Új hozzászólás Aktív témák
-
[HUN]Dani
őstag
válasz [HUN]Dani #3601 üzenetére
Közbe úgy döntöttem jó lesz egy manuális váltós dízel 2 millióig meg lesz egy rövid távra való ingázós autó valószínű prius2.
A dízeleknél ez a fap dolog egyenlő a dpf-el akkor? Hogy működik? Adalékos vagy sima? Mennyit bír csere nélkül? Turbó hibák, porlasztó hibák, egyéb más amire figyelni kell egy ~200k km futású autónál?magyarsrac
-
őstag
válasz [HUN]Dani #3602 üzenetére
Adalékos a fap is, euro 5ig csak fap adalék van, ha jól rémlik eolys nevű főleg. Autótól függően 2-4 liter a tartály, kb. 100ezer kmre elég. Cserébe 10ezer literje és otthon nem töltöd fel, szóval szerviz.
Minden tankoláskor a tankba küld egy adagot, emiatt nem érdemes össze vissza tankolni. Szintérzékelő nincs benne, tankolások száma alapján tippeli mennyi van még az adalékból.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Caldera
aktív tag
Sziasztok! Most találtam a topikra, pedig már kb. 10 éve Peugeot-kat hajtok. Rögtön volna is egy kérdésem. A jelenlegi faceliftes 307 1.6 HDi 9HX motoros kocsinknál esedékes lesz az első olajcserém. Ahogy utána olvastam, érdekesnek találom, hogy az olaj leeresztő csavar nem a dekli legmélyebb pontja, a csavar süllyesztés miatt fel van nyomva a lemez. Így nem ürül ki a teljes fáradtolaj mennyiség, kb. 2-3 dl benne marad, ami ráadásul az alja a legszennyezettebb. Van erre vmi megoldás, érdemes vele foglalkozni? Lehet vmi oka, vagy konstrukciós hiba (bár elég kézenfekvő volna, hogy ez így nem jó)?
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
nesa
veterán
válasz Caldera #3606 üzenetére
Ha azt szeretnéd hogy ne olyan legyen az olajad mint a kátrány akkor a jól bevált dízel olajcsere periódust javaslom, durva lesz mert 7500Km.
De előtte kell egy erős belső öblítés.Nekem ilyen az olaj 1000km nél 2.0HDI RHR egy V50 be 405e km nél.
A felső nívó alatt van kicsivel, sajnos nehezen látni, 5,5L kellet volna bele de elég az 5L is, nem kell maxon lennie.A karter alja elég vastag gondolom neked is alumínium öntvény, ezért is van feljebb a csavar, én úgy szoktam hogy ráállok valamire hogy az eleje magasabban legyen, így elég jól és gyorsan kifolyik,(nem utolsó sorban könnyebb is hozzáférni, hasonlóan van a megoldva a leeresztő csavar a régi 1.9TD és a 2.0HDI is, gondolom az 1.6HDI is hasonló.
Sajnos a hengerfejnél több olaj ül meg mint a karterba.
Ha jó a motor és egyszer jól sikerül kiöblítened ( de mivel új kocsi csak rendben van) és 7500km nél ledobod soha nem fogsz kátrányt megszégyenítő fekete retket leengedni, ja és nagyon fontos az olaj minősége nem csak a viszkozitás a fontos.
-
Caldera
aktív tag
Az előző kocsi 406 2.0 HDi volt, annak öntvény a deklije és jó helyen volt a leeresztő csavaraja. A 307-nek lemezből van, ezek az CR diesel-ek nem nagyon szeretik az öblítést. Total Quartz 9000 megy bele, gyári ajánlás szerint.
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
nesa
veterán
válasz Caldera #3609 üzenetére
Miért ne szeretné az öblítést, talán gondja van a gyakori olajcserével, én olajjal csináltam mind2 kocsit, leengedtem a olajat, utána beleöntöttem 1L járattam kb fél percig, olaj le, megint 1L újabb fél perc, megint le, aztán megint 1L az is le, ezután feltöltöttem minimum fölé picivel, mentem vele 100Km ez már csak beszürkült összeszedet mindent, ezután teljes olajcsere szűrővel ahogy kell.
Én az öblítést shell helix ultra5w-40 el csináltam, mert ez volt itthon felesleges mennyiségbe.Q9000 nagyon jó, de nem igazán belevaló, Quartz Ineo ECS 5W-30 kell neked szerintem, vagy ha extrábbat akarsz Quartz Ineo First 0W-30, a Q9000 nem igán ezekhez való, szétcseszi a DPF-et ill a már az említett két olaj modernebb, nyilván a q9000 se árt a motornak csak a dpf.
[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3611 üzenetére
Érdekes, mert pl a Ford ugyanilyen 2 literes dízel motorjába, 136le, A5B5 olajat ajánl, ami nem alacsony hamu tartalmú. De minek is az, ha nem eszi az olajat. 15 ezres periódusban egy mm-t sem megy lejjebb a nívó. Ráadásul olajsár sem semmi hasonló nincs. A 7500as cserét túlzásnak tartom.
-
Caldera
aktív tag
Direkt a motorkód szerint kerestem vásárláskor a kocsit. A 90 lovas 9HX és 9HZ 1.6 HDi motorokban nincsenek benne ezek az átkok. A 90 lovas 9HY-ban és az összes 110 lovasban viszont van.
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
MC Pite
veterán
Az A5/B5-öt sokszor C2 paraméterek mellett tudja, úgyhogy relatív alacsony SAPS kategóriájú.
Azért jobb az A5/B5, mert kevésbé sűrű (indításnál nem mindegy hogy 5× vagy 8× sűrűbb az olaj mint ideális lenne) és tartósabb.
A 7500as csere barokos túlzás, normális olaj kell helyette. Csak akkor kell ilyen sűrűn, ha hamarább jön össze az 1 év, vagy az olaj nem sokszor tudott bemelegedni a rövid utak miatt!Én 1 év vagy 20000-et szoktam azoknál aminél 20-30K a gyári ciklus. Ha 1 éven belül megvan a 20K, gyaníthatóan inkább hosszabb utakkal, minek dobnék le egy jó (pl A5/B5) olajat? Szar olajjal más kérdés, az 5W40es trutyi amivel vettem az autót pár ezer km után is sötétebb volt (az nem baj) és sűrű is. Köszönőviszonyban nem volt a másik hasonló autóból 20K után leengedettel.
És mivel a PSA 1.6 benzinesének (TU5JP4) még eleve nem LL olajat írtak elő, hanem sima C2 vagy A3/B4-et, így sokkal jobb olajjal 7-9 hónap alatt letudva a 20 ezret simán jónak tartom ezt a periódust (dízelnél is ha hasonló az előírás).
Caldera: "A 90 lovas 9HX és 9HZ 1.6 HDi motorokban nincsenek benne ezek az átkok"
Ez igazán magyaros...
1, Kettőstömegű az kopó alkatrész, mert bizonyos literteljesítmény/szöggyorsulás (és egyéb paraméterek mellett) szükség van rá hogy ne b...a szét a hajtásláncot. Vagy erő, vagy kettőstömegű.
2, Van esetleg gyereked? Bár ha nincs is esetleg, én akkor sem lennék marha boldog ha tudnám mit eregetek a levegőbe, évente hány mázsányi cuccot. Nyilván, ez is uziság mindenki részéről aki beletervezi, inkább szívjunk mindenféle vackot. (DPF-es sem szűr ki mindent, sőt, de ez sem átok, hanem autót feljavító cucc.) Csak mi mindenre sajnáljuk a pénzt.
Nekem már van egy kislányom, így hiába megyek sokat, szívócső befecskendezéses benzinest használok inkább, és igyekszem a lehetőségekhez képest nem sok kormot/károsanyagot a levegőbe tolni. [link] Igaz, előtte is így tettem, de ilyenkor jobban szokta az emberek egy részét foglalkoztatni. Így is fél év alatt 2,3 tonna CO2-őt permeteztem ki az autóból...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
echterion
nagyúr
válasz MC Pite #3615 üzenetére
"A 90 lovas 9HX és 9HZ 1.6 HDi motorokban nincsenek benne ezek az átkok" - abszolút egyetértek veled. Csak fogom a fejem a 307-607 csoportokban ami megy, szánalom. Ha valaki dízelt akar venni, rögtön jön, hogy fap off, egr off, meg az ajánlás, hogy ki csinálja...szörnyű az emberek többsége, akikkel összehoz a sors.
U.I.: a linken hiába lőtted le a rendazámot, a kocsi képén rajta maradt.
[ Szerkesztve ]
**********
-
Caldera
aktív tag
válasz MC Pite #3615 üzenetére
Ezeknek az alkatrészeknek nem a fontossága a kérdéses, hanem az irreális ára. Szerinted normális, hogy egy kettőstömegű csere cakk-pakk a kocsi értékének 1/4-1/5 része? És még csak nem is fődarab. Többe kerül, mint egy motorcsere. Mert szerintem nem!
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
batai15
félisten
válasz Caldera #3618 üzenetére
Azt elfelejted hogy ithol ez is sokkal drágább, és alapvetően ezek ugye nem új autók . Anno mikor ki jöttek 7 8 milliós volt.
Akkor sem voltak sokkal drágábbak. Ezek a cuccok. Peugeothoz még annyira nem is drága, egy Honda például sokkal többe van alkatrész árba . Ott van 600ert is kettős tömegű.
Használt autó sajnos ilyen , ha nincs pénz újra ezt néha be kell nyelni.[ Szerkesztve ]
-
Caldera
aktív tag
Új autó elvből nem veszek, megtehetném.
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3620 üzenetére
Egy 3 éves autó már nem új, és még mindig tartja az értéket. Így nem az értékének negyedét teszi ki a kopó alkatrész cseréje.
Feleségemnek egy német prémium van, ezért olyan csoportban is benne vagyok és elképesztő miket olvasok költségek terén a korai példányoknál (2003-2009 közt gyártott autó, miénk 2009es) A 1,5 miller autóra (14-15 éves) elköltenek ugyanennyit 1-2 éven belül. Aztán szidják a márkát meg a mindent. Elfelejtik hogy új korában 10m felett volt és nem csóró magyarnak gyártották.
Egyetértek az előttem szólókkal, hogy akinek nincs pénze fenntartani egy dízelt, az ne vegyen. Persze itthon okosba mindent meg lehet oldani.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Caldera #3618 üzenetére
Részecskeszűrő tisztításra már legalább 3 féle eljárás létezik itthon, szinte minden sarki haszonjármű-javítóban foglalkoznak valamelyikkel elérhető áron. Amíg ez a lehetőség nem volt széles körben adott, addig a szervizek valóban a cserére voltak szorulva - de az is csak végső esetben, mikor a regenerálás már nem volt megoldás, ami tulajdonképpen a helytelen használatra visszavezethető. Viszont a részecskeszűrő nem kopó alkatrész - alapvetően a jármű teljes élettartamára van tervezve.
A kettős tömegű lendkerék meg a fentebb leírtakon túl nem utolsó sorban a vezetési kényelmet szolgálja - hisz a káros rezgésekből nem csak az alkatrészeknek de a sofőrnek és utasoknak sem jut így. Ez azért jó, mert mindenki előre eldöntheti, hogy együtt él azzal a +1forint/km költséggel amit ennek az alkatrésznek a szervize igényel vagy traktoristát játszik. -
-
batai15
félisten
válasz Luck Dragon #3625 üzenetére
Köszönöm. A kínálat teteje környéki , kíváncsi leszek hogy ez gyakorlatba mit jelent majd, már csak azért is mert elvileg 140 ezer van benne.
[ Szerkesztve ]
-
-
batai15
félisten
válasz Luck Dragon #3627 üzenetére
Persze . A Hdi motorok alapvetően megbízhatóak , és mint írtam nálunk összesen ez az ötödik Peugeot a családba . A apróságok voltak eddig is ,de minden márka esetén előfordulhat ez az .
-
MC Pite
veterán
válasz Caldera #3618 üzenetére
A majom banánt eszik. Az öreg majom is banánt eszik.
Aki majmot vesz, számoljon a banánnal is, vagy ne majmot vegyen. (Egyébként 100-250k változat függvényébn mindkettő, az vegyen dízet aki megy annyit higy belefér - kurva büszék a dízeltulajok általában milyen keveset fogyaszt, akkor meg bele kell férjen amit üzemanyagon spórolnak. Ha nem, akor arra nem dízel kell)Echterion: Köszi, a rendszer alapból takarja ki, engem nem zavar.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nesa
veterán
válasz echterion #3630 üzenetére
Nem olyan katasztrófa az, nekem az 1.9TD evasion vegyesbe legurít 8L, Igaz soha nem állítom le ha nem feltétlen muszáj, reggel még csak csak letudjuk gyorsba azt a 26km de délután hazafele van intézni való 15:30 kor beindítom és van hogy 18 óráig ketyeg, szintén csak 26-28km de kell vásárolni meg egyéb dolgokat intézni, télen fűteni kell, nyáron meg klímázni.
-
Caldera
aktív tag
válasz MC Pite #3629 üzenetére
Hagyjuk már ezt a majom banán hasonlatot (már elég közhelyes)! A kocsi időben megkapja ami re szüksége van, és minőségi olajokkal, alkatrészekkel. De felesleges plusz kiadás, ha az elkerülhető senkinek nem hiányzik. Az diesel üzemanyagon és a fenntartási költségeken meg nem azért próbál az ember megtakarítani, hogy azt utána javításra költse.
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
echterion
nagyúr
Nem élem meg annak. Normál használat, napi 25-30 km két részletben, meg pár nyaralás, autópálya van benne. Érdekes amúgy, hogy a 100-as dízellel majd' fél literrel kevesebbet eszik, 7,7-7,8-ban megáll. Egy jó ideje már azt használok csak.
(#3632) Caldera: Egész pontosan mi is szerinted a felesleges plusz kiadás egy dízelben?
[ Szerkesztve ]
**********
-
Caldera
aktív tag
válasz echterion #3633 üzenetére
Korábban felvetettem egy hozzászólásban, hogy nincs a kocsimba kettőstömegű így nincs felesleges plusz kiadás ami egyébként elég irreális. Azóta jön az oltás, hogy az vele jár és csak 1Ft/km a költsége. Szerintem meg nem, köszönöm nem kérem nekem nagyon megfelel nélküle. Akinek szüksége és igénye van rá vegyen olyat amibe van és javíttassa. Kinek a pap, kinek a paplan.
Részemről téma lezárva.[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
félisten
Sziasztok!
'99-es benzines (1.4 75LE) Peugeot 306-ost készülök venni. A gyár szerint a 2000/01/01-től lehet E10-et rakni az autókba.
A kérdés, hogy van infótok arról, hogy a korábbiak csak nincsenek letesztelve, vagy valószínű, hogy nem érdemes bele tenni E10-et?
Utóbbi esetben vajon mit tesz tönkre az E10 ennél a motornál?Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Caldera
aktív tag
válasz batai15 #3635 üzenetére
Ezt honnan vetted, hogy derogált rá költeni (sehol nem írtam ilyet)? Ha hiba merül fel az kijavításra kerül. Légy szíves ismeretlenül fejezd be a személyeskedést, nem együtt voltunk óvodások. Nálunk nincs BKV
[ Szerkesztve ]
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
félisten
válasz molnarpeter #3642 üzenetére
Értem. Szerintem az lesz, hogy próbálok E5 98-ast tankolni bele, ahol lehet (nem sok helyen), és legfeljebb amikor nem találok ilyen kutat, akkor megy bele az E10.
Kössz a tippet!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
félisten
válasz molnarpeter #3644 üzenetére
Néztem, és igen, a közelben van is egy Auchan, ahol van ilyen benya és nem sokkal több.
Igazából, egy kiszámítható meghibásodásnál egyértelmű, hogy a benyán spórolnék, de hallottam olyanról, hogy a gumicsövet megette az E10 és benzin szivárgás miatt kigyulladt motor, stb. Bár nem tudom, hogy állapították meg h pont az E10 okozta, szóval ezt is óvatosan kell elhinni, de még nincs elég tapasztalatom, hogy bárkinek a véleményét felül merjem bírálni.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
eddie17
addikt
Sziasztok
Van egy 2018 Peugeot 208 Van típusú 1,6 BlueHDI gépjárművem, céges.
Na már most ebben van egy 7"-os központi egység, ami akár képes lehetne Android Auto és Apple Carplay fogadására. Jelenleg ezt nem tudja, nem lett kipipálva a spec táblában.
Alvázszám alapján volt rá egy frissítás, tavaly nyári. Így sem lett engedélyezve természetesen.
A márkakereskedő szerint utólag lehetetlen(!) belerakni a kompatibilitást. A navit még megértem, hisz ott hardver eltérés is van.
Volt akinek utólag lett aktiválva a MirrorScreen opció? Vagy mindenhol falakba ütközik az ember? Ez csupán egy aktiválás lenne, hiszen a hardver ott van.Köszi!
-
Repsol600
addikt
Én 3 éve cseréltettem kuplung szettet 2002-es 307 2.0 Hdi RHS mindennel együtt 350k-ba fájt. Sachs lendkerék került bele, azt mondták ennek ki kellene szolgálnia az autó élettartamát.
-
MC Pite
veterán
Azzal duplán szopatod magad. 99,9% hogy semmit nem zavar hogy 5ről 10%ra emelkedett az etanol tartalom.
Az olcsó (pl Auchenös) 98-asban ugyanilyen biokomponens van, csak kifizeted a magasabb oktánszámot, feleslegesen.
A drágább prémium üzemanyagban nem etanol van, hanem az ETBE biokomponens... röviden kevésbé káros, stabilabb formában van jelen. Amihez meg érdemes egy Forensis kártyát kiváltani.
A bontószökevényeken taszajt egyet az E10 (már porladt csövön, redvás tankból jobban feloldja a retket) de normális állapotú autónál nem veszel észre semmit.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robot fűnyírók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Macska topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen