- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Crypto Trade
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Max
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Vírusirtó topic
- Mikrotik routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
A214
aktív tag
válasz molnarpeter #2650 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
Azt nem szeretném ha higulna ,tekintettel a fagyokra. -
Sziasztok!
Kérdésem, hogy Citroen C3-mal (2002) kinek milyen tapasztalata van? Vannak-e típus hibái, ha igen milyenek?
A válaszotokat előre is köszönöm!Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Üdv!
Esetleg tud valaki nagyon jó franci autó szerelőt?
(Meg fordult a fejemben hogy első autóként néznék francia autót, de ehhez mindenek előtt feltérképezném, hogy hol van nagyon jó szerelő )Első autónak az alábbiakon gondolkoztam:
- Citroen C3
- Renault Megan (I, II)
- Renault ClioKépeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz kalmanchris #2655 üzenetére
- Legyen benne klíma.
- Lehessen jó műszaki állapotban tartani relatív alacsonyabb összegből.
- Legyen biztonságos (Ne legyen benne halálfélelmem autópályán )
- Rászánt ár: nagyon max. 800e Ft.
- Ingázásra lenne: 70% autópálya, 30% kisváros. Havi 500 - 1000 km
Azért ilyen kevés a kikötés, mert kb. 1-2 évig használnám, aztán lépnék fejlebb.Szerinted érdemes francia autókon gondolkozni?
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Emu
őstag
Ebben benne kell lennie az átírásnak és az első karbantartásoknak, vagy arra van plusz keret?
Szerintem:
Ekkora keretből teljesen mindegy milyen autót veszel, mert nem az autó számít, hanem, hogy milyen volt a korábbi gazdája. Ami tetszik meg kell nézni, és ha olyan az állapota amit elképzeltél el kell vinni átnézetni. Ha nem potyog ki csontváz a szekrényből, esetleg egy-két kopó alkatrészt kell csak cserélni, akkor alkudni kell egy picit és meg kell venni.Nekem egy 96-os 1.4e Mégane I van, a megvétel után kapott egy full szervízt, azóta olajcserén kívül nem kellett hozzányúlni. Ismeretségi körben a ráncfelvart mk2-ből több is teljesít szolgálatot, nagy elégedettséggel. Unokatesóm futárként ridegtartásban tett egy ilyenbe 250e km-t különösebb gond nélkül.
Szóval szerintem rendezett előélet mellett nem kell félni a franciáktól sem, sőt ha tetszik a Mégane I bátran tudom ajánlani is, egy ezredforduló utáni jól felszerelt megkímélt példányt félmillióból ki lehet fogni.
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Érdeklődnék, hátha tudja valaki, hogy ha eg 1.6 hdi motornál beüt a baj, mennyi lehet rendbe tenni?
Úgy értem, a lehetséges hibák javítása (kis-nagynyomású rendszer, stb) mennyibe kerülhet? (Xara picasso)-
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2661 üzenetére
Jajj. Az nem kevés, bár azért remélhetőleg nem történik meg. Még nagyon az elején vagyunk a keresgélésnek, egyenlőre azt sem találom sehol, hogy milyen felszereltségi szintek vannak. PL melyikben van szélvédő fűtés? Meg, ha lehet ne legyen benne kettőstömegű.
-
-
Feketelaszlo
senior tag
A legjobb védekezés a megelőzés. Egy rendszeresen szervizelt autó, amivel nem versenyeznek kigyulladt check engine lámpával nem igen tud ekkora számlát összeszedni. A főbb elemek gyári alkatrészezel való cseréje is megvan 2-300 ezer forintból, a fentebb említett összeg ugyan lehetséges, de az már tényleg legrosszabb eset, mikor az alkatrészek kinyírják egymást és egyszerre kell VG turbót, hengerfejtömítést meg egyéb apróságokat cserélni.
Ha használt autóról van szó, akkor javaslom kezdj el az Eurotax oldalán egy értékelést, s a 3. lépésben meg tudod nézni, hogy milyen széria és extra opciók voltak az adott felszereltségi szinten anno rendelhetőek (ehhez nem kell befejezni és fizetni a szolgáltatásért).[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2665 üzenetére
Valahol a hahun láttam olyat, amibe írták az elsőt. +Állófűtés is volt benne... Vagy csak elírás?
-
-
kalmanchris
tag
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2667 üzenetére
Ja, értem, köszi. Amúgy nem tudod, van ezeknek valami típushibája?
-
-
kalmanchris
tag
Xsara pic-nek? Mint minden típusnak ennek is van. Küszöb rohad. 2003-tól a kormánykapcsoló kontakthiba, előbbi évjáratoknál ( itt a belső facelift a választóvonal ) a gyújtáskapcsoló hajlamos beégni a fűtőmotor miatt. Az autó életében egyszer lesz hátsó futómű felújítás, ami nem nagy összeg a többi típus másfajta hátsó futóművét tekintve.
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2669 üzenetére
Úúú, a küszöb az nagyon nem jó. Pont a rozsda miatt (is) szeretnék újítani. Gy kapcs akkor megelőző csere, a hátsó híd meg zsírozás.
-
-
kalmanchris
tag
Zafira, golf is rozsdásodik ott, nem csak a pica. Hátsó hídra a zsírzógomb nem segít, ha arra gondolsz.
Ha a gyújtáskapcsolót említed, akkor az első szériában gondolkodsz 2002-től visszafele. Egyik autó sem lesz ennyi idősen rousdamentes.
Amúgy egy szerethető, jó autó. Kategóriájában még a német adac is győztesnek hozta a megbízhatósági teszten pl.[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2671 üzenetére
Nem, 2004 től keresgélek, de még nagyon nem vagyok képben. Ja, akkor kormánykapcsoló. Az mit kapcsol?
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kalmanchris #2671 üzenetére
Golf 4 óta galvanizált karosszéria, nem nehéz rozsda nélküli példányt találni. Ha most csak a küszöb eleje a téma, akkor az elhanyagoltabb autókon évi egy tisztítás nélkül tényleg ki tud virágzani, de jellemzően semmi komoly. Ellenben pl gyár elismerte, hogy a sárvédő lemez közepén lévő szivacs rozsdásodást okoz, kiszedve nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Úgy általában érdekelnek a motorok is, de nem találok érdemleges infókat sehol. Pl: az 1.6 hdi mekkora üzemanyag/turbonyomással üzemel, változtattak- e rajta a gyártás óta, stb? Nem tudtok ilyen oldalakat, pdf-et, valamit?
-
-
kalmanchris
tag
válasz molnarpeter #2673 üzenetére
Pica is galvanizált, mégis. Van pár golf 4 az utakon, ami sárvédő alsó felén rohad, amit írtál amiatt. Oktávia, meg elől. Bizony, doblemez évente le és takarítani a vízelvezető részt.
7sony7: kormánykapcsoló a világítást, indext. De belső facelift óta egy egység az ablaktörlő karral, rádió távvezérlő és tempomat karral. Ez az ún. Com2000
Miért nem 2.0 hdi-t nézel? Üzembiztosabb. Ha ragaszkodsz az 1.6-hoz meg a traktorhoz, akkor a 8 szelepest válaszd. Megkíméled magad a láncvezető kopástól és valszeg egy fap-tól is. -
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2675 üzenetére
Jaaa! És ez a com2000, ez mennyibe kerül?
Azért1.6, mert úgy tudtam ez a modernebb. De én azt sem bánom, ha 2.0. mindegy, csak dízel legyen. Elég a 8 szelep. Most is az van. Kevesebb alkatrész, kevesebb javítási költség. (Gondolom)[ Szerkesztve ]
-
-
Emu
őstag
Kis olvasmány: Mitől döglik a Hdi
-
Doki42
őstag
Sziasztok!
Citroen c4 1.4 benzin fűtő venti szénkefe csere lenne, hogyan lehet hozzá férni? Melyik belső burkolat alatt van? Előre is köszönöm 😑😎Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
7Sony7
addikt
Köszi az olvasnivslót, elég elszomorító. Most akkor mit vegyen az ember? Pdtdi is drága, ha javítani kell, és maga az autó is, amiben, van, hiszen német. Vp44 állítólag szintén drága, VE adagoló meg már lejárt lemez. (Most olyan van)
kalmanchris: nem, a 16 vs 8 szerepre értettem. Jó nekem a 8 is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Emu
őstag
Szerintem rossz felé haladsz. Ha dízelt veszel az mindig problémásabb mint egy egyszerű szívó benzines. Ennyi idős dízelnél elég nagy eséllyel kell költeni majd valamiféle felújításra. Ezt lehet csökkenteni ha FAP/kettőstömegű nélküli verziót választasz.
Azt számold ki, hogy az éves futás alapján az üzemanyag költség különbségben megtérül-e egy ilyen felújítás. -
7Sony7
addikt
Na mostmár aztán tényleg nem tudom, mi lesz. Egy 22 éves astrát (isuzu dízel) szeretnék cserélni valami egyterűre, csakhát... Egy misi alatt.. Megszoktam a dízel nyomatékát, nem kell benzines. Az újabb dítelekről csak rosszat hallani szinte. Ebben kb 480.000 van, és még jól megy. Csak lehetne nagyobb. Éri a fejem a tetőt, nincs klíma, stb.
Mit vegyen így az ember?!-
-
Emu
őstag
Apósom korábbi Sharanja (1.9 PD-s, 116ló) motorikusan a 800e km környékén kezdett szétesni. Először pd elemek, majd hengerfej, turbó aztán eladta. Ebből nem azt akarom kihozni, hogy pd-s autót vegyél, csak azt, hogy normális üzemeltetés, és karbantartás mellett sokat kibírnak ezek az autók.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Ez ok, csak az a baj, hogy az égvilágon semmi garancia nincs a valós km-re, ha használt at vesz az ember, a használat módjára meg főleg nincs garancia. Ezért kell bekalkulálni a felújítás árát, de hogy ez melyiknél mennyi? Az én apósom hdi jumpere 800.000 után lett rendberakva, annak sem volt sok baja. Viszont csak ő hajtotta új korától.
[ Szerkesztve ]
-
-
Feketelaszlo
senior tag
Szerintem kicsit túlizgulod a témát. Az autóvásárlás mindig kockázatokkal jár - aki a minimálisat keresi, az bemegy a szalonba és kihoz egy garanciális új autót, aki meg a maximálisat az vesz egy jó öreg luxusszedánt. Ezen a tengelyen nem hiszem, hogy egy 10-15 éves Xsara Picasso olyan szélsőségesen nagy rizikót képviselne, mint amekkorát hozzá próbálsz társítani. A félmilliós javításról szóló rémtörténetek persze teljesen valóságosak, de a modern autók alkatrészárai mellett lassan általánosak is. Vannak olyan alacsony fenntartási költségűre tervezett modellek a piacon, amikkel egy ilyen javítás lehetősége minimalizálható (Thalia, Daciák, régi Skodák), de ez nyilván visszaüt valahol a technikai színvonalban.
Jolly Jokerként egy fizetős állapotfelméréssel sok minden kideríthető - de csak ha kellő szaktudású ember végzi.[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz Feketelaszlo #2687 üzenetére
Igen, én is úgy érzem, hogy túlgondolom a dolgokat, de nem szeretnék úgy járni, hogy megveszem, aztán, ha baja van nincs pénz javíttatni. Ezért próbáltam kideríteni, hogy mennyi is, ha baj van. Bár lehet az is baj, hogy olvasgatom a xara picasso fórumot, és vannak elég érdekes dolgok. Mondjuk ezek szinte mind facelift előtti autók. Ezért is kerestem valami olyan oldalt, ahol leírják, hogy mikor mit változtattak az autón, de nem találtam.
Molnarpeter: motorikusan szimpi, de formailag nagyon nem az én autóm a Caddy.
-
-
kalmanchris
tag
2003 közepe táján volt belső facelift, ekkor az elektronikát is felújították, mellyel futott a gyártás végéig.
Vegyél egy 2004 körüli 2.0 hdi-t. Normális állapotút nagy eséllyel találsz 800 körül, amin nem kell egyből turbót cserélni. Ezenkívül főtengely tárcsán kívül más bajuk nem nagyon szokott lenni.Molnarpeter:
2.0 pd-nél akadnak gondok azért[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz kalmanchris #2690 üzenetére
Ok. Köszönöm. Még egy kérdés: Mitől jobb a 2.0? Egyszerűbb, vagy jobban bírja, vagy miért ajánlottabb, mint az 1.6?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kalmanchris #2690 üzenetére
Így van, ami az SDI-t érinti, le is írtam. Kiegyensúlyozó tengely ebben nincs, igazából a hibás befecskendező széria már rég tönkrement mindben, stb. Maradt az olajpumpa tengely
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
-
Igen lehetőleg 800-ból jönnék ki mindennel együtt. Ahogy tapasztalom elég ritka a rendezett előélet
Jelenleg Renault Megane, vagy Clio-t, Citroen Xara Picasso is szóba jött. Sokszor elfelejtem, hogy alacsony fenntartású autót keresek, amit még el is akarnék adni 1-2 éven belül.Valaki tudna ajánlani egy jó francia autót szerelő szervizt/embert?
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Inkább megyét mondok, mert nem akarok városra korlátozódni: Pest megye
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Doki42
őstag
Esetleg...
#2678# hsz. - re? 🤔Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
Nem értek nagyon hozzá, de lehet ez kell neked?
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Pögi 106, 1.1i, 2003-as levegő szúrő cserénél mire figyeljek?Maine coon
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Hálózati / IP kamera
- PlayStation 5
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Politika
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Projektor topic
- További aktív témák...
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen