- Bittorrent topik
- Windows 10
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Aliexpress tapasztalatok
- Router gondok
- Windows Insider Program
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
Új hozzászólás Aktív témák
-
zzola
félisten
válasz kalmanchris #2751 üzenetére
Tisztában vagyok vele. De úgy műszakilag nehéz karban tartani egy autót, ha nem tudod, hogy mennyi van benne...
Gondoltam rá, hogy leallok alkudni az eladóval...
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok! Adott egy 2004-es Partner, amivel sajnos az elmúlt 3 évben elég sok probléma volt, egy váltóprobléma óta (elfolyt egy hosszú út közben az olaj). Sajnos már idén 120e körül költöttem rá, ráadásul 2010-ben megsérült a kormánymű is, akkor valahogy megjavítgatták, de most egy szervizes feltehetőleg buherált rajta, és állandóan folyik a váltóolaj, na most annak a javítása is minimum 40.000 lenne még.
Amúgy a kocsi hibái ellenére SOHA nem hagyott az út szélén, ami azért nagy dolog, viszont a sok költekezés miatt megfordult a fejünkben egy új autó vásárlása, főleg amiatt, mert egy-egy javítás után nem sok idő telik bele, hogy megint valami probléma előjöjjön. Viszont egyelőre nem találtam meg az igazit, ráadásul ez elég prémium felszereltségű (napfénytetős, tetőboxos változat), de lehet, hogy csak szervizest kéne váltanom.
Ti még foglalkoznátok a kocsival, és mondjuk elvinni egy tényleg jó szervizeshez (a kormányművesen felül), hogy mindent alaposan nézzen át és csináltasson meg, vagy már ilyen összegeknél nem érdemes tovább foglalkozni vele? Amúgy elsősorban egy C3 Aircross-on gondolkodom, mint potenciális új autó, csak már elmúlt a kezdeti lelkesedés a váltás iránt. Ráadásul a büdzsébe csak az 1.2-es 80LE-s változat férne be, ami azért gondolom visszalépés lenne a 2.0 HDI-hez képest, de még nem próbáltam.
Köszi előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz LilProphet90 #2754 üzenetére
Ha bizonyíthatóan a szervizes rontotta el, akkor ők kötelesek jótállni a javításért - anyagi értelemben is
Arra azért számíts, hogy ha megtartod idővel csak nagyobb és nagyobb fenntartási költségeid lesznek, de azért évi ~150-200 ezer forintos szervízdíjtól még nem hőkölnék vissza, ha az autó használva is van. Ha a költözködés alatt azt érted, hogy a csomagtér méretére teljes egészében szükségetek is van, akkor addig meg pláne nem gondolkoznék lecseréléseben, amíg egy hasonló kategóriás autóra nem futja. A C3 Aircross biztos jó kocsi, de a 208-asra épül, egy kis gyösz, köze sincs a Berlingo/Partner pakolhatóságához. De azért az új autókon túl is van élet, ezen típus 2008-tól gyártott szériája is nagyon strapabíró. -
LilProphet90
senior tag
Nem bizonyítottan ő rontotta el, előtte is mondta már minden szervizes, hogy folyik a szervóolaj, csak érdekes módon egyszer se folyt el 8 év alatt, most meg ugye havonta kell várhatóan tölteni, amíg nem lesz megjavítva. A motorolaj is csöpögött, azt csinálta meg, és mintha azóta kezdett volna neki a szervó.
Az autó nincs agyonhasználva, kb. havi szinten 300km-t, ahhoz képest magasnak tartom a fenntartási költségeket. Ez a jövőben növekedni fog (új munkahely, stb.)
Költekezést említettem, nem költözködést. Igazából már nem lenne szükség ekkora járgányra, régen sokat szállítottunk vele, most már nem, ezért jött szóba egy crossover vásárlása.
Köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz LilProphet90 #2756 üzenetére
Elnézést, nem tudok olvasni. Ebben az esetben nagyon egyszerű a döntési folyamat: kockás füzetbe vagy valamilyen táblázatkezelőbe (Excel) össze kell szedni a várható költségeket és számolni kell egy elkövetkezendő ~5 évre várható teljes költséget a Partnerre meg egy új autóra. Ezzel ugye az a baj, hogy új autót tartani szinte mindig drágább, mint régit, hiszen hiába minimálisak a szervizköltségeid, de ~2 millió forint az értékvesztésed az első néhány évben (ekkora az ára az újautózásnak), tehát teljesen sosem fog pénztárcabarát képet mutatni, de legalább megalapozza a hajlamot arra, hogy keményen alkudj az értékesítőkkel . Vannak erre a számításra viszonylag megbízható, előre programozott kalkulátorok a neten.
Ui.: Egyébként mentetek a Partnerrel gázlóban vagy vízmosásban? Az is okozhatja ilyen problémákat, ha a víz nem tud megfelelően távozni a sebességváltó házból. Hónapokkal vagy évekkel korábbi víz is megmaradhat úgy, hogy csak most jöjjön elő a tünete. -
LilProphet90
senior tag
válasz Feketelaszlo #2757 üzenetére
Köszi a tippet, nézegetem a használt autókat is, van pár jó ajánlat, de szívem szerint még elhasználnám a Partnert pár évig, majd alszom rá párat.
Nem jártunk vele ilyen helyeken. A kormánymű megsérülése után egy szervizes valamit csinált vele, így nyolc évre eltudta tolni a szervóolaj folyásának kezdetét, a mostani mesteremberek meg valószínűleg megbolygatták. Sajnos nem emlékszem, kihez vittük anno, de azóta mindegyik szerelő a kormányművest szajkózza, szóval nem tudnak vele mit kezdeni.
A váltó más téma volt, Szekszárd felé félúton a szimmering miatt elfolyt az olaj, így a kocsi nem igazán szeretett volna elindulni, ezt furcsa és ijesztő hangokkal adta tudtomra. Valahogy mégis sikerült működésre bírni az utolsó 100 km-re, a helyszínen pedig az ismerős megtudta csináltatni instant, de itthon kiderült, hogy a váltó kuka, így bontottat voltam kénytelen szerezni.
Volt még pár kalandos történet a kocsival, pl. amikor csak hármasba és négyesbe lehetett betenni egyik pillanatról a másikra, a Blaháról élmény volt hazajutni Szentendrére, de néhány lefulladás ellenére is sikerült.
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
mateo91
tag
sziasztok, adott egy 2005-os 1.6 benzines c4 coupe.
Problemam az hogy 3000-es fordulaton megtorpan.
Valakinek otlet?
Diag nem hoz hibat es elviekben az ertekek is jok
Uj az elso lambdaszonda a katalizator a gyertya es a trafo valamint a map szenzor. -
LilProphet90
senior tag
3008-as hybrid-kivitellel mik a tapasztalatok?
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
Tav-Csoves
őstag
Sziasztok! Citroen C4 van a családban, és a fedélzeti GPS térképek erősen elavultak...
Hogy tudom frissíteni őket?
Köszönöm szépen a segítséget! -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Tav-Csoves #2763 üzenetére
Újabb modellekhez már általában ingyen jár a frissítés - a Citroen magyar oldalán le tudod ellenőrizni, hogy jogosult vagy-e rá. Bár gondolom itt nem erről van szó, ha régi típus, akkor ezért fizetni kell. Alternatív lehetőségként fél-legális internetes oldalakon elérhetőek pár éves .iso fájlok, amik CD-re/DVD-re írva használhatóak, de általában ezek sem napra készek.
-
A214
aktív tag
Sziasztok,
Peugeot 207 1.4 Vti 70kw hol találhato az üzemanyag szürö?
Motortip: 8fs -
Bozso68
senior tag
Sziasztok!
2005-ös facelift előtti Peugeot 307 1.6 benzin Break Riviera III-ba szeretnék tempomatot rakatni.
Esetleg foglalkozik valaki ilyesmivel, vagy tud rá költséghatékony megoldást?Köszi: Zsolt
-
mpireb
csendes tag
Sziasztok!
Érd, Diósd környékén keresek megbízható szervizt, ahol értenek a HDI motorokhoz. Panaszom nincs, csak szeretném rendesen átnézetni, egy megbízható helyet, ahol tudják, hogy kell karbantartani rendesen.
Köszönöm!
-
zzola
félisten
Újra üdv!
Kiszemelt jármű a következő:
PEUGEOT 308 SW 2.0 BlueHDi Allure EAT6Tiptronic váltónak van szériahibája illetve úgy motorikusan előforduló hibája a 2 l-es motornak?
Kösz. -
zzola
félisten
válasz molnarpeter #2780 üzenetére
Nagyon tetszik feleségemnek is a 308-as. 1.6 eHDI motorral vannak még játékosok, de nagyon nehéz a választás. Legtöbb külföldről érkezett, megkérdőjelezhető előélettel.
Sosem volt még automata autóm, költségben a 60k-s váltó olajcsere mit kóstál?
Kösz.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
zzola
félisten
Köszi srácok!
Ezek az automata 2 literesek mennyit esznek városban/közúton? -
zzola
félisten
válasz molnarpeter #2787 üzenetére
Kösz.
-
zzola
félisten
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI
@73 kW
@88 kWközött mi a különbség a teljesítményen kívül?
Tényleg nincsen kettős tömegű lendkerék a kisebb teljesítményűben?Elég a 99 lőerő egy ekkora kasztnihoz?
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
DV6FCTED - 88 kW, 6-os váltó manuálisan vagy automatizálva, változtatható geometriájú turbó, magasabb kompresszióviszony
DV6FDTED - 73 kW, 5-ös váltó csak manuális kivitelben, fix geometriájú turbó, picit alacsonyabb kompresszióAz tény, hogy az alkatrész-adatbázisokban nem létezik a DV6FDxxx-hez kettős tömegű lendkerék, de ennél biztosabbat nem tudok mondani (szerintem kéne, hogy legyen benne, bár még nem találkoztam a típussal és a katalógusok sem írnak semmi relevánsat e téren). Mondjuk az, hogy van-e kedved végigkapcsolgatni 6 áttételt valószínűleg sokkal feltűnőbb különbséget jelent a hétköznapokban - én biztos halálra unnám magam, de el tudom képzelni, hogy egyesek élvezik a sok rövid fokozatot. Viszont magasabb felszereltségi szintnél értelemszerűen csak azzal fogsz találkozni vagy a 2 literes motorral.
-
zzola
félisten
válasz Feketelaszlo #2790 üzenetére
Egy hirdetésben olvastam, hogy a kisebb teljesítményűben nincsen.
Egyébként kiábrándító a használtpiaci felhozatal, eddig nem találtam magyarországon üzembe helyezett 308-as 3 millió körüli áron. A külföldiek előélete meg ismeretlen...
-
Magnum_
nagyúr
Sziasztok!
Van itt valakinek 307cc-je (1.6, 2.0), vagy 207cc-je (1.6)?
KoszonomI humbly and respectfully decline™
-
echterion
nagyúr
307 1.6 B, 2003-as. Antipollution fault, de hibajelenség az üzeneten kívül nincs. Ötlet? Diagra leghamarabb hétvégén tudom vinni. Benne van kb. 3 napja. Pár éve volt már ilyenem, de halványak az emlékeim, hogy akkor mi lett csinálva rajta, talán a gyújtás körül valami.
**********
-
echterion
nagyúr
Várunk akkor hétvégéig...és ez nem C4, a C4 egy 307-es.
**********
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2005-ös Peugeot 206, 1,4 benzin, 75hp, 187k futott km --> pár napja indításnál elkezdett rázni, aztán tegnap óta sűrű szürkésfehér füst a kipufogóból, hűtőcső meg van dagadva mint a kelt tészta...ergo hengerfej.
Mennyi a reális ára egy tömítés cserének, hengerfej síkolásnak, illetve ennél a motortípusnál mennyire tartós ez a beavatkozás, érdemes megcsináltatni, vagy esetleg innen már csak a bajok jönnek?
Aurea mediocritas
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz AXisBOLD #2799 üzenetére
Megcsináltatni szerintem mindenképp érdemes, mert ez azért még nem gtk.-s probléma. Viszont azt nem érdemes elfogadni, hogy csak úgy a bokorból kiugrott egy tömítési hiba, mindenképp jó lenne mélyebben elmerülni abban, hogy volt-e valami rendellenes kiváltó ok. Az is lehet, hogy a síkolás és gépi munka tök felesleges volna. Ezek kellő merevségűek ahhoz, hogy ne kelljen minden levételnél deformációt javítani - a gyártók sem írnak elő ilyen követelményt. Senki nem ad látatlanban árajánlatot - amíg a hengerfej le nem kerül szerintem a szerviz sem fog, de amit te írtál mint lehetséges forgatókönyv a síkolással együtt olyan 100 ezer forint körül van, mire újra járóképes a motor. Ennél lehet jóval kevesebb meg több is attól függően, hogy mit találnak és mi rá a megoldás. Ha a síkolás kikerül a képletből és más egyéb probléma sincs, akkor fele ennyi a reális.
Egyébként kifejezetten 1.4 motorspecifikus hibáról nem tudok, bár a gyári tömítés sokszor elég gagyi még a TU széria esetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!