-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Rob. A 2002-es 1.5 dci-be 65 lovas, mennyi olaj kell? És 10W40 vagy 5W40 kell bele az FE-ből? Rövidezik a kocsi.
Kicseréltettem pár hónapja, de ugyanolyan fekete mocskos már és azt se tudom milyet raktak bele, úgyhogy kicserélem magam is.
Ja és mekkora akku kell bele? Mert hiába töltöttem fel meg toltam bele desztvizet -kevés volt a szélső cellában-, két hét állás után már kerregett épphogy beindult, úgyhogy az akku is kuka. Most 65 Ah van benne, de előtte 95 Ah volt, elférni elfér csak feleslegesen nagyot nem akarok.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #63655 üzenetére
Ja hogy még kisebb is van benne mint kéne, akkor nem csoda, ha hamar megellett. 3 éves. Meg persze az előző gazdája sűrűbben nézhette volna a savszintet, mert a szélső az majdnem száraz volt és annak a kapacitása már töredéke az eredetinek ami rántja is magával az amúgy is kisebb akkut. Meg ránézetek a generátorra/idle áramfelvételre ezen is, nem követem el azt a hibát, mint a Meganenál. hogy a rejtett fogyasztó megölte a vadiúj akkut.
Nem te mondtad pár hete, hogy DCIbe mindenképp FE-t raksz akármilyen is? Én kifizetem azt is, ha nem sokkal drágább, nem szeretem ha pár ezres miatt a kocsi valamiből szarabbat kap. Százezreket nem tudok elkölteni, de pár ezres olajon nem spórolok.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #63656 üzenetére
Szerintem DPF nélkülibe RN0710 az előírás, ami pedig 5W40 az FE az RN0720-at tudja, DPF miatt többek között.
Akku elég jó áron van a kauffernél, nézz rá esetleg. Én mostanában azon morfondírozom, ki kéne próbálni az SCT akkut, de egyelőre a Jász/Electric Power jól tartja magát.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #63657 üzenetére
Ne gondolkodj ca ca SCT aksi váltotta a 6 éves bannert eddig szuper és ha csak az árát nézem kísérletnek akkor is jó, ha 2 évet bír ki. Egyébként ez az SCT egy egész jó feltörekvő márka, még nincs bent a köztudatban ezért kell olcsón adnia a cuccokat.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #63658 üzenetére
Akkor ugyanaz az SXR 900 megy bele, mint a Meganeba is, csak a viszkozitása más?
És mitől másabb egy Kangoo DCI, mint egy régi DPF nélküli Megane vagy Laguna? Ugyanazok a motorok vannak benne kb.Guminyomásnál mennyire tartjátok be azt, hogy hátra kevesebb kell? Mert én nem szoktam, de a gumisom se fújta annyira, hanem egyformára mindet (2.2).
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz orosziem81 #63663 üzenetére
Egy nepper simán helyrepofozza.
És lesz belőle keveset sérülésmentes, futott, nyugdíjas doktor csak a hétvégén a boltig használta autó.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
molnarpeter
nagyúr
válasz orosziem81 #63663 üzenetére
3 szempont:
-roncs ára (mire a végére érsz, maradjon árrés a piaci árhoz képest, különben minek szenvedni)
-alkatrész ára (színazonos jobbkormányos donor pl lehet megérné)
-munka ára (ha húzatni kell, nagyon megnyomja, illetve ha nem otthon javítod, az is sokba lenne) -
orosziem81
tag
válasz molnarpeter #63666 üzenetére
Ez a saját családi autónk amit a leszakadó hó után törtem rommá.
Az érdekel, hogy érdemes-e megjavíttatnom, vagy inkább a roncsot értékesítsem? -
molnarpeter
nagyúr
válasz orosziem81 #63667 üzenetére
Elnézést, lemaradtam Tedd ki néhány Facebook csoportba, hogy mennyit adnának érte. Jó lenne tudni, mennyire sérült a dob belső oldala és a váznyúlványok, az drága és nehéz javítás. Csavaros elemeket otthon is meg tudod oldani, ha azon múlik, csak ki kell fogni olcsón, vagy donort szerezni, és akkor ami megmarad belőle azzal csökken az összes költség (ugyanitt megjegyzendő, hogy hatósági engedélyhez kötött a bontás, stb). Továbbá fel kellene mérni, ép állapotban mennyit érne, használtautó segít, hozzáadni egy vételi szervizköltséget, átírást, stb, aztán könnyebb dönteni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz orosziem81 #63663 üzenetére
Nem, alkatrésznek eladva tudod a legtöbbet kihozni belőle.
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #63667 üzenetére
Szia. Ez komoly?
Nagyon sajnálom és azt is amit le kell, írnom ebből nem lesz autó
A légzsákok, a hűtő, az egész eleje odavan, ezt donorautóból lehetne egyedül megoldani, de ez már akkor is csak darabolt autó maradna. Ráadásul ez már nem az udvarban elszerelgetem kategóriás javítás Persze ezt látni kéne, hogy mi maradt ép és mi ment el. Ha a nyúlványok kibírták akkor még akár menthető is lehetne, kérdés milyen áron, szerintem nem éri meg.
Mi történt?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #63671 üzenetére
Családi kikapcsolódást terveztünk az alföldön és le is jutottunk de másnap a leesett hó miatt kicsúsztam és fának mentem. Még most is azt kívánom bárcsak arra az egy pillanatra visszamehetnék és másképp csinálhatnám...
Ráadásul volt még rajta 1 év hitel amit SOS ki kellett fizetni.
Nos akkor roncsként meghirdetem aztán valami munkábajárós kisegítőautót beszerzek. Innen busszal nem lehet minden műszakba bemenni.
Ha valaki tud esetleg 250ezerig eladó autót az megírhatná privátba.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz orosziem81 #63672 üzenetére
Az a lényeg, hogy megmentett az autó és mindenki kiszállt belőle. Egy autónak a legfontosabb tudnivalója ez.
250-ért ha hirtelen kell autó akkor Clio, ha belefértek. Vagy talán régebbi Thalia. -
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #63672 üzenetére
Nagyon sajnálom
Kb. Ha használhatót szeretnél egy twingo a reális 99 környékéről.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #63661 üzenetére
Ja, hogy FE-ből csak 5W30 van. ÉRTEM!
Nekem mindenképp 5W40 kell, akkor marad az SXR 900.Amúgy egy érdekesség, Kangoo-ra nem fér fel a 175/70 gumi hátra, mert beleér a torziós rugó. Ühm-eh.
Előre viszont felment, hátra pedig kapott 175/65-öt. Legalább most azon is jó gumik vannak. Azt mondjuk nem tudom ez így szabályos-e, tengelyenként megegyezik minden, csak a 4 keréken nem a magasságuk 8.75mm magasabb az eleje egészen pontosan. -
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63670 üzenetére
Uh, kemény szavak! 😱
Ennyire fos? Azta.
Felvettem a kapcsolatot a boltossal, intézi a cserét.
Mit javasolsz vmi középkategóriás cuccot, ami megbízható? 18 éves, UH valszeg az utolsó tárcsája lesz a kocsinak:-)
Delphi, Meyle, Brembo? Ezek a nevek ismerősen csengenek, a többiekről fogalmam sincs.Köszi
-
rob210
Topikgazda
válasz Cyborg #63676 üzenetére
Olcsón ami már vállalható az az LPR.
Ami best buy az a Zimmermann, ATE, TRW, Bosc.
Vannak még egyébb belépő szintű márkák amik vállalhatók, de én ezeket szerelem erről tudok nyilatkozni.
Illetve azt, hogy melyik használhatatlan azt még fel tudom sorolni van pár sajnos.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Cyborg
őstag
válasz rob210 #63678 üzenetére
Köszi Neked is, meg Mágus2-nek is!
Igen, szívesen venném a kerülendő márkákat is, nehogy árnyéka vetődjek mégegyszer.
...btw nagy szemétség, hogy rengeteg a 3betűs, és vagy össze csengő név, pl ABE az fos, az ATE az jó, meg ha nem 100%biztos az ember, könnyen összekeveri őket :-)
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz orosziem81 #63672 üzenetére
Én sokszor nem értem régen minek ültettek az utak szélére fákat sorba. Szerintem ennél nincs veszélyesebb. Hiába kerülsz el egy ütközést vagy egy kicsuszast ha egy fa megolhet...
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #63683 üzenetére
165/70R14 a gyári mérete, igen. Olyan is volt rajta mind a négy gumi, de kopásjelzőn voltak szinte, meg öregek meg márkátlanok is. Viszont mivel ez második autóm erre már nem tudok annyit költeni (Megane kapott új Hankook icept2 szettet), így erre használt gumit vettem. Jó állapotú fiatal használtgumiból meg nem volt ilyen méret, pláne nem négy hiába kerestem, így végül két darab 175/65R14 lett hátra, meg két 175/70R14 lett előre.
2% a nagyobbiknál az átmérőkülönbség, még pont határértéken vagyok vele.A nagyobbakat akartam hátra rakni, de az oda nem fér be. Üresen jó, de beálltam ugrálni a hátuljába és beleért a kerékbe a torziós rugónak az a kerek perselyszerű háza amiben a rugó van. Megcserélve viszont jó.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Mostanában a "nagyobb" mínuszokban, ha az ablakmosót használom, egyből ráfagy a folyadék a szélvédőre folyamatos törlésnél is. A tartályban fagyálló folyadék van(-22C) higítatlanul. Ez ellen lehet valamit tenni? Azért eléggé rossz, hogy mire a motor teljesen eléri az üzemi hőfokot, szinte csak akkortól kezdve tűnik el a jegesedés.Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #63694 üzenetére
165/70R14 és 175/65R14 is gyári méret, nem nagy eltérés, de műszakin-igazolásnál szólhatnak (jogosan) a 175/70 miatt Nekem olyanban volt részem, hogy hátul a gyári 195/65R15 helyett 185/60 volt fent, vonóhorog egyszer-egyszer leért, másfél centit "ültetett", aztán elkopott és következő gumi gyári méret. Elöl is próbáltam, de kellemetlen volt, egyszer kátyú ki is csípte az alacsonyabb oldalfal miatt, műanyag burkolat súrlódott egyszer, mikor aknafedél fölé álltam... #csakagyári
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #63693 üzenetére
Igen lehet minőségi ablakmosó folyadéknak hívják a megoldást.
Nekem pl. Sonax van benne és nem fagy rá. ( -20°C, de ez nem csak a cimkén tudja )Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #63693 üzenetére
Milyet használsz konkrétan? Itt a Prevent eddig jól viselkedett, illetve az A.Z. Meisterteile bevált (az illata is, csak drágább )
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz molnarpeter #63698 üzenetére
Hü. Azt hiszem, hogy Prelix. Valami 700 Ft literje.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen