- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- VPN topic
- Linux kezdőknek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Vírusirtó topic
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rolio1
tag
Sziasztok. Ilyen csatlakozót szeretnék venni, mindenhol csak kábelköteggel együtt akarják adni... UCH csatlakozó
Ez a fényszórótól megy az UCH-ba -
polonic
félisten
válasz rob210 #62700 üzenetére
A common rail rendszer 1800 bart állít elő az 1,6 dci-nél. És ezen a nyomáson fecskendezi be az injektor az égéstérbe a gázolajat attól függetlenül, hogy mekkora teljesítmény kell.
Tehát kis gázon is 1800 bar a nyomás, csak akkor kisebb mennyiségű gázolajat fecskendez be az injektor, padlógázon meg jóval többet, de azt is ugyanezen a nyomáson.Így értettem, aszem. Teljese téveszme?
-
#32577792
törölt tag
Pár helyen már olvastam olyan problémát, hogy menet közben a kocsi átkapcsol vészüzembe és valamelyik henger befecskendező áramkör szakadást ír a diag.
Pl.: DTC020325 ez spec. a 3. henger befecskendező szelepének vezérlőkörét jelenti.
Pár helyen alapból vágják rá, hogy befecskendezőt kell cserélni adott hengerben.
Tudom, hogy alapból több hiba is lehet ebben, ezért úgy döntöttem, hogy bevizsgáltatom ezt az injektort.
Amit még kell róla tudni, hogy piezos. (nem javítható, elvileg 1 helyen mégis, valahol cseheknél vagy szlovákoknál, akik kaptak rá technológiát)
A vizsgálat eredménye lesújtó volt. Egyik értéke sem éri el a gyári értékek alsó értéket, kivéve a porlasztócsúcsot. Magyarán kuka.Most megyek és veszek egy újat.
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Ez az egység a kormányszervó szivattyúja, igaz?
1,9 dci 107LE, Laguna 1 pH2A hibajelenség, hogy valami füstöl, elég büdös égett olaj szaga van. Abból gondolom, hogy inkább ez lehet,
mint alatta a generátor. Szivárgást nem látok rajta.
A kormányt nem lett nehezebb tekerni.
Ha esetleg a generátor, akkor annak lehet olajos égett szaga? Járó motornal csak 12V-ot mérek az akksin, tehát ott is lehet valami, vagy minden beszart egyszerre?Köszi előre is!
-
-
Cyborg
őstag
válasz #89309696 #62710 üzenetére
Nem tudom, lehetséges, azért kérdezem rá. Igazából már kétszer kellett a generátort javítani mióta nálam van az autó, de ilyen szagot még sose éreztem, amikor tönkrement. Csak azt vettem észre, hogy lemerült az akksi. Kb. 20 percig ment az autó, utána még 10 percet járattam alapjáraton, végig füstölt finoman, büdösen.
-
#89309696
törölt tag
válasz Cyborg #62711 üzenetére
Nagy valószínűséggel a generátor ment tönkre.
A tele akku az 12.7V vagy 12.6V, annál kevesebb az már nincs tele. 12V-on kb. félig van.
Ha beindítod a motort alapjáraton 14V körül kell lennie, minimum 13.8V és ha lámpa van kapcsolva akkor 13.7V alá nem kéne mennie. De ezek is már alsó értékek, egy jó generátor ennél többet ad (a maximum az 14.4V).[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Cyborg #62711 üzenetére
Ha a szervó lenne az vagy fosná az olajat vagy sivítana mint az állat.
Az generátor lesz és nem olajszag, hanem ég szlt a fesszabályzó.
Tegyél rá egy hosszú csavarhúzót és a füledet szorítsd rá menet kpzben csodás hangokat fogsz hallani belőle.
De ha ilyen sűrün kell generátort javíttatnof akkor ott azért mást is át kéne nézniRenault power
-
Cyborg
őstag
válasz #89309696 #62712 üzenetére
Rendben, köszi a megerősítést, mindjárt ramérek mégegyszer. Kérdés, hogy, ha nem hagyja abba a füstölést, merjem-e így használni, vagy inkább vontassam el a szervízig, mert könnyen leéghet a kocsi.
Rob210
14éve nálam van a kocsi, 4 évesen vettem, most kezdi ledobni a láncot, sorra jönnek a cserélendő dolgok. Szerintem az annyira nem sok, féket is cseréltem már 3x:-)
[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
Na nekifutottam még egyszer a tesztnek.
A generátor csinálja valóban.
Elindítom az autót szépen felmegy 13,8-14 V-ra a töltőfesz, majd három perc után szépen elkezd esni a feszültség, és ezzel egyenes arányosan nőtt a füst is. Majd elszállt a felerősödött füst, és állandósult egy kisebb füstöcske.
Szépen esik a feszültség, uh szerintem nem jutnék vele nagyon messze.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
Benir8
senior tag
válasz Cyborg #62707 üzenetére
Fel kell újítani a generátort. Biztos szét kopott teljesen a feszültségszabályozó belsejében a bronzkefe, ezzel add szagot. Még a réz becsúszó gyűrűje is ki kophat. Nem régen nálam is ezek jöttek elő..
Inkább ne menj vele. ezzel lemeríted teljesen az akkut, mert így semmilyen töltés nincs.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Na ünneplés
10 helyett 13, helyett 10.5 év után, végül, illetve 1.8 misi helyett 4-5-ért, de végre miénk a Talicska
Ma jött meg a törzskönyv#jókissvájcifrank #devizahitelt2008ban
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #62721 üzenetére
Nagynyomású szivattyú DELPHI Nyomás 0 - 1400 bar
5 nyílásos elektromágneses befecskendezőszelep
Maximális nyomás 1600 barNagynyomású szivattyú BOSCH CP3 Nyomás 300 - 1350 bar
Üzemi nyomás 1350 bar
Maximális nyomás 1525 barEz pedig a lényeg:
A rendszer 1400 bar nyomásig tudja a gázolajat az égéstérbe fecskendezni.Renault power
-
norbert1998
veterán
Csak apró megjegyzés, hogy a diag élő adatok szerint a talicskán 2000-2100 bar, a megane-on ~1860 bar volt (illetve a mögöttük lévő
nulláktizedesjegyek számáról nem győződtem meg, nem is emlékszem, de a számok jó eséllyel kPa-ban voltak de legalább Pa-ban, sok számmal)-ezt jómegaszontam, de a lényeg, hogy az első három tizedesjegy 200-210, ill 186 körül mozgott, és mindez nagyjából így maradt alapjáraton és padlógázon is.Azaz szerintem a talcsikában 2100 bar nyomás volt kb végig, a megane-ban meg 1860 környéke. A Megane-ban nem vagyok biztos, mert az csak EOBD szabvánnyal komminukált, a Talicska beszédesebb volt, mert az EOBD-t és hagyományos OBD2 kezdetekor aktuális diag protokollok alapján is ment, és egész máshogy működött a diag a két környezetben, majd még tapasztalnom kell efelől.
[ Szerkesztve ]
-
HeavyToys
senior tag
Sziasztok!
Megane II 1.5 DCi (K9K732)-ben kezd elkopni a kuplung, már eléggé fent fog. Szeretném cserélni, egyelőre kettős tömegű nélkül, ugyanis úgy néz ki annak nincs baja.
A kérdésem az lenne, hogy Valeo kinyomócsapágy + LUK kuplung szett menjen bele, vagy bevállalható a Nipparts kuplung szett is Valeo kinyomóval (1/3-ad költség lenne)
Választ előre is köszönöm!
-
mycso
Topikgazda
válasz norbert1998 #62723 üzenetére
Pedig nem így van.
Diagok egy része kPa-ban írja ki valóban.Viszont a nyomás változik:
1.5dci (típusfüggő) 200 vagy 230bar az alapjárati nyomás.
2.0dci 250bar.
És természetesen ez terhelésre nő.
A 10x lovas 1.5dci max.1600bar-t tud, a többit nem tudom pontosan.
Ha holnap lesz hozzá lelkierőm, előtúrom az obd cuccom, aztán csinálok pár screenshotot.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #62721 üzenetére
Mivel mechanikusan hajtott és főtengelyfordulattal változik a szivattyú fordulata is, egyértelmű, hogy a nyomás amit előállít sem lesz egyenletes (ahogy az olajszivattyúnál sem pl). Ez már a sor- és köradagolósoknál is így volt (bár a köradagoló érte el a nagyobb nyomást azt hiszem), csak azok max fordulaton tudtak 200 bart vagy annyit se.
Jó persze ezt te tudod, mert szerelő vagy szóval a többieknek szól.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #62727 üzenetére
Sokan nem tudják, hogy a nyomás növelésével nő a fordulatszám, nem a fordulatszám miatt nő a nyomás. Ha a nyomás szabályzó bezár, konstans fordulaton is nőni fog a nyomás. Mindegyik cr motor kb 300bar körül ketyeg alapjáraton. Olyan nincs, hogy 2000 bar alapjáraton. Az ember ahogy lenyomja az uccuneki pedált, elzár a nyomás szabályzó, és emelkedik a fordulat, de ez már nafyon a lelki világa, amit sokat kell tanuományozni, hogy mindennel tisztában legyen az ember. Élő adatot sem mi degy, hogy terhelésen mérnek vagy helyben forgatva...
Egyébként sok diag milibarban mér.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Helló
Honnan lehet tudni, hogy egy 2002-es 1.5dci Clio2-höz melyik felső holtponti jeladó a jó? Többféle is van különböző ellenállásokkal.
Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #62729 üzenetére
CR-t nem vágom annyira, mi a parasztgépképzőben sor és köradagolóssal foglalkoztunk csak, meg azzal hányféle örvénykamra van a hengerfejben és ahhoz milyen dugattyútető kialakítás szükséges. Ebből a kocsik kinőttek már 20 éve. Meg én is elfelejtettem mindent. Természetesen az még rémlik, hogy mennyire kell a regulátort elállítani a fasza kormoláshoz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #62724 üzenetére
Frankó :-D
De az biztos, hogy ezt a foslé elf-et nagyon hamar kivágom a motorból, mert konkrétan nálam is ilyen volt xado-val és nem gondoltam, hogy ekkora különbség lesz, ha most kivételesen sxr-t kap. Felesleges pénzkidpbás volt és mindig bejön az olcsó húsnak HÍG a leve, de akkor is javulgat az autó, nyilván az adalék is kezdi megtenni a hatását.
[link] -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mennyire számít, hogy egy olaj, 5W 30/40, vagy 50? Tudom, hogy az utóbbi a hőmérsékletre vonatkozik, de ez a gyakorlatban mennyire számít, pl most élen?
Mit befolyásol az olaj esetében a meleg oldali hőtűrés, ha a motor, és ezáltal a benne lévő olaj hőmérséklete üzem meleg állapotban bármilyen külső hőmérséklet esetén is a termosztát és a hűtőrendszer által szabályozott állandó hőmérsékleten van tartva? Lehet 10 fok/Celsius de akár 40 is, a motor akkor sem lesz hidegebb (eléri az üzemi hőfokot, és azon dolgozik), vagy nem forr fel (nem melegszik az üzemi hőfok fölé, a menetszél és/vagy a ventilátor szinten tartja).Mert a gyári jóváhagyásokkal, kb tele a hócipőm. Vagyis, ahogy Robibá is írta, ha FAP, hanem FAP az FE-t ajánlja.
De pl mi van, ha ezt rakom bele [link]
Csak érdekelne pár vélemény....
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
A melegoldali viszkozitás növelése az extrém hőtermeléssel járó terheléshez van, egy autóba téve sűrűbb lesz, mint ami kellene a motornak. Valószínű hangosabb is lenne tőle.
50-es olajat olyan munkagépekbe rakunk nyáron amik a tűző napon 40 fokban háromnegyed gázon bőgnek egész nap terhelés alatt és a menetszelet a ventilátora generálja csak, ilyen hőterhelés mellett jó az állaga ezeknek az olajoknak mert forróak. Autóból olyanba ami extrémen tuningolt, hogy az igazán forró pontokon (alsó gyűrű pl) is ott maradjon kenni, de mikor be van indítva hidegen akkor ne zseléként kavarogjon 10 percig azért kell a széles spektrum 5W50. Az olajhőmérséklet az ingadozik valamennyire lassan, nem fix.Szerintem sokat nem lehet vele kezdeni, amit régen használtál és jó volt vele a motor, azt kell beletenned most is, ha ugyanazt a hangot akarod. A tankolás a problémásabb, mert gondolom nem akarsz csak emiatt kijárni külföldre.
-
shifty!
senior tag
Én most, mivel a múltkor akaratom ellenére kiba**tam magammal és a szekeremmel, azt a Motult fogom beletenni, amit korábban írtál/írtatok itt (8100 X-clean 5W-40).
Furdal a kiváncsiság, holnap jön egy barátom a műhelybe téligumit feltenni az ő szekerére(lassan épp időszerű ugye...), amíg ő játszik a légkulccsal, én a kellemeset a hasznossal...[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
"Azongyahogy":
A küldemény tartalma:
1× VIF Super Diesel- Téli adalék 500ml (500 ml)Holnap itt van.
-
-
#89309696
törölt tag
Robibá. A benzinszűrőt hogyan kell cserélni? Benyomom a zöld pöcköt és lehúzom a csatit? Berakom az új szűrőt és kész? És nem fog a benzin ömleni mindenhova közben? És utána adjam rá párszor a gyújtást, hogy a szivattyú a levegőt visszanyomja a tankba?
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs