- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
- Bittorrent topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- VPN topic
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Srácok, én olyan 80-90 ezret szoktam eltankolni a cég pénzéből/hó.... ez olyan 4000 km-t szokott átlagba kitenni...
Asszony olyan 60k-t szokott azt sajnos sajátból napi 120 km oda vissza a meló, és csak olyan 45 van beépítve a bérébe...
de van olyan kollégám, aki olyan 6-7 ezer km-t megy havonta...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
hossszú
őstag
válasz vallas #30401 üzenetére
Annyi nekem is össze szokott jönni, a május egy kicsit erősebb akkor 5500Km jött össze. Abban a szerencsés helyzetben vagyok én is, hogy a cég fizeti az összes üzemanyagomat és a karbantartási költségemet.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
-
tresh
addikt
válasz Nem3sys #30404 üzenetére
Azért nem hiába van hiruk és az nem pozitív ettől függetlenül van jó kínai gumi csak az nem annyiba kerül
Giigz: a tapadás egy dolog lenne de az hogy pályán havernak feldobtunk egy új szettet aztán 4 kor alatt se kopott egy dekat se az már igen csak jelezes értékű hogy egy kalapsz*r... plusz a fektavokat se lehetett úgy venni mert már Miskolctól taposni kellett hogy be tud venni a kanyart ellenben a dunlop gumi amint visszakerult érdekes módon minden rendbe volt....el is koptatuk
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Ez milyen vétel szívócső nyomásérzékelőből? Felejtős márka? A net azt írja róla hogy Opelhez is való – nem mintha ez sokat jelentene.
Meyle 6148990020 14244.-Ft -25% 10683.-Ft
-
Pecc
őstag
4L olaj ment cserekor az MI 1.6 16V-be, amit előír a könyve. A pálcán a " megfelelő" két vonal közt van félúton az olaj szintje.
Ez így jó? -
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #30407 üzenetére
Torx dugó kulcsra.
Nemrég linkelte nekem az egyik srác hol lehet kapni őket.
Mert azok nélkül taknyolás gányolás és csavarcsere nélkül nem tudod levenni.Pecc:
A 4.4 liter a nyerő.
Én 5 literes kannát vettem annyi ment bele és maxon van pont.
Írja a gép is meg a nívón is ott van.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
mycso
Topikgazda
Nos volt nemrégiben ez a fűtés problémám, aztán nem tudom, hogy azzal összefügg-e a dolog, de úgy fest van valami nagyobb baj is....
Ma ráérő időmben szélvédőmosót töltöttem, illetve akkor már szétnéztem a motortérben --> erre látom, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartálya csont üres
Bele ment kb. 1L ionm.víz.Előtte, amikor nézegettem mindig min-max között volt, évente 1-2x kellett pár decit rátölteni.
Egyébként a vízhőfokom a napokban stabil volt, nem füstölt az autó, nem volt hülye hangja, nem habos az olajbetöltő, nem találtam az autóban-motortérben-autó alatt vizet/tócsát...mi lehet ez???
Majd délután megyek vele egy karikát, hogy átforgass a vizet, kíváncsi vagyok, hogy mit fogok tapasztalni, kezdek aggódni.(esetleg tényleg valami dugó lehetett a fűtőradiátornál, aztán az elmúlt és oda áramlott a "sok" víz?)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
A radiátorban és csöveiben 7deci víz fér el, ami azt jelenti simán lehet, hogy az töltődött fel.
A kérdés csak az, hogy miért most?Illetve ha megint elfogy belőle a víz, akkor mindenkép meg kell nézni hova tűnik el, de lehet egy kirepedt
vízcső is, meg egy lelazult bilincs is, ami pont annyi vizet enged el ami el is párolog, így tócsát nem generál.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
Nem akarom elkiabalni, meg csak most vettem eszre, de egy autopalyas 140-150 km/h-s resz utan megszunt a kozepso dobban levo csorges...
Azota volt egy 2 km-es utam, mindjart lesz 2 km vissza, de ez most igy tetszik 1 het mulva vittem volna a kipufogoshoz, de ha megszunik a csorges sporolok par k-t
-
rob210
Topikgazda
Nem mondod, hogy 10w40 et rakott a kocsiba
Azt bazi gyorsan cseréltesd le 5w40 re vagy 5w30 ra, mert szétkúrja a motort.
A mi meganeunk nagyon érzékeny az olajra, talán csak az olajra érzékeny de arra nagyon.
Szerintem járj utána mi került a preciziós gépezetbeRenault power
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #30415 üzenetére
No, mentem az autóval egy bő 10km-t és most jónak tűnik, nem fogyott egy gramm víz sem, illetve, amit felülről láttam végignéztem, nem láttam szemmel sehol szivárgást.
Illetve, ahogy hazaértem még járattam pár percig és alá is bekuksiztam, tehát szemre nem látok sehol, semmit. (eddig boldogság van )
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
eTrade
tag
-
toldy
őstag
Srácok, ma felmerült bennem a, és keresgélek, de nem találok egyértelmű infokat. Jól tudom a Megane II-ből van elektromos visszahajtható tükör? A kérdés inkább az hogy ilyet be lehet-e szerelni egy sima elektromosan állítható tükör helyére?
Az élet nem habostorta.
-
gabx76
senior tag
Van biza, az enyém is olyan pedig 2003-as. (privilege)
Biztosan be lehet szerelni, de ahogy Renault-ékat ismerem tutira nem egyszerű. Másik dolog, hogy teljesen más kapcsoló is kell hozzá. Mellékesen megjegyzem saját keserű tapasztalatból tudom, hogy a sima állítható kapcsoló újonnan kb 5K Ft, míg a visszahajtható (Amit annyival tud többet. hogy eggyel tovább lehet kapcsolni) ennek 3-4-szerese.Olaj téma: az én kocsimban születése óta kizárólag Elf 5w30 lett töltve 10-15e km-enként. Talán ennek is köszönhetem (meg persze az odafigyelésnek), hogy 170000km után sem problémás okoskerekem*.
* ettől függetlenül rendeltem újat ebay-ről
[ Szerkesztve ]
-
Pecc
őstag
válasz rob210 #30425 üzenetére
Ezt nem tudtam, azt hittem csak a kevés km-es megane-okba kell a király olaj, enyémben 140e van.
Nekem azt mondta a szerelő semmi baja nem lesz a 10W-40től.Ha rossz az olaj miket produkál az autó? Vagy mit nem?
Neked volt már olyan, hogy 10W-40től tönkrement a motor?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Savanya #30435 üzenetére
Nem a 10w40-es arannyal van a baj hanem hogy az olajoknak van egy norma amit teljesítenie kell és én is úgy emlékszem hogy az új 16v-s motoroknál 5w40 teljesíti az gyári normákat. Az ilyen motormosos adalékokat én nem dijazom ha mindig rendes olaj volt/van benne ilyen sose kell szerintem
-
Hugo85
aktív tag
válasz Savanya #30435 üzenetére
Szerintem egy modern 10w40es olaj simán teljesít minden előírást ami egy 15 éves konstrukciójú 16v benzin motorba kell, de most komolyan melyik az a konkrét szabvány amit nem teljesít egy 10w és elő van írva?
Nekem a Clio használati útmutatójában fel van sorolva minden 15w40től 5w30ig. És oké hogy az 5w30 az ajánlott MINDEGYIK motorhoz (kiemelve hogy üzemanyagtakarékos) de a többi is megengedett, pl normal drivinghoz a 10w40 van is írva. Egyedül a 2.0 16v RSbe ajánlják kifejezetten az 5w40et. -
rob210
Topikgazda
Nekem ez van benne.
Ez minőségi tanusítvánnyal rendelkezik.Api SL CF minősítésnek meg kell felelnie a gyári specifikációnak.
Következmények, ha nem a megfelelő olajat teszed bele, nem épül fel a megfelelő olajnyomás bizonyos használati körülmények között, ezért jobban kopik a henger a gyűrűk és a szelepek is.
A hidegindításnál a legrosszabb ott ugyanis minél "hígabb" az olaj annál könnyebben ken kezd el kenni.
A 10w40 jelentősen szarabb hidegindítás során mint az 5W40 5W30
Ráadásul a korom lebegtető képessége sem olyan ezért az olajsár képződés is jelentősebb.Egyszóval nem bele való.
Azt a szerelőt egész nyugodtan hajtsd el a francba ne vidd tovább hozzá a kocsit mert a következő az lesz, hogy patkóféket rak fel jó lesz az is címszóval.
Az sem szerelő, hanem pék.
Jah még valami az enyémben 151.000.- van.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #30437 üzenetére
A 16v-s motorokkal egyidejűleg lett kifejlesztve az 5W40 és 5W30
Tehát erről ne nyissunk vitát gyárilag az összes 16V-s motor 5W30 as ELF olajjal gurult ki a gyárból.Valahol az indexes fórumon is írják.
Egyébként meg nyugodtan használjon mindenki amit akar, de ha felére rövidíti vele a motor életét utána ne sírjon, hogy a szar francia eszi az olajat micsoda fos motor ez. Mert ha neked víz helyett mézet adnak te se leszel felhőtlenül boldog egy idő után.
Jelzem én még a 8V-esembe is 5W40 et tettem, időnként.
Árban van vagy 2000.- eltérés szerintem ezen nem éri meg spórolni.Konkrét szabványt kértél :
ACEA A5/B5
API SL CF
RENAULT RN0700A 10W40 Csak ACEA A3/B4 et tud!!!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #30438 üzenetére
Jah még valami az enyémben 151.000.- van.
az órába
Viccet félre téve az 5w40 nem ma lett nagy találmány elég régóta van a piacon csak most jutott el a koztudatba hogy a basszunk mindenbe 10w40-et mert az mindegyikbe jó még se így van ezért én Rob pártját fogom ebben és. Sok másban is..haver 97 és bengas odijaba is pl gyárilag 5w40et írnak és ugye ez nem tegnap gurult le a gyartosorrol..8 szelepesekbe meg mehet a 10w40 mert ott a turesek olajnyomas stb erre lett tervezve
-
Pecc
őstag
válasz rob210 #30438 üzenetére
Köszi az infókat. Laikus vagyok a témában, a renault megane-ban. Nemrég lett ilyenem. Semmi rossz szándékom nincs, csak kiváncsi voltam kinek mi és miért és hogyan. Ahogy tudoml elf megy bele, ezen ne múljon. Keveset járok az autóval szerencsére.
Ilyen ment bele egyébként. -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #30439 üzenetére
www4.total.fr/pdf/elf-lubricants/product-guide/index.htm?startPage=15#14_zoom
Ez alapján a tiédbe az SXR 5w40 sem jó ami kifejezetten Renault olaj, nem fura ez egy kicsit?
Az RN0700at érdekes módon tudja az ST 10w40 ugyanúgy.[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz Hugo85 #30447 üzenetére
Kis olvasnivaló az ACEA szabványról, a lényeg, hogy 2002-ben vezették be az A5 és B5 és 2004-ben az A5/B5 szabványt, de biztosan ezzel jött ki a gyárból illetve az ELF olajok igen jelentős része nem tudja, viszkozitás ide vagy oda. Arról nem is beszélve, hogy ezek már kifejezetten Longlife olajok...
Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy egyrészt a viszkozitás önmagában nem jár egyértelműen kéz a kézben a szabványokkal és megfelelőséggel, illetve, hogy nem kellene a frászt hozni az emberekre félinformációk alapján, főleg nem olyannal, hogy tönkre fog menni a motorjuk.
Még mielőtt belemagyaráznál valamit, dolgok amiket nem állítottam egyszer sem:
1. Természetesen egy 5w30 olaj jobb a motornak két okból is, jobb hidegindítás/hidegben indítás és kedvezőbb fogyasztás. (amúgy egy nagyon kihegyezett motorba vagy folyamatos üvegelés mellé nem jó a melegoldali viszkozitás miatt)
2. Amely olajat Ő rakta az autójába nem felel meg 100%-osan, de főként nem a viszkozitás, hanem az RN0700 tanúsítvány hiánya miatt. Ettől persze jó eséllyel nem lesz baja tőle egy csereperiódus alatt.Nem kötekszem, de azért
egy kicsittúl fekete-fehér az álláspontod ebben az olaj témában (is).[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Hugo85 #30448 üzenetére
No comment, nekem 5w30 van benne ez a gyári előírás.
Az idő meg majd igazol.Mint írtam mindenki azt locsol a kocsijába amit akar, de utána ne a renaultot szídja, mert nem a mérnök volt a hülye leírta mi kell bele!
Ebben igazad van nekem a kocsi terén fekete és fehér megoldás van ezzel nem is vitatkozom.
Fehér a jó megoldás és fekete az összes többi.Renault power
-
Savanya
addikt
válasz Hugo85 #30437 üzenetére
Bizony hogy teljesíti és egy " kopottabb " motorba tökéletes a 10W/40 . Főleg azért mert kicsi sűrűbb is .
Meleg nyár lesz és akkor teljesen mindegy melyiknek jobb a hidegindítása , de ilyen 30 fok feletti nyár ami várható nem vennék / 30-as olajat . Kicsit a kánikulában túl folyóssá válik ami majd a 35 fok fölött lesz probléma .
Mobilszámom: 70-516-8068
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen