-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nünüke1975
aktív tag
Olvasok olvasok de még mindig nem tudom eldönteni. Ennyire szar az omw prémium dízel? Megane 2010 1.5 dci.Mondjuk mostanába kicsit megtorpan és nem is úgy megy ahogy kellene. Köze lehet az üzemanyag minőségéhez?
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Fogyasztásban bajnok, de a motorhang nem tetszik vele. Gyorsításkor vagy pl. 100-as fix tempónál is csörgősebb. De az is lehet, hogy a vezérlő hozzáidomul bármit is töltök bele, ez a csörgős üzem a legjobb a fogyasztásnak, igaz FAP-os az enyém.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gallimi
tag
Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok milyen gyújtógyertyát ajánlanátok egy M2 2000 benzines meganba. Eyquem, vagy a gyári vagy esetleg valami mást? Én ezzel a kettővel szemezgetek. Mik a vélemények tapasztalatok? Köszi
-
diablo1984
veterán
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Èn csak azt tankolok az enyèmbe, sajnos a sima molostól kopogós hangja van a motornak, ezzel nem.
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #61795 üzenetére
Köszi a tippet, akksi volt vagy akksi töltő, még nem jártam a végére. Lényeg, hogy másikkal már bepöccent, viszonylag hamar, és a központi záras hülyeséggel se volt baja. Őszintén szólva én azt hittem, hogy bekrepált rajta valami elektronika és nem engedi beugrasztani a motort/és ezért van meghülyülve a kp zár is. Az akku garancia papírja meg van még egyébként, majd jövő héten beszélek az autószerelőmmel, csak előtte fel akarom tölteni az akksit egy másik töltővel is hátha csak ennyi baja volt.
Röviden-tömören mégse volt óriási baja
-
ny.erno
tag
válasz diablo1984 #61803 üzenetére
Szia.
Gond az nincs vele, de igyekszem normálisan is használni. Településen belül inkább bringa, minthogy beindítsam, nincs nyúzva, takarékosan vezetek, de vannak szituációk, amikor kell az erő. Mert a 65 le motor esetén a klíma bekapcsolása olyan érzés, mintha ráakasztanának egy pótot.. És ugye erősebb motorral előzni is könnyebb.
Talán még a fogyasztás is érdekes.. 5-5,5 l/100 (nem nyomom neki, próbáltam már több stílusban is. Most éppen azon vagyok, hogy lakott területen nem 4. hanem csak 3. sebességben megyek 2000/min fordulaton, hátha). -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Csak úgy tudod kideríteni, ha másikat tankolsz. De az omw dízel premium számomra már régóta egy oltári nagy gané! Az MP jumbo-ja is az. Maradok továbbra is Mol-shell, ha itthon tankolok.
Egyébként meg az egész egy vicc, aki határ közelben van, annak egyszerűen át kell menni az osztrákokhoz és tele tankolni az autóját, ennyi. -
Xantomas
őstag
válasz ny.erno #61810 üzenetére
Csak egy ismerősömre hivatkozva tudok erről mit mondani.
Ő egy 1.5 dci-vel szerelt thaliát optimalizáltatott. Ott a szerelő azt mondta, hogy új csapágysorral, egy klíma felújítás után vállalja el. Sokat nem húztak rajta, de pont arra elég volt, hogy ne egye meg a klíma alacsonyabb fordulaton a kocsi erejét. Erősebb nem lett, gyorsabban nem megy, csak alacsony fordulaton egy kis plusz nyomatékhoz jutott, ami városban ad inkább némi pluszt. Látványos javulás, hogy nem köp füstöt padlógáznál.(#61793) rob210
Nem a saját érdemem. Ha nem lett volna végig mellettem a barátnőm apja, aki mellesleg autószerelő végzettségű, ergo biztos jobban tudja hogy kell a szerzámokhoz nyúlni mint én, valamit nem pár háznyira lakna az, akinél az első itthoni tulaj 4 évig szervizeltette a kocsit, akkor nem mertem volna nekiállni.
Na jó, azért a 9 órában benne volt egy ebéd meg egy vacsi is, míg kicsöpögött az összes olaj, meg hűtőfolyadék, meg a megfeszített szíjak megkapták a statikus terhelést mielőtt újra rámértem.Ugye jól értelmeztem, hogy a hűtőfolyadék kör légtelenítést kvázi automatikusan megcsinálja a motor, mert maga a kiegyenlítő tartály van a legmagasabb ponton? A hűtő alsó csövénél engedtem ki,és összesen 5 liter jött le, az elméletileg 6 literes körből, vagyis a fűtőradiátorhoz menő ágból nem folyt ki semmi.
Mivel szép tiszta volt ami lejött, semmi darabok, vagy vízkő, így nem mostam át. Szerintem ez még viszonylag friss hűtőfolyadék volt.Viszont, mikor a zöld, váltóba való Xadót bekevertem a váltóolajba, és zöld lett az olaj, akkor volt egy kis LHM-es nosztalgiafaktor. Azóta megint sóhajtozva nézegetem a Citroen GS(A), és BX hirdetéseket, hogy kéne egy OT-s játszós autó, szigorúan májkrémkonzerves műszerfallal.
A lámpát is szétszedtem, pontosabban kijött egyben a projektoros rész, igaz kellett rendesen forgatgatni. A projektor foncsorának semmi baja, tükörfényes, nem hámlik, nem mattul, egyedül a lencsén volt egy kis por réteg, de ezt lepucolva sem volt erősebb a lámpa fénye, szóval, ez ennyit tud. Csak azt nem értem, hogy maga a takaró lemez, ami a lencse előtt van, az miért csak egy egyszerű galván réteget kapott. Az izzó fényerejének legalább 10-15%-át, ha nem többet is lefogja, ami csak hővé alakul, amit a lámpatestnek kell eldiszcipálnia.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
senior tag
Sziasztok!
Ma is van egy kérdésem hozzátok.
Téli guminak jó lehet a Scenic 2 (88kw) 1.9dci kocsimra a 185/60 R15 ?
Sajnos az autón nincs feltüntetve a lehetséges kerék méret.Köszi!
-
polonic
félisten
válasz NdrewSunix #61813 üzenetére
Hello!
Itt elvileg meg tudod nézni.
-
mdav88
senior tag
válasz NdrewSunix #61813 üzenetére
195/65 R15 egy elég elterjedt méret és olcsó is, ja meg gyári (grand scenicen 205/55 r16 a gyári emlékeim szerint)
A kettő méret közt 5%-nyi különbség van, ami nem megengedett.
Válatani itt tudsz méretet:[link] -
senior tag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz mdav88 #61815 üzenetére
Laguna 3-ra a húszas is simán felmegy, olyan brutálisan néz ki vele, hogy az már durva, de csak vastag küllős 5 esetleg 6 csillagos felnikkel. Sajnos a futómű és leginkább valószínűleg a világ legszarabb útjainak otthon adó országokhoz tartozunk már jó ideje, emiatt sajnos itt még a gyári 205/60/r16 is kényelmetlen, 18-as felnikkel jártam jó pár ezer kilométert, de amíg eljutottam a pályáig, addig szarrá káromkodtam magam az utak és a laguna miatt is.
Emiatt aztán vissza is tértem a gyári méretre és az acél felnire.
Szerencsére a nagy sebességhez jó gumit is találtam, igaz már a sokadik szett lett cserélve rajta, de nagyon jól bírják a strapát az akár 270km sebességet is tűrő a Goodyear EfficientGrip Performance XL 205/60 R16 96W gumik. 250 körüli sebesség meg sem kottyan nekik. [link]Ekkora sebességnél viszont már minden guminak rendesen megjön a hangja meg a szél zajjal együtt, de 150-ig ezek olyan totális kussban vannak, ami nagyon ritka. A tapadása kanyarban fenomenális, a Mecsekben én aztán szoktam tolni neki rendesen, de ezekkel mintha sínen mennék, a többi másik gumikkal meg azért érezhető volt, hogy ez már nagyon határ volt, meg "sírtak" is...ezek meg mintha erre születtek volna...A laguna 3 kanyarban egyébként is verhetetlen a feszes futóműve miatt. Egyszerűen imádom ezeket a gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #61812 üzenetére
A termosztátházon kinyitottad a légtelenítőt, mert addig nem folyik le az összes hűtőközeg! Illetve azon keresztül kell légteleníteni is feltöltéskor. De egy 10km után magától is légtelenedik, csak így figyelgetni kell a hűtőközeg szintjét.
Az a szürke kis érdes szelepsapka szerű műanyagdarab
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61820 üzenetére
Nézegetem a képet, de ilyen alkatrészre nem emlékszem. Ahogy a csövek álltak, ilyen volt inkább:
Egy légtelenítő csavart nyitottam csak ki, olyan volt mint egy poti, ami az autóval szemban állva, az aksi mellett lenyúlva, jobb oldalt van.
Amikor lejött ami lejött, akkor visszazártam.
Feltöltöttem a tartályt, és egészen addig míg nem maradt a max szint felett, addig mindig rátöltöttem. Ekkor finoman rányitottam erre a tekerőre, majd visszazártam.
Amikor minden kész volt, akkor mentem vele, és amikor elérte a szokásos helyét a mutató a műszerfalon, akkor félreálltam, és után töltöttem. Kb még 6-7 deci ment a kiegyenlítő tartályba.Valamennyi biztos volt a rendszerben a régiből, mert a Mannol folyadék ami frissen belement, az rózsaszín, ami korábban volt benne, az zöld volt, és kapott egy minimálisan barnásabb árnyalatot a rózsaszín lötyi.
Praktikussági kérdés. Hova érdemes ragasztani a szíjcsere matricákat, ahonnan nem is fog lejönni, de nem is sül meg 2 év alatt? Zárhíd burkoló állandóan retkes, onnan leesik. Vagy szimplán rakjam az adattáblák alá a B oszlopra?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
tigerscorpio
aktív tag
Hali, Rob210 !
Egyszer beszéltük a megane2 berline 1.4 benzin kerekagycsapagyat, hogy moog , és skf amit ajanlasz. Ár/érték arányban.
Alább linkelek egyet. Ami nem a legolcsóbb, de nem is a legdrágább.Ennél nem ír semmi extrát, csak azt, hogy kerekagycsapagy készlet.
Van aminél írja, hogy ABS és autóhoz. Stb. Ezek számítanak?
[link]Előre is köszönöm
" A Pokol Üres, mert Minden Ördög a Felszinen Van" ****Eladó cuccaim a az adatlapom/honlap link alatt****
-
#89309696
törölt tag
Üdv.
Megane 1 kombi alá befér a 185/70R14 gumi? Van aki használja is ekkorával? A gyári könyv adatai szerint 185/60R15 megy rá, ez nagyjából váltóméret is vele gumi szempontjából. Viszont nem tudom a két felni ET száma nem-e eltér és kerül beljebb a gumi miatta.
-
rob210
Topikgazda
-
orosziem81
tag
Ugyan nem szorosan ide kapcsolódik, de érdekelne, hogy 2.0 dci melyiket issza, illetve a hagyományos dízel mivé lett?
B7?, B10, vagy XTL? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #61826 üzenetére
V Power dízel shell-t tankoltam ma és oda B7 volt írva.
-
#89309696
törölt tag
válasz orosziem81 #61826 üzenetére
B7
Ott van a régi neve is amúgy, nem névcsere történt csak információbővítés, ez csak azt mondja meg hány % a biotartalma az üzemanyagnak. A számok kutanként eltérhetnek, mivel mindig az adott % biotartalmat határozza meg, de a 4 nagy kúton egyformák lesznek valószínű.
A benzinek 5%, a dízelek 7% biotartalmúak alapból. A prémium/sima és oktánszám jelölést meghagyják ugyanúgy. Az XTL ami kilóg a sorból az szintetikus gázolaj (gyanítom, hogy ezek prémiumba mentek eddig mert biztos nem pazarolta semelyik kút sima dízelbe, majd most kiderül melyik kút prémium gázolaja használta ezt vagy az is lehet senki, hanem ezt külön lehetett kapni, ugye ezt eddig nem tudtuk ezért is kellett a jelölés).
Ha jól látom a Shell prémium az B7-es, szóval ők nem. Marad a másik 3 kút, melyiknél voltál ahol volt XTL és sima diesel vagy prémium felirat alatt volt?[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Nekem tetszik ez a mol prémium diesel.
Igaz, hogy országúton mentem, teljesen sík terepen és a szabályokat is betartottam falvakban is.
(5 méréssel találkoztam, meg egy szondáztatással egyébként.)
A kijelzőn 4,4 literes átlagot irt ki. Na ezt tudom, hogy nem válós. Bár nekem nem sokat csal. Legutolsó tankolás után az átlag 5,99 lett, kijelzőn 5,8 volt.
Csak azt akartam írni, hogy ilyen alacsony értéket, mióta megvan az autó, én még nem láttam.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Robimesterbá!
Mostanában egyre erősebb bennem, hogy szerelhetnékem van, ez régebben is kibillentett engem a sok napi xarságos stresszből és az unalmas minden nap olyan, mint a másik dolgokból, de vagy fél éve erre se időm, se energiám nem volt, pedig jó is ám néha szerelgetni :-D
Azt szeretném megkérdezni, hogy a generátor szabadonfutót, esetleg a feszítő görgőt meg a szíjat azt én is le tudom cserélni? A többit majd szerelőre bízom, de akarok valamit csinálni már?
Kösz a választ!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61830 üzenetére
Mobil Petrolnál SOHA ne tankoljatok!
Én marhaállatbarom, direkt írom, hogy maradok a két nagynál, erre bevállalok egy ilyet, hogy hátha!
A motor konkrétan kiakart esni a "térből" zörög, csörög, zabált, mint állat, legalább 2 literrel, mint amit elém kiírt.
Azóta tankoltam rá természetesen és talán kezd magára találni, de egy ekkora szemét átvágós löttyött, amit premiumnak hirdetnek JUMBO néven, az nem tudom mit tartalmazhat, jót nem az tuti,, de a 2.0dci és én is hányni tudnánk tőle.
A legxarabb, amit valaha eddig tankoltam bele. Alapjáraton is, főleg beindításkor könnyebb lenne leírni, hogy mi nem kart szétesni, ahogy melegedett, úgy javulgatott, de még mindig nem az igazi.Igazából én ilyenkor nem igazán tapasztalom, hogy gyengébb lenne az autó, ahhoz túl erős, de biztos vagyok benne, hogy gyengébb is lesz, mert többet zabál, mint írtam. Ha odalépek meglódul, mint az Istennyila, csak épp azt jó hangosan teszi. Dízel hang az egekben...Vagy inkább dízel + hang!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #61833 üzenetére
A feketéket kivéve a többi van, de látom az kell főleg. Oké, veszek ilyen készletet. Lassan tényleg több szerszámom lesz, mint autószerelőnek. de ezt most én akarom megcsinálni. Ha meglesz, akkor majd kérdezek még...
thx
A generátort ki kell szedni hozzá, a helyén képtelenség megcsinálni.
Hát ezt gondoltam és egyértelmű, már a SZF védőkupak lepattintásához is alig fért be a kezem, hogy legalább lássam forog-e, mert másnál teljesen meg is állt, de forgott.
-
forceberg
veterán
válasz orosziem81 #61835 üzenetére
A saját fantomnév úgyis ki lesz írva.
A Lukoilnál is mindkét dezső B7 volt tegnap.---
A töltő pisztolyok kioldása között mennyi lehet az eltérés? Az első kattig tankolok mindig.
Egy dugós köröm volt a mostani tank alatt, Gazdagrét felé gurultam el, meg párszor araszolgatás a 0-áson.
Pálya sem volt sok. Pont 1000km-nél(999,8) álltam be tankolni. A fedcomp hihetetlen 4,2-es átlagot írt, erre belement 49l. Eddig a kutakhoz képest mindig simán 10% alatt volt a FC eltérése.
De simán lehet, hogy az OMV-nél hamarabb kattan le a pisztoly, a Lukoilnál meg később, ebben lehet több liter különbség is, ami magyarázat lehet az anomáliára.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok
2000-res évjáratú 1,9 dti clio.
Gázpedál beesett félig, tehát nem emel ki a megszokott magasságig. Amúgy ennél a gázpedál állásnál sem pörgeti a motort. Autó úgyanúgy megy ahogy eddig, csak szokatlan, hogy rövidebb a gázpedál útja. Mennyire para igy használni? illetve mi a hiba? Akivel mostanában sokat szereltettem az azt mondta, hogy 1,5 hónap várólista van nála és amúgy is minden más infót harapófogóval kell kihúzni belőle.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #61838 üzenetére
Szia,
Ezt te is meg tudod csinálni.
Vagy veszel egy új gázbowdent, vagy veszel egy aba bilincset és ráhúzod a szelepfedélnél a gázbowden műanyag perselyére, megfeszíted és rászorítod.
A hiba annyi, hogy a rugós feszítés állító, elöregedett, vagy a műanyag háza elkopott és átugrott azaz nincs feszítése a bowdennek.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #61839 üzenetére
Köszi! Eddig vele meg egy masik szerelovel beszeltem,de a masik is csak november elejen tudna fogadni. Mindketto azt mondta,hogy elkepzelheto elektromos gazpedalos mar az enyem is. Mondjuk engem meglepett ez.
Tehat ehhez a muvelethez nem kell a kocsi ala es a motorhaztetobe belemenni? Ha befekszek a pedalhoz akkor meglatom,hogy mi a hiba es ott ki is tudom cserelni? -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #61842 üzenetére
Na akkor az érdekes lesz, mert ez elektromos gázpedellal van szerelve.
Nem megy bowden az adagolóra.
Viszont én még dti-ből csak mechanikusat láttam.
Sorry
Mindenképpen a pedálokhoz feküdj be és nézd meg, hogy ott nem akadt-e ki a mechanika és a rugó.Így mondjuk 15 perc.
Ha eltört valami akkor viszont 18e a legolcsóbb cseredarab, vagy bontott, de ahhoz nem sok bizodalmam lenne.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Nevil2
tag
Üdv!
2001-es Clio II (1,2 16V 55kW benzin) probléma:
A nyári időszakban nagyon kevest volt használva, miközben csillag garázsban állt. Az elmúlt hetekben viszont napi szinten jártam vele munkába. A múlt héten az egyik éjjelre rajta maradt a helyzetjelző és leszívta az akksit. Másnap reggel (töltés után) nem indult, csak kattogott párat a műszerfal. Nem volt időm foglalkozni vele. Délután ránéztem és pöccre indult. Másnap reggel megint nem indult, csak nagyon lassan és nyögve fordult párat az önindító, aztán annyi. Akksi ki, hátha fenékzárlatos ... de fel volt töltve.
Az előző tulajdonos az első tíz évében cserélt már benne önindítót (bontottra), majd később, miután vagy másfél évet állt garázsban, megint kellett (bontottra). Lehet, hogy megérett a csere egy új önidítóra, vagy méressem ki az akksit?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nevil2 #61844 üzenetére
Indítás közben mérd a feszültséget, ha beesik 12 V alá akkor aksi.
Illetve kicsit kocogtasd meg az önindítót indítás elött.
Valamint az aksisarukat és a testpontokat takarítsd meg.
Nem biztos, hogy önindítót kell venned lehet elég felújítattni is. Illetve az aksi is lehet ugye rossz.Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz orosziem81 #61835 üzenetére
Szerintem a magyarorszagi autóállomány átlag kora, valamint a finomito monopolium miatt itthon csak B7 gázolajat lehet kapni. Pár osztrák, szlovén határmenti településre a nem nagy franchise kutakra jut más is, de ennek esélye alacsony. Amit nagykanizsánál tankoltam, a blokk szerint bio gázolaj, az pont ilyen B10 lehetett.
Az XTL-re lennék kívàncsi, de esdig semmit nem találtam róla, hogy bárhol gyártanának ilyet nagy tételben, nem csak ipari, kísérleti célokra.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #61843 üzenetére
Szia! Tegnap óta annyit valtozott a helyzet (asszony jar vele napi szinten munkaba,20km) ,hogy elmondasa alapjan a kuplung bekemenyedett (eddig se volt puha, szerintem meg gyari van benne 309e km-rel,de nem csuszott meg nem is fogott annyira font) +a fekhatas nagyon durva lett, picit hozzaert a pedalhoz es egyol erosen fekezi az autot. Mondjuk szamomra ez nagyon rejtely,h a harom pedal hogyan tud egyszerre megvaltozni.?
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #61848 üzenetére
Hát a leírtak alapján az egy nagyobb szervíz lesz, és ne nagyon járkáljatok vele így vagy rohadtul odafigyelve, mert amikor megadja magát a kuplung végleg, akkor nagy meglepetés lesz.
A fékmunkahenger és a kuplung egy körön van.
Elég valószínű, hogy elkopott a tárcsa.
Égett ferrodol szag nincs a kocsiban?[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen