-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54449 üzenetére
Jól gondolod, a csomagtartó testpontjára és a tolatólámpa pozitívjára kell kötni.
Nem árt neki a kapcsolgatás a folyamatos üzem előbb tönkre teszi.Más:
Tegnap észrevettem, hogy szivárog a váltóolajam, engem is elért a szokásos renault váltó rudazat betegség, kikopott a szimering.
Meg is rendeltem hozzá a felújító készletet ma meg is jött, ha nem esik a jövő héten fekszek is a kocsi alá.
Nem szivárog nagyon, de ha egyszer nem jó akkor meg kell csinálni[ Szerkesztve ]
Renault power
-
AttyVin
aktív tag
Egy kérdés.
Feleségem a régebbi Mégane-unk (M I/2, 2001) egyik kulcsát ("egygombos", központi zár + immobilizer) sikeresen elveszítette
(Egy másik kocsival volt, vagy 40 km-re, amikor történt - "női" táskából esett ki -, így nemigen van esély az illetéktelen használatra, eddig nem is történt meg....)Hogyan és miként lenne érdemes pótolni a "legfájdalommentesebben"?
Köszönettel.
Üdv, Vino
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #54462 üzenetére
A tolató lámpa vezetékeit amit a foglalatban találsz kiveszed kiszedő tüskébel, hozzáfogod azt a szálat ami vezérli majd a tolatót és visszarakod.
Egy multiméter kell meg egy tüske ami tulajdonképp bármi lehet ami elég vékony és hosszú.
A test meg mehet szintén onnan, vagy a csomagtartó testpontjáról.
Szerintem így a leg esztétikusabb.Ha van gázos vagy elemes pákád akkor forraszthatod is.
Renault power
-
Cane
őstag
Egy kis segítség kellene. Hátsó lökhárítót le kellene vennem (Espace IV). Mennyire bonyolult, hány csavar tartja (alul felül, bárhol) és kell-e figyelnem valami extra meglepire leszerelésnél, visszaszerelésnél?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54442 üzenetére
Mire vagy kivancsi?
-
orosziem81
tag
válasz Nordik #54462 üzenetére
Szia,
Én úgy oldottam meg, hogy szétbontottam a hátsó lámpát, és megkerestem melyik vezetékek mennek a tolató izzóhoz. Nálam az ide vonatkozó potenciál vezeték (a +12V) meg volt jelölve színnel.
Ezt a színt kerestem vissza a kábelezés mentén (mérőszközzel aellenőriztem, hogy az-e a biztonság kedvéért), és egy késes leágaztatóval (szó szerint így keress rá a neten) vezetékenként mindenféle bütykölés nélkül rá tudtam kötni az utólagos tolatóradar tápvezetékeit.Üdv!
-
Nordik
őstag
válasz orosziem81 #54467 üzenetére
És a negativot hova kototted? Mert ugye a pozitív vezeték nekem kek színnel van jelölve.
-
gabx76
senior tag
válasz forceberg #54448 üzenetére
Nem ő írta, hanem ΞΔGLΞ.
Nordik:
Nekem sima bluetooth-os van. (Ezek közül az E típus.)
A Megane 2-vel működött, az mostani kocsival még nem kellett használnom. (kopp-kopp)[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz gabx76 #54471 üzenetére
Ezt megerősíthetem nekem is ilyen van arra kell figyelni, hogy 2.1 es bluetooth legyen a 4.0 pl. Már egy csomó régebbi kocsival nem csatlakozik fel, nem tudom miért, de tesztelve.
A 2.1 az én 17 éves vasammal is kompatibilis.
Van hozzá normális program is ami kifejezetten az elm 327 es chiphez van fejlesztve.
Telefonnal laptoppal nekem tökéletes.
Laposon scanmaster, telefonon obd doctor.Renault power
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54470 üzenetére
Szerintem az 1.6-os benzineseknek nincsenek kulonosebb tipushibai, azokat adolgokat kell ellenorizni, amit minden mas hasznalt autonal is. Nekem a 74kw-os 1.6 van (kombi), jellemzoen 10-50km-es tavokra hasznalom, videken, az éves átlagfogyasztás így 6,3-ra jon ki, nyaron 6-6,1, telen 6,5 korul. Nem versenyautó, de nem probléma előzni sem. Autópályára viszont nem ideális, mert hangos a motor (a magas fordulatszám miatt) 110-120 fölött.
Az erősebb 1.6-os az lehet jobb, mert az 6 sebességes váltóval van szerelve, míg a gyengébb, ami nekem van, az csak 5 sebességessel. A 6-osnál állítólag a váltasi érzet is jobb, szóval én talán a 81kw-osat preferálnám, még annak ellenére is, hogy esetleg cserélni kell majd az "okoskereket".
Számomra a kormányzás, futómű beállítás is megfelelő, nem gondolom, hogy billegne kanyarban, lehet tartani a tempót más autókkal kanyargós úton is.
Az 5 ajtósban szűkös a hely hátul, ezt mindenképpen nézd majd meg. A kombiban már egész jól el lehet férni hátul, felnőtteknek is, hosszabb útra is, bár tágasnak ezt sem mondanám.
Ami a felszereltséget illeti, szerintem Expression-t (ebben már van kartámasz, első ködlámpa, elektromos ablakok hátul is) vagy felette vegyél, ha van rá mód.Én 3 éve vettem, 2009-est, szóval rögtön az első évjáratból, 250ezredik kilometernél tart, nálam nem volt vele semmi komoly probléma, az utastér is jól viselte a negyed milliót, nincs zörgés, műanyagok, szövetek is jó állapotban vannak. A kopó alkatrészeket leszámítva csak a hengerfej tömítést és a kuplungot kellett cserélni.
-
footy
addikt
A nemet forumokon azt irjak, hogy a Tom Tom navival szerelt Lagunakhoz nincsen terkepfrissites. 2013-as talan a legutolso. Van erre valamilyen megoldas? Van ra mod valamelyik fejegysegnel hogy ipodot csatlakoztassak ID3-tag kijelzessel?
Az ujabb Lagunakban elvileg R-Link van amihez van frissitesis Ezt be lehet rakni 2011-es modellekbe? Ez tud ipod vezerlest?[ Szerkesztve ]
-
nünüke1975
aktív tag
Köszönöm az infot így már nyugodtabb lettem.De azt vettem észre hogy nem egy tömegautó mint pl a 2.es.Meg a másik sajna nem nagyon van eladó itt a Déldunántúlon lenne opció csak az 350 km innen.2 milliót nem szánnék rá én olyan 1.6-1.8 körül keresgélek de még nem találtam meg a nagy Ő-t.Gondolkodom dizelbe is de nem biztos hogy jó ötlet a napi 85 km havi 2000 km vegyes közlekedéshez. Meghát ugye részecskeszűrő kettőstömegü problémák miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
Kipróbáltam, érdekes volt látni élő adatban, hogy 3000-4000 fordulaton ment a motor alapjáraton
Ami talán jó, hogy EGR működését méri, élő- és referencia értékeket is jelzi. (clip azokat nem mutatja)
Maradok clipnél azt gondolom, 1200HUF ment mikrofosnak.--------------------
Nekem se működött a BT adatátvitel a 11-es Lagunán, lefagyasztott mindent, olyan szinten, hogy a multimedia központ csak áramtalanítással volt kikapcsolható, egyszer nem vettem észre, reggelre totál lemerült az akksi.
Renault szervizben tettek rá friss szoftvert, azóta minden telefont kezel.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54477 üzenetére
Nálam minden jól működik és nem telefonon használom BT kapcsolattal, hanem laposon USB-vel.
Arra van feltelepítve a Car scanner pro. Azt eltudom képzelni, hogy BT-on meghülyül az egész, mert amióta létezik winfos mobilra, kb azóta kicseszett bugos köztük ez is, amit egyszerűen képtelenek voltak kijavítani 2015 év vége óta.A nálam minden jól működik alatt azt értem, hogy a pillanatnyi vízhőfoktól kezdve az utolsó bisz baszig mindent pontosan kiír. Amiért ezt jobban szeretem, mint a clip-et, az az átláthatóság és a baromi gyors működés, mondjuk ez lehet laptop függő is, nekem nem éppen átlagos hardverűek a laposaim, jelen esetben egy ASUS GX700VO szoktam használni erre a célra, de kipróbálom a lapos BT kapcsolatával is, kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
nrbx
tag
válasz nünüke1975 #54475 üzenetére
Havi 2000km-nel en mar atgondolnam a dizelt (lenyeges persze az is, hogy milyen hosszu utakbol jon ez ossze). Nem tudom hany evre akarod venni, szamold at, mennyivel koltenel évi szinten kevesebbet uzemanyagra a dizel eseteben, lehetseges, hogy pár év alatt tobbet takaritanal meg, mint amennyibe kerulne a reszecskeszuro meg a kettostomegu stb. Pl. itt is meg tudod nezni, hogy fogyasztanak a dizelek a valosagban.Egyebkent M3-bol az elso evekben meg volt reszecskeszuro nelkuli dizel is, ha jol tudom.
En ugy vettem, hogy evi 8-10ezret fog futni, nos, ugy alakult, hogy 14-15ezret jarok. Mar ennel is ugy gondolom, hogy lehet jobban jartam volna a dizellel (cca. 8-10 évre vettem), joval nagyobb volt a valasztek is, mint benzinesbol.
2008-2009-tol a valsag miatt visszaestek az auto eladasok,szoval ezert is lehet M3-bol kevesebb most a piacon.
-
Lacy6
senior tag
Jól számolom, hogy havi 2 ezer km esetén éves szinten ~230 ezer Ft-ot lehet megspórolni egy hasonló teljesítményű dízeles autóval mint benzinessel?
[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezzel simán egyetértek.
A két olajat szoktam cserélgetni elf sxr 5-30, de amikor Liqui Moly Top Tec 4400 , kimondottan Renaul-ba fejlesztve...legalábbis ezt írják....kerül bele, az nem placebo, hanem egyszerűen a motor villámgyorsan harap, amit az elf-nél nem tapasztalok, mellesleg jóval simább és csöndes járású lesz tőle.7L nem olcsó, minőségi szűrővel együtt 30 ezer ugrik a pénztárcából. De megéri a pénzt nagyon is.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz sanzi89 #54486 üzenetére
Renault, vagy Mahle-Knecht OX441D szoktam cserélni olajcserekor. 3500-5000 körül vannak árban.
Inkább úgy írom, ha már 25 ezerbe fáj az olaj, akkor nem fogok egy ezresért szűrőt venni bele.Utoljára minden cserélve volt, akkor innét rendeltem a gyári szűrő kit-tet.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz #32577792 #54489 üzenetére
De neked mi a gond?
Mert mint írtam nekem hibamentes a bluetooth elm 327 esem igaz 2.1 es bluetooth-al.
Laposon pedig a scanmaster program van tök jól működik minden.
Nem lehet, hogy az elm-ed valami ujabb szériásm
Mert azok pont nem rég írtam, hogy semmire se jók.Renault power
-
Cane
őstag
válasz orosziem81 #54498 üzenetére
Én is pont ma szereltem be a tolatóradart. Fasza lett! A hátsó lámpabúra csatlakozó vezetékei lettek párhuzamosítva: nálam a fekete volt a test, fehér pedig a tolatólámpa vezetéke, ezekre forrasztottam rá a fekete (a feketére) és a piros (a fehérre) betáp kábelt.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
alexander12
aktív tag
Thaliában hol keressem a féklámpa kapcsolót? Folyamatosan ég a féklámpám, menet közben is.
kíváncsi, OP8T
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs