- OpenWRT topic
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Synology NAS
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Vírusirtó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hálózati / IP kamera
- Windows Insider Program
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
Peugeot 206
a kormány felső részét (úgy 11-1 óra között) sajnos megette az idő meg az UV.
a cserét elkerülve, létezik valami egyszerűbb felújítás, spray, bármi amit pl rákenve nem foszlik tovább?
az esztétika másodlagos, csak az zavar, hogy a kormány darabjai folyton a tenyeremben maradnak.Aurea mediocritas
-
Fail3D!
addikt
Plusz tanacsra lenne szuksegem... Nezek mo i forgalombahelyezest es tobb esetben is azt latom hogy 5-6 tulaj van 1 autonal. Erre van valami frappans magyarazat vagy ez nem olyan ujkeletu dolog?
[ Szerkesztve ]
-
Fail3D!
addikt
válasz molnarpeter #3353 üzenetére
Hat van olyan ahol kb 4 ev alatt van 4 eredetvizsgan... A muszaki 2 evre szol de megis evente van ujabb eredet vizsga... Megnezest meger minden.. De probalom elkerulni a tul hasznalt 12k km utan vagyonkoltest.. 1 en most probalok tulleni es nezni masikat. Valoszonuleg igazak a nemet vonalt eroltetok, de sok mas kozvatlen pelda is van hogy a franciak se dragabbak ev/ft fentartas alapjan.
-
Vigneau
félisten
válasz AXisBOLD #3351 üzenetére
Szia!
Peugeot 208-nál a gyűrűm kezdte ki a kormány karimáját. Én ezt az utat választottam:
Ha tetszik az összkép, akkor AliExpress vagy eBay segítségével 20-22 $-ért megcsíphető. Nekem egy ügyes kezű Kollégám rakta fel.
Vigi
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
-
fecus
őstag
Peugeot 308 1.6 THP 2014-es.
2 hónapja cserélték a vezérmű elemeit, láncot, kerekeket.
A hétvégi úton az indulás után 80 km-rel elment az ereje. Szépen elmegy tempomattal, de nem ugrik, gyorsul úgy. A hegyen vissza kell váltani és úgy szól a motor, mintha túl alacsony fordulaton járatnám, morog, de a kijelzőn írja, hogy váltsak fel. Nincs többletfogyasztás, csak a vezetési élmény rosszabb és nem lehet rá számítani pl. előzésnél.
Van valakinek ötlete mi lehet a gond?
Hibajelzés nincs.Egy ismerős eltűnő vákuumról beszélt.
Két nap múlva, visszaindulva minden jó és 20 km-rel arrébb megint kezdi.
És még egy: Araszolás dugóban és a vízhőmérséklet lefelé megy. Ha felgyorsulok visszaemelkedik.
[ Szerkesztve ]
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
Feketelaszlo
senior tag
Wastegate szelep kapcsolója elég gyakran "kopik ki" minden hasonló konstrukciójú motornál. Néha hangja is van, kattan/csörög egy adott fordulaton - nem tudja megtartani abban az állásban, amiben az elektronika szeretné. Nem tudom ismerősöd erre gondolt-e vákum alatt, de leírás alapján az erőtlenség eléggé turbó problémának hangzik - az is lehet, hogy nincs közvetlen köze a vezérlés cseréhez.
A vízhőmérséklet miatt nem aggódnék egyelőre, ha csak nem extrém tartományokban ingadozik. -
fecus
őstag
Na ilyet még nem hallottam. Be akartam jelentkezni a szegedi Márkaszervízbe, hogy diagnosztizálják és adjanak árajánlatot.
Elküldtek, hogy menjek vissza Szolnokra mert legutoljára ott javították.
Remélem éhen halnak kuncsaft nélkül![ Szerkesztve ]
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Az autós topicban már kérdeztem, csak most találtam erre a specializálódott topicra.
Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy 2008 körüli 1.6 benzinesben a Peugeot 307 kombi vagy a 308 kombi a megbízhatóbb?
Azt olvastam a neten, hogy a ráncfelvarrt 307 már megbízhatónak tekinthető, főleg a motorja. A 307 mellett szól még, hogy külsőre nekem jobban bejön, és olcsóbb. A 308 mellett pedig az, hogy a cikkek szerint modernebb és tágasabb; de az 1.6 vti Prince motor necces lehet, nem ajánlott (bár kevésbé bajos, mint a THP).
Köszönök minden választ.
[ Szerkesztve ]
-
Milka 78
nagyúr
Üdv Urak!
Szert tettem egy 2015.01-ik havi C-Elysee 1.6 hdi, kocsikára. Picit át kellett alakítanom, hogy feküdjön nekem, de lassan kész lesz. Kapott egy Musketier ültető szettet, 18-as MOMO felniket, 205/35-ös robbantott gumikkal, K&N sport légszűrőt, körbe fóliát, Xenon és ledes égőket, meg némi zenét a gyári recsegők helyett, ja meg kapott egy kínai , obd-s hud-ot a hecc kedvéért ami egész jól muzsikál. Szerdán megy szoftver frissítésre némi plusz lóerő végett és kap egy szolidabb sportrendszert, de lassan a végére érek.
Kb itt tartok most...
Maga az autó nincs túlgondolva, sima egyszerű, fapados járgány, sok sok műanyag, de még is egész komfortosan érzem benne magam. Viszont a kormány kerék nekem lehetetlenül nagy és "magas", de mivel sportkormányos autóból ültem át aminek kifejezetten alacsonyan volt a kormány csúcspontja, biztos az én megszokásommal van a baj. Mondjuk e téren az utcsó kiadású Peugeot-ok kis kormányát el tudnám viselni...
A váltót sajna nagyon rövidnek érzem, marhára kéne bele egy 6-ik sebesség, de városba és országúton elég dinamikusan lehet vele haladni még a 93 lóval is. Városban/külső kerületek/kis távokra 6 liter körül szokott fogyasztani ami a nagy pacskerek és a nehéz lábam miatt szerintem lemenne ez még 5.5 liter körülire is, de e téren elégedett vagyok, mert a 3 hengeres, 1.2vti mocis C-Elysee-vel én rendere 8 liter fölött álltam meg és még haladni sem tudtam vele.
Aki ilyen vagy P301-es kocsit vett vesz az nézzen rá a géptető (az első lámpák vonalában), csomitető és a 4 ajtó belső falcára (alul a "szigetelés" fölött), mert 2-3-4 évesen kb porrá szoktak rohadni a szigetelő és az üregvédő teljes hiányi miatt. Volt 3db 2014 év végi és 2015 év eleji (plusz az enyém), de most találtunk 1db 2016-ost is, de fene se nézte át az összes flottás kocsit...minden esetre nem egyedi eset. Nálam is Citroen gariba 1 géptető+4 ajtó csere volt (a csomitető jövő tavasszal jön majd csak nem akartuk túlfeszíteni a húrt ), mivel a két lemez közti rohadást a tudomány mai állása szerint nem lehet javítani.
A hátsó lámpát meg közelről ne nagyon sokkoljátok vízborotvával, mert irgalmatlanul beázik. Nekem kb 1 deci víz ment bele amiből csak némi párát lehetett látni a lámpa tetején. Szétszedésnél derült ki, hogy 3 hét alatt a komplett alsó sor (piros rész) rész érintkezői korrodáltak és a lámpa kb menthetetlenül algás lett. Mint kiderült ez ismert típushiba és nem garanciális probléma, legalább is az 1+1 év garin túl nem az (még nekem se, pedig én psa/márkaszervízes vagyok ). A beázás a lámpa foncsor hátsó tömítésénél szokott beázni és van egy állító csavar is rajta amit egy szivacs darabnak kéne szigetelnie, de azt nem teszi, úgy hogy csak óvatosan. -
k-adi
nagyúr
Hello.
Az új P508-asról mi az ált. vélemény? Azon kívül hogy mocsok drága Vagy még túl korai a kérdés?
-
MC Pite
veterán
Valószínű nem lesz problémás, már az elődje is jó volt.
Tetszik, bár egy 308SW-hez képest nálam nem nagyon maradna ütőkártyája. Ja, ballonosabb kerékkel venném.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Szép a GT (csomag), de a nagy kerék egy nem túl sokat hangolt futóműnek az itthoni utakon nem túl fasza.
Vagy eleve kisebb kerékkel célszerű elhozni ha van rá mód.A tuti ha meg tudod mérni megvétel előtt, mert pl a mostani autómon a 4mm-es Sportcontactokkal 20,7kg a 17-es kerék, az új Premiumcontacttos 16os kerék meg 20kg (mind kettő 205 széles); azaz alig ront a rugózáson. De nem ez a jellemző, hanem szélesebb, nehezebb felni, szélesebb gumi, peremvédős, sokszor nagyobb terhelési indexű, pörögnek egyből a kilók.
De 1% az esélye hogy veszik a fáradtságot hogy megmérjenek neked két kereket a szervizben, még ha külön fizetnél érte, akkor is szerintem.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bazsimano
őstag
Sziasztok!
tudja valaki hogy uj c4 grand spacetourer miert nem lehet mar xenont valasztani???
udv
b. -
MC Pite
veterán
válasz bazsimano #3374 üzenetére
Fillérba..ás.
"Citroen rendszeren keresztül kaptunk értesítés, hogy érdeklődik a C4 Grand Spacetoutrer Xenon opciója felől.
Csak megerősíteni tudom az információját, hogy 2019.szeptember 30.-val az új modellévtől megszűnik a Xenon mint extra opció."
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz MC Pite #3375 üzenetére
HID technikának harangoztak, a vásárlóknak sem kell már meg az autómárkáknak is jobb LED-et előállítani. Mondjuk kicsit vakvágány is volt, de valószínűleg már a beszállítók is leállnak a hozzá való bonyolultabb fényszórók gyártásával, szóval egyáltalán nem biztos, hogy önkéntesen lövik ki az extra listáról.
-
MC Pite
veterán
válasz Feketelaszlo #3377 üzenetére
A fő probléma hogy 2013től egy relatív olcsó extra volt, 2000 fehér lumen kanyarkövetésesl együtt 200-250k felárral.
Mit láttál ebből a katalógusban? Semmit.
Extralistán? Hogy a ködlámpa statikus kanyarfénye nem működik vele.
Sehol egy nyamvadt kép vagy videó nem volt róla, soha sehol nem említik hogy kanyarkövető.
Ha tudták volna az emberek milyen frankó, legtöbbjük beikszelte volna. Függetlenül attól hogy a D5S árában már kapnak ledet is, ezt ugyanígy rakhatnák helyette tovább... Teszem hozzá a Philips C4 Picasso lámpával demózta a D5S fényforrásokat, annyira nem sikerült azért szarul...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
sea
tag
A július 1-től üzembe helyezett benzines autókban is kötelező a részecskeszűrő. (GPF vagy OPF). Esetleg tudja valaki, hogy ez a rendszer hogy működik? Tehát ugyanúgy regenerál időközönként mint a dieseles DPF? Hallottam már olyat is, hogy ez nem regenerál, mivel nincs korom. Viszont apró részecskéket gyűjt össze, majd ha telítődik teljesen, akkor kuka és csere, de az ára közel sem annyi mint egy DPF szűrőnek. Viszont olyat is hallani, hogy "passzívan regenerál". Tudna valaki hozzáértő segíteni? Új autó vásárlása miatt kérdezném. 1.2 Puretech vs 1.5 Hdi, viszont 90% városi használat.
-
sea
tag
válasz molnarpeter #3380 üzenetére
Rifter
-
Feketelaszlo
senior tag
Van korom benzines autóknál is, a közvetlen befecskendezésnek köszönhetően a lángfronton tökéletlen az égés. Szívócső befecskendezés esetén a látható korom nem annyira jellemző - ott jobban tud keveredni a levegő és az üzemanyag -, de PM.2.5/PM10 ott is keletkezik. Egyébként igen - tök ugyanúgy működik, mint a dieseles társa, csak mivel a szilárd részecskék mennyisége kevesebb, a szűrő mérete is kisebb. Az, hogy ki milyen konstrukcióban szereli változó - láttam már olyat, ahol a kipufogó csövön lógott egy külön házban, mint a régi diesel szűrők, de igazából semmi akadálya annak, hogy a katalizátorral eggyütt közvetlen a leömlő után kapjon helyet, hiszen ekkor magasabb hőmérsékleten lehet regenerálni (kell) - csak ez ugye megint jelenthet problémát - lesz ilyen is, olyan is, nyilván függ attól is, hogy egy benzines autót mennyire akar rövid utakra tervezni a gyártó, mert akkor nem lehet ugyanazt a regenerálási stratégiát folytatni, mint a régi hosszú távú utazásra tervezett dieseleknél.
Egyébként nem tudok arról, hogy most július 1-től bármi változás lett volna, lehet, hogy a PSA házon belül most tette kötelezővé minden motoron (Porschénél és VW-nél már 1-2 éve szerelik), de pl. a Fiat vagy Subaru egyes motorjain nincs és nem is lesz (még közvetlen befecskendezés sincs, nem hogy GPF). Bár ez még nagyon új dolog, a szóban forgó motoron el tudom képzelni, hogy van - de ismét: ez nem olyan, hogy alánézel és látod rajta: ha a katalizátorral egy házba építették, akkor nem fog kiderülni. Talán a felhasználói kézikönyvben sem említik, mert nem olyan dolog, amit a felhasználó karban tud tartani. Sajnos nekem szervizkatalógusom is csak 2015-ig van, úgyhogy nem tudom megnézni, de mondom: abban is lehet, hogy csak annyi különbség lenne, hogy a katalizátor kódszáma más. A diesel szűrők rossz hírneve után nyilván nem akarják világgá kürtölni a gyártók ennek a meglétét, de én jó indulatúan azt mondom, hogy nem kell tőle annyira tartani. Gondolj rá egy katalizátor v2-ként. -
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Egy 2004-es 1.4HDI C3-ban melyik biztosíték tartozik a jobb oldali tompított fényszóróhoz?
Az izzó foglalatán nem mérhető feszültség. -
sea
tag
válasz Feketelaszlo #3382 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes válaszodat. Egyébként rosszul fogalmaztam, szóval nem a részecskeszűrő a kötelező júli 1-től, hanem újabb szigorítások léptek életbe a károsanyag kibocsátás sal kapcsolatban és ennek a normáknak jelenleg csak részecskeszűrővel tudnak a gyártók megfelelni benzines autóknál is.
Igazából évente kb 10e km-ert megyek, azt is főleg városban. Sokszor rövid távok is előfordulnak. Mostmár a benzines motorokhoz is bonyolult rendszerek vannak társítva+ még hozzájött itt is a részecskeszűrő. Szóval nehéz így dönteni, bár ha ott egyszerűbben meg van oldva ez a dolog, akkor viszont lehetséges, hogy a felhasználási szokásaimhoz az valóbb inkább.
-
MC Pite
veterán
"hanem újabb szigorítások léptek életbe a károsanyag kibocsátás sal kapcsolatban és ennek a normáknak jelenleg csak részecskeszűrővel tudnak a gyártók megfelelni benzines autóknál is."
Továbbra sem igaz. A legtöbb GDI-nél szükség van rá, de a legtöbb MPI-nél nincs szükség DPF-re az Euro6 D temp normák teljesítéséhez.
Több olyan GDI van ahol így sem kell (pl 1.4 Boosterjet)<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Primary92 #3383 üzenetére
Elvileg:
F9 15A Dipped Beam
F10 15A Dipped BeamViszont ha már a tiedben is újabb BSM van akkor :
F18 Driver side dipped headlight (15A) bal
F17 Passenger dipped headlight (15A) jobb
Pl a mi 2009es mk1 esünkben 2011-es szerinti BSM van, így a könyve marhaságokat ír (Haynes is).
[link]Kérdés: egyes C3 a kettesben használt egységgel ahol a Drl lenne (F4) ott állandó fesz van, ez vajon lexiával állítható mikor/hogy működjön? Pont menetjelzőnek kerestem tápot.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dussy
őstag
Sziasztok!
2din -es androidos rádió beszerzésén gondolkozom a messzi Kínából. 2014-es Berlingoba kerülne, de felmerült bennem egy kérdés.
A központi kijelzőn megjelenő adatokat (rádió vagy egyéb forrás / fogyasztás / dátum / stb.) a rádión lehet állítani a MODE gombal. Ez milyen módon lehet ezután állítni? A kormányról vezérelhetőség megoldható külső illesztő segítsége nélkül is?Köszönöm.
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
-
kr:sz
tag
Sziasztok! Gondok vannak a BSI-vel,(Citroen) tudnátok ajánlani egy hozzá értő rendes villamossági szakembert?
-
MC Pite
veterán
Aki nem mer franciához hozzányúlni, máshoz sem, amiben van nyomtatott áramkör is.
Zolin (Bp, 06témobil9754736) kívül fehérváron még Szigeti Zsolt 06témobil2156437.Mi a jelenség egyébként? Mert sokszor BSI-znek (comfort elektronikák, és az 'agy', az utastérben van) akkor is mikor a BSM-ről van szó (ez az 'utastéri biztitábla' és remote io).
Utóbbiból a revízió kell hogy egyezzen és 10-20k között van bontóban, 2 perc kicserélni, nem kell 'érteni hozzá'.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
vasi79
aktív tag
Sziasztok! 2 literes dízel, 136Le + dpf, szép lassan elkezdett emelkedni a fogyasztásom diagnosztika egy tanksapka jeladó áramkör szakadást jelzett. Hiba törlésre került, nem jött vissza (Delphi diag). Aztán később más miatt (1 nem megfelelő chip módosítás után egy másik módosítás került rá más cég keze nyomán) egy specifikus diaggal is megnéztük, ott már azt írta, hogy ki lett kapcsolva a ez a tanksapka nyitás kapcsoló, az fap folyadék szintje 100% (miközben 35000km óta nálam van, nem lett töltve) és a folyadék szint érzékelő is ki van kapcsolva. Lehet, hogy az emelkedő fogyasztás a nem használt fap folyadék miatt van? Vagy a Siemens sid 803 vezérlő lekapcsolja a visszajelzést bizonyos dolgokról hibatörlés után? Ötletek szívesen fogadok. A chip módosítás után már elérte az autó a fogyasztás növekedés előtti állapotot, ami 6-8 deci mínuszt jelent a módosítás előtti állapotokhoz képest. Hogy érthetőbb legyen. Kiinduló 5,3-5,5ről felment 6,2-6,5re, majd módosítás után vissza 5,5 körülre. A dpf állapota: https://photos.app.goo.gl/3hwjfb8DeH5JKCrF7
-
őstag
Full laikus HDi felhasználó vagyok, de ha a fap adalékot nem tolja bele, előbb utóbb a részecskeszűrő eltömődik.
Persze ha kimókolták a fap folyadék adagolást esélyesen fap szűrő sincs benne.
Amúgy a fap folyadék szint becsült érték, tankolások száma alapján méri.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
mycso
veterán
Sziasztok.
Kis infóra lenne szükségem.
Peugeot 508-akat nézegetek mostanában.
Ami, így elsőkörben az irány lenne:
- kombi
- 2.2HDI
- automata
- 2015 környéki (modelfrissített verzió)Akinek van tapasztalata, motor, váltó, meg úgy egészében az 508-ról, megköszönném, ha leírná.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
Tudtommal Aisin van abban is, legfőbb előnye hogy megbízható (erős közepes a működése).
2.2/GT passz, ritka minta a fehér holló...<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bestbuy játékok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konteó topic
- Yettel topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Marvel Snap
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bluetooth hangszórók
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen