-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
thx! én is így emlékeztem, keresek valami jogi maszlagot is hozzá...
ha a monitorom vételi árát és a kiszemelet termék árát nézem, akkor még nekik kellene visszaadniuk, nem pedig nekem ráfizetnem - de ettől még el is tekintenék, csak egy normális monitort kapánk....
Köszi!Read only...
-
net84
őstag
ha esetleg valaki tud valami jogszabáyt a nem típusazonos cserét illetőleg, pls ossza meg vele.... a fogy.véd honlapját átmazsoláztam, de igazából nem találtam semmi lényegeset, amibe kapaszkodhatnék
Amennyiben a nagykernek továbbra is az az álláspontja, hogy csak ugyanolyan típust ad ki, akkor kit és hol panaszoljak? - vagy a kiskernek kell ''panaszolnia'' ?Read only...
-
net84
őstag
ez az én nagy gondom - ezt én is így tudom, de a kisker azt dobta vissza, hogy a nagyker beintett nekik, és ha tudnak adni a csereigazolás leadásakor azonos típust, akkor én bármit csinálok, akkor is azonos típust fogok kapni...ezért szeretnék valami jogszabályt, paragrafust, bekezdést az oruk alá dugni - de ha sokat kötekednek, akkor az öklömet dugom az orruk alá és egy kicsit feljebb emelem
A gáz az, hogy az itteni fogyasztóvédelmi (műszaki illetékes) szakember, pénteken van bent az irodában, addig max telefonon érem utol, de nem valószínű, hogy nekem ott kapásból fejből tud ''törvényt idézni''...de jó volna, ha már lenne egy normális monitorom...Read only...
-
Agyasima
senior tag
Na, mai témánk a kerékpár:
Vettem 1 hónapja és 1 napja a Corában egy bringát, jójaz a városba szaladgálni néhány évig alapon. Mostanra kiderült, hogy hibás döntés volt, mert nemhogy néhány évet, de néhány napot se bírt ki, 3 nap múlva már egy másik kerékpárt toltam ki a Cora ajtaján, mint cserepéldányt. Azóta eltelt 28 nap. Na kitaláljátok?! Igen, a második már jobban bírta és megsoxorozta élettartamát, de csak tönkrement.
A Corát felhívtam, ahol azt mondták, hogy 8 nap után a szakszervízbe kell vinnem garanciás javításra, nem hozzájuk. Ma el is vittem a kijelölt szakszervízbe a szerkentyűt (Canga Kerékpárbolt, Szeged), ahol közölték, hogy csak pénzért hajlandóak javítani. Megpróbálták megmagyarázni, hogy miért van ez. Első indokuk az volt, hogy nem lett szakszervízben üzembe helyezve, így elvesztette a garanciáját. Ekkor persze előkaptam a pecsétes papírt az üzembe helyezésről, így gyorsan kitalálták, hogy nem hoztam időben be, (sok idő telt el a hiba keletkezése és az én boltban való megjelenésem közt - ezt én sem igazán értem honnan vették.). Később persze - egymás közti beszélget félfüllel meghallva - kiderült a valódi ok: a nagyker (Euro Bike, Pécs), akitől a bringa származik, nem hajlandó az ilyen jellegű garanciás javításokat kifizetni nekik. Ergó ők sem fogják, csak pénzért elvállalni.
Ennyiben maradtunk, bringa vissza a kocsiba, majd vásárlók könyvébe történet beírva.
Kérdéseim:
- valaki monda, hogy nem csak a kijelölt szakszervízbe, hanem a vásárlás helyére is vissza lehet vinni a terméket, és nem csak 8 napon belül, hanem a teljes garanciális (ti. 1 év) időn belül. Ez igaz? Vihetem a Corába is javításra, cserére? Tapasztalatom szerint ott egy kicsit kevesebbet akadékoskodnak garanciás ügyintézés esetén.(bár legszívesebben a pénzemet szeretném visszakapni)
- ha nem sikerül dűlőre jutnom senkivel sem, vmiféle választottbírosághoz kellene fordulnom, ha jól sejtem. Ők kik, és Csongrád megyében/Szegeden hol találhatóak? Mit kell nekik odaadni? Írni kell nekik is egy levelet? Vagy beadványt, vagy vmit? Ingyenesek ugye?
- Mér velem történik ilyesmi?toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
net84
őstag
válasz Agyasima #408 üzenetére
''Első indokuk az volt, hogy nem lett szakszervízben üzembe helyezve, így elvesztette a garanciáját. Ekkor persze előkaptam a pecsétes papírt az üzembe helyezésről, így gyorsan kitalálták, hogy nem hoztam időben be, (sok idő telt el a hiba keletkezése és az én boltban való megjelenésem közt - ezt én sem igazán értem honnan vették.). ''
Az első indokukra, még ha nem is üzemeltetted be náluk, akkor sem hisztizhetnek, mert erre ha minden igaz van valami törvény, hogy nem kérhet plusz lóvét, hogy beüzemelje, és működjön a garancia...javítsatok ki ha tévedek...
A második indokuk is hülyeség, remélem ezt is felvázoltad a vásárlók könyvébe...ehhez a részhez semmi közük, te egyszerűen nem értél rá vele foglalkozni - külömben is, honnan állapítja meg a hiba keletkezésének okát
kicsit visszaolvasol, elvileg meg is találod, hogy visszaviheted a vásárlás helyére, és köteles elfogadni azt is (bicajnál nemtom, hogy igaz-, de számtech cuccnál igen), onnantól kezdve az eladó szerv kutya kötelessége a garanciális javítás
A fogyasztó védelemhez tudsz fordulni a vásárlók könyvéből kivett példányoddal, ők fognak majd a békéltető testülethez továbbítani...valahogy így, de lehet, hogy elötte a fogyvéd megpróbálja megkérni a szervízt/boltot, a garanciális igény teljesítésére - mikor leadod a terméket, igényként megjelölöd, hogy cserét kérsz, vagy pedig pénzvisszafizetést - el kívánsz állni a zserződéstől - ez nemtom, hogy pontosn milyen esetekben lehetséges...
Tehát szvsz fogd a papírodat és irány a fogy.véd (általában a város/megye-házán vannak)...
...esetleg egy hozzáértő szakember, ha jön, akkor kijavítja az én ''gondolatmenetemet'' és talán tud válaszolni az én kérdésemre is....Read only...
-
Ariadne
őstag
Bocs, nem tudtam előbb jönni...
Szóval ez tényleg így van, egész egyszerűen Ptk. alapján köteles vagy elfogadni a javíthatatlanság esetén az ugyanolyat cserének, kivéve (és nálad ez van), ha jelentős kényelmetlenséget okozott neked a javíttatás/eljárás. Viszont ha van nekik ugyanolyan, és azt kb. normális időben felajánlják neked, akkor szerintem nem nagyon jó esélyekkel indulnál a bíróságon ellenük...
Apropó bíróság, ősszel tárgyalóteremben találkozom a Kék halas üzlettel...
A nagykert sz*rd le magasról, csak a kiskerrel van dolgod, tőlük vetted a monitort. Nincs olyan jogszabály, ami feljogosítana arra, hogy másmilyet kérj, ez a kettőtök megállapodása lehet max.
Agyasima: Fogyvéd fórumon válaszolok.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
köszi!
időközben annyi változás bekövetkezett, hogy leadtam a csereigazolást
elötte beszéltem az itteni fogy.véd. illetékesével, ő még végig sem halgatott, mikor rávágta, hogy egyszerűen kérjem vissza az árát, mert a csereigazolás erre lehetőséget ad - közöltem vele, hogy sulinetes, akkor elismerte, hogy ez elég nagy probléma , javasolta, hogy valami erre illetékessel vegyem fel a kapcsolatot pl .apeh
felhívtam az educatio ügyfélszolgálatát, ők azt mondták, hogy a mostani rendszerben igazából az csak a lényeg, hogy crt monitor után crt monitor legyen a cserélt termék...
egyelőre úgy áll a dolog, hogy visszakérem a vételárat, amennyiben nem mutat a nagyker hajlandóságot az általam kért típusra történő cserére...az apeh részét pedig elintézem - azaz faterom, de ő közölte, hogy nem érdekli, visszakapjuk az árát, abból veszünk egy általunk választott crt-t, ami kb ugyanezeket a paramétereket tudja és az apeh-ot leszarjuk
elvileg ma kell jelentkezniük, hogy mit sikerült tegnap a nagykerrel intézni...meglátjuk
amint találok egy perfekt angolost, az LG Mo-t bemószerolom az LG Global-nál... a levél magyarul nagyjából kész, tartalmazza az itteni garanciázási procedúrát, a swap-os cseréket-a hozzájuk kapcsoldó problémákat, és a hozzáértésről is írunk nekik...Read only...
-
lorcsi
veterán
A Rider papucsikra mennyi idő a gar?
a garis ügyintézéshet feltétlen kell a blokk? -
Ariadne
őstag
Kötelező jótállás nincs rá, csak szavatosság, ami a vásárlástól 6 hónapon belül ugyanolyan, mint a jótállás. Vagyis meg kell javítani, ha nem megy, kicserélni ugyanolyanra, ha ez sem, viszaadni a teljes vételárat - kivéve ha bizonyítani tudja (pl. külső, független szakvéleménnyel), hogy nem gyártási hibás.
Blokk mindenképp kell, gondolom nem adtak hozzá jótállási jegyet."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Na az elképzelhető, hogy válalnak többet, csak lábbelikre általánosan kötelezően nincs más, mint a szavatosság, annál meg a 7. hónaptól tkp bukott a dolog (kivéve ha nem jut eszükbe kifogásolni, vajon ki/mi okozta a hibát - ha így van, nyert ügy ).
De hiába vállaltak rá többet, ha nincs blokk. Ahogy előbb is volt róla szó, azzal tudod csak igazolni, hogy ott vetted..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
lorcsi
veterán
nem tudom hogy ilyen termékekre vonatkozik e (vagy akár lehetséges e), de ha világgaranciás akkor is kell blokk?
pl. ha beviszi a nagykerbe és esetlegesen azonnal cserélik, mert látják rajta hogy típushiba (láttam már néhány papucsot ugyanezzel a hibával)- a nagy álmodozásban meg a kezem a biliben )
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Szabály szerint vagy blokk, vagy ha van ilyen, jótállási jegy. Persze egy nagyon kedves és együttműködő üzlet bármi ennél kedvezőbbet is megtehet a kedves vásárló felé...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
addikt
A blokk egyben a garancia levél is, a cipők esetében.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Ariadne
őstag
''Garancia'' nem létezik Magyarországon, csak jótállás (kötelező és önként vállalt) és szavatosság. No cipőre - hacsak a gyártó véletlenül nem vállalt maga többet - szavatosság van, ennek első 6 hónapja olyan, mint a jótállás, vagyis a vásárlónak kedvez. Jelesül meg kell javítania, ha ez nem megy, kicserélni ugyanolyanra, ha ez sem, visszaadni a teljes vételárat. Kivéve ha bizonyítani tudja az eladó cég (általa fizetett független szakvéleménnyel, nem a sarki cipész bácsi állításával), hogy nem gyártási hibás.
Amire hivatkozhatsz: Ptk. [link] itt megtalálod a vonatkozó részeit.
Ha el akarnak hajtani, 1. csapj az asztalra, 2. írj be a vásárlók könyvébe (kötelező lennie), 3. ennek egy példányával lehet menni békéltető testülethez (helyi kereskedelmi- és iparkamarák mellett működnek), akik ingyen de nem kötelező erővel döntenek az ügyben."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nemtudom
csendes tag
Ma vettem át a boltba az előzőleg interneten rendelt monitoromat. Hazahoztam bekapcs és hajam az égnek állt mert csak fél monitoron van kép. A fele hibás sötét marad mintha be se lenne kapcsolva. Holnap viszem vissza az lenne a kérdésem, hogy pénzt visszakérhetem-e? Ha nem akkor kell -e jegyzőkönyvet felvenni a hibás áru leadásánál?
Előre is köszi a segítséget.(Még nem volt ilyen problémám) -
nemtudom
csendes tag
Ma visszavittem. Szombatra ígérték a cserét, majd írok az ügyintézésről.
-
Ariadne
őstag
válasz nemtudom #426 üzenetére
Pontosabban a pénzt nem kérheted vissza, viszont kötelesek (lennének) azonnal cserélni egy ugyanolyan másikra. Ha ez nem megy, na akkor viszont visszajár a vételár.
Mivel neten rendelted, a távollévők között kötött szerződésekre irányadó kormányrendelet is él, tehát 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a szerződéstől, vagyis ha erre hivatkozol és nem a ''hibásságára'', akkor viszont rögtön visszakérheted a pénzt, és csak a postaköltséget bukod."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KisApám
addikt
Sziasztok!
Van egy termékem, amit a Hertá-ban vettem, de az azóta megszűnt, és az adott terméke garancia időn belül megadta magát...
Mit tudok csinálni? Pl. utánnanézek, hogy hol van az adott márkás terméknek egyéb disztribútora, forgalmazója és ott próbálkozok, netán egy másik számtech cégnél, és ők kötelesek garanciálisan megjavítani???̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
net84
őstag
tudomásom szerint másik számtech cég nem köteles átvenni tőled garanciális javításra - hacsak nem lett jogutódja a hertának, vagy nem szerződött a nagykerrel/beszállítóval, hogy átveszi a herta cuccait...
szvsz próbálj első körben utánnajárni, hogy honnan/kitől ''származik'' az adott temék, ki lehet a forgalmazója, esetleg, ha valami nagyobb márkáról van szó, akkor valószínüleg találsz helyi képviseletet, akik elvileg tudnak segíteni ilyen esetben...elvilegRead only...
-
KisApám
addikt
Voltam az Enermax magyarországi forgalmazójánál: Klavio.
Megnézték és mivel tényleg rossz volt, egyből nyomtak a kezembe egy ugyanolyan ÚJ Enermax tápot... áldás és békeség nekik̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
net84
őstag
garpapiron fel kell-e tüntetni, hogy a 10kg-nál nagyobb termékekre helyszíni garancia vonatkozik (itt most konkrétan számtech. viszonylatban)?
Read only...
-
biga
senior tag
semmi. Benéztem a dátumot....
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
deedee
őstag
hali!
adott egy zalman füles...Sajna a szivacsot borító vékonyka müanyag fóliaszerű izé megadta magát.Belül,körkörösen elengedte a ragasztás/préselés és kilátszik a szivacs....Lehet gariban intézkedni valamit?Vagy erre nem áll a gari? -
BLiNk3r
senior tag
Tényleg nincs már olyan, hogy 3 napos cseregarancia, tehát három napon belül kötelesek kicserélni a vásárolt terméket?
-
net84
őstag
tégy egy próbát ott, ahol vásároltad...
ha ők elutasítják, akkor sajnos nem marad más csak, ha te bevizsgáltatod, hogy a rendeltetés-szerű használattól ment-e tönkre... ha igen, akkor a bevizsgálás költségét és egy új fülest is bevasalhatsz a ''cégen'', igaz nemtom, hogy ez a hajcihő mennyireéri meg ennél a fülesnélRead only...
-
net84
őstag
ezt a 3 napot sokan félreértik
a vásárlástól számított három munkanapon belül, ha meghibásodik a termék, akkor a kereskedőnek két lehetősége van: vagy azonnal kicseréli egy újra a terméket, vagy pedig visszaadja az árát... én úgy tudom, hogy amennyiben a kereskedő az első variációt ajánlja fel ebben az időben, te akkor is elálhatsz a szerződéstől, és kérheted vissza az árát...Read only...
-
Ariadne
őstag
Nem, mert benne van a 151/2003-as kormányrendeletben (a jótállásos), hogy 10 kg-nál nagyobb vagy tömegközlekedési eszközön nem szálítható cuccok beszállítására nem vagy köteles. Szóval vagy beviszik ők, vagy kijönnek megjavítani. És ettől nem lehet a vásárló hátrányára eltérni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 92.000.-
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen