- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mozilla Firefox
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
gerzsol
aktív tag
Éedeklődni szeretnék jótállással kapcsolatban.
2008-ban vettem egy Ati Radeon HD4850 512Mb videokártyát, meghibásodott és most visszavittem. Elvileg kicserélik gariban mert javítani nem tudják,de ugyanolyat nem tudnak már adni viszont van még ilyen 4850 1Gb de nem ugyanolyan mint amit beadtam. Picit fejlettebb, más verzió, de ugyanúgy 4850. Ilyen esetben mi a helyzet? Ez most akkor ugyanolyan kártya vagy mégsem? Vagy jogilag minek számít?
Kérdeztem az eladót hogy lehet-e olyan hogy az árát beszámíttatom és kipótolom egy jobb kártya árára. Ekkor azt a választ kaptam hogy azt nem tehetem mert az már szerződésen kívüli megegyezés és csak úgy tudják beszámolni a régi kártyát hogy a leges legutolsó eladási áron, azaz valószínűleg sokkal kevesebbért számítanák be. Így rosszul járnék. Elvileg a boltos azt ígérte jól fogok járni, de valahogy ezek után ezt kétlem..
Mi a véleményetek?
1.javítani nem tudják így csere lesz
2. ugyanolyat nem tudnak adni, de majdnem ugyanolyat igen, sőt a régi 2 évvel ezelőttitől teljesítményben jobb is lenne.
3. Élhetek a szerződéstől elálás jogával arra hivatkozva hogy nem ugyanaz a verzió? és visszakérhetem a pénzem?
Utánaolvastam és fel is hívtam az ehhez tartozó hatóságot, ezek alapján én úgy értelmeztem elvileg lehetne másikat vásárolnom és visszafizetést kérnem, de az hogy ki dönti le hogy az ATI HD4850 és ATI HD4850között mi a különbség, illetve mi tudjuk én mint vásárló és mint eladó is hogy nem teljesen ugyanolyan, de akkor is..
Ötletek? Tanácsok? Vélemény?
Megköszönném ha segítenétek. -
sasa311
veterán
válasz gerzsol #5655 üzenetére
Élhetnél az elállás jogával, hiszen az sem mindegy, hogy 3-as BMWből 1,4-es dízelt vagy 3000-es benzinest veszel (pedig mindkettő 3-as BMW...).
De én a helyedben elfogadnám az 1 gigás kártyát, te jól jártál, mert kaptál egy vadi új, jobb kártyát, mint amid volt. És ha az elromlik 1 év múlva akkor csak mégjobbat kaphatsz garanciába, mert akkor már ilyet sem tudnak majd adni.
Ha most visszakérnél egy 2008-as (!!!) vételárat az jogilag megtehető lenne, de az inkább nyerészkedés kategória, pláne, hogy tudnak adni neked egy jobb kártyát korrektül gariba.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
gerzsol
aktív tag
válasz sasa311 #5656 üzenetére
Igen ez olyan mint a munkahely.
Az alkalmazott szeretne minél kevesebb munkával minél többet keresni, a munkáltató meg szeretne minél több munkáért a lehető legkevesebbet fizetni.
Én is szeretnék jól járni és a bolt is szeretne jól járni.
Én nem akarom visszakérni a pénzt, felajánlom nekik hogy mi lenne ha ráfizethetnék és kaphatnék egy új kártyát, mást típust. tőlük venném és stb stb. Nem akarok pénzt visszavenni és a pénzel más boltba elmenni, hanem csak egy jobb újabb kártyát és azt is tőlük..
na mindegy majd kiderül hogy sikerül megegyezni. Viszont az nem igaz amit ők a boltban mondtak: hogy ha pénzért számíttatom be akkor az utolsó forgalmazott ára él és nem az amiért én vettem. és az valszeg jóval kevesebb így akatrnak rávenni arra hogy egy esélyem van azaz elfogadni az általuk ajánlott kártyát.. Ez jogilag nem lehetséges. Legalábbis az NFH szerint. De mégis jobb lenne a megegyezés..[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz gerzsol #5657 üzenetére
Ha te az eredeti vételárra (a 2008-asra) akarnál ráfizetve venni egy jobb kártyát, akkor az a bolt szempontjából ugyan azt jelenti, mintha visszakérnéd az eredeti vételárat. Ami megtehető, de nyilván nem a leg előnyösebb a bolt számára.
Sokszor szoktam mondani, hogy kérjék vissza az eredeti vételárat, mikor a bolt szemét - lehúzós ajánlatot tett. De azért szerintem az, hogy cserélik a kártyádat egy ugyan olyan típusra csak 1 gigásra azért kimeríti a korrekt ajánlat fogalmát. Neked van egy ugyan olyan (sőt, jobb) kártyád, újra van 3 év garanciád is rá, hol a gond? Mármint azon felül, hogy egy 3 generációval modernebb kártyát szeretnél ingyen?
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
gerzsol
aktív tag
válasz sasa311 #5658 üzenetére
Azért a 3 generáció azt kétlem, de ennek ellenére nem nagyon értem miért ne tehetném meg, ugyanis a régi kártyá ára 2008-ban 36k volt. Most amit adnának helyette most új 4850 az is 34-36k lenne, mert ennyi a bolti ára náluk, akkor meg nem mindegy ha fizetek még készpénzben rá 5-6k-t és veszek tőlük úgymond 40k-ért egy másik típusú kártyát? Persze ez a 40k nem úgy 40k, igaz nem készpénzben, de értékben akkor is ugyannyi.
Nem értem ez miért károsítaná a bolt érdekeit.
Nyilván nem ráerőltetni akarom az igazam, hanem megpróbálom kölcsönös megegyezésre bírni őket, mármint reménykedem hogy ezt megbeszélhetjük.. Hogy mindenki boldogan mehessen haza. A boltnak meg szerintem tök mindegy milyen kártyát adnak mert az új amit küldenek is ugyanannyiba kerül mint a régim amit 2008-ban vettem. Max a nehézkes a boltnak az lsz hogy lebizniszelje ezt a beszállítójával és ne náluk álljon az a kártya amit én gariba kapnék újat.. Bár nemtudom hogy megy ez.. majd kiderül.
Közben egy számítógép tápegységet is vissza kell vinnem egy másik boltba, sajnos a tápom kinyiffant és kiégetett 2db DVD írómat és 2 vinyómat, 1 videokártyámat, remlem az alaplapnak procinak memóriának nincs baja, de nem tudom...[ Szerkesztve ]
-
gerzsol
aktív tag
válasz sasa311 #5660 üzenetére
Igen a 2008.08.15-én vett Gigabyte Ati Radeon HD 4850 512Mb GV-R485-512H-B [link] került akkor 35.988Ft
Most a boltban mai áron van:
Gigabyte ATI Radeon HD 4850 1Gb GV-R485SL-1GH ([link]) jelenleg: 26.519 FtGigabyte ATI Radeon HD 4850 OC 1Gb GV-R485OC-1GH [link] jelenleg: 33.338 Ft
Gigabyte ATI Radeon HD 4850 1Gb GV-R485MC-1GI [link] jelenleg: 36.473 Ft
Végül is ha az utolsót kapom akkor árban megegyezik és az is hogy 4850..
Bár ezt abból csekkoltam hogy jelenleg ez a 3fajta 4850-es van a bolt kínálatában. De az mondjuk most jutott eszembe hogy mi van akkor ha 2008 óta beszállítót váltott a bolt, mert az én régi kártyámat a beszállítónak küldik vissza és az küld helyette egy új kártyát.. Ezért nem akar a bolt belemenni abba hogy ráfizessek..
De megpróbálok egyezkedni velük.. -
LacaWRC
csendes tag
Üdvözletem!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ugrik e a garancia, ha bios-t cserélek 4850-es kártyámon?
Idén januárban vettem egy Gigabyte HD4850 1GB DDR3 GV-R485SL-1GH videókártyát, PCX-nél. A kártya a hd minőségű filmek lejátszása közben (lejátszó szoftver: MPC-HC támogatott hardveres lejátszással), a kép szétesik másodpercekre, majd újra összeáll, mintha valami puffer megtelne, és nem ürítené időben a kártya. Játékokban is egy bizonyos idő után megáll a játék, majd kb 5-10 mp után újra működik, ilyenkor kiírja a windows, hogy a meghajtóprogram leállt, de sikeresen újraindult. Próbáltam 3dmark Vantage 2010-vel kimérni nem e hardveres a hiba, háromszor futattam le egymás után, mindig tökéletesen lefutva. A bios frissítést szeretném még megpróbálni, hátha segít a problémán, de csak úgy nem kezdek neki, mielőtt nem kérdezem meg ugrik e így a kártya garanciája.Válaszotokat előre is köszönöm.
-
sasa311
veterán
válasz LacaWRC #5662 üzenetére
Ha ez egy softwares frissítés a kártyán a gyártó hivatalos honlapjáról akkor szerintem nem.
A kérdés az, hogy ezt te is megteheted vagy szakemberre (ahol vetted) kell bízni. Mindenképp telefonálj be a kereskedőhöz előtte és kérdezd meg!
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
gerzsol
aktív tag
válasz LacaWRC #5662 üzenetére
Nekem pontosan ugyanezek a hibák voltak a 4850-emmel, majd folyamatosan egyre jobban sűrűsödtek, végül elértem arra a szintre hogy már windows alatt is leáll olykor-olykor az ATI/AMD driver és újraindul.Bár nekem bevillanó csíkok és foltok is voltak a képernyőn. Tanácsolták nekem hogy más verziójú drivert használjak, de az sem jött be. Én nem frissítettem BIOS-t. Visszavittem a boltba, ott azt mondták valószínűleg kártyahiba, de visszaküldik a beszállítóhoz így az időbe telik. 1,5 hete van bent a kártyám, 2-3 hetet mondtak..
Én nem értek a garis dolgokhoz, de szerintem frissíthetsz rajta BIOS-t. A bolt/beszállító nem fogja tudni megállapítani hogy milyen bios van/volt rajta azelőtt, milyennel adták el és milyennel hoztad vissza, szerintem nem jelölik sehol. Annyi hogy ha a BIOS frissítés nem sikerül és azért lesz rossz a kártyád akkor az szerintem nem garanciális javítás, és ebbe beleköthetnek ha olyan a bolt. De ha nem rontod el a Biosfrissítést és nem javul meg a problémád akkor vidd vissza a a kártyát mert hardverhibás és az ugyanolyan garanciális attól függetlenül milyen Bios van rajta, max a boltba ne mond meg hogy biost frissítettél rajta, ők úgy is megnézik és megállapítják ha a Bios a rossz, ha hardverhiba , ha más, ennyi.. bár 2-3hetet számolj..
De nekem semmi nem oldotta meg ezt a problémámat. Reméljük a tiéd meggyógyul, mert a garira várni örökkévalóság.. Sok sikert.[ Szerkesztve ]
-
LacaWRC
csendes tag
Köszönöm segítségeteket, én is gondoltam rá, hogy írok vagy telefonálok a boltnak. Ők majd döntenek, lehet visszahívják. Frissebb bios verziót nem találtam még, csak régebbieket, azokkal nem tudom van e értelme kísérletezni. Addig biztosan nem vágok bele a dolgokba, míg a bolttal nem egyeztettem.
-
lanyoo
tag
Elromlott az Asus videókártyám. A gyártó oldala szerint [link] 3 év garanciát vállalnak rá. A kisker csak 1 évet adott. Még nincs 3 éve, hogy vettem.
Az Asus oldalán találtam egy hibabejelentő nyomtatványt, azt kitöltöttem, majd kaptam egy levelet a hazai ügyfélszolgálatuktól. Azt írják: "Alaplap, videókártya és egyéb számítógépes komponens termékekre helyi(lokális) garancia van és nem gyártói garancia vonatkozik rá. A magyar jogszabályok alapján ilyen termékekre a kereskedő vállalja a jótállást és eldöntheti, hogy az adható 3 évből mennyit vállal a termékre a minimum 12 hónapon felül."
Ezt nekem el kell fogadnom, vagy érdemes erőltetnem a javítást/cserét? Létezik hogy az Asus annyi jótállást vállal amennyit egy magyar kiskereskedés ad?
-
gerzsol
aktív tag
Ez furcsa eset. Szerintem nálamnál jóval okosabbak és a témában jártasabb emberek fognak tanácsot adni neked itt a témában.
Valóban az állam csak 12 hónap jótállást tesz kötelezővé jogszabályilag. Viszont ha a gyártó 3 év garanciát ad.. az érdekes, mármint hogy azt írták az ASUS-tól hogy a boltba vidd vissza. Nem tudom ilyenkor mi lehet a helyzet. De azt tudom hogy az ASUS alpesetben 3 év garanciát ad a videokártyáira.
De mivel a bolt csak 12 hót vállalt szerintem pnt hogy a magyarországi márkaképviselethez kellene fordulnod, de ha ezt is megtetted...
Volt valami Garancia levél a videokártya dobozában? Nem a bolti számlára gondolok és garancialevélre hanem azon felül..
Nagyon érdekes kérdés. Engem is érdekelne a válasz. Valaki? -
Chaser
titán
Vettem ma egy notebookot, nemrég vettem észre, hogy van rajta 1 db pixelhiba. Világos felületeknél nem látszik, de sötéteknél igen. Ezt vajon kicserélik nekem vagy elhajtanak? Jogszabály szerint cserélhetem vagy kérhetem vissza a pénzt ha már nincs ilyen nekik?
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
horvathd
aktív tag
Ha üzletben vetted, akkor a jogszabályok szerint nem tudsz mit csinálni, mert egy darab pixelhiba nem számít meghibásodásnak.
Ha azonban webshopból rendelted, akkor 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól, és visszakérheted a pénzt."The Kid just rages for a while."
-
ch003067
addikt
Sziasztok!
Nekem lenne egy Sapphire HD4850es hibás kártyám. Csíkoz, pöttyöz stb...
Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan oldal, ahova ha beírom az S/N számot, akkor megmutatja, hogy van-e még gyártói garancia a kártyára ?! Mert nagyon fontos volna :/Előre is köszönöm
-
Chaser
titán
válasz horvathd #5669 üzenetére
Ismerem a webshopos sztorit, de ez sajnos nem olyan volt. Már voltam benn, csak az illetékesek ilyenkor már nem dolgoznak, holnap újabb kör, aztán meglátjuk. Tecskoról van szó, eddig nem csalódtam bennük.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Viktor89
aktív tag
Sziasztok!
Samsung mobiltelefonra a jótállási jegy érvényes a számla/blokk nélkül is?
-
Chaser
titán
Visszaadta a tecskó a pénzt, +1 jó pont nekik
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
sziada5925
aktív tag
Sziasztok!
A probléma a következő:
Volt egy E8200-as procim, ami nálam hibátlanul működött húzás és minden egyéb nélkül. Elcseréltem egy kisebbre+kp. Eddig minden ok, én is megkaptam a procit és a vevő is megkapta az E8200-ast. Nála kiderült, hogy az én volt procim nem húzható (fagy, instabil...) a legkisebb húzásra is így reagál, de alapon nála is hibátlanul működik. Én ilyen hibát nem is láttam még, amíg nálam volt a proci sem tapasztaltam, igaz nem is próbáltam húzni. PH!-n vettem én is, még kb másfél éve, azóta teljseített jó szolgálatot. A lényeg: Ez garis probléma, vagyis visszacseréljem, vagy sem? Mert a proci működik, de húzni nem lehet valamiért.Üdv: Ádám
-
Chaser
titán
válasz sziada5925 #5677 üzenetére
Ha garantáltál tuningot akkor illik visszavenni, ha meg nem akkor nem kötelező. Sztem.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
sasa311
veterán
válasz sziada5925 #5679 üzenetére
Semmi az ég világon. Működik az alap frekvencián? Igen. Akkor hibátlan.
Természetesen nem garanciális a dolog.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Viktor89
aktív tag
Erre valaki?
-
Chaser
titán
válasz sziada5925 #5679 üzenetére
Lehet valami nem teszik tuningkor a cpu-nak vagy lapnak, ramnak. Másik verzió az előtted levő -ha volt- szétfeszelte és örül hogy gyári órajelen stabil tud lenni. Az intel annyit garantál ami a hivatalos oldalán van, ha annyit megy akkor részedről nincs gond.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
sasa311
veterán
HIVATALOS BEVIZSGÁLÓ SZERVEZETEK
Egy jó kis táblázat, amiben benne vannak azok a szervezetek, akik kiállíthatnak hivatalos szakvéleményt - termékenkénti bontásban. Esetleg érdemes lenne belerakni az első HSZbe is.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Csapi007
veterán
Hy
Van arról valami szabályozás hogy hány napig kell cserlni a hibás terméket és hány napo után javítani, vagy ilyet csak adott gyártók szabnak meg?"Csak úgy mondom"
-
sasa311
veterán
válasz Csapi007 #5685 üzenetére
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
slimshady
senior tag
Kedves fórumozók!
Egy kis segítséget szeretnék kérni... Van egy Nokia N86 típusú telefonom, mely 2009. 06. 29-én lett vásárolva 2 év NOKIA garanciával. Volt kétszer is szervizben különféle (mechanikai) hibával, ami most lényegtelen is a probléma szempontjából.
A történetem: 2010. tavaszán észrevettem, hogy a telefon jobban merül a kelleténél, majd egy kis programmal (Energy Profiler) megnéztem, hogy a telefonom ~270 mAh-t fogyaszt mikor világít a kijelző, összecsukott állapotban (mikor a zsebben hordja az ember, azaz csak készenlétben van) pedig ~200 mAh-t. Ezek az értékek egyébként normál esetben ~70 mAh, illetve készenlétben ~5 mAh. Tehát mint látszik megközelítőleg 200 mAh-val többet fogyaszt a kelleténél, ami már alapban nem kevés. De ha belegondolunk akkor az 1200 mAh-s akkumlátor a zsebemben ezzel a 200-as fogyasztással max 6 óráig húzza és porrá merül.
Majd egyszer mikor Nokia márkaszerviz környékén jártam véletlenül (mert sajnos nincs a szomszédban egy ilyen és nem is szoktam olyan helyen járni sűrűen ahol van) szokás szerint sokat fogyasztott a telefonom és bevittem megmutatni nekik, hogy a szeretett telefonom mennyire éhes is. A garipapírom sajnos nem volt nálam (de nem is lett volna kedvem akkor otthagyni, mert nem tudtam volna mellőzni a telefont), de megkérdeztem, hogy ilyet láttak-e már és lehet-e vele valamit csinálni, azt mondták biztos zárlatos valami az alaplapon hagyjam ott vagy majd vigyem be. Ez megnyugtató volt, hogy javítható.
A lényeg:
1. nekifutás: 2010. júniusában (még nem volt egy éves sem a telefon) bevittem a javíttatni. Annyit tettek, hogy szoftvert frissítettek, bemérték az akksim, mellyel nem találtak komolyabb problémát, de kicserélték (kaptam helyette egy vadonat újat). Ez mind megvolt egy fél óra alatt. Én pedig boldogan távoztam.A hiba ismét jelentkezett 1-2 napon belül.
2. nekifutás: 2010. kb októberében ismét eljutottam a szerviz környékére (ami ha még nem említettem volna 70 km-re van a lakóhelyemtől, és ez a legközelebbi). Természetesen addig is ezzel a jelenséggel kellett együtt élnem, és aggódhattam nap mint nap, hogy vajon mikor hagy cserben a nagy becsben tartott kommunikációs eszközöm. Ekkor sikerült szereznem egy készüléket is ismerősömtől, hogy ne legyek telefon nélkül addig sem még otthagyom az enyémet a Nokiánál. Elmondtam hát a hibajelenséget, a telefont átvették. Majd egy hét múlva mentem érte. A karcos kameratakaró alatti részt, a billentyűzetét és az egyéb ilyen apróságokat javították/cserélték, ezek ugyanis kopottak voltak, illetve ha már bevittem a telefont gondoltam ezeket is megemlítem. Ismételten boldogan és elégedetten távoztam.
A merülős probléma "természetesen" megint jelentkezett. Ennek én nem nagyon örültem érthető módon. Nem túl vígan fel is hívtam a Nokiát ahol ide oda kapcsolgattak mindig miután pár perc alatt sikerült felvázolnom a problémámat. Végül egy igen megértőnek tűnő hölgyhöz jutottam aki azt mondta nekem, mikor legközelebb beviszem a készülékem javíttatni akkor hívjam fel őt és amennyiben nem találják meg a hiba okát vagy nem tudják javítani kicserélik a telefonom belsejét. (Amúgy senki sem tudtam megmondani, hogy előzőleg milyen javításokat hajtottak végre a készüléken).
3. nekifutás: 2011. januárjában ismét sikerült a telefonom bevinni javíttatni. Ismét egy hét alatt elkészült a telefonom, de ekkor szerencsére tudtak ők is cseretelefont biztosítani. (Már ha azt a valamit amit kaptam lehet telefonnak nevezni. Mondjuk már kamera is volt rajt, de mindenesetre nem egy súlycsoportban volt az N86-ommal, és itt nem arra gondoltam, hogy egy elég nehéz darab a telefonom.) Rutinosan meg is kérdeztem, hogy mit is csináltak a telefonommal, hogy megnyugodjak, hogy nem fordul elő ez a probléma többet és nem látjuk egymást mostanában. Mire a válasz az volt, hogy hibát nem találtak, de kaptam egy új akksit. (Ezt nem értem egyébként, ha úgy gondolják, hogy nincs baja akkor miért osztogatnak ~6000 Ft-os telepeket) Ha jól számolom ez már a 3. akku amiből eszik a telefonom. No sebaj gondoltam biztos javítgatták azért, csak elfelejtették felírni valahova, hogy mit is csináltak a készülékkel ahol a szervizben PR feladatokat ellátó hölgy is láthatná aki pedig tájékoztathatna engem is róla. Ekkor már azért nem annyira boldogan is bizakodóan távoztam mint a megelőző két alkalommal. (Összesen persze nem két alkalom volt, itt csak a merülős problémával kapcsolatosakra gondoltam.) A telefont egyébként egy keddi nap délutánján vettem át. Pénteken újságoltam kollégáimnak, hogy a telefonom milyen jól bírja szuflával és mennyire meg vagyok elégedve vele. Olyan volt mintha újra egy új telefonom lenne és még csak most ismerkedtem volna meg a kis N86-osommal. Vajon mit vettem észre ezen kijelentésem után kb 1 órával mikor a zsebembe nyúltam a telefonomért? Igen-igen a szokásos jelet... feltűnően meleg volt a telefonom... kinyitottam és az akkum 1-esen volt. Megnéztem gyorsan a fogyasztását az Energy Profiler-rel és bingó... megint zabálta az áramot a készülék. Akkor nem túl boldogan kikapcs --> akksi ki --> akksi be --> bekapcs rutinos folyamat következett. (Ugyanis ez egy kis ideig mindig orvosolta a problémát. Néha akár napokra is.) Gondoltam beviszem ismét javíttatni hazafele. Ugyanis most már nap mint nap járok a szeretett Nokia Care Point-om előtt. De mondom ilyen lelki állapotban lehet nem kéne bemennem. Inkább gondoltam felhívom a kolléganőt aki olyan kedves volt hozzám telefonon és ígért mindent. Ő nem volt éppen elérhető, de kapcsolták egy másik kollégáját. A fiatalembernek elmondtam mi a gond. Azt mondta (meglepő módon) vigyem be szervizbe (mintha ez rutin dolog volna) és szóljak majd neki, mert akkor elrendeli az alaplap cseréjét. Ezt egyébként már a hölgy kollégája is ígérte, hogy a 3. nekifutásom során ezt meg fogják tenni. Engem mondjuk nem zavart, hogy nem cserélték ki a belsejét (vagy akár az egész készüléket is és társai) egész addig még a probléma nem jelentkezett ismét. Mondtam neki is, hogy ez már a sokadik alkalom, meg már a kolléganője is ígérte ennek a fent nevezett alkatrésznek a cseréjét, de mégse jutottunk semmire. Erre ő: most majd elrendeli központilag ezt az alaplap cserét. Mondom: miért eddig ez hogy volt elrendelve? Erre ő: hogy most majd jobban figyelnek rá. Mire én: eddig nem figyeltek rá, mikor még szóltam is a hölgynek telefonon (ahogy kérte), hogy bevittem szervizbe harmadszor is? Kérdeztem tőle, hogy akkor ezt fogjuk most már játszani mindig, ígérgetnek --> beviszem --> csinálnak valamit javítás címszó alatt --> örülök, hogy kész és elhozom --> észreveszem, hogy nem jó --> majd sírok nekik egy sort telefonon és kezdjük elölről?
Se időm se energiám se kedvem nincs ahhoz, hogy ezt játsszuk állandóan. Lassan 1 éve kell így együtt élnem a telefonommal ami bármikor cserbenhagyhat. Magunk között szólva egyébként ez nem egy 10k-s telefon. Ezért abban az időben elég súlyos mennyiségű magyar forintot le kellett tenni, hogy valaki hozzájuthasson egy ilyen készülékhez. Csak vannak nekem is valami jogaim és igen... most jutottunk oda ami a kérdésem volna.: Mit tehetek ilyenkor?
Megemlíteném még, hogy a telefonomon semmi alkalmazás nem futott mikor merült (se GPS-t se Wifi-t használó, még a 3G is ki volt kapcsolva, nem hack-eltem szét. Igazából sose mertem belakni a telefonom újra mikor megkaptam egy-egy szervizelés után félve attól, hogy feltelepítem rá a kis szokásos progijaim, miután újra személyre szabtam és máris vihetem vissza ismét.
Egyébként olvastam már erről a hibajelenségről neten, hogy mások is szembesültek már ezzel. Mondjuk az ő esetükben nem tudom mi lett a dolog vége. Állítólag a telefonnak ez valóban veleszületett hibája, hogy "beragad" használat után a GPS vagy a Kamera (amikre én is tippeltem volna) és ez szívja le az akkut.
Van valakinek valami ötlete, hogy mihez van jogom a hallgatáson kívül? Például kérhetek-e teljes telefoncserét, vagy ilyesmi, mert tudtommal van ilyen, ha már x-edszer viszem vissza ugyanazzal a problémával. Talán a 4. alkalommal van olyan, hogy kérhetek egy teljesen újat mindenféle indoklás nélkül, illetve abban az esetben, ha ez nem megoldható, mert mondjuk már nem forgalmazzák az adott típust, akkor egy hasonló kaliberű most kapható telefonra cserélik, mely csak a fogyasztó javára lehet előnyösebb "értékben".
Amennyiben valaki tud mondani valami érdemit ezzel kapcsolatban azt szívesen meghallgatnám (olvasnám). Köszönöm, ha ezt valaki hajlandó volt végigolvasni. A további legjobbakat mindenkinek!
üdv.: SlimShady
-
sasa311
veterán
válasz slimshady #5688 üzenetére
Amatőr kérdés, de:
Azt már próbáltad, hogy fogod a 3-4 javítási papírodat, becammogsz vele a szervízbe, megmutatod, elmeséled, hogy mivan és kéred az alaplap cseréjét?
Amúgy meg szervízben kérni a cserét ha nem megy a javítás, ha nem akarják cserélni akkor panaszkönyv, beírni, hogy már x alkalommal nem tudták a telefonodat megjavítani, ami elfogadhatatlan ezért kérnél egy új készüléket.
Elállni a szerződéstől (pénzt visszakapni) csak a vásárlás helyén tudnál. De ez azért problémás, mert nem oda hurcoltad vissza garanciálisan...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
slimshady
senior tag
válasz sasa311 #5689 üzenetére
Hát ahhoz elő kéne keresnem a papírokat. Bár a garilevélen is rajt vannak a javítások. Az alaplap cserét meg már másodszor ígérik, de most úgy érzem már az se tenne boldoggá. Ez vicces, hogy lassan hetente vihetem be, el se kéne már hoznom. Mint írtam se kedvem se időm se energiám ahhoz, hogy ezt játsszam. Elvileg kéne legyenek nekem is jogaim. Adjanak helyette egy N8-ast és akkor megpróbálom esetleg feldolgozni a velem történteket.
üdv.: SlimShady
-
sasa311
veterán
válasz slimshady #5690 üzenetére
Ki ígéri neked? A nokia ÜFSZ, aki aztán b@szik odaszólni a szervíznek.
A szervízben meg mindig más szereli a telefont (vagy nem is emlékszik rád a napi 100 ügyfélből) és az a standard eljárás, hogy aksit cserél.
Jelezd a hibát, kérd az alaplap cserét. És ha erre nem hajlandóak akkor lehet továbblépni.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
slimshady
senior tag
válasz sasa311 #5691 üzenetére
A reklamációs vagy milyen osztály ígérte. Amúgy elkérték a 3. nekifutásom előtt az IMEI számot meg ilyesmit, úgyhogy könnyen oda tudtak volna figyelni rá. Illetve jeleztem is nekik. Pont mikor a szerviz ajtaja előtt álltam harmadszor is a merülős problémával akkor hívtam fel és mondtam neki, hogy most viszem be. Ez meg már nem arról szól, hogy kicserélik-e az alaplapot vagy sem, mert ezt megtehették volna elsőre is, vagy harmadszorra amikorra ígérték is. Ennyire nem érdekli a Nokiát, hogy a vásárlók mit gondolnak róluk? Volt benn másik két ügyfél is pont a 3. alkalomkor akik szintén igencsak ki voltak bukva rájuk. Panaszkodtak, hogy a telefonjuk 1-2 hét után besz*rt, aztán meg hetekig javítanák, és még az is lehet, hogy cseretelefont se tudnak adni. Ez mókás.
üdv.: SlimShady
-
ildi_
csendes tag
Sziasztok!
Asus P5QL/EPU alaplapom tavaly decemberben elszállt. December 4-én volt egy éves, és ez kb. december 20-án történt. A lényeg, hogy ahonnan vettem még csak most szólt vissza, hogy bocsi, de mégsem foglalkozunk vele, mert Magyarországon csak 1 évet vállal az ASUS, holott a dobozon 3 év van. Esetleg tudom érvényesíteni valahol ezt a 3 éves garanciát?
-
Landor
tag
Sziasztok!
Az AQUAban vettem 11 hónapja egy csúcs VGA-t (ATI 5970).
Úgy nézki hogy az egyik ram meghibásodott, néha kifagyasztja a képet.
Szerintetek mihez ragaszkodjak, hogyha nincs csak rosszabb teljesítményű videókártyájuk?Ezt írja a weboldaluk erre vonatkozóan:
12. Visszavásárlás lehetoségei
...12.2 3 napnál régebbi vásárlás esetén:
...
- Ha a hibás terméket javítani vagy cserélni nem tudjuk akkor a teljes vételárat visszafizetjük. Cserének minősül a hibás termékkel azonos rendeltetésű, azonos márkájú de jobb műszaki paraméterekkel bíró készülék.
- Ha a hibás termék helyett más típust szeretne, akkor egyedi elbírálás alapján lehetőség van a hibás termék értékcsökkenéssel történő beszámítására.[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
Ez a leírás elég egyértelmű: visszaadják a pénzedet, hogyha nem tudják cserélni. Ennél jobban csak azzal járnál, hogyha jobb kártyát adnának (amit nyilván nem fognak, mert akkor inkább visszaadják a pénzed )
ildi_:
Ne a dobozt nézd, a garanciajegyet. Arra mi van írva?
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Nem hardverhez kapcsolódik, de talán tudja valaki a választ:
A munkahelyemre vásárolok, új kisgépet (sövényvágó, stb). A boltban úgy tájékoztattak, hogy csak magánszemélyekre vonatkozik az 1 év garancia. Más esetben csak 3 hónap.
Ugyan mondtam, hogy az előző is 6 évig bírta (nem használjuk sokat), de szerintük ez lényegtelen.....
Van ilyen megkülünböztetés a törvénybenFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Chaser
titán
válasz slimshady #5688 üzenetére
Ilyen esetben van egy olyan opció, hogy elállhatsz a szerződéstől. Magyarul visszakéred a pénzt. Hogy melyik jogszabály vág ide nem tudom. Az biztos ha bármi ugyanazzal a hibával 3x v 4x -erre nem emlékszem- volt javítva akkor élhetsz ezzel a lehetőséggel. Jogszabályokban járatosabb emberke megmondja biztos mire kell hivatkozni.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen