194 üzenetére
Ha már így feljött a téma akkor meg szeretném kérdezni, hogy a szervóban hogy lehet lecserélni ezt a power steering olajat? Elég leszivattyúzni, vagy le lehet ereszteni valahol?
Indulásnál 1x 2x már dobott rá hibát egy nagy háromszögben meg volt hangjelzés is hozzá de pár másodperc után eltűnt. Azt azért nem szeretném megvárni, hogy kinyiffanjon.
Focus MK2.5 1.6tdci
-
Balcsix
senior tag
válasz diegho #49186 üzenetére
Pont a héten jutott eszembe ezt végiglesni a kocsikkal, mert anno még Mk1 Focussal jártunk úgy, hogy magától bezártak a zárak, a kulcs meg bent maradt.
Az volt a mázli, hogy nem sokkal később ki is nyitott magától.
Mk1 Focusban, Mk1 Pumában, és Mk2.5 Focusban (keyless go) bezáródnak a zárak, ha bezárom kulccsal bentről, míg keyless entry-vel, és kelyess go-val ellátott faceliftes Mk4 Mondeoban nem lehet bezárni, amíg az utastérben van a kulcs.
Tehát itt arra következtetek, hogy vagy a keyless entry-s verdáknál van meg ez az opció, vagy egy adott modellévtől van így, hogy nem lehet bezárni a kulcsot.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz ptesza #49208 üzenetére
Olajcserével nem fogsz hibát javítani sajnos. Emlékeim szerint dízelekben már EHPS van, szemből bal fényszóró alatt van a szivattyú egység, ott nézhetsz olajszintet, cserélni leszív-feltölt módszerrel lehet. De nem csak szervó hiba lehet a hibajelzés, hanem akár egy kezdődő generátor vagy testkábel hiba is.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Lehet hülye kérdés, de ha kamerát akarok a kocsiba rakni, akkor azt a garancia időtartama alatt csak a márkaszerviz csinálhatja, vagy máshová is vihetem?
-
DeFranco
nagyúr
válasz diegho #49211 üzenetére
ha szivargyújtóba dugod akkor bármikor gond nélkül, ha bekötöd fixre, akkor elvileg nem kellene garanciavesztéssel járnia, gyakorlatilag meg ha gond van akkor esélyesen megszakértik hogy megsértetted a kocsi érzékeny elektronikus rendszerét és ettől kopott ki a lengőkar szilentje.
én nem csináltam ilyen mókolásokat a gari lejártáig, megoldottam kvázi-fix módon máshogy.
-
Sys85
veterán
Na a kálváriám folytatása.
Mivel nem tudtam levenni a generátort (ami úgy néz ki szerencse) elkezdtem összrakni az autót hogy a szerelőig eljussak vele.
Hosszbordás felrakásánál letört a feszítő kis füléből egy darab,leugrott folyamatosan a kulcs.
Új Ina feszítő 23k...
Boldogság.
Most összeraktam és arra lettem figyelmes,hogy az 1 hete feltöltött és azóta 2 indításra használt akku nyugalmi feszültsége 12,4V,ami szerintem kevés.
Ráraktam a gyújtást,de el nem indítottam és 15 perc alatt 12,4-ről leesett az akku 11,9V-ra úgy hogy semmi plusz fogyasztó nem ment,csak szimplán gyújtáson volt.
A generátor viszont stabilan 14,8V-tal dolgozik.
Úgy néz ki a féléves akkum kuka és nem a generátor (ezért írtam az elején hogy szerencse amiért nem tudtam levenni).
Mostmár csak az akku számláját kell megtalálnom,remélem nem lett véletlenül kidobva...#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
stilo18
addikt
Sziasztok,
Van egy MK4-es Mondeom, 2 literes benzines. (2007.10, 190k km)
1 hete a hétvégi kirándulásból hazafelé jövet elkezdett rángatni az autó, majd a következő körforgalomnál le is állt az autó.
Újraindult, majd kb 3 km múlva a következő kanyarodásnál ismét megcsinálta.Másnap irány szerelő, amik cserélve, csinálva lettek eddig:
-Kapott új benzinszivattyú
-Légtömegmérő, pillangószelep kitakarítvaEzek nem oldották meg, tegnap a szerelőtől hazafelé jövet kb 5km múlva újra éreztem, hogy rángat, majd ahogy félre álltam a buszmegállóban, le is fulladt egyből.
Visszavittem, ismét gépre dugták, semmi hibakódot nem dob/dobott.
Mai nap folyamán a vezérműtengely jeladót fogják cserélni, hátha az megoldja...
Esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet ez ?
Ha ez ma nem jön be, viszem másik szerelőhöz nyilván, de nem is a ráfordított pénz, idő zavar...hanem hogy kellene az autó a mindennapokhoz...[ Szerkesztve ]
#PS5#C9/QN95#Xiaomi13TPro#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
Zoli-bácsi
senior tag
-
gabor9991
őstag
válasz stilo18 #49216 üzenetére
Szerintem nem fogja de jó nyomon járnak, a vezérműtengely pozíciót csak indításkor figyeli a motorvezérlő ha megvan a szinkron a tengelyek között akkor kap üzemanyagot és gyújtást, üzem közben inkább a főtengely fordulatszám jeladó hiba okozhat ilyen jellegű problémát.
De ez nem távdiagnózis, lehet hogy teljesen hülyeség amit írtam és teljesen más a hiba. -
stilo18
addikt
-
Jenne
senior tag
Szia!
"...Úgy néz ki a féléves akkum kuka és nem a generátor..."
Milyen akku van az autódban?
Nagyon hasonló jelenséget produkált az én régi Ford Escortom. Generátor töltött rendesen, megvolt a megfelelő töltőfeszültség a generátor felől. Viszont ha pár napot állt az autó, már alig tudtam beindítani az autót, még nyáron is. Éppen hogy csak meg tudta forgatni a motort az önindító. Vettem egy új akksit, de azzal is ez volt a helyzet. Néhány nap és alig akart indítani. Ezt akkut visszavittem, megreklamáltam (akkus boltban vettem szerencsére), hogy talán gyártási hibás lehet? De tökéletes volt a terheléses méréskor.
Végül a közelben lévő egyik autóvillamossági műhely találta meg a hibát, a generátorban lévő dióda-híd (remélem jól írom) egyik diódája a négyből meghalt, záró irányban is áteresztett és ezért volt szivárgó áram így szépen lassan de biztosan leszívta az akkut. Dió-híd csere megoldotta.Szerk.Fiam dízel Fiestájában Ford Silver-Salcium akku van, kilenc és fél éves az akku. 2014 februárban lett beletéve.
Augusztus 20.-án ment az autó egy Pécs-Badacsony-Pécs útra, 374 km. Azóta bent áll a garázsban. Ma délelőtt pont rámértem az akkura, 12,69 -ot mértem . Ráadásul folyamatosan rajta van egy Akku-aktivátor is [link] már az első perctől kezdve és persze ez is fogyaszt valamennyi kevéske áramot. A családban mindegyik autónkon ilyet használunk.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Sys85
veterán
Bosch EFB akku van benne,a pontos típust meg nem mondom most.
Eleve az is gyanús,hogy 12,4V a nyugalmi feszültsége fullra töltve és ez gyakorlatilag 15 perc alatt lemegy 11,9V-ra csak attól hogy gyújtáson van az autó (extra fogyasztók nélkül,még a motor sem jár).#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Jenne
senior tag
Szia!
Köszi.
Bosch-nem ismerem, csak annyi infóm van róla, mármint a Bosch akkukról, hogy az emeleti szomszéd Skoda Fabia autóban a Boch akku behalt az egy éven belüli garanciális időben, cserélték. Mikor a második is haldoklott, szintén még nem volt 1 éves, gariban már nem cseréltette hanem kérte vissza az árát vagy egy másik gyártótól adjanak akkut. Pénzt vissza nem adtak, most egy Varta Silver Dynamic van a verdában, ritkán használja az autót, sokat áll a parkolóban, ha megy akkor is csak rövid távokra és városon belül, de az legalább indít (most még) ahogy kell. Most lesz majd novemberben 3 éves az az akksi.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
-
Jenne
senior tag
Szia!
"...A Varta akkukat ugyanúgy a Johnson Controls gyártja mint a Boscht..."
És a Ford SLI Silver-Calcium akkukat is. Meg az Omnicrft akkukat is, de mégsem azonos a minőség.
Nem vita képpen írtam az előzőeket sem, csak egyéni tapasztalat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Ace Ventura
addikt
Srácok!
Pest megyében tud a valaki segíteni nekem Fusion fékbetet, és tárcsa cserébe? Nem sürgős, és nem ingyen kérem. KöszönömÜres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Még egy kevéske akkus téma, ha nem untatlak benneteket.
Tegnap délelőtt jártomban bementem az egyik pont utamba eső személy - és kisteherautó akku boltba. Nézegettem 278x175x175 fizikai méretben akkukat a Fiestába, ilyen méretű a jelenleg benne lévő Ford akku. A jelenlegi gyári Ford akku az 60 Ah kapacitású és 590 A indítóáramú. Rákérdeztem egy Varta Silver Dynamic akkura, mert ez külső méreteiben ugyan akkora lenne, de ez a Varta 74Ah-ás és 740 A indítóáramú. Itt jött az eladótól az érdekes válasz, miszerint: nem tanácsos a gyári értékeknél nagyobbat beletenni, mert a gyártó az az 590A indítóáramra/indítóáramhoz tervezte az adott autó (Fiesta 1.4 TDCi) elektromos kábelezését és akár gondot okozhat a nagyobb áram a kábelekben, melegedést vagy akár még vezetékek megolvadását is.
Érdekes magyarázat egy akkus szakboltban egy szakember részéről.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
sparta2
tag
Ez eléggé dilettáns duma! Nem valószínű, hogy egy fogyasztó nagyobb áramot venne fel csak azért mert az akku nagyobb teljesítményre képes. Ha mégis, akkor zárlat van és erre találták ki a védelmet (biztosítékok). A kábelezéssel semmi gond.
Egy elfogadható magyarázat van és az a generátor teljesítményének/méretezésének a határa. Ezt még megfejelheti egy smart töltési rendszer.
Nekem EFB akku van benne a Start/Stop miatt, ugyanezekkel az értékekkel, de át lehetne állítani akár 80Ah - ra az OBD - keresztül (pl. Forscan, műhely). -
prannk
őstag
Üdv. Van egy 2007 es 1.4 benzines focus.
A vizhőmérséklet kb 1 km után már 80 fokon van és úgy is marad nem megy feljebb.
A vizet nem forralja.
Mi lehet a probléma?Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
flymi
addikt
válasz radi8tor #49239 üzenetére
Hát, mostanában tényleg nem nézegettem.
Mit lehet ezzel kezdeni? Ok, gondolom fel kell csiszolni, lakatolni, rozsdát passziválni, letüsszenteni. Komplett hátsó elemet nem szívesen cseréltetnék. Az a szép, h egyszer már így lett javítva, nem túl jól. Az illesztés látszik, ott kezdett el a tetőnél először leperegni a lakk.
Ránézésre ez a kis rész javítása mekkora összeg lehet? 50k?/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Annyit költöttem már rá...
De az utóbbi időben megfordult a fejemben, hogy már csak használom, aztán mondjuk valamikor jövőre váltok újabbra, más márka is képbe került. Van alternatíva ami tetszene, csak hát ki tudja az is milyen lesz?! Megint egy vödör csavar?
Persze ki kell fogni jó állapotút, stb. Mindre költeni kell.Jelen esetben gondolom ha rendbe kéne rakni elemcsere nélkül akkor komolyabb lakatolás kellene neki, az meg nem 50k.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Ennek legalább ismerem a nyűgjeit. Nagyobb tételek cserélve, mint például kuplung és köcöllékei, rozsdamentes kipuf, paragi dob, cc első lökös színre fújva, benzin és szervo szivattyú, szelepfedél tömítés, komplett hástsó futómű, rugók, gátlók, rotinger tárcsák, ate ceramic betétek, váltólaj... Meg a sok kis extra, tempomat, parkradar, toronymerevítő, isofix, lámpák, nyomtávszélesítők, mélyláda, kapcsolók, bizbaszok, stb...
Csak hát a karosszéria ami kezd mocskos ronda lenni.
Motorháztető éle, tetősín mentén és a hátsó csomagtér ajtón pattog a lakk, most meg ez a rozsdafolt, ami belülről rágja kifelé magát.
Igazából kéne neki két új küszöb (még nem látszik, de biztos előjön, csak idő kérdése) és egy telifény. Csak hát az már nem igazán éri meg. Hisz ez csak egy sima 1.6-os nagykorú. Most lép be az életbe és kapja a pofonokat.
Egy ST-re kérdés nélkül rálocsolnék egy újrafújás árát ha muszáj, de ez nem az a kategória./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz radi8tor #49244 üzenetére
Komplett elem festése horror. De igen, elég lehet egy flakon spray is.
Mindenesetre már nézelődök, hátha ki lehetne majd hozni a focus + off autó + kápéból valami jót. Mondjuk egy ötajtós mk2 ST-t, hogy márkánál maradjak. Az tetszene. Nagyon.
Jaguar X-type kombi, skoda octavia rs kombi, volvo xc90 amik piszkálják a fantáziám még.Off autó ha rendberakom érhet kb 800-850-et, fókát csak megtippelni tudnám, mondjuk legyen 1,2 misi. Ehhez még kell nagyjából 1 milla és 3-ból már lehet is válogatni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zoger
tag
Valahol irígyellek, kicsit ilyen is szeretnék lenni. Én mindig racionális voltam/vagyok autóvásárlást illetően. Úgy tűnik ezt a mezei focust is macerás egyben tartanod s már st, jaguar x-type meg volvo xc90 van terítéken. Megtehetném, de soha nem vennék ilyeneket, mert ezeknél a sima kopóalkatrészek se két forintok pláne ha tönkre is megy bennük valami.
-
flymi
addikt
Van egy kollegám, talán ő csinálja jól. Nagyjából évente cserélgeti a kocsikat, max egy-két olajcsere aztán mehet tovább és vesz másikat, nem igazán foglalkozik alkatrészcserékkel. Kevés rajta a bukó, vagy talán nincs is neki egy-egy autón.
Szeretnék picit "feljebb" lépni, olyan autó kell amiben elfér a kiscsalád, de apa is jól szórakozhat alkalomadtán. Jó a mindennapi rohangalásra városban, de ha úgy adódik az autópálya tempó se okozzon gondot, hangzavart.
Jó az egyhat, nem mondom, h nem. Szerintem a világból kimenne, de már problémás a bódé. Tudtam amikor megvettem, h körben javítva volt. Akadt pár tulaja előttem, csak lehet gazdája nem. Vigyáztam rá és ő is ránk. Ezzel vittem mindenhova a feleségem mikor terhes volt és utána a gyerkőcöt oviba. Mentünk nyaralni a Balatonra. Apa néha elrúgta neki munkába menet az egyenesben.
De van egy pont, ami után már nem akarok túl sokat költeni rá mert csak foltozni lehet, azt a pénzmagot meg költhetném másra is. A fontosabbak már úgy is cserélve lettek, nem hiszem, h azokhoz újra hozzá kéne nyúlni.
Meglátjuk hogy adja ki a mutatvány. Hónap végén műszaki, biztosítás rendezve jövő ilyenkorig. Még ráérek megálmodni mi legyen majd helyette, csak szoktatom magam a gondolathoz, h lassan el kell engedjem./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
A Zéé
addikt
azért nem értelek, mert eddig úgy "locsoltad" a kocsira a pénzt, mintha nem lenne holnap, olyan dolgokat cseréltél néha, amit nem feltétlenül kellett volna, mert hogy hosszú távra tervezel vele, és most, amikor előjön egy 100-200k-s esztétikai probléma, akkor meg inkább eladnád.
Az mk2 ST, meg az x-kombi ugyanúgy 15 éves autó, ami ugyanígy ki fog pörsenni a rozsda. Én is így jártam, nekem is kell a kerékjáratokat, küszöböt lakatolni, Ford betegség ez.
Nézegetem folyton a kocsikat, az én szintemről ami tényleg előre lépés lenne, az 3,5m környékéről indul, de inkább a 4-4,5 millió Ft. És akkor még mindig 7-8 éves kocsiról beszélgetünk.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
gabor9991
őstag
Szoktam nézegetni az árakat 3M körül már egészen szépnek tűnő 2018-as focusok vannak, a bártaknak meg néha dob a gép 4M körül 2019-est kombikat.
Azért azok még nem megfizethetetlen és főleg nem öreg költeni biztos többet fog rá költeni mindenki mint a régi szívó 1.6-ra az biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Revolut
- Bittorrent topik
- RAID
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PlayStation 5
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs