-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BullKoxa
őstag
Sziasztok! Ahogy nézegetem lehet megfelel nekem az 1,4 TSI , erősebb a 122LE-vel, mint a 101LE Opel, de nagyobb is. És a fogyasztás is elvileg jobb mint a Opelnak.
Évi 5-7000 Km megy bele . Igaz kisfiam miatt majd lehet többet kell utazgatni Budapestre, és hetente 1x , 2x 40-40km-t gyógytornára és gyógyúszásra.
Ez akkor nekem jó megoldás lehet ?
Itt írták hogy jó motorú az is.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz BullKoxa #196801 üzenetére
Nekünk van 2014 es J Astra 1.4T
Az én szemembe az Opel nem autó.Váltó meg a kormányzás, az egész vezetési élmény siralmas.
Semmi nincs kéz alatt!
Vagot másabb vezetni..
Minden ott van ahol kell.
Próbálom terelni az öreget a Passat vonalra, de sajnos ő nem érzi és látja azokat amiket én.
És még Audiba nem is ült.
Na az más világ...
Nemhiába mondom mindig.Van az Audi és a többi autó...
[ Szerkesztve ]
-
BullKoxa
őstag
válasz K Norbi #196802 üzenetére
Nekem ez a 2. Opelom, és megfogadtam soha többet. Öcsémnek Audia van A6, bátyámnak B5 volt mig össze nem törték. Most B6 a Porsche mellett . Ő már írta hogy egy Octavia nem lesz anyira sem kényelmes mint egy B6 Passatt. Igazából nekem mindegy Skoda Octavia Vagy B6 Passat. Jelenleg TSI fele megy az eszem, de nem szeretnék fél milliókat költeni rá egyből ha veszek valamit. Ezért parázok a Diesel-től. Családban van egy Peugeot 307-s 2.0 Diesel a csaj nem megy sokat messze sokat megy városban és 5 éve van nála és motorikusansemmi baja sincsen. Tény nem olyan fürge mint mikor vette.
-
tresh
addikt
válasz BullKoxa #196803 üzenetére
A régebbi b6 és b7 eleji TSI-ket én nem erőltetnem. Szerintem ott a diesel jobb parti minden téren. Azért az oktáv messze messze van egy fapad passatól is ... (jó egy L&K már ok de tű a szénakazalba) A haverinád 2.0 HDi-je örökélet +1 nap főleg ha a 110 lovas..és azért gyenge mert városba gyilkolja amit imád a CR diesel.. jah nem...le van kormolodva nem néznék bele a szívósorba, hogy verte tele szarral az EGR. De látod még ezt is bírja.
#196799kazsolt: az már határeset a lendkeréknél főleg ha tényleg botláb volt az előző gazda azt budán az emelkedőn 1200-es fordulaton 5 be mászott fel. De tényleg látni/hallani kéne így nehéz megmondani. De ha netán szét kell újra szedni akkor cserélj lendkereket is és akkor tuti nem lesz bajod azzal se jó darabig.
-
vzsryl
nagyúr
válasz BullKoxa #196803 üzenetére
Használj egyszer hosszabb ideig Nissan-t. Mindjárt visszasírod az Opel-t.
Volt egy 2005-ös Almera-m 4 évig, és lassan 5 hónapja váltotta a 2002-es G Astra. Ez utóbbi 2 évet állt, és így vettem meg gombokért. Városi szaladgálásra sajnálom használni a Superbet, és az Astra egyedül annyiba került, mint egy drágább kopó alkatrész a Skodába.
Ettől függetlenül az Astra sokkal autószerűbb, mint a modernebb Almera. Csendesebb, sokkal puhábban rugózik, mégis legalább ugyanolyan szinten fogja az utat (ebben nekem nagyon G4-es), mindenhol puha, habosított műanyag felületek stb. Egy nagy hátránya van - ami itt városon belül a néhány km-es szakaszokon nem annyira zavaró - az alapülés olyan benne, hogy vetekszik egy 30 éves Swift-tel.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
HUTCHDB
nagyúr
Ahogy olvasom a fórumot, más, sokkal modernebb, drágább autók is eszik az olajat, es szerintem mióta megvettük a fiamnak az autót kb 3 litert öntottünk bele a kb 6 e km alatt, így arra gondolok, hogy azért ez nem is annyira gáz.
Az auto nem füstöl, nem párszáz kilometerenkent kell bele az olaj, szerintem még nem érdemes felújítani.
Szoval itt is írtátok, hogy ha pl. ezt az olajat teszem bele x autóba eszi, ha meg a masik olajat, akkor meg sokkal kevésbé.
Arra gondoltam, valaki tud ajanlani olaj típust, ami kevésbé “híg”, és akkor azt kipróbáljuk." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
BullKoxa
őstag
válasz tresh #196804 üzenetére
Szia. Most akkor megint nem tudom mi legyen, te a TSI-re mondod nem jó ( naív fejel szerintem az 1.8 Tsi a 160LE -vel jó) más azt írja a CR TDI-k nem jók (naív fejel szerintem 2.0 140LE jó ) , csak az 1.9 PD TDI ami elég gyengyusz szerintema 105LE vel. Semmit sem értek a kocsikhoz, azt gondoltam egyszerűbb lesz választani, de inkább kérdezek mint hogy valami pénz nyelöt vegyek.
Most próbálok itt érdeklődni, hogy milyen kocsira menjen el a pénz,de nagyon nem egyszerű a döntés, főleg hogy már többen mondják a B6 Passat belsőleg jobb mint a II. Octacia.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
-
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #196807 üzenetére
Pontosan milyen motor? Milyen felhasználás mellett eszi így az olajat ? Ez egy normál periódus alatt 5 liter olaj... Simán felújítás szint. Valószínű gyűrűk kopottak ezért nem láttok füstöt. Mondjuk én sem láttam sosem füstöt, aztán amikor haver jött mögöttem autópályán és éppen nyomni kellett magasabb fordulaton, szólt hogy füstöl a kocsi...
Nem fog semmilyen bele való olajtól drasztikusan csökkenni. Total Quartz 5w-40-et próbáljatok meg. -
HUTCHDB
nagyúr
Polo olajfogyasztása:
Sokat vezetem az autót, sportosan megyek vele, és jól is megy ahhoz képest, hogy 75 le.
A sportosabb vezetési sítlus több olajfogyasztást eredményez egyébként?
Az olajfogyasztási szinteket pontosan nem is tudom, amikor a sárga olaj jel kigyulladt öntöttem bele, 0,5-0,5 litereket kb.
Lehet az lesz, hogy felírom, hogy milyen kilóméternél mennyit öntöttem bele.
Egyébként az autó 2004 1.4 16 V 75 Le.
Motorkód: BBY
216.000 km van benne.
Olvastam itt azt, hogy egyes motorok szeretik az olajat enni, gondoltam van tapasztalat, hogy melyek azok, amelyeket kevésbé.Egyébként ez az olajfogyasztás, amit egyes TSI motoroknál is írtok, ezek milyen mértékűek pontosan?
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
6030D
Ármester
válasz HUTCHDB #196815 üzenetére
Az off autón tartós pályázásnál fogyott nagyon, 140 km/h@4000 rpm.
Ugyanez van a TSI-nél is, ott látom az olajhőfokot is, pályán, nyáron, terhelésen (tetőn bringa pl) 10-15 fokkal melegebb az olaj. Úgy emlékszem, hogy maxra töltött olajjal vettük át, 19000 km-nél lett minimumon, akkor 1 l-t rátöltve lett megint max jelen.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
macilaci78
nagyúr
válasz zoo8800 #196818 üzenetére
Még sose kellett utántöltenem. - 1.9 PDTDI AJM ugyanez, 10k km alatt nem kellett töltenem. Persze ilyen korú PDTDI-nél már nem ez az általános.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
tresh
addikt
válasz BullKoxa #196809 üzenetére
Szia!
Nem rossz a TSI csak szerintem kényesebb tud lenni igénytelen gazda esetén, mint egy 1.9 PD ami még euro 4 es normába van, dpf és egyéb sallangok nélkül. Igazából bármelyik lehet pénznyelő, ha az előélete mostoha volt, ha van lehetőséged ismeretségi kör stb révén én végig csücsülném a kiszemelt példányokat, aztán kiderül hogy az igényeidnek melyik megfelelőbb. Igazából ha sikerül egy jó állapotút kifognod bármelyikből nagy baj nem lehet. De 10éves autóknál bármikor jöhet zsebbe nyúlós tétel. Az én passatom-ra is rá locsoltam 600k -t 1 hónap alatt, de csak azért mert sokat mentem vele és mindent kicseréltem, hogy ne legyen vele gond. (le is sz@rhattam volna de nekem munkaeszköz és drágább ha megáll mintha költök rá) Bármelyiket is választod én úgy osztanám be a zsét rá, hogyha valami komolyabb tétel jön elő, akkor ne legyen gond megcsináltatni. Tehát ha csak 2 misim van cakk-pakk rá akkor nem ennyiért veszek autót, inkább lejjebb adok az igényekből és elteszek 3-400k-t javításra, szervízre. -
J&P
tag
válasz macilaci78 #196819 üzenetére
Dettó, AVB 1.9PDTDI 20évesen és 330000 km.
Nincs töltikézés. -
-
őstag
válasz tresh #196822 üzenetére
nekem 30 ezres az intervallum, most van az autóban 85 ezer, és az első 30 ezres előtt 16 ezer körül és a második 30-ezres előtt olyan 50 ezer magasságában ha jól rémlik jelezte, hogy kell neki olaj, bele is ment egy liter. most már remélem a 90-ig kihúzza utántöltés nélkül, bár lehet azért, mert nemrég voltam éves ellenőrzésen (olajcsere nem volt) és szerintem utántöltöttek a márkaszervizben (2.0 TDi SCR, 150 paripa)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Clain
tag
Sziasztok!
Véleményeteket kérném, melyik a jobb a DSG 6 vagy a 7 sebességes váltója? (2017-es évjárat)
Mindegyikről olvastam pro/kontra véleményeket, de nem egyértelmű -
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #196815 üzenetére
Ha a gyűrű kopott, magasabb fordulaton jobban fogja enni. Ha nem tartós pályázásnál magasabb fordulaton eszik meg ennyit, akkor az felújítás, mert ott még többet fog enni. Próbálgathatod az olajakat, de az nem lesz megoldás.
Nekem 1.6 bse amikor elkezdte zabálni, már elvolt döntve a felújítás, megpróbáltuk 10w-40-et csak úgy mindegy alapon. 700km autópálya után (150km/h tempó) bejelzett, 1 liter olaj. Megcsináltattam, LM 5w-30 semmi olajfogyasztás, tempósabb pályázás után sem.
Ez már nem a csipegeti kategória ami nálad van. Vagy marad a töltögetés vagy megkell csináltatni. -
HUTCHDB
nagyúr
Köszönöm szépen a válaszokat!
Én azért szoktam húzatni akár 4.500-5.000 fordulatig is...
Első körben pontos "naplózást" csinálunk, megállapítva, hogy akkor valójában mennyi az olajfogyasztás.Nem tudom mennyibe kerülhet egy ilyen felújítás, bár gondolom attól függ, hogy mi az amit cserélni kell. Vagy ez előre prognosztizálható?
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Doki16
addikt
válasz Clain #196829 üzenetére
A hat sebességes olajos, az biztos, hogy jó. De 2017-ben már a 7 sebességesből is volt olajos meg száraz is. Motort kellene tudni hozzá, hogy pontosan meg lehessen mondni. Amúgy 250Nm alatt mindegyik száraz lesz és ez is a rosszabb.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
KMT
addikt
Motorolaj-csereperiódus. Szóval nem ajánlott a 30e km-es gyári előírást tartani tulajként, de mi a helyzet vevőként? Legyen kizáró ok, ha az előző tulaj így használta? (1.4 TSI szíjas jelen esetben).
-
slett27
addikt
-
Asbee
veterán
Az a baj, az egy totális mosom kezeim gyártói határ. Annál az olajfogyinál már jönnek keményen a járulákos dolgok. Gyertya kokszosodás, égéskimaradás miatta, katalizátor gyilkolása, stb. 10 ezren 2-3 liter még vállalható tud lenni, ha ezt hosszú utakkal tartja. Felette már gázos az egész. Nem tudsz úgy nekiindulni egy hosszú útnak, ne azon agyalj, na mikor mennyit kell hozzá önteni. Nem mered úgy használni a kocsit ahogy akarnád.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Asbee #196839 üzenetére
Szinte csak és kizárólag városban használjuk, így az a kb 2000 km/liter olajfogyás (mostani tudásom szerinti kb. érték) az kb 2-3 havi használatot jelent, így a vázolt probléma nem jelenkezhet nálunk, vagyis az, hogy meglepetésszerűen le kell állnunk az olaj elfogyása miatt.
Ezért sem figyeltem, hogy pontosan mennyit, mikor öntöttem bele, mert több havonta kellett utántölteni olajat.Felújítás.
Megkerestem a korábbi autószerelőmet, ő azt mondta, kb 200e ft. (Ez vidéki szerelő, nyilván olcsóbb árakkal, mint a fővárosban.)
Annyit mondott még, hogy nem lenne hülyeség valamilyen motoradalékot beletenni, mert annak szokott jótékony hatása lenni.
Kérdezem, mi?
Hát...segíthet a kormosodás, lerakódás eltüntetésében, és a megkeményedett szelepszár szimering "gumi" megpuhításában, amelyek okozhatnak olajfogyasztást.Eseteleg ilyen adalékokat tudtok ajánlani?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #196842 üzenetére
Semmi értelme az adalékoknak, nem fog segíteni, ahogy az olaj váltás sem. Egy motormosóval simán benne van csak még rontasz a helyzeten. A szelepszár szimering sem fog megjavulni és a gyűrűket esetleg kopott hengerfalat sem építi vissza semmi. Városban ez nagyon sok olajfogyasztás. Vagy hozzá kell nyúlni, vagy együtt éltek az öntögetéssel. Engedd el a többit...
Attól függ mi a pontos probléma, nem lehet ezt előre megmondani mennyibe kerül. Egy gyűrűzés, szimering csere, csapágycsere, síkolás kijöhet 200 ból. Általában ez sokat is szokott segíteni. Ha meg az ember alapos akar lenni, akkor mindent megmérni és ami kell csere, hengerfejfelújítással, ott is szinte mindent cserélve, meg sok járulékos dolog, esetleg vezérlés, olajpumpa, stb stb . De az 2-3-4x-es ár.[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Asbee #196845 üzenetére
Az autó amúgy nagyon jó állapotban van, mindig megvolt 10e-ként a szerviz, és minden csere is, így köztük a vezérléscsere is.
Nem tudom mi lehet a probléma, vagyis azt nem értem, hogy egy 200e km-t futott a kasztnihoz még vioszonylag erős motorral mi történhet, hogy már ilyenkor fel kell újítani.
Nem a kibúvót keresem, de egyszerűen az előélete (előttünk 1 gazdás, végig szervizelt, az utolsó kis apró dolgok is mindig kicserélve) miatt nekem nem illik a képbe, hogy egy vw motor ilyen, de az is lehet, hogy én vagyok naív, és ezek ilyen, ennyit bírnak.
Pontosan megnézem az olajfogyasztást, és párhuzamosan egyeztetek a mostani szerelőmmel (napok óta nem érem el) aztán átrágjuk a dolgot.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #196846 üzenetére
Városi futkozós autó tipikus sorsa ez szokott lenni. VW-nél főleg. Sok hidegindítás, sosem melegszik be rendesen, ki tudja mennyire kímélték hidegen. Te elmondásos alapján te sem kíméled. (Arra, hogy huzasd taposd neki, kéne 10-15km folyamatos haladás, hogy rendesen bemelegedjen.) Esetleg rossz olaj, ráadásul egy csak városi kocsinál ezért szoktuk mondani 6-7 ezernél csere.
Nekem 170-nél volt motorfelújítás, a ritka olajcsere, 10w-40 , városi futkozós használat miatt.[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Asbee #196847 üzenetére
Kicsit furcsa ezt olvasni...
Ne vegyél dieselt, mert az nem városba való.
Ne vagyél benzin turbot, mert az ugyanúgy kormosodik.
Ne vegyél sima, szívó benzint sem, mert azt is megeszi a város.
Akkor ezek az autók mire valók?
Nem kötekedés, csak teljesen érthetetlen, hogy semmelyik autó nem való városba, csak az elektromos...most, mert eddig az sem volt.
Én évtizedeken keresztül jártam benzines autókkal, még rövidebb távokat mint ezzel a Poloval megyünk.
Szó szernt pár száz métereket, 1-2 km -t mentem Hondákkal, Peugeot-val, volt a 206-os 1.1-es benzines 270.000 kmel adtam el és az ég világon semmi baja nem volt." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Új hozzászólás Aktív témák
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen