Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz Ariadne #472 üzenetére

    Megnéznéd, hogy szerinted ez a szöveg megfelel-e egy garanciapapíron?

    ''Jótállási feltételek

    Általános feltételek
    1. Jótállási igényt az a fogyasztó érvényesíthet, , aki a termékkel és érvényes jótállási jeggyel rendelkezik.

    2. A jótállási jegy akkor érvényes, ha azon pontosan fel van tüntetve: a fogyasztó számára értékesítő Forgalmazó neve és címe, a készülék megnevezése, típusa, termékszáma, a gyártó és az importőr neve és címe, a vásárlás – vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembehelyezés – napja.

    3. A fogyasztó köteles a termék hibájának felfedezése után azt (a termék típusának és gyári számának, valamint a hibajelenség leírásának közlésével) a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül bejelenteni, „A jótálláson alapuló igény bejelentése és érvényesítése” cím alatt írottak szerint.

    4. A terméken tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások megőrzése, mentése a fogyasztó feladata. A Forgalmazó vagy a javítószolgálat nem felel – az eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezések keretei között – adatvesztéssel adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra visszavezethető okból következtek be.


    A fogyasztó kötelező jótálláson alapuló jogai
    1. Az alábbi jogok a 151/2003. (IX.22) Korm. rendelet alapján kötelező jótállás alá tartozó termékekre érvényesek, a kötelező jótállás időtartama alatt.

    2. A jogszabályon alapuló, kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállási idő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

    3. Hiba esetén a fogyasztó – választása szerint – elsősorban kijavítást, vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha az általa választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Forgalmazónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotában képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a jótállási kötelezettség teljesítésével a Forgalmazónak – illetve a javítószolgálatnak – okozott kényelmetlenséget.

    4. Ha a fogyasztó sem kijavításra, sem kicserélésre nem tarthat – a 3. pontban foglaltak szerint – igényt, vagy ha a Forgalmazó – illetve a javítószolgálat – a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, a vagy a kötelezettségnek az 5. pontban írt feltételekkel nem tud eleget tenni, a fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    5. A forgalmazó – illetve a javítószolgálat – a kijavítást vagy a kicserélést a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül köteles elvégezni.

    6. Amennyiben a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Forgalmazó nem hivatkozhat a 3. pont értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    7. A tintapatronok, telepek, akkumulátorok, festékkazetták meghibásodása a készülék cseréjére nem jogosít.

    8. A javított termék jótállási időtartama meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket nem használhatta.

    9. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényből eredő jogait.


    A jótállási igény érvényesítését kizáró okok
    1. Nem tartoznak a jótállási kötelezettség körébe az alábbi okokra visszavezethető hibák és azok elhárítása:
    (a) nem rendeltetésszerű használat
    (b) szakszerűtlen karbantartás vagy változtatás
    (c) a termék specifikációtól eltérő üzemeltetése
    (d) bármely, a hibát vagy annak okát előidéző beavatkozás vagy javítás, amelyet nem a jelen Jótállási jegyen feltüntetett Forgalmazó – illetve javítószolgálat – végez el.

    2. Kizárja a jótállási igények érvényesítését, ha a fogyasztó nem tartja be a termékhez biztosított használati (kezelési) útmutatóban foglaltakat, és ennek következtében keletkezett.

    3. Jótállási igény nem érvényesíthető, ha a termék vagy a hozzá tartozó Jótállási jegy érvénytelen, azonosításra alkalmatlan vagy valótlan adatokat tartalmaz, vagy a termék gyári szám nem olvasható, vagy hiányzik, kivéve, ha ezeket a gyártó vagy a Forgalmazó okozta.

    4. A fenti okokból bekövetkező hibák esetében a javítás költsége a fogyasztót terheli, a jótállási időn belül is.

    5. A termék tisztítása és karbantartása, valamint a kellékanyagok pótlása nem tartozik a jótállás körébe.

    A Forgalmazó és a javítószolgálat Jótállási jeggyel kapcsolatos kötelezettsége
    1. A Forgalmazó a termék eladásakor köteles a Jótállási jegyen a készülék típusát, sorozatszámát, a vásárlás napját feltüntetni, azt hitelesíteni és a fogyasztónak átadni. A Jótállási jegy helyes kitöltésének ellenőrzése a fogyasztó feladata, vita esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Jótállási jegyen, illetve a terméken szereplő termék- és sorozatszámok eltérése a Forgalmazó mulasztásának eredménye.

    2. A jótállás körébe tartozó javítás esetén a Forgalmazó vagy javítószolgálat a Jótállási jegyen köteles feltüntetni: a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, a hiba okát és a javítás módját, a termék fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, a jótállás – a kijavítás időtartamával meghosszabbított – új határidejét.''

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák